Jamen det går jo godt i Danmark
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-10-05 21:17

Fra : John Schmitt

Dato : 03-10-05 22:36

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/10/03/143603.htm
>
> NOT
>
> Peter
Hvis det er dig selv du præsenterer, staves det NUT

JS

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-10-05 22:51

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Hvis det er dig selv du præsenterer, staves det NUT

var lixtallet for højt ??

Peter

Fra : Christoffer T

Dato : 04-10-05 01:28

Peter K. Nielsen wrote:

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> var lixtallet for højt ??
>
> Peter

Hvor er I bare *bip* at høre på...

Fra : Svend Poulsen

Dato : 04-10-05 05:02

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/10/03/143603.htm
>
> NOT
>
> Peter

Peter
Du skal lige være klar over at der ikke må bruges penge på sådanne
personager, at der er unge der først i 30 års alderen kan starte en
uddannelse, vi er jo altså ikke lige ens, må der ikke på nogen måde bruges
penge på..

Flertallet af folkeskolerne skal heller ikke være kommunale om 10 år, de
skal være solgt til private investorer og drevet af en direktør, så skal
skatteyderne ellers kun betale, gælder også mange andre institutioner.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-10-05 14:29

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> [...]
> skal være solgt til private investorer og drevet af en direktør, så skal
> skatteyderne ellers kun betale, gælder også mange andre institutioner.

Næppe realistisk, men hvor ville det dog være rart hvis skatteborgerne kunne
få den forbedring af kvalitet og lavere pris.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 05-10-05 15:59

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Næppe realistisk, men hvor ville det dog være rart hvis skatteborgerne
> kunne få den forbedring af kvalitet og lavere pris.

Hi ja ikke, hvis det så bare passede, men du lukker øjene ved alle de
udliciteringer der koster mere.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 03:55

> [...]
> meddelelse news:43428388$0$49021$14726298@news.sunsite.dk...

> Hi ja ikke, hvis det så bare passede, men du lukker øjene ved alle de

Udliciteringer koster ikke mere, men de forbedrer kvaliteten.

Det kan du faktisk selv sætte dig ind i ved at gå ind på udliciteringsrådets
hjemmeside, de har empirien.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-10-05 08:07

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Udliciteringer koster ikke mere, men de forbedrer kvaliteten.

Så er det da sjovt at Silkeborg Komunes konklusion efter at have udliciteret
opgaver på ældreområdet er at udlicitering har betydet en væsentlig
kvalitetsforingelse, ja faktisk over vejer de om de nu også HAR sparet penge
hvis man indregner kvalitetsforringelsen

> Det kan du faktisk selv sætte dig ind i ved at gå ind på
> udliciteringsrådets hjemmeside, de har empirien.

og udliciteringsrådet er vel lige så neutral som CEPOS??

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 08:13

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> [...]
> væsentlig kvalitetsforingelse, ja faktisk over vejer de om de nu også HAR
> sparet penge hvis man indregner kvalitetsforringelsen

Lidt synd du ikke tager helhedsbilledet, som er overvældende positivt.

> og udliciteringsrådet er vel lige så neutral som CEPOS??

Næ, udligciteringsrådet er en neutral enhed under staten.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 06-10-05 08:40

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Lidt synd du ikke tager helhedsbilledet, som er overvældende positivt.

> Næ, udligciteringsrådet er en neutral enhed under staten.
>
> Thorkild

De er bare smagsdommere som skal gøre sig kloge på noget - de skal
nedlægges.

JS

Fra : Allan Riise

Dato : 06-10-05 08:49

John Schmitt wrote:
> [...]
> meddelelse news:4344ce99$0$49015$14726298@news.sunsite.dk...

> De er bare smagsdommere som skal gøre sig kloge på noget - de skal

Ja, man kan jo altid lave et nyt, man skal jo holde kvoten på et nyt råd om
ugen!

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 09:07

> De er bare smagsdommere som skal gøre sig kloge på noget - de skal
> nedlægges.

Hvorvidt de er smagsdommere eller ej skal jeg ikke sige, de er nedsat af den
socialdemokratiske regering som rådgivende organ i effektiviseringen af den
offentlige sektor.

Det burde ikke være umuligt at fremme produktiviteten i den offentlige
sektor (underdrivelse kan også fremme forståelsen).

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 06-10-05 09:40

> [...]
>
> Det burde ikke være umuligt at fremme produktiviteten i den offentlige
> sektor (underdrivelse kan også fremme forståelsen).

Jeg er faktisk helt enig, produktiviteten kan forbedres mange steder. Men
som jeg tidligere har sagt: Hvis man udliciterer en dårligt drevet off.
virksomhed, kan man sikkert lave både serviceforbedringer og spare, hvis man
udliciterer en veldrevet off. virksomhed, taber man penge og opnår ikke
nogen serviceforbedring.
Faktum er, at der gennem årene er sket "produktivitetsforbedringer" (læs
besparelser) inden for det offentlige og at man mange steder ikke kan finde
plads til at en virksomhed kan udtrække overskud.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 23:50

> [...]
> besparelser) inden for det offentlige og at man mange steder ikke kan
> finde plads til at en virksomhed kan udtrække overskud.

Jeg må le.

I 90'erne faldt produktiviteten med 10 % i den offentlige sektor, man brugte
75.000 flere ansatte, udover at man udliciterede, det offentlige forbrug
steg med 25 %. Efter Socialdemokratiet var det offentlige forbrug på niveau
med overførslerne.

Hvordan vil du forklare det John ?

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 07-10-05 12:26

> [...]
> brugte 75.000 flere ansatte, udover at man udliciterede, det offentlige
> forbrug steg med 25 %. Efter Socialdemokratiet var det offentlige forbrug

Det behøver jeg ikke forklare - der er hundrede mulige forklaringer og ikke
alle peger på dårlige medarbejdere, smøl, dovenskab, manglende indsats,
nasseri eller lign.
Jeg gentager at:

Hvis man udliciterer en dårligt drevet off. virksomhed, kan man sikkert lave
både serviceforbedringer og spare, hvis man udliciterer en veldrevet off.
virksomhed, taber man penge og opnår ikke nogen serviceforbedring.

Det er soleklart og ikke til at skyde igennem - det bliver endda mere klart
i det tilfælde at renten stiger igen, for så skal de private virksomheder
udtrække endnu større overskud (skattepenge ud af borgernes lommer) for at
aflønne kapitalen.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-10-05 13:41

> [...]
> klart i det tilfælde at renten stiger igen, for så skal de private
> virksomheder udtrække endnu større overskud (skattepenge ud af borgernes

Hvor er det bare synd for dig at produktiviteten steg med 25 -30 % i det
private men faldt med 10 % i det offentlige, i den periode.

Det er yderligere synd for dig at det blev påvist af udliciteringsrådet, der
jo er nedsat af Lykketoft, påviste der lp endnu større gevinster ved
udlicitering.

Jeg skal da gerne hente en kommentar frem fra daværende formand, Allan
Andersen, for at begrunde min tese.

Men foreløbig har du jo slet ikke haft noget at byde på, du er total total
tom. Synd dansk folkestyre skal belastes med den slags idioter i udvalgene,
det er virkelig dyrt.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 07-10-05 16:18

> [...]
>
> Men foreløbig har du jo slet ikke haft noget at byde på, du er total total
> tom. Synd dansk folkestyre skal belastes med den slags idioter i

Nu kan jeg jo kun udtale mig ud fra praktiske erfaringer - tilbagelicitering
af børneinstitutioner fra ISS, tilbageliciteringer af plejehjem fra Jysk
Rengøring, tilbageliciteringer af administration af kommunes regnskaber m.v.
fra De Loitte og Touche (i branchen kaldet Toilet og Douche),
tilbagelicitering af vej- og miljøafdeling fra Rambøll - der er sikkert
flere i Farum, hvis jeg slår op. Alle tilbageliciteringer er foretaget af et
borgerligt flertal i byrådet.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-10-05 20:14

> [...]
> er sikkert flere i Farum, hvis jeg slår op. Alle tilbageliciteringer er
> foretaget af et borgerligt flertal i byrådet.

Det skete i Farum under helt specielle forhold. Generelt forholder det sig
som empirien fra udliciteringsrådet viser.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 07-10-05 20:31

Hello, Thorkild!
You wrote on Fri, 7 Oct 2005 21:13:37 +0200:

TP> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
??>>
??>> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
??>> meddelelse news:43466cbe$0$49011$14726298@news.sunsite.dk...
??>>>
[...]
??>>>>
> [...]
TP> Det skete i Farum under helt specielle forhold. Generelt forholder det
TP> sig som empirien fra udliciteringsrådet viser.

Du vurderer fra gang til gang hvilke råd og nævn du er enig med - men jeg
opfatter udliciteringsrådet, som et råd med bundet mandat, uanset om det er
en borgerlig socialdemokrat, der har nedsat rådet, eller en
socialdemokratisk borgerlig . . (empiri? - som om der er lavet
videnskabelige undersøgelser - LOL)

JS

With best regards, John Schmitt. E-mail: JohnSchmitt@webpost.nl

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-10-05 07:38

> [...]
> er en borgerlig socialdemokrat, der har nedsat rådet, eller en
> socialdemokratisk borgerlig . . (empiri? - som om der er lavet

Jeg kan da godt forstå du har svært ved at acceptere realiteterne, du er jo
en af de selvglade tumper der mener de gør noget godt når de skalter med
skatteborgernes penge. De operationelle funktioner i kommunalt regi bør ikke
ledes af selvglade politikere, det kræver faglig kompetence.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 08-10-05 09:05

> [...]
> med skatteborgernes penge. De operationelle funktioner i kommunalt regi
> bør ikke ledes af selvglade politikere, det kræver faglig kompetence.

Der var den igen - Tumper!
Du er latterlig når du tyr til den slags.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-10-05 10:48

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse news:43476971$0$49022$14726298@news.sunsite.dk...

> Der var den igen - Tumper!
> Du er latterlig når du tyr til den slags.

Som man råber i skoven .......

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-10-05 10:29

> [...]
> med skatteborgernes penge. De operationelle funktioner i kommunalt regi
> bør ikke ledes af selvglade politikere, det kræver faglig kompetence.

Dit skriv afslører at du heller ikke aner noget som helst om offentlig
administration

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-10-05 10:49

> [...]
>
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Dit skriv afslører at du heller ikke aner noget som helst om offentlig

Jeg er efterhånden bekymret for om du aner noget om noget som helst.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-10-05 21:26

> Jeg er efterhånden bekymret for om du aner noget om noget som helst.

Det kan jeg godt forstå

Peter

Fra : Egon Stich

Dato : 08-10-05 20:52

> [...]
ikke
> ledes af selvglade politikere, det kræver faglig kompetence.

Sig mig en gang, Thorkild..
Burde du ikke, for din egen skyld, opsøge en psykiater?
Den måde du roder rundt i begreberne, anvender ukvemsord, gentager dig selv
og andre ting, kunne godt tyde på begyndende senil demens.
Der findes udmærkede medikamenter, der kan sinke udviklingen.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-10-05 07:36

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> og andre ting, kunne godt tyde på begyndende senil demens.
> Der findes udmærkede medikamenter, der kan sinke udviklingen.

Egentlig burde DR dokumentar lave en film om dig, sådan for at danne et
billede af stemningen omkring oktoberrevolutionen.

Skulle du, mod din dovenskab, søge en stilling som kustode på arbejdermuseet
sender jeg gerne en anbefaling !

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 08-10-05 20:49

> Det skete i Farum under helt specielle forhold. Generelt forholder det sig
> som empirien fra udliciteringsrådet viser.
>
> Thorkild

Og du taler om "kustoder"?
Du er da selv så gammelkonservativ/liberal, at det er et under, dit hoved
ikke røg under den franske revolution..

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 06-10-05 20:46

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Thorkild

Siger Thorkild,
efter hele landet er blevet klar over, at Foghs omtalte "smagsdommere" er
blevet udskiftet, og udvidet, med følgagtige liberalister.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 23:51

> [...]
> efter hele landet er blevet klar over, at Foghs omtalte "smagsdommere" er
> blevet udskiftet, og udvidet, med følgagtige liberalister.

Udliciteringsrådet blev etableret under den socialdemokratiske regering.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-10-05 15:29

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter hele landet er blevet klar over, at Foghs omtalte "smagsdommere" er
> blevet udskiftet, og udvidet, med følgagtige liberalister.

Fogh sagde da ellers at han slet ikke ville have nogen smagsdommere til at
fortælle hvad vi skulle og at vi ikke skulle have alle de råd, men med
oprettelse af 295 nye råd og at der kun er blevet nedlagt en 170 stykker, er
velsagtens primært gået til Venstre folk, Konservative og andre
regeringspartnere, har han da ændret mening.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-10-05 20:16

> [...]
> er velsagtens primært gået til Venstre folk, Konservative og andre
> regeringspartnere, har han da ændret mening.

Jeg bragte udliciteringsrådet op som kilde til de store forbedringer i
pris/kvalitetsforholdet i den offentlige sektor. Når jeg ligefrem kan bruge
et råd nedsat af socialdemokrater som kilde, så gør jeg det.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 08-10-05 20:44

> [...]
bruge
> et råd nedsat af socialdemokrater som kilde, så gør jeg det.

Jamen vi ved da godt, at du er yderst selektiv, når du skal vælge kilder.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-10-05 07:39

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse

> bruge

> Jamen vi ved da godt, at du er yderst selektiv, når du skal vælge kilder.

Kære Hans Egon,

Jeg yder en meget høj kildekritik i mine indlæg, når jeg til eksempelvis
kritiserer SR regeringen anvender jeg normalt deres egne kilder fra den
periode, jeg bruger meget vismændene. Det giver et argument tyngde når man
kan modargumentere med modstanderens egne kilder.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 10-10-05 19:20

> [...]
> periode, jeg bruger meget vismændene. Det giver et argument tyngde når man
> kan modargumentere med modstanderens egne kilder.

Og alle de kilder du ikke bryder dig om er ikke eksisterende, når de ikke
passer ind i din verden.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-10-05 03:49

> Og alle de kilder du ikke bryder dig om er ikke eksisterende, når de ikke
> passer ind i din verden.

Vrøvl, jeg forholder mig til alle kilder. Men ærlig talt, nogle er så ringe
man må påpege det.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 13-10-05 16:40

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Vrøvl, jeg forholder mig til alle kilder. Men ærlig talt, nogle er så
> ringe man må påpege det.
>
> Thorkild

Jamen så skulle du da tage dig lidt sammen og forholde dig til det du ikke
kan lide og lade være med at benægt det der ikke passer i din verden

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-10-05 03:41

> Jamen så skulle du da tage dig lidt sammen og forholde dig til det du ikke
> kan lide og lade være med at benægt det der ikke passer i din verden

Hvis du ligger inde med noget viden jeg skal forholde mig til, så kom med
det.

Dit ufunderede pladder kan jeg ikke tage alvorligt.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 06-10-05 15:17

> [...]
>
> Det kan du faktisk selv sætte dig ind i ved at gå ind på
> udliciteringsrådets hjemmeside, de har empirien.

Og igen igen igen lukker du øjnene.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 23:52

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse news:4344920a$0$49009$14726298@news.sunsite.dk...

> Og igen igen igen lukker du øjnene.

Nå, blev det for svært for dig at argumentere med argumenter mod mig.

Synd for dig Svend.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-10-05 15:10

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Nå, blev det for svært for dig at argumentere med argumenter mod mig.
>
> Synd for dig Svend.
>
> Thorkild

Jamen tak Thorklid tager det ikke så tungt at du har ondt af mig, snarer
tværtimod "tror" nu nærmere at det ikke passer, svarer dig kun på samme måde
som du har startet med at svare mig på, men det kan du vel ikke engang huske
mere.

Du er altid velkommen til at komme og blamere dig igen og igen og igen ved
at komme med forkerte oplysninger og benægtelser om, hvad der sker i Danmark
og resten af verden.

Mvh. Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-10-05 20:18

> Du er altid velkommen til at komme og blamere dig igen og igen og igen ved
> at komme med forkerte oplysninger og benægtelser om, hvad der sker i
> Danmark og resten af verden.

Selvom du er lidt svag på fakta kunne du i det mindste forholde dig til dem.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 10-10-05 19:24

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Selvom du er lidt svag på fakta kunne du i det mindste forholde dig til
> dem.
>
> Thorkild

Gider ikke.
Kan ikke betale sig med dig, du er for meget ude i hampen til at du kan
tages alvorligt = du benægter virkeligheden.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-10-05 03:50

> [...]
> Kan ikke betale sig med dig, du er for meget ude i hampen til at du kan
> tages alvorligt = du benægter virkeligheden.

Mon ikke det snarere er dig der har en så snæver horisont du ikke forstår
virkeligheden.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 13-10-05 16:47

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Mon ikke det snarere er dig der har en så snæver horisont du ikke forstår
> virkeligheden.
>
> Thorkild

Jo, men beklager, den ikke er snæver nok til din verden.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-10-05 03:43

> Jo, men beklager, den ikke er snæver nok til din verden.

Hvis du har noget at bidrage med i diskussionen så kom med det, jeg skal da
gerne se på det.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 06-10-05 15:43

> [...]
>
> Det kan du faktisk selv sætte dig ind i ved at gå ind på
> udliciteringsrådets hjemmeside, de har empirien.

Hi, kan ikke lade være, så ved du heller ikke at der er blevet udliciteret,
hvor det koster ½ milliard ekstra over 8 år, kun fordi at en minister ikke
ville have at det var en dansk virksomhed der skulle have kontrakten, men en
udenlandsk virksomhed.

Thorkild altså, må sige at du ikke aner ret meget om hvad der sker i lille
Danmark og over there, betyder lige USA, så dine argumenter, for mit
vedkommende, falder til jorden med et brag.

Sagt rent ud så, er du ikke engang middelmådig i dine argumenter, men mange
gang direkte forkert på den. Hvem var det der lige sagde at han havde styr
på statsfinancerne.

Thor plat ugle.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 23:55

> [...]
>
> Sagt rent ud så, er du ikke engang middelmådig i dine argumenter, men
> mange gang direkte forkert på den. Hvem var det der lige sagde at han

Ked af det Svend, men der er sparet mange penge på udlicitering. Burde du
ikke begynde at finde argumenter frem i stedet for at synke til et nyt
lavpunkt.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-10-05 15:19

> [...]
>>

> Ked af det Svend, men der er sparet mange penge på udlicitering. Burde du
> ikke begynde at finde argumenter frem i stedet for at synke til et nyt

Ai er jo nød til at være på dit niveau og er du nu begyndt at være ked af,
at der er sparet penge ved udliciteringer, tsk tsk
Og at der er udliciteringer der koster penge og forringet service niveau kan
du heller ikke akcepterer at det er sket, men benægter det, tsk tsk

Det er jo altså sådan, at når der er en der kommer med direkte forkerte
oplysninger og benægter kendsgerninger, hjælper det ikke noget med at komme
med mod argumenter.

Du er åbenbart ikke så intelligent at du på nogen måde kan komme til at se
ud over din egen næse tip.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-10-05 07:22

> [...]
> komme med mod argumenter.
>
> Du er åbenbart ikke så intelligent at du på nogen måde kan komme til at se

Jeg er egentlig ligeglad med hvilket niveau du mener du er på, du forholder
dig ikke til realiteter.

Du, John Schmidt og den kommunistiske tumpe, Hans Egon, bruger eksemplets
magt. Det kan i visse tilfælde være nyttigt, men i dette tilfælde svarer det
til i vil forbyde ambulancekørsel under udrykning, fordi en enkelt ambulance
kører galt.

I er ganske enkelt nødt til at forholde jer til hvordan effekten er
generelt.

Politisk ledelse af operationelle opgaver er noget bras, de er ganske enkelt
for ineffektive og har ikke forstand på det de udfører.

Jeg slutter med følgende citat fra Allan Andersen, 10. Jan 2001 (Allan
Andersen var på det tidspunkt leder af udliciteringsrådet)

Thorkild

----

"Jeg skal slå fast, at Belingske Tidende ikke har gjort sig den ulejlighed
at spørge mig om en forklaring før lederen blev skrevet, samt at jeg ikke
har skiftet mening om fordelene ved og nødvendigheden af øget markedsgørelse
af den offentlige serviceproduktion og administration..."

"Om det årlige effektiviseringspotentiale så er 15 eller 25 mia. kr. burde
være mindre vigtigt. Det er under alle omstændighed et meget stort tal."

Fra : John Schmitt

Dato : 08-10-05 07:38

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

Bla, bla, bla . .

> [...]
> være mindre vigtigt. Det er under alle omstændighed et meget stort tal."

Yderligere markedsgørelse kan betyde yderligere funktion som på
markedsvilkår - ikke nødvendigvis udlicitering.
Altså det samme som: "Hvis man udliciterer en dårligt drevet off.
virksomhed, kan man sikkert lave både serviceforbedringer og spare (den
drives ikke på markedsvilkår), hvis man udliciterer en veldrevet off.
virksomhed, taber man penge og opnår ikke nogen serviceforbedring" (den
drives i forvejen på markedsvilkår, dv. den har evt. været prøvet ved en
licitation og opgaven er forblevet i off. regi, fordi den off. virksomhed
var billigst!).

Effektiviseringspotentialet du, og rådet påstår, består primært i at skubbe
ueffektive medarbejdere (nedslidte, med sygdom eller handicap) ud af
beskæftigelse og over på off. ydelse - altså ren kassetænkning.
I off. stillinger sidder mange med reduceret erhvervsevne - jo der kan
sandelig effektiviseres! Man sparer bare ikke alle dejlige 15-25 milliarder,
man flytter bare udgifter i stort omfang.
Sort tankegang.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-10-05 07:51

> [...]
> sandelig effektiviseres! Man sparer bare ikke alle dejlige 15-25
> milliarder, man flytter bare udgifter i stort omfang.

Jeg har blot lidt svært ved at se hvorfor funktioner som hjemmepleje og
anden service skal ske i offentligt regi for at selvglade politikere kan
samles til møder og forklare sig selv hvor gode de er.

Udliciter dog servicefunktionerne og afpolitiser området. Tænk alle de
udvalg og politiske tumper vi kan spare.

Som Reagan ganske rigtigt sagde:

"Public servants say, always with the best of intentions, 'What greater
service we could render if only we had a little more money and a little more
power.' But the truth is that outside of its legitimate function, government
does nothing as well or as economically as the private sector."

- Ronald Reagan

Fra : John Schmitt

Dato : 08-10-05 09:06

> [...]
>
> Udliciter dog servicefunktionerne og afpolitiser området. Tænk alle de
> udvalg og politiske tumper vi kan spare.

Du har misforstået noget, når områder udliciteres skal der være endnu mere
overvågning af at området fungerer ordentligt, flere sagførere, flere
klageråd til behandling af klager - du har vist ikke megen praktisk
erfaring!

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-10-05 10:53

> [...]

> overvågning af at området fungerer ordentligt, flere sagførere, flere
> klageråd til behandling af klager - du har vist ikke megen praktisk

Sikke noget bavl.

Hvis et privat firma ikke leverer et godt forhold mellem pris og kvalitet
vælger man blot et andet firma.

Hvis du til eksempel mener en privat udbyder af hjemmehjælp kan overleve
hvis det generelt yder lav kvalitet, så må du tro om igen.

Endnu et bevis for at markedsøkonomien virker.

Lad os få fyret alle de inkompetente tumper der sidder rundt i de kommunale
udvalg og tror de gør noget godt. De er ganske overflødige.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 08-10-05 18:31

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Sikke noget bavl.
>
> Hvis et privat firma ikke leverer et godt forhold mellem pris og kvalitet
> vælger man blot et andet firma.

Hvilket igen beviser, at du ikke aner en skid om livet i praksis. Hvis gamle
fru Olsen skal have tillid til sin hjemmehjælper, er det vigtigt at hun
kender vedkommende og gennem et stykke tid opbygger et godt forhold. Man
skifter ikke bare ud. Der er da heller ikke en lang række af virksomheder,
der kan træde i et dårligt firmas sted med kort varsel. Du teoretiserer uden
at kende de praktiske vanskeligheder.

> Hvis du til eksempel mener en privat udbyder af hjemmehjælp kan overleve
> hvis det generelt yder lav kvalitet, så må du tro om igen.

Problemet er at når man HAR udliciteret, er de off. ansatte væk, man ender
tit med at zappe rundt mellem forskellige udbydere, som byder for lavt, for
at få en kontrakt og efterfølgende slækker på kvaliteten.

> Endnu et bevis for at markedsøkonomien virker.

Sikkert mange steder, bare ikke indenfor service overfor svage grupper,

> Lad os få fyret alle de inkompetente tumper der sidder rundt i de
> kommunale udvalg og tror de gør noget godt. De er ganske overflødige.

Din overmenneskementalitet er lidt træls.
Det er er opskriften på kaos, og vil medføre dårlig service for borgerne.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-10-05 04:20

> [...]

> virksomheder, der kan træde i et dårligt firmas sted med kort varsel. Du
> teoretiserer uden at kende de praktiske vanskeligheder.

Kære lille John, jeg har temmelig stor livserfaring, og måske med en lidt
større horisont end du har.

Fru Olsens forhold til sin hjemmehjælp er da blot en vægtet paramereter i
normal kvalitetsstyring i det private erhversliv. Fru Olsen får det ikke
bedre af at en hob af kværulanter som dig, bruger oceaner af tid på at
diskutere - og klientgøre - fru Olsen.

> Problemet er at når man HAR udliciteret, er de off. ansatte væk, man ender
> tit med at zappe rundt mellem forskellige udbydere, som byder for lavt,
> for at få en kontrakt og efterfølgende slækker på kvaliteten.

Jamen jeg er da udmærket klar over folk som dig ikke er særlig kompetente
til at finden en udbyder.

> Sikkert mange steder, bare ikke indenfor service overfor svage grupper,

Vrøvl, problemet er for mange røde tumper hænger fast i den
socialdemokratiske håbløse planøkonomi.

> Din overmenneskementalitet er lidt træls.
> Det er er opskriften på kaos, og vil medføre dårlig service for borgerne.

Jeg er nu mere bekymret for indholdet i din autodidakte referensramme.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 11-10-05 09:36

> Kære lille John, jeg har temmelig stor livserfaring, og måske med en lidt
> større horisont end du har.

Også på hjemmehjælp - nåh nej, det behøver du ikke, for det er bare et andet
erhvervsområde!

> Fru Olsens forhold til sin hjemmehjælp er da blot en vægtet paramereter i
> normal kvalitetsstyring i det private erhversliv.

De andre parametre er profit, profit, profit - og de vejer tungere.

> Fru Olsen får det ikke bedre af at en hob af kværulanter som dig, bruger
> oceaner af tid på at diskutere - og klientgøre - fru Olsen.

Nej det har du ret i - hun får det bedre af at hjemmehjælpen ikke gøres til
genstand for profithentning.

> Jamen jeg er da udmærket klar over folk som dig ikke er særlig kompetente
> til at finden en udbyder.

Nej for der er ikke mange om budet - og hvis man skal skifte hele tiden pga.
kvalitetsmangler så er formålet med hjemmehjælpen, stabiliteten væk.

> Vrøvl, problemet er for mange røde tumper hænger fast i den
> socialdemokratiske håbløse planøkonomi.

Uha, så taber du diskussionen igen - skældsord uden argumenter!

Indholdløs sætning bygget op om en tom påstand

> Jeg er nu mere bekymret for indholdet i din autodidakte referensramme.

Sååh.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-10-05 10:50

> Også på hjemmehjælp - nåh nej, det behøver du ikke, for det er bare et
> andet erhvervsområde!

Min erfaring med hjemmehjælp er fra kunde siden, jeg kender behovet for at
tale kunderne imod på centrale områder. Men jeg har meget vanskeligt ved at
forestille mig du skulle være bedre end en professionel ansat på området.

> De andre parametre er profit, profit, profit - og de vejer tungere.

Sikke noget vrøvl, når jeg til eksempel underviser i industrien er min gage
bestemt af en række vægtede forhold, indtjening er blot en af dem.

> Nej det har du ret i - hun får det bedre af at hjemmehjælpen ikke gøres
> til genstand for profithentning.

Sig mig, er du fuldstændig uforstående over for hvordan man kvalitetsmåler i
industrien ?

Du er et redundant fjols hvis dømmekraft ingen borger kan være tjent med.

> Nej for der er ikke mange om budet - og hvis man skal skifte hele tiden
> pga. kvalitetsmangler så er formålet med hjemmehjælpen, stabiliteten væk.

Hvis det politiske klima ændrede sig og gjorde det mere lukrativt at bevæge
sig ind på markedet, så vil du se et væld af udbydere. Nu er der så mange
højt skrigende kommunale idioter der skræmmer enhver udbyder bort.

> Uha, så taber du diskussionen igen - skældsord uden argumenter!

Gad vide hvorfor det er ok at læger, snerydning, vejanlæg og meget andet kan
udliciteres, mens man skal acceptere kommunale tumper klamrer sig fast til
retten til at gøre rent hos fru Olsen.

> Sååh.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 11-10-05 11:29

> Kære lille John
> [...]

Ja erfaring i at tryne andre, at svine andre til, i at promovere dig selv.

Men det vinder man ikke diskussioner med - det er ren taberadfærd.

JS

Fra : Egon Stich

Dato : 11-10-05 11:39

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Sig mig, er du fuldstændig uforstående over for hvordan man kvalitetsmåler
> industrien ?

Og det er jo her, du viser manglende evne til at forstå, og adskille, ting.
Man kan ikke med rimelighed anvende samme målestok.
Der forskel på at producere varer, og på at arbejde med mennesker.
Du udviser tydelige tegn på at være "halvuddannet".
Og sådenne er, i deres uvidenhed, farlige.

> [...]
> sig ind på markedet, så vil du se et væld af udbydere. Nu er der så mange
> højt skrigende kommunale idioter der skræmmer enhver udbyder bort.

Og her åbenbarer du, måske uafvidende, sagens kerne.
Det det for jer stenalder kapitalisterdrejer sig om, ar alene at skabe
adgang til et nyt "marked".
Det har jo alle dage irriteret jer, ikke for alvor at have mulighed for at
profitere på de fattigste.
Dette er jo baggrunden for ideen om udlicitering.
Og det er jo, heldigvis, noget svært for jer, at bortforklare de efterhånden
mange dårlige erfaringer på området.
Desperationen lyser ud af dine uheldige forsøg på dette.

Begrebsforfalskning..!!
Du er virkelig desperat.
Du er åbenbart nødt til, at forsøge at påklæbe "minusord" på den bedste og
billigste måde at administrere offentlige ydelser.

Er du gammel nok, til at huske, dengang vi havde private børnehaver og
alderdomshjem?
Er du gammel nok, til at huske skandalerne om disse?
I så fald ville du vide, hvorfor de danske borgere ønskede dem afskaffede.
Og fik det.
Men nu vil mennesker af din kaliber genindføre dem.
I håb om profit.

> [...]
kan
> udliciteres, mens man skal acceptere kommunale tumper klamrer sig fast til

Det er sandelig heller ikke i orden.
Det eneste man har opnået, er dårligere service og vedligeholdelse.
Nogle flere arbejdsløse, som vi så kan underholde via en anden kasse.
Men det kan DJØFere ikke se, på grund af deres indskrænkede tunnelsyn.
Helhedssyn og overblik behersker i heller ikke..!!

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 08-10-05 20:40

> [...]
> anden service skal ske i offentligt regi for at selvglade politikere kan
> samles til møder og forklare sig selv hvor gode de er.

Kors, hvor er du stupid.
Og uvidende..!!
Det er jo netop disse områder, hvor det er tydeligst, at udlicitering var,
og bliver, en dårlig forretning..!!

> Udliciter dog servicefunktionerne og afpolitiser området. Tænk alle de
> udvalg og politiske tumper vi kan spare.

Afpolitisere?
Du mener altså, at vi skal udlicitere, og derefter lade vinderen af
liciteringen bestemme ydelsernes omfang?
Og ikke de politikere vi har valgt til det?
Du er jo simpelthen ikke menneskelig i dine vanvidscenarier og ønsker.

Egon

Fra : John Schmitt

Dato : 08-10-05 07:40

Mere en økonomi
Formanden for den alternative velfærdskommission, tidligere formand for
Børnerådet, cand.psych., og dr.phil. Per Schultz-Jørgensen mener, at velfærd
er langt mere, end man kan beregne i en økonomisk model.

»Regeringens velfærdskommission har grebet tingene for snævret an. For dem
handler det alene om finansiering af samfundets serviceydelser, set ud fra
en snæver neoliberal økonomisk synsvinkel. Vi mener også man skal se på
sammenhængskraften i samfundet, som den helt store styrke i det danske
samfund«, siger Per Schultz-Jørgensen.

Kortere skrantealder
Per Schultz-Jørgensen peger konkret på, at regeringens velfærdskommission
har et helt skævt syn på, hvordan arbejdsmarkedet fungerer:

»De påpeger hele tiden, at de økonomiske incitamenter er det vigtigste. Men
alle undersøgelser viser, at det allervigtigste for mennesker i vores
samfund ikke er økonomiske incitamenter for at komme i arbejde«.

»Det er meget bredere, og handler om identitet, interesse, mening med
arbejdet og det sociale netværk«.

»På alle de punkter ligger Danmark nummer et, og det er det, der giver os
konkurrencekraft«, siger han.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-10-05 08:22

> [...]
> Børnerådet, cand.psych., og dr.phil. Per Schultz-Jørgensen mener, at
> velfærd er langt mere, end man kan beregne i en økonomisk model.

Der er i hvert fald et ord der er væsentlig i denne sammenhæng, ordet
"alternativ".

Og så arbejder velfærdskommisionen faktisk med andet end økonomi, men de er
ganske enkelt nødt til at forholde sig den økonomiske udvikling så der
bliver råd til fremtiden.

> [...]
> en snæver neoliberal økonomisk synsvinkel. Vi mener også man skal se på
> sammenhængskraften i samfundet, som den helt store styrke i det danske

Manden er klart ude for at hyppe sine røde kartofler. Manden burde åbne sin
horisont for andre kulturers forhold til emnet, herunder ikke mindst det
amerikanske. Det var USA der skabte MBO (Management By Objectives), den
egentlige start på værdibaseret ledelse der tager udgangspunkt i de fælles
interesser virksomheden og den ansatte har. Tænk kapitalisterne var så
selviske at se en medarbejder der trives er mere produktiv. Siden har det
udviklet - også fra USA - til at omfatte virksomheder ser sig som en
ansvarlig del af det omkringliggende samfund og yder altruisme på udvalgte
områder.

Et godt eksempel er barsel, i USA var det IBM der indførte barsel for sine
ansatte og trenden bredte sig, ville man tiltrække de bedste medarbejdere
måtte man nødvendigvis tilbyde den slags goder i ansættelsespakken. Det
kortslutter i enhver dansk socialdemokrat når han hører det, han betragter
det nærmest som brud på et socialdemokratisk monopol, vi andre - der har
levet i andre kulturer - er mere åbne for hvordan administrationen af den
slags finder sted.

PSJ er en rød tumpe der ikke burde få anakronistisk tænkning finansieret af
det offentlige.

> [...]
> Men alle undersøgelser viser, at det allervigtigste for mennesker i vores
> samfund ikke er økonomiske incitamenter for at komme i arbejde«.

De danske overførsler er høje, også de laveste. De røde skrighalse skriger
op om samfundets elendighed i en dæmrende forvisning om at elendighed er en
forudsætning for den socialistiske styreform. Men når elendighed måles på om
børn har de nyeste mobiltelefoner, om invalide skal have tilskud til
prostituerede og om staten skal oprette 50 - 100 nye golfbaner, så er
lighedsmageriet gået for vidt.

Hvis PSJ ikke vil blande penge og velfærd, så lad være.

Ligeheden er tilstrækkelig stor til at overlade fremtiden til frihed og
markedskræfter.

> »Det er meget bredere, og handler om identitet, interesse, mening med
> arbejdet og det sociale netværk«.

Fint, skal vi ikke lige være opmærksomme på det frivillige foreningslig og
arbejdspladsen skaber de bedste netværk, bland dog det offentlige udenom.
Hvad der skabes af offentlig planøkonomi er dømt til at fejle, belast dog
ikke skatteborgerne med det bras, der primært går ud på at politiskerne ved
bedre end borgerne.

> »På alle de punkter ligger Danmark nummer et, og det er det, der giver os
> konkurrencekraft«, siger han.

Nej Danmark ligger ikke nummer et på alle de områder og der er nogle klare
udfordringer foran os. Der hvor sammenhængighedskraften er svagest i det
danske samfund er til de dygtigste topbeskattede danskere, de er frustrerede
og rasende og forlader landet, en trend der nu også smitter af på
hovedkontoret for de største virksomheder.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 08-10-05 09:07

> [...]
> frustrerede og rasende og forlader landet, en trend der nu også smitter af
> på hovedkontoret for de største virksomheder.

Ja eksperter er bare tumper, Thorkild ved bedre - bliver det ikke lidt for
ensformigt selv for dig?

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-10-05 10:58

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Ja eksperter er bare tumper, Thorkild ved bedre - bliver det ikke lidt for
> ensformigt selv for dig?

Se lige på mandens tittel, jeg skal gerne sætte ham på plads i en
velfærdsdebat. Det har han nemlig ikke en fløjtende skid forstand på. Han
hypper kun sine røde kartofler.

Sig mig, tror du virkelig det at være Professor eller have en doktor grad i
sig selv er et argument ?

Som jeg bor har jeg 4 naboer, de to er professorer. Mange i min omgangskreds
er professorer og jeg er ikke bekymret for at gå ind i en dialog med dem om
de ting jeg har sat mig ind i. Som oftest finder jeg de udtaler sig på et
meget spinkelt grundlag og de er ikke bedre udrustet intelligensmæssigt.

Men flinke fyre og gode naboer.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 10-10-05 19:32

> [...]
> frustrerede og rasende og forlader landet, en trend der nu også smitter af
> på hovedkontoret for de største virksomheder.

Jamen når USA, som det har vist sig indtil nu er gud for dig, hvorfor blev
du så ikke bare derovre ?

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-10-05 03:51

> Jamen når USA, som det har vist sig indtil nu er gud for dig, hvorfor blev
> du så ikke bare derovre ?

Fordi jeg har en dejlig kone.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 13-10-05 16:52

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Fordi jeg har en dejlig kone.
>
> Thorkild

Så vær taknemmelig for at du har en kone der er ligeglad med at have en mand
der er kold i røven over for andre mennesker.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-10-05 03:44

> [...]
>
> Så vær taknemmelig for at du har en kone der er ligeglad med at have en
> mand der er kold i røven over for andre mennesker.

Jeg er ikke kold i røven overfor andre mennesker, jeg argumenterer og giver
ikke tumper ret. Det er nok der humlen ligger i dette tilfælde.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-10-05 10:31

> [...]
> magt. Det kan i visse tilfælde være nyttigt, men i dette tilfælde svarer
> det til i vil forbyde ambulancekørsel under udrykning, fordi en enkelt

og dine argumenter for udlicitering svarer til at hvis din mercedes ryster i
rattet, så skifter du den ud istedet for at få hjulene afbalanceret

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-10-05 16:09

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> og dine argumenter for udlicitering svarer til at hvis din mercedes ryster
> i rattet, så skifter du den ud istedet for at få hjulene afbalanceret

Nej det svarer til at hvis jeg havde købt en Wartburg erkendte det var et
dårligt mærke og skiftede til en Audi.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 08-10-05 20:36

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Du, John Schmidt og den kommunistiske tumpe, Hans Egon, bruger eksemplets
> magt.

Hvor tit har vi ikke set, at du netop påberåber dig samme?
Blot under et "finere" ord?
Men du kan skrige, som du vil.
Kendsgerninger er nogle hårde krabater..!!
Ikke til at komme uden om.

Det kan i visse tilfælde være nyttigt,

Hermed mener du vel: Når/hvis det passer i DIT kram?

>men i dette tilfælde svarer det
> til i vil forbyde ambulancekørsel under udrykning, fordi en enkelt
ambulance
> kører galt.

Tåbelig - tåbelig..

> Politisk ledelse af operationelle opgaver er noget bras, de er ganske
enkelt
> for ineffektive og har ikke forstand på det de udfører.

Du vrøvler.
Men kan ikke tåle, at der ikke sidder en kapitalist og skummer fløden.
Ren religion.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 06-10-05 20:43

> [...]
> >

> Udliciteringer koster ikke mere, men de forbedrer kvaliteten.
>
> Det kan du faktisk selv sætte dig ind i ved at gå ind på

Det er meget bedre, at spørge de kommuner, der har udliciteret rengøringen.
De er sgu kede af det..
Og spørg de plejehjemsbeboere, der har fået udliciteret deres mad.
De er sgu kede af det.
Spørg de hospitaler, der har udliciteret deres rengøring.
De er sgu kede af det.

Kendsgerning:
Dyrere og dårligere.

Men du refererer til et manipulerende "råd" (var der ikke noget med, at den
slags skulle afskaffes?)
der er ansat til at forføgte liberalististers synspunkter.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 23:56

> [...]
> den
> slags skulle afskaffes?)
> der er ansat til at forføgte liberalististers synspunkter.

Synd for dig at regnestykket viser noget andet.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 07-10-05 12:27

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Synd for dig at regnestykket viser noget andet.

Synd for dig at det viser sig at "tilbageliciteringer" tit kan svare sig for
kommunerne.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-10-05 13:41

> [...]
> meddelelse news:4345ab69$0$49017$14726298@news.sunsite.dk...

> Synd for dig at det viser sig at "tilbageliciteringer" tit kan svare sig

Synd for dig du har den generelle empiri imod dig.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-10-05 15:21

> Synd for dig du har den generelle empiri imod dig.
>
> Thorkild

Synd for dig at du ikke vil se virkeligheden.

Svend

Fra : John Schmitt

Dato : 07-10-05 16:14

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Synd for dig du har den generelle empiri imod dig.

Taler kun ud fra erfaring - men det er sikkert for konkret her i gruppen?

JS

Fra : Egon Stich

Dato : 07-10-05 15:43

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Synd for dig du har den generelle empiri imod dig.
>
> Thorkild

Synd for Thorkild, at han ikke er velorienteret i det danske samfund.
Og at han tror, at hans hjemmestrikkede emperi kan tages alvorligt af nogen
som helst.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-10-05 07:24

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

Et fælles svar til John, Svend og Egon må være de bør basere deres viden -
eller snarere fordomme - på en vurdering af samfundet som et hele, ikke for
de kender nogen der.........

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 08-10-05 09:10

> [...]
> eller snarere fordomme - på en vurdering af samfundet som et hele, ikke

Læs lige dit eget svar igen og kom så tilbage . . .

Nej det var ikke et hip til svar du selv har givet mange gange, du baserer
din indstilling på cepos idiologi og bestilt arbejde fra råd (godt nok
nedsat af en SR-regering, men der var borgerligt flertal i samme
folketing!) - jeg baserer mine indlæg på praktiske erfaringer, noget du
tydeligvis mangler - og når du så må ty til Ronald Reagan, så er bunden
nået.

JS

Fra : Egon Stich

Dato : 08-10-05 20:54

> [...]
> eller snarere fordomme - på en vurdering af samfundet som et hele, ikke

Det var den psykiater, Thorkild.
Før det er for sent.

med medfølelse
Egon

Fra : Svend Poulsen

Dato : 10-10-05 19:37

> [...]
> eller snarere fordomme - på en vurdering af samfundet som et hele, ikke

Ok, det du lige har sagt er, at mennesker der ikke er som du vil have det,
kan vi ikke bruge/have plads til i Danmark.
Sikke en gang lort at lukke ud.

Svend

Fra : Egon Stich

Dato : 07-10-05 15:41

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
>

> Synd for dig at regnestykket viser noget andet.
>
> Thorkild

Du refererer til din kugleramme.
Jeg refererer til de mennesker, der har oplevet virkeligheden.
Og betaler for det.
Dine hallucinationer kan ikke bruges til noget som helst.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-10-05 07:26

> [...]
> Og betaler for det.
> Dine hallucinationer kan ikke bruges til noget som helst.

Jeg tror mere du refererer til dine forstokkede fordomme, en uvilje til at
indse de røde styreformer slog fejl. Spild du blot resten af dit liv på en
livsløgn Hans Egon, du kan måske få et job som kustode på arbejdermuseet,
hvis du da ikke har din førtidspension for kær.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 08-10-05 09:12

> [...]
> livsløgn Hans Egon, du kan måske få et job som kustode på arbejdermuseet,
> hvis du da ikke har din førtidspension for kær.

Du er så selvmodsigende så det skriger til himlen - det lighedssøgende
samfund, den socialdemokratiske model, blandingsøkonomien med den store off.
sektor, har sejret - er det ikke gået op for dig - eller lever du i en
liberal osteklokke?

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-10-05 08:55

> [...]

> samfund, den socialdemokratiske model, blandingsøkonomien med den store
> off. sektor, har sejret - er det ikke gået op for dig - eller lever du i

Jamen jeg synes da du skal forklare en SAS medarbejder der er gået ned i
løn, eller en slagteriarbejder der har lidt samme skæbne, hvis han ikke er
fyret, at de fortsat skal betale mere og mere til et offentligt system de
ikke nødvendigvis behøver.

Er det ikke rimeligt at folk hvis indtægt sættes under pres af
globalisering, også forventer at det offentlige øger produktiviteten ?

Hvorfor skal den offentlige service - som jo ikke stiger væsentlig i
kvalitet - ikke skal underlægges samme produktivitetsudvikling som i det
private ?

Nuvel, der kan være parametre der gør den udvikler sig ringere, men
produktiviteten i den offentlige sektor faldt med 10 % (Finansministeriet,
Januar 2001) i 90'erne.

En skandale !

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 10-10-05 12:05

> [...]
>
> Nuvel, der kan være parametre der gør den udvikler sig ringere, men
> produktiviteten i den offentlige sektor faldt med 10 % (Finansministeriet,

Nej, Thorkild.
Det der er en "skandale" er, at der findes mennesker med dine synspunkter,
der ikke kan holde deres kæft.
For hvad er det, du egentlig opnår, med dine pubertetsprægede opstød om
topskat osv?
At medvirke til at lægge debatten om vort skattesystem, og skatternes
anvendelse, død..!!
Vi betaler for meget i skat.
Og bruger pengene forkert.
Det synes jeg, og sikkert mange andre da også.

Men:
Det er nærmest umuligt at debattere dette, når det skal foregå med en høj
grad af liberal forurening..!!
Man kunne jo måske tænke sig, at debatten skulle foregå på andre præmisser
end dine og ligesindede liberalfascisters egoistiske tankesæt?
Såsom udfra menneskelighed, hensyntagen, retfærdighed?
Måske ligefrem idealistiske? Udfra et humanistisk synspunkt?
Og ikke alene udfra grådighed og seviskhed?

Jeg kunne, som før nævnt, få den tanke, at du i virkeligheden er socialist,
der forsøger, med dine aldeles usympatiske påstande, at opnå det modsatte af
hvad du plædere for?
At du i virkeligheden forsøger at skræmme folk væk fra liberalismen?

Egon.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 10-10-05 19:56

> [...]
> af
> hvad du plædere for?
> At du i virkeligheden forsøger at skræmme folk væk fra liberalismen?

Det er bare at spørge formanden for den Danske skatteborgerforeningen om det
er ham der poster disse indlæg ?
Hvis ikke, så ved vi jo at Thorklid er en troll.

Svend

Fra : John Schmitt

Dato : 10-10-05 21:58

Hello, Svend!
You wrote on Mon, 10 Oct 2005 20:56:15 +0200:

> [...]
SP> om det er ham der poster disse indlæg ?
SP> Hvis ikke, så ved vi jo at Thorklid er en troll.

Jeg savner Thorkild . . .

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl

Fra : Svend Poulsen

Dato : 13-10-05 16:56

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
> [...]
> ??>> der forsøger, med dine aldeles usympatiske påstande, at opnå det
> ??>> modsatte af hvad du plædere for? At du i virkeligheden forsøger at

Ja, det er så hyggelig at en på ca. 45 ikke på nogen måde kan akceptere
andres meninger.
Hygger mig med at få ham til at råbe som et barn på 2-3 år der ikke får sin
vilje.

Svend

Fra : John Schmitt

Dato : 08-10-05 09:13

Nå men Øresund kalder, håber de flade bider . . .
Have a nice day all.

JS