Sagen om den afslørede CIA agent !!
Fra : Allan Riise

Dato : 30-09-05 23:22

Kan i huske at Valerie Plame den hemmelige CIA agent som er gift med USA's
tidligere ambassadør i Irak, som faldt i Bush adm. unåde, og hun blev
afsløret som værende agent?

Reporteren som havde fået oplysningerne, har nu efter 80 dage i fængsel
"fået lov" uden at konfidentialiteten kommer i spørgsmål, fortalt hvam hun
havde talt med.

Og hvem er så kilden, som, ifølge Amerikansk ret, har begået forræderi og
bragt Plame i livsfare!??

Ingen andre end Dick Cheneys stabschef Lewis "Scooter" Libby ser ud til at
være kilden til at Plames navn kom ud i "det fri"..

Hvad der er blevet sagt vides ikke, men er det Libby, så er der vel ingen
tvivl om at det er på foranledning af en eller flere personer længere oppe i
adm.

Det bliver spændende at følge forløbet..

http://edition.cnn.com/2005/POLITICS/09/30/cia.leak/index.html

--
Allan Riise

Fra : Zeki

Dato : 01-10-05 04:49

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen andre end Dick Cheneys stabschef Lewis "Scooter" Libby ser ud til at
> være kilden til at Plames navn kom ud i "det fri"..

Sagen er mere omfattende:

"The White House faced mounting Democratic calls for President Bush to
sideline or fire his top political aide Karl Rove on Monday over his
involvement in a CIA leak scandal. "The White House promised if anyone was
involved in the Valerie Plame affair, they would no longer be in this
administration. I trust they will follow through on this pledge," Senate
Democratic Leader Harry Reid of Nevada said."
http://in.news.yahoo.com/050712/137/5zb2e.html

Skandalerne vælter ned over republikanerne pt:

"Federal prosecutors and the Securities and Exchange Commission have opened
investigations of Senate Majority Leader Bill Frist's sales of stock in a
hospital operating company founded by his family"
http://abcnews.go.com/Politics/wireStory?id=1154208&CMP=OTC-RSSFeeds0312

"Rep. Tom DeLay was ordered to appear in a Texas courtroom on Oct. 21 to
face the conspiracy charge that forced him to step down as House majority
leader. DeLay was charged this week with conspiring with two political
associates to use corporate donations to support Texas legislative
candidates."
http://www.usatoday.com/news/washington/2005-09-30-delay-court-date_x.htm

Mvh
Zeki

Fra : T.Liljeberg

Dato : 01-10-05 06:45

On Sat, 1 Oct 2005 05:49:20 +0200, in dk.politik "Zeki"
<zeki@i[fjerndette]tiscali.dk> wrote:

> [...]
>administration. I trust they will follow through on this pledge," Senate
>Democratic Leader Harry Reid of Nevada said."

Skal vi vædde på, at Bush ikke fyrer eller på anden substantiel måde
straffer Rove? Hvad skulle Bush dog gøre uden hans primære sorte
'puppet master"?
Eller også bliver han straffet på samme måde, som Tenet blev straffet
for CIAs fiasko i forhold til Irak... nemlig med USAs højeste civile
udmærkelse.

> [...]
>leader. DeLay was charged this week with conspiring with two political
>associates to use corporate donations to support Texas legislative

Ugens bedste nyhed, som vi har ventet på længe. Måtte han rådne op i
et Texas fængsel. (Man har altid lov at drømme).

Men mon ikke Republikanerne cirkler vogntoget og beskytter deres egne
- igen? På trods af Bush-regeringens løfter i 2001 om, at nu skulle
der ryddes op; etik, moral og integritet skulle genindføres i
administrationen osv...
Det eneste håb er, at der endelig er nok vælgere, der ikke kan klare
kvalmen længere, og beslutter at straffe Republikanerne, først i
meningsmålinger og derefter i midtvejsvalget.

Fra : Croc®

Dato : 01-10-05 12:43

On Fri, 30 Sep 2005 22:45:13 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

> [...]
>kvalmen længere, og beslutter at straffe Republikanerne, først i
>meningsmålinger og derefter i midtvejsvalget.

Jeg håber sgu' ikke de bliver straffet for hårdt i midtvejsvalget, for
der er jo tradition for at man så vender den anden vej ved præsident
valget, og jeg så gerne den administration kørt ud hvor der ikke
engang kan gro græs.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 01-10-05 08:52

Zeki wrote:
> [...]
> majority leader. DeLay was charged this week with conspiring with two
> political associates to use corporate donations to support Texas

Så er der også lige denne her..

http://newyorkmetro.com/nymetro/news/media/features/9226/

--
Allan Riise

Fra : T.Liljeberg

Dato : 01-10-05 11:26

On Sat, 1 Oct 2005 09:51:50 +0200, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Så er der også lige denne her..
>
>http://newyorkmetro.com/nymetro/news/media/features/9226/

??? Ikke forstået.

Fra : Allan Riise

Dato : 01-10-05 11:37

T.Liljeberg wrote:

> ??? Ikke forstået.

Hvorfor?

Det er jo en lang artikel om Millers implicering i Irak krigen, som jo er
grundlaget til at Plames mand skulle svines til, til sidst via hans kone,
Plame selv.

--
Allan Riise

Fra : T.Liljeberg

Dato : 01-10-05 11:50

On Sat, 1 Oct 2005 12:36:50 +0200, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>grundlaget til at Plames mand skulle svines til, til sidst via hans kone,

Det er da ikke Millers alt for store tiltro til Chalabi, eller Millers
"implicering i Irak krigen", der var grunden til at Plame skulle
angribes.
Men forholdene, der gennemgås i artiklen du linker til kan da godt ses
som en pinlig sag for NYT og Judy Miller.

Fra : Croc®

Dato : 01-10-05 12:59

On Sat, 01 Oct 2005 03:50:17 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

> [...]
>Men forholdene, der gennemgås i artiklen du linker til kan da godt ses
>som en pinlig sag for NYT og Judy Miller.

Ja jeg undrer mig også en smule.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 02-10-05 11:54

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/10/01/AR2005100101317.html?referrer=email&referrer=email

--
Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 02-10-05 13:09

On Sun, 2 Oct 2005 12:54:29 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/10/01/AR2005100101317.html?referrer=email&referrer=email

Jeg kender udmærket historien og dens baggrund, men det der undrer er
at du refererer til en del af den smædekampagne, hvis formål er at
miskreditere især N.Y.T. og deres journalister, hvor det ville have
været forventeligt at du linkede til smuds omkring Cheney, som dog er
den der står bag forbrydelsen.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 02-10-05 13:40

Croc® wrote:

> [...]
> miskreditere især N.Y.T. og deres journalister, hvor det ville have
> været forventeligt at du linkede til smuds omkring Cheney, som dog er

Jeg vælger at bringe informationer fra alle sider, således at man nemmere
kan danne sig et billede af de implicerede i sagen, da det, imho, er
politisk obsrvans og holdningere ditto, der er grundlaget for misæren.

--
Allan Riise