Terrorforsker rystet over "dialog"-møde
Fra : Peter HansenDK

Dato : 01-10-05 10:04

Terrorforsker Lars Erslev Andersen er rystet over forløbet af
Dialogmødet om terrorisme, som "Muslimer i Dialog" havde arrangeret i
Den Sorte Diamant.
Det beskriver han i et debatlindlæg i Jyllands-Posten i dag:
"
I dagens anledning var salen, et offentligt dansk rum, blevet inddelt i
rækker, der var forbeholdt kvinder og andre rækker forbeholdt mænd.
Scenen var sat.
Allerede kort inde i Ridley's tale stod det lysende klart, at hun ikke
var kommet for at indlede dialog, men alene for at fremføre en
fasttømret ideologi baseret på, at alt ondt i denne verden skyldes
USA og Storbritannien, og at terrorisme ene og alene er et resultat af
denne vestlige ondskab, mens muslimer er uskyldige ofre. Hendes
sammenligning af Tony Blair med Pol Pot taler i denne sammenhæng sit
eget sprog.
Selv troede jeg ikke mine egne ører, da Ridley på mit spørgsmål, om
hun ikke synes, det er et problem, at islamister distribuerer videoer i
rekrutteringsøjemed med de slagtninger af gidsler, terroristerne i
Irak står bag, svarede, at det var nødvendigt for muslimer at have
disse videoer hjemme som alternativ nyhedsformidling til de vestlige
mediers propaganda. At betragte disse slagtescener som alternativ og
nødvendig nyhedsformidling forekommer mig at være udtryk for en syg
tankegang, og at synspunktet oven i købet fremkaldte applaus fra
publikum, gjorde mig forstemt.
Om eftermiddagen havde jeg i Statsministeriet ihærdigt argumenteret
for nødvendigheden af dialog mellem de muslimske indvandrersamfund og
det danske samfund. Jeg må indrømme, at jeg mandag aften tvivlede
meget på nytten af en sådan dialog, hvis en person som Yvonne Ridley
betragtes som en repræsentativ talskvinde for foreninger som "Muslimer
i Dialog". Så er dialog blot et skalkeskjul for forbenet propaganda.
"

Nå, men ham Erslev Andersen er sikkert bare en led racist...det var
nok ikke så slemt..ikke-racister må fortsætte dialogen..islam er jo
fredelig og muslimer dejlige kultur-berigere..