Hvorfor hellere hade jøder?
Fra : dktekno

Dato : 02-10-05 14:43

Hitler hadede jøder. Og det var også socialt accepteret i starten af 1900
tallet i Europa at hade jøder.

Og man hader også jøder idag.

Jeg har hørt noget om, at jødehadet bunder i, at jøderne længe har haft
mange penge mens resten af befolkningen har været fattige, og det var af ren
misundelse. Og at jødehadet idag bunder i, at israelerne idag går ind i
palæstina for at slå terrorister ihjel.

Men jeg mener simpelthen, at hvis man skal hade nogen, så er hadet
fuldstændigt forkert prioriteret.

Man hader jøder mere end man hader muslimer. Det giver simpelthen ingen
mening.

Det er kun en meget, meget lille procentdel af den jødiske minoritet, der
går op i det gamle testamente bogstaveligt.
Men det er en MEGET stor procentdel af muslimerne der går op i koranen.

Og desuden foreskriver det gamle testamente jo heller ikke halshugning for
blasfemi, pisk for at drikke alkohol og håndsafhugning for tyveri.

Endvidere er den jødiske stat jo også stærkt sekulær. Den holder kirke og
stat adskildt. Ingen lovgivning i Israel er baseret ud fra hvad der måtte
stå i det gamle testamente. Derimod er samtlige muslimske staters lovgivning
baseret på de barbariske regler der står skrevet i koranen.

Man prioriterer altså at sætte hadet mod dem man misunder af økonomiske
grunde istedet for at hade folk der går ind for en barbarisk lovgivning!

Det giver simpelthen ingen mening!

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-10-05 14:48

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stå i det gamle testamente. Derimod er samtlige muslimske
> staters lovgivning
> baseret på de barbariske regler der står skrevet i

Din uvidenhed om hvad der står i koranen er omtrent lige så
stor som din uvidenhed om hvad der står i det gamle
testamente. Den jødiske stat udøver positiv særbehandling
over for jøder, hvilket er dokumenteret til hudløshed - og
du kan forvisse dig om det ved at google.

> Man prioriterer altså at sætte hadet mod dem man misunder
> af økonomiske
> grunde istedet for at hade folk der går ind for en
> barbarisk lovgivning!
> Det giver simpelthen ingen mening!

Det gør dit indlæg heller ikke.

--
ahw

Fra : dktekno

Dato : 02-10-05 19:22

"Den jødiske stat udøver positiv særbehandling
over for jøder"

Jeg ser bare ikke hvordan det er et størrer problem end muslimerne der
halshugger folk.

Lad da bare folk tro hvad de vil, og at de får en bedre plads i himlen end
andre. Jeg er da fuldstændig ligeglad. Hvad jeg ikke er ligeglad med er hvis
nogen vil piske mig fordi jeg drikke en øl og spise flæskesteg eller
halshugger mig for at stille spørgsmålstegn ved om sharia'en nu også bør
praktiseres.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-10-05 07:24

> "Den jødiske stat udøver positiv særbehandling
> over for jøder"
>
> Jeg ser bare ikke hvordan det er et størrer problem end
> muslimerne der
> halshugger folk.

Det er ikke alle muslimer der halshugger folk.

> [...]
> nogen vil piske mig fordi jeg drikke en øl og spise
> flæskesteg eller
> halshugger mig for at stille spørgsmålstegn ved om

Pladder.
--
ahw

Fra : Tim

Dato : 02-10-05 22:47

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Man prioriterer altså at sætte hadet mod dem man misunder af økonomiske
> grunde istedet for at hade folk der går ind for en barbarisk lovgivning!

Enig... det giver ingen mening, men det lader til at muslimerne betragtes
som de "svage" og derfor skal støttes, uanset at deres sag og det den
baseres på, er ren barbarisme.

Hvad jøderne (Israel) angår, er det i høj grad det hadede U.S.A.s
involvering, der stikker de venstreorienterede i øjnene.

De er den vestlige verdens selvudslettende kraft, og de gør det med åben
pande og stolthed.

Tim

Fra : Martin

Dato : 03-10-05 09:38

Tim skrev:

> Enig... det giver ingen mening, men det lader til at muslimerne betragtes
> som de "svage" og derfor skal støttes, uanset at deres sag og det den
> baseres på, er ren barbarisme.

Enig, det giver ingen mening, udover måske at anerkende
nødvendigheden af dialog med de mest rabiate systemer, for ad den vej
langsomt at ændre på deres barbariske behandling af deres borgere.
Det batter bare ingenting

> Hvad jøderne (Israel) angår, er det i høj grad det hadede U.S.A.s
> involvering, der stikker de venstreorienterede i øjnene.

Men også grundet USA´s dobbeltmoral. USA prædiker demokrati for
masserne i de teokratiske mellemøst lande, hvor USA´s indflydelse er
minimal. Samtidig støtter de massivt diktaturer såsom Saudi-Arabien,
Pakistan og Egypten.

> De er den vestlige verdens selvudslettende kraft, og de gør det med åben
> pande og stolthed.

Lidt floromvunden tale synes jeg nok. Jeg har dog før sagt og står
stadig ved at USA er det eneste land i verden der eksporterer frihed,
og jeg anerkender fuldt ud USA´s engagement for at begrænse muslimsk
terror og islamisering af mellemøsten. Islam er fint nok, men imo kun
som den tyrkiske model med den sekulære stat, og fokus på kvindens
rettigheder. Men bla pga ovenst dobbeltmoralske internationale
optræden, træder de sig selv kraftigt over tæerne. USA har hårdt
brug for en allieret som Frankrig til at nå udover deres dårlige
image. USA og Frankrig i fælles fodslag kunne virkelig rykke røv.

B/R
Martin

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 03-10-05 14:53

> [...]

> Man prioriterer altså at sætte hadet mod dem man misunder af økonomiske
> grunde istedet for at hade folk der går ind for en barbarisk lovgivning!

Det giver da perfekt mening:

"De Tolerante" måler deres selvværd udi hvor meget de kan tolerere og
åbenlyst udvise forståelse for uden at kvæles - så *jo fjernere* fra
almindelig rimelighed og anstændighed et værdisæt befinder sig, jo flere
tolerance-points får man af kliken ved at acceptere det. Så at være
Antisemit - d.v.s. tolerere Nazisme - og *samtidigt* tolerere Islamisme må
vel være noget nær Highscore i Blød, Dansk, Åbenhed & Tolerance )

Lidt ligesom når en flok unger for at imponere hinanden starter med at æde
en regnorm, en skovsnegl, en frø - lige indtil een finder en lort .... og så
vinder "spillet" men mister sine venner.

Fra : Mr. D

Dato : 03-10-05 20:41

> [...]
> ren
> misundelse. Og at jødehadet idag bunder i, at israelerne idag går ind i

Jødehadet er ældgammelt og bunder ikke kun i de tider, hvor jøder har haft
penge. Jødehadet har også eksisteret f.eks. i Polen i perioder, hvor jøder
var fattige og boede i getthoer. Så der er et væld af grunde til at hade
jøder. De politisk korrekte grunde har i nævnte rækkefølge været:
Antijudaisme (had med undskyldning i religion) Antisemitisme (Had med
undskyldning i race) og den nuværende antizionisme (Had med undskyldning i
staten Israel)

> [...]
> går op i det gamle testamente bogstaveligt.
> Men det er en MEGET stor procentdel af muslimerne der går op i koranen.

Dit indlæg giver ingen mening. Jeg kunne forstå, hvis du alene undrede dig
over Europas stillingtagen til Islam og arabiske diktaturer i forhold til
jøder. Men du synes åbenbart at det giver mening at variere hadet i forhold
til objektets religiøsitet. Hvis et menneske er meget religiøst, er det OK
at hade det. Du skriver f.eks. at man ikke skal hade jøder i Israel, fordi
landet er sækulært. Så du mener, at man - hvis der skal være rimelighed i
det - ikke skal hade den sækulære jøde, men gerne den religiøse jøde, og
være på vagt over for den sækulære muslim, og hade den religiøse?

Simon