Tak til Østrig.
Fra : Jim

Dato : 03-10-05 11:09

Tak til Østrig, fordi de blokerer for optagelsesforhandlingerne med Tyrkiet.
Nu mangler vi bare, at der er flere lande, som melder klart ud, at det var
en fejl overhovedet at love tyrkerne en dato for optagelsesforhandlinger.
Det er nu, at stormedlemmet af EU, Frankrig, skal melde ud med støtte til
Østrig.

J.

Fra : John Schmitt

Dato : 03-10-05 11:32

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er nu, at stormedlemmet af EU, Frankrig, skal melde ud med støtte til

Ja, lad den arabiske verden dominere Tyrkiet, snart med hjælp af Kina og
Indien - verdens nye økonomiske supermagter. Lad Europa og USA sygne hen som
andenrangsområder uden indflydelse . . .

(ironi off . .>)

JS

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-10-05 12:02

John Schmitt wrote:
> [...]
> og Indien - verdens nye økonomiske supermagter. Lad Europa og USA
> sygne hen som andenrangsområder uden indflydelse . . .

Hvad er det, du mener, der er så vigtigt ved Tyrkiet?

Fra : Jim

Dato : 03-10-05 12:39

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> [...]
> Indien - verdens nye økonomiske supermagter. Lad Europa og USA sygne hen
> som andenrangsområder uden indflydelse . . .

Tyrkerne er og bliver muslimer, og de vil altid lade sig styre af muslimske
doktriner og kultur, EU-medlemsskab eller ej.
Og så handler det jo om handel og fri bevægelighed for mennesker og varer.
Varene kan jeg affinde mig med men ikke den fri bevægelighed for tyrkere til
EU-lande.
Og jeg gider ikke sidde og argumentere for mine synspunkter.
Mine synspunkter om Turkiet i EU kan læses hos DF.

J.

Fra : Martin

Dato : 03-10-05 12:47

Henrik Svendsen skrev:

> Hvad er det, du mener, der er så vigtigt ved Tyrkiet?

Med Tyrkiet i EU flytter vi Islam længere mod syd-øst. Ideen er at
inddæmme Islam ved at indpode vestlige værdier i befolkningen. Det
var også sådan vi fik Muren væltet.
Tyrkiet i EU = et rigt sekulært muslimsk land, hvor befolkningen er EU
venligt stemt. Jo flere penge til borgerne, jo færre børn behøver de
føde. Det giver mindre fattigdom og det giver mindre ekstremisme.

Jeg tror heller ikke du ønsker EU som Fort Neuropa med et stærkt
militariseret Balkan der skal holde truslen fra øst borte. Bismarks
tid er forbi.

Hvis vi afviser Tyrkiet som medlem, vil de pr automatik vende sig mod
Sovjet, Kina, det mellemste østen. Og så vil vi være nødt til at
re-vurdere vores trusselsbillede. HJV vil faktisk få en
eksistensberettigelse igen.
Det er Tyrkiet vi starter med. Derefter følger Syrien der frygter USA
som en gal hund. Inden længe har vi indtaget Jerusalem igen, endda
uden sværd i hånd.
Derfor er Tyrkiet vigtig.

B/R
Martin

Fra : Jim

Dato : 03-10-05 12:50

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

Henrik Svendsen skrev:

> Hvad er det, du mener, der er så vigtigt ved Tyrkiet?

Med Tyrkiet i EU flytter vi Islam længere mod syd-øst.

[snip]

Sikke en gang ævl.
Vi hiver snarere islam endnu længere ind i Europa.
Synes du ikke, her er islamisme og muhamedanere nok?
Vi skal da ikke have mere islam i Europa.
Desuden ligger Tyrkiet uden for Europa, både geografisk og
religiøst/kulturelt.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-10-05 13:10

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote:

> Desuden ligger Tyrkiet uden for Europa, både geografisk og
> religiøst/kulturelt.

Geografisk ligger Sydøstthrakien med Konstantinopel {som af postvæsenet
i 1930 fik navnet Istanbul, efter græsk /eis ten polin/, »i Byen«}. Men
resten, det ligger altså i Asien, og siden 29. maj 1453 har området
ligget udenfor den europæiskke civilisation.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 03-10-05 14:28

""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> resten, det ligger altså i Asien, og siden 29. maj 1453 har området
> ligget udenfor den europæiskke civilisation.

Jeg takker for præciseringen.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-10-05 13:10

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Det er Tyrkiet vi starter med. Derefter følger Syrien der frygter USA
> som en gal hund. Inden længe har vi indtaget Jerusalem igen, endda
> uden sværd i hånd.
> Derfor er Tyrkiet vigtig.

Åeh, du ønsker Israel som EU-medlem?
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-10-05 13:34

Martin wrote:

> Med Tyrkiet i EU flytter vi Islam længere mod syd-øst.

Nej. Vi flytter bare en hel masse flere tyrkiske muhamedanere ind i EU.

> Ideen er at
> inddæmme Islam ved at indpode vestlige værdier i befolkningen.

Det virker ikke. Det ved vi, fordi vi kan se det ikke virker med de
tyrkere, der er i EU, og det bliver kun værre, når vi mangedobler
problemet.

> Det
> var også sådan vi fik Muren væltet.

Nej. Vi væltede heller ikke muren. Det var nedbrydningen af Sovjet, som
fik væltet muren, og Sovjet blev nedbrudt af at skulle ligge og slås med
muhamedanere i Afghanistan, tjetjenien osv. Det var også nedbrydende for
sovjet, at andelen af muhamedanere bare steg og steg internt. Og
muhamedanerne holdt ikke op med at være muhamedanere - selv om deres
religion blev undertrykt.

> Tyrkiet i EU = et rigt sekulært muslimsk land,

Tyrkiet er ludfattigt. Tyrkiet er ikke sekulært.

> hvor befolkningen er EU
> venligt stemt.

Venligt stemt overfor at modtage og modtage og modtage. Tyrkiet er er et
bundløst kar.

> Jo flere penge til borgerne, jo færre børn behøver de
> føde.

Ikke når det handler om muhamedanere. Se bare på Saudi Arabien eller
nogen af de andre vitterligt rige muhamedanske lande.

> Det giver mindre fattigdom og det giver mindre ekstremisme.

Niks. Se bare på Saudi Arabien.

> Jeg tror heller ikke du ønsker EU som Fort Neuropa med et stærkt
> militariseret Balkan der skal holde truslen fra øst borte. Bismarks
> tid er forbi.

Jeg ønsker slet ikke EU; men hvis vi skal have EU, så skal det i hvert
fald være som et beskyttende fort.

> Hvis vi afviser Tyrkiet som medlem, vil de pr automatik vende sig mod
> Sovjet,

Sovjet er død. Rusland er evig arvefjende med Tyrkiet.

> Kina,

Niks. Allerede gennemgået i flere indslag. Ingen chance der. Der er
simpelthen ikke nogen fornuftige lande, der vil have Tyrkiet.

> det mellemste østen.

Niks. Det mellem østen var helt og holdent ejet af osmannerne. Du kan
være evigt sikker på, at de ikke ønsker noget, der bare ligner den
slags, gentaget.

> Og så vil vi være nødt til at
> re-vurdere vores trusselsbillede.

Det ville være på tide. Holger Danske sagnet siger også meget klart:
"naar Tyrken rider sin tørstige Ganger til Vands i Viborg Sø, skal
Holger Danske komme det danske Folk til Hjælp i dets dybeste Nød"
http://www.nomos-dk.dk/folket/elk_tiseng.htm

> HJV vil faktisk få en
> eksistensberettigelse igen.

Det må så blive uden alle de tyrkere, der er joinet ind.

> Det er Tyrkiet vi starter med.

Nej, det er med Tyrkiet EU slutter. Tag Tyrkiet med og EU lukker og
slukker. Det ville også være den eneste gode grund til at tage Tyrkiet
med ind i EU.

> Derefter følger Syrien der frygter USA
> som en gal hund. Inden længe har vi indtaget Jerusalem igen, endda
> uden sværd i hånd.
> Derfor er Tyrkiet vigtig.

Sikke en masse grunde til at holde sig langt væk fra Tyrkiet.
Forhåbentligt mener du ikke alvorligt, at vi skal stikke hånden ind i
den hvepserede af fanatisk og sindssyg overtro, som Palæstina er.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-10-05 14:01

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Sovjet er død. Rusland er evig arvefjende med Tyrkiet.

Ja, russerne har jo af historiske grunde en »drang nach Konstantinopel«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 03-10-05 14:30

Henrik Svendsen skrev:

> [...]

> Med Tyrkiet i EU flytter vi Islam længere mod syd-øst. Ideen er at
> inddæmme Islam ved at indpode vestlige værdier i befolkningen. Det

Forkert - Muren væltede fordi man efter 50 års isolation efterhånden ikke
havde andet end åbenlys korruption, slendrian og inkompetance tilbage af
Kommunismen. USSR rådnede op indefra på grund af systemets uduelighed.
Vesten gjorde ikke andet end at forhindre det i at få ny næring..

> Tyrkiet i EU = et rigt sekulært muslimsk land, hvor befolkningen er EU
> venligt stemt. Jo flere penge til borgerne, jo færre børn behøver de
> føde.

Forkert - størsteparten af Tyrkiet er fattigt og underudviklet. Hvis Tyrkiet
bliver Islamiseret kunne vi jo give asyl til netop den sekulariserede del af
befolkningen; de måske 3-5 millioner omkring Ankara som "de ansvarlige
politikere" har set.

Med 5% befolkningsvækst per anno skal EU skabe ca. 3 mio jobs til Tyrkere
alene - om året naturligvis - bare for at løse Tyrkiets problemer. Det
holder jo overhovedet ikke, EU kan ikke engang skabe jobs til sin nuværende
befolkning. Selv ikke hvis EU havde ISS's "vækstal" kunne man ansætte så
mange i ufaglærte jobs der ikke længere eksisterer.

> Det giver mindre fattigdom og det giver mindre ekstremisme.

Jah - Ligesom i Saudi-Arabien?? Hvornår har vi for øvrigt set nogen
virkeligt fattige fra f.ex. Burkino-faso begå terrorisme???

> Jeg tror heller ikke du ønsker EU som Fort Neuropa med et stærkt
> militariseret Balkan der skal holde truslen fra øst borte. Bismarks
> tid er forbi.

Jeg ser hellere EU Militariseret end Islamiseret!!

> [...]
> Sovjet, Kina, det mellemste østen. Og så vil vi være nødt til at
> re-vurdere vores trusselsbillede. HJV vil faktisk få en

Og hvad så??

Lad dem dog gå den samme vej som resten af den Arabiske verden, hvis det er
det Tyrkerne vil. Islamismen forsvinder - lige som Kommunismen og
Nazismen - slet ikke fordi at nogen gode mennesker kommer og overbeviser den
måbende befolkning om den sande vej; den forsvinder når den har fejlet så
totalt at det bliver åbenlyst for enhver. Spørgsmålet er om det vil gå som
med Tyskerne med måske 20 % af befolkningen døde i en nyttesløs krig eller
som USSR hvor hele systemet bare mistede interessen og gik hjem.

> Det er Tyrkiet vi starter med. Derefter følger Syrien der frygter USA
> som en gal hund. Inden længe har vi indtaget Jerusalem igen, endda
>uden sværd i hånd.

Israelerne har Jerusalem. De kan beholde det.

> Derfor er Tyrkiet vigtig.

B/R
Martin

Fra : Martin

Dato : 03-10-05 12:53

Jim skrev:

> [...]
> Vi skal da ikke have mere islam i Europa.
> Desuden ligger Tyrkiet uden for Europa, både geografisk og

Mennesker med sådanne verdenssyn møder jeg også i USA´s
bibelbælte.
Næste spørgsmål tak.

Fra : Jim

Dato : 03-10-05 12:59

Jim skrev:

> [...]
> Vi skal da ikke have mere islam i Europa.
> Desuden ligger Tyrkiet uden for Europa, både geografisk og

Folk med din verdensanskuelse ser jeg også hos de radikale landsforrædere.

J.

Fra : Tim

Dato : 03-10-05 13:04

Jim skrev:

> [...]
> religiøst/kulturelt.

Mennesker med sådanne verdenssyn møder jeg også i USA´s

-------

Så må de jo siges, også at have positive træk.

Tim

Fra : Martin

Dato : 03-10-05 13:08

Jim skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> Folk med din verdensanskuelse ser jeg også hos de radikale landsforrædere.

Det har jeg også kaldt dem. Blot brugte jeg stavningen radiGale
landsforrædere. Men nu gider jeg ikke hidse mig op over dem længere.
Blot de er marginaliseret i dansk politik, er jeg tilfreds.
Men DIG Jimmy boy! Du skal kravle ned fra dit hidsige stillads, og
prøve at få et overblik over verden. Hvilken verden skal dine
børnebørn have, og hvordan vil du nå det. Vær realistisk.
Den verden du advokerer for lige nu er dualistisk med freden opretholdt
mellem religionerne udelukkende med sværd i hånd. Det synes jeg er
kujonagtigt og indadvendt.

Fra : NoTrabajo

Dato : 03-10-05 14:31

> [...]
> prøve at få et overblik over verden. Hvilken verden skal dine
> børnebørn have, og hvordan vil du nå det. Vær realistisk.

Hans børnebørn kommer til at leve i et muhamedanerhelvede med sharia og
andre ondskabsfulde ting.
--
NoTrabajo

Fra : Martin

Dato : 03-10-05 13:10

Tim skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message

> Mennesker med sådanne verdenssyn møder jeg også i USA´s
> bibelbælte.
>
> -------
>
> Så må de jo siges, også at have positive træk.

Det glæder mig du bruger ordet "også" i din sætning.

B/R
Martin

Fra : Tim

Dato : 03-10-05 14:13

Tim skrev:

> [...]
>
> -------
>
> Så må de jo siges, også at have positive træk.

Det glæder mig du bruger ordet "også" i din sætning.

Det glæder mig da, at kunne glæde dig

Tim

Fra : Martin

Dato : 03-10-05 13:12

Per Rønne skrev:

> Åeh, du ønsker Israel som EU-medlem?

Jeg tror ikke det hedder EU til den tid.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-10-05 13:25

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Jeg tror ikke det hedder EU til den tid.

ME? Mediterranean Union?

Eller måske TR? Terranean Republic?

Medlem af Én Verden?
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin

Dato : 03-10-05 13:51

Per Rønne skrev:

> ME? Mediterranean Union?
>
> Eller måske TR? Terranean Republic?

Kun din fantasi sætter grænsen. Så det kan blive stort det her.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-10-05 14:13

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Kun din fantasi sætter grænsen. Så det kan blive stort det her.

Åh, GR. The Galactic Republic - snart føler vi os hensat til en Star
Wars-film.
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin

Dato : 03-10-05 14:06

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
en hel masse vi kan diskutere herfra og.........

> Sikke en masse grunde til at holde sig langt væk fra Tyrkiet.
> Forhåbentligt mener du ikke alvorligt, at vi skal stikke hånden ind i
> den hvepserede af fanatisk og sindssyg overtro, som Palæstina er.

Selvfølgelig vil jeg da det!!!!! Jeg kan ikke blive ved med kun at
sælge varer til EU og USA. Jeg er nødt til at udvide butikken. Og for
at mine nye kunder skal kunne betale min pris, er de nødt til først
at have nogle penge. Penge er der masser af i M-østen, både reelt og
potentielt, nu skal de bare fordeles ud i samfundet.
Og så kan du være med eller ej. Jeg er ligeglad. Og Tyrkiet, de
kommer med, og så kan I råbe og skrige til I bliver blå i hovederne,
mens I gemmer jer for verden bag gardinerne.

Some like the merry-go-round, I like the rollercoaster!

B/R
Martin

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-10-05 16:15

Martin wrote:

> en hel masse vi kan diskutere herfra og.........

> Selvfølgelig vil jeg da det!!!!!

Uhyggeligt. Du må være helt vild med at smide menneskeliv og penge ud af
vinduet.

> [...]
> at have nogle penge. Penge er der masser af i M-østen, både reelt og
> potentielt, nu skal de bare fordeles ud i samfundet.

Du kan da bare sælge til Mellemøsten alligvel. Det behøver vi sandelig
ikke tage det ludfattige og økonomisk set komplet ligegyldige Tyrkiet
ind i EU for. Og så er der lige det, at hele den muhamedanske verden
tilsammen har et BNP, der er mindre end Spaniens. Tænk over det.

> Og så kan du være med eller ej. Jeg er ligeglad. Og Tyrkiet, de
> kommer med, og så kan I råbe og skrige til I bliver blå i hovederne,
> mens I gemmer jer for verden bag gardinerne.

Drøm bare videre. Dine utopiske tanker om et gigantisk frit marked i
Mellemøsten, du bare kan skovle penge ud af, bliver aldrig til noget.
Hvad enten Tyrkiet kommer med i EU eller ej.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 04-10-05 08:52

Henrik Svendsen skrev:

> [...]

at have nogle penge. Penge er der masser af i M-østen, både reelt og
potentielt, nu skal de bare fordeles ud i samfundet.

I følge UNHDR er hele den Arabiske Liga's økonomiske formåen mindre end
Spaniens! Belgien er godt på vej til at overhale dem, det sker mellem 2006
og 2007!!

Og når de politiske omkostninger ved Olien bliver for store holder vi såmænd
op med at sende flere derned!!!

Og så kan du være med eller ej. Jeg er ligeglad. Og Tyrkiet, de
kommer med, og så kan I råbe og skrige til I bliver blå i hovederne,
mens I gemmer jer for verden bag gardinerne.

Næh - slet ikke: Vi tager til New Zealand, Australien, Canada eller måske
USA så vores børn og børnebørn ikke bliver involveret i katastrofen op vi
ikke kommer til at betale hele vores fremtidige pension og nutidige
levestandard til EU-politikernes projekt.

EU kunne ikke engang integrere Østtyskland og de taler endda sproget.

Fra : Martin

Dato : 03-10-05 14:23

Per Rønne skrev:

> Åh, GR. The Galactic Republic - snart føler vi os hensat til en Star
> Wars-film.
> --
> Per Erik Rønne

Jeg vil til hver en tid foretrække Douglas Adams Hitchhiker trilogi i
4 dele.

Men OK, jordens resourcer slipper op på et tidspunkt. Hvis vi
overleveer de næste 1000 år med samme eller hurtigere teknologiske
fremskridt som nu, er der grund til at tro vi kan overleve jorden. Så
er vi nok nødt til at besøge stjernerne, og man kan jo lisså godt
være i god tid

B/R
Martin

Fra : Jesper

Dato : 03-10-05 16:33

fJim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote:

> [...]
> Det er nu, at stormedlemmet af EU, Frankrig, skal melde ud med støtte til

Danmark burde støtte Østrig og ikke lade dem stå alene blandt EUs 25
medlemmer som modstander af tyrkisk EU medlemsskab.

Fra : Jim

Dato : 03-10-05 16:55

> Danmark burde støtte Østrig og ikke lade dem stå alene blandt EUs 25
> medlemmer som modstander af tyrkisk EU medlemsskab.

Det får du ikke Per Stig til.
Han er en BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRRK-kylling, når det handler om at sige fra
over for Tyrkiet.
Den store fez-nar Erdogan har jo truet med alle mulige uhyrligheder, hvis
Tyrkiet ikke kommer med i forsamlingen.
Mærkelig nok, så demonstrerede mere end 60.000 tyrkere i går mod EU. De var
sure på EU, da det så ud til, at de ikke kunne blive medlemmer af
EU-klubben.
En omvendt Groucho Marx. (Jeg er ikke interesseret i at være medlem af en
forening der ønsker een som mig som medlem.)
Tænk at man som Tyrkiet vil være medlem af noget, som man hader så meget.

Fra : Martin

Dato : 04-10-05 06:17

Henrik Svendsen skrev:

> Uhyggeligt. Du må være helt vild med at smide menneskeliv og penge ud af
> vinduet.

Menneskeliv ud af vinduet??? Med Fort Neuropa modellen er vi 100% sikre
på død, kaos of terror. Min model åbner vej for kommunikation. Jeg
har ikke sagt det skal være i dag eller om 10 år. Måske først 25
eller 50 år, men vi er nødt til at kridte banen op, så det er os der
bestemmer og ikke dragen i øst.

Other peoples money!

> [...]
> ind i EU for. Og så er der lige det, at hele den muhamedanske verden
> tilsammen har et BNP, der er mindre end Spaniens. Tænk over det.

Pengene er der potentielt. De skal have basalt set have noget at spise
og tøj på kroppen. Det er 2 af DK´s største eksporterhverv. Jeg
fremstiller tøjet i Kina og sælger det i Damaskus. Det er sgu da
perfekt!

> Drøm bare videre. Dine utopiske tanker om et gigantisk frit marked i
> Mellemøsten, du bare kan skovle penge ud af, bliver aldrig til noget.
> Hvad enten Tyrkiet kommer med i EU eller ej.

Næh, der går jo nok nogle dekader endnu. Men du må da indrømme at
det er handel og kommunikation der skaber dialog og fred, fremfor høje
mure og pigtråd? Iøvrigt fik Østrig jo deres vilje i nat mht
Kroatien, og nu kommer banden af analfabetiske anatolske bønder med i
klubben

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-05 06:41

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> nu kommer banden af analfabetiske anatolske bønder med i klubben

Glemmer du nu ikke lige en folkeafstemning i Frankrig?
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 08:26

Martin wrote:

> Menneskeliv ud af vinduet??? Med Fort Neuropa modellen er vi 100%
> sikre på død, kaos of terror. Min model åbner vej for kommunikation.

"Kommunikation" er ikke en måde at sikre sig mod død og ødelæggelse. Et
fort er en måde. Og kommunikation kan du da have under alle
omstændigheder.

> Jeg
> har ikke sagt det skal være i dag eller om 10 år. Måske først 25
> eller 50 år, men vi er nødt til at kridte banen op, så det er os der
> bestemmer og ikke dragen i øst.

Vi kommer ikke til at bestemme mere ved at smide vores forsvarsbastioner
væk og lukke fjenden ind. Tværtimod.

> [...]
> og tøj på kroppen. Det er 2 af DK´s største eksporterhverv. Jeg
> fremstiller tøjet i Kina og sælger det i Damaskus. Det er sgu da

Det er fuldkommen uden substans, det du skriver. Og så er det forkert.
Der bliver ikke solgt flere skinker til Damaskus ved at åbne grænserne.
Tværtom lukker vi bare endnu flere svinekødshadere ind, og tekstiler er
alt andet end et af Danmarks store eksporterhverv.

> Næh, der går jo nok nogle dekader endnu. Men du må da indrømme at
> det er handel og kommunikation der skaber dialog og fred, fremfor høje
> mure og pigtråd?

Det er magtbegærlighed, der skaber krig. Handel og "kommunikation"
ændrer intet ved det. Din "handel og kommunikation" er heller ikke andet
end at fjerne hindringerne for de magtbegærlige.

> Iøvrigt fik Østrig jo deres vilje i nat mht
> Kroatien, og nu kommer banden af analfabetiske anatolske bønder med i
> klubben

I så fald lukker klubben bare. Befolkningerne i Europa vil ikke være i
klub med tyrkerne. Se skriften på væggen - det multietniske samfund er
en taber. For mange konflikter, for meget had. Dur ikke.

Fra : Martin

Dato : 04-10-05 10:01

Per Rønne skrev:

> Glemmer du nu ikke lige en folkeafstemning i Frankrig?
> --
> Per Erik Rønne

Og graesk cyprioteren popo(etellerandet) har regnet ud at han har ca 60
muligheder for at standse processen. Men selvom 60% af EU´s befolkning
er imod, er poltikerne for, og i sidste ende kommer tyrkerne med. Det
er mit postulat! Processen kan ikke vendes.

Jeg tror at om 200 aar bliver det sværere og sværere at prise
skandinaviens pigers lange lyse haar, desværre. Men vores demokrati
vil stadig vaere verdens bedste.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-05 10:18

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> [...]
> muligheder for at standse processen. Men selvom 60% af EU´s befolkning
> er imod, er poltikerne for, og i sidste ende kommer tyrkerne med. Det

Der skal på nuværende tidspunkt være folkeafstemning i såvel Østrig
{sidste talt set: 80% imod} som i Frankrig {sidste tal set: 75% imod}.
Det bliver jo forfatningen om igen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin

Dato : 04-10-05 10:15

Henrik Svendsen skrev:

> "Kommunikation" er ikke en måde at sikre sig mod død og ødelæggelse. Et
> fort er en måde. Og kommunikation kan du da have under alle
> omstændigheder.

Fortet er der nu. Og det skal bestå med alle de hindringer der er for
familisammenfoeringer osv. Det må gerne strammes op for min skyld, saa
vi kun lukker de bedst uddannede ind fra den 3. verden, samt de fleste
udlaendinge fra den vestlige verden

> Vi kommer ikke til at bestemme mere ved at smide vores forsvarsbastioner
> væk og lukke fjenden ind. Tværtimod.

Ja der er vi så uenige.

> [...]
> Tværtom lukker vi bare endnu flere svinekødshadere ind, og tekstiler er
> alt andet end et af Danmarks store eksporterhverv.

I forhold til den indenlandske omsaetning er den enorm.

> Det er magtbegærlighed, der skaber krig. Handel og "kommunikation"
> ændrer intet ved det. Din "handel og kommunikation" er heller ikke andet
> end at fjerne hindringerne for de magtbegærlige.

Det er mangel på kommunikation der skaber krig; Clausewitz. Samt
naturligvis en viderefoerelse af politik.

> I så fald lukker klubben bare. Befolkningerne i Europa vil ikke være i
> klub med tyrkerne. Se skriften på væggen - det multietniske samfund er
> en taber. For mange konflikter, for meget had. Dur ikke.

Helt enig. Der skal en ny klub til med de 15 org. ved roret, og
langsomt spreder vi os.
Og det multietniske samfund er vores del af verden slet ikke klar til.
Men det kommer, hvad enten vi vil det eller ej.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 13:05

Martin wrote:

> [...]
> familisammenfoeringer osv. Det må gerne strammes op for min skyld, saa
> vi kun lukker de bedst uddannede ind fra den 3. verden, samt de fleste

Nu må du blive enig med dig selv. Vil du have fortet eller vil du lægge
grænsebastionerne øde?

> Ja der er vi så uenige.

Mon ikke.

> I forhold til den indenlandske omsaetning er den enorm.

Den er røv og nøgler.

> Det er mangel på kommunikation der skaber krig; Clausewitz.

Det har Clausewitz aldrig skrevet.

> Samt
> naturligvis en viderefoerelse af politik.

Det har Clausewitz skrevet.

> Helt enig. Der skal en ny klub til med de 15 org. ved roret, og
> langsomt spreder vi os.
> Og det multietniske samfund er vores del af verden slet ikke klar til.
> Men det kommer, hvad enten vi vil det eller ej.

Det er sagt før. Det er sket før. Og hver gang ender det med ævl og kævl
og strid og had. Det har aldrig duet, det dur ikke, og det kommer aldrig
til at du.