Svanestole
Fra : Henri Gath

Dato : 30-09-05 20:55

Læste, at der fra Assens kommune var stjålet tre svanestole til en værdi af
38.000..........mens jeg skriver dette sidder jeg på en Ikea stol til 298,-
Man undres.......

Fra : Allan Riise

Dato : 30-09-05 21:00

Henri Gath wrote:
> Læste, at der fra Assens kommune var stjålet tre svanestole til en
> værdi af 38.000..........mens jeg skriver dette sidder jeg på en Ikea stol
> til
> 298,- Man undres.......

Næ, det hedder repræsentation.

Folkekirken bygger arkitekt tegnede menighedslokaler med designer interiør
for Mio. af dine penge.

Fogh, og de andre ministre kører rundt i en bil der koster 2 mio. eller
mere, med chaffør til en god slat penge pro anno..

Folketingsmedlemmerne flyver frem og tilbage fra jylland, for dine penge..

Skal jeg fortsætte?

Men jeg kan så fortælle dig, at der ikke for nuværende bliver købt dyrt ind
i nogen kommuner.

Men du kan jo tage til Farum, så kan du jo se hvad en Venstre kommune, under
en S regering brugte af penge..

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 30-09-05 21:15

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, det hedder repræsentation.

Repræsentation...du godeste...så må de gerne repræsentere lidt mindre....

Fra : Jim

Dato : 01-10-05 00:01

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Repræsentation...du godeste...så må de gerne repræsentere lidt mindre....

Nej, det hedder det ikke.
God, bedre, bedst.
Altså, "du bedste"...

Og ja, hvis man nu synes, at kommunen anvender pengene forkert, så må man jo
finde ud af, hvem der sidder og afgør, hvilke stole og andet inventar, der
skal stå i kommunen.
Derpå skriver man et indlæg i lokalavisen og nævner vedkommendes navn.
Og hvis jeg ikke tager meget fejl, så foregår den slags misbrug af borgernes
penge for det meste i S-kommuner.

J.

Fra : N/A

Dato : 01-10-05 17:24

Fra : N/A

Dato : 01-10-05 17:24

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-10-05 17:24

On Sat, 01 Oct 2005 12:12:04 +0200, Jim wrote:

> Jo, det sker jo nok politisk, hvor mange penge, der må anvendes til hvad,
> men så er det den vej.

Ikke "nok", det *er* sådan det sker.

> Ja.

Ok, jeg fik bare indtrykket at du hængte en enkeltperson ud.

> Nejda.. Jeg har indtil for et par år siden boet i en kommune, hvor det var
> vigtigere at anvende mange tusinde kroner på kunst istedet for på de
> borgere, som havde mest brug for pengene.
> Borgmesteren har siddet i mange år, da det er en gammel socialdemokratisk
> betonby. Borgmesteren sidder der stadig og kommer nok til at slippe
> tøjlerne, når kommunen bliver lagt sammen med andre i 2007. Desværre sidder
> der også S-borgmestre i de andre. Og så er der bare et nyt fjols, med
> storhedsvanvid, der tager over.
>
> Så nej, jeg tror ikke, det er en fordom.

Så prøv at læse hvad du skrev igen. Du baserer dit udsagn på een
kommune, alternativt to afhængigt af om du bor i Assens.

--
MVH
osv...

Fra : please-answer-here

Dato : 30-09-05 21:14

Henri Gath wrote:
> Læste, at der fra Assens kommune var stjålet tre svanestole til en
> værdi af 38.000..........mens jeg skriver dette sidder jeg på en Ikea stol
> til
> 298,- Man undres.......

Så er du vel udenfor msitanke

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-05 21:19

> Læste, at der fra Assens kommune var stjålet tre svanestole til en værdi
> af 38.000..........mens jeg skriver dette sidder jeg på en Ikea stol til
> 298,-
> Man undres.......

Det er svineri med ens skattekroner, det kan vi hurtigt være enige om.

Et "morsomt" eksempel var da jeg boede i Ribe besluttede kommunen at lukke
et ældrecenter om aftenen, fordi de ikke kunne finde de 200.000 det kostede
at drive det. Samme uge besluttede byen at opstille en ny statue i byens
park til 400.000 kroner. Måske var det meningen de gamle kunne tøffe ned og
se på den om aftenen....

Fra : Allan Riise

Dato : 30-09-05 21:22

Kim2000 wrote:
> [...]
> statue i byens park til 400.000 kroner. Måske var det meningen de
> gamle kunne tøffe ned og se på den om aftenen....

Er du sikker på at det var kommunen der betalte den, og er du sikker på at
hvis det var kommunen, at det så ikke var øremærkede kulturpenge, som ikke
må overføres til andet?

--
Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-05 21:59

> Er du sikker på at det var kommunen der betalte den, og er du sikker på at
> hvis det var kommunen, at det så ikke var øremærkede kulturpenge, som ikke
> må overføres til andet?

Det var i hvert fald kommunen, og pengene kommer et sted fra, nemlig fra
skatteborgerne, det ville ikke undre mig, hvis det er fordi forskellige
kasser der skal betale, men det ændre ikke på det indtryk jeg stod tilbage
med, nemlig at man med den ene hånd kan opstille en (dyr?) statue og med den
anden hånd skære ned.

Fra : Allan Riise

Dato : 30-09-05 23:11

Kim2000 wrote:
> [...]
> jeg stod tilbage med, nemlig at man med den ene hånd kan opstille en
> (dyr?) statue og med den anden hånd skære ned.

Jeg vil skam heller ikke forsvare at man bruger penge til det ene, når det
er på beksotning af den service som berogerne har krav på..
Men det *kan* have været fond midler eller lignende..
Det kan have været en kontrakt der var blevet lavet med kunstneren for år
tilbage, det ved jeg ikke.

Men jeg tager da klart afstand fra, at man med den ene hånd køber store og
dyre ting for de midler der rettelig bør bruges til servicering af borgerne,
helt klart, og der har Socialdomakratiet være meget fremme med at bruge
mange penge i deres kommuner, ingen tvivl om det, men de er ikke alene,
alene det at i de fleste kommuner havde socialdemokratiet ikke flertal, og
så er der jo også skræmmende eksempler fra andre kommuner styret af andre
partier, som f.eks. Farum..
Jeg tror det er "universelt" at et kommune/byråd ønsker det så smukt
/dyrt/repræsentativt som muligt, desværre.

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 30-09-05 23:20

> [...]
> Jeg tror det er "universelt" at et kommune/byråd ønsker det så smukt
> /dyrt/repræsentativt som muligt, desværre.

I min kommune sidder de med spritnye 19" fladskærme....

Fra : Allan Riise

Dato : 30-09-05 23:23

Henri Gath wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> I min kommune sidder de med spritnye 19" fladskærme....

Ja, det er der vel ikke noget odiøst i.

--
Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-05 23:32

> Ja, det er der vel ikke noget odiøst i.

Som man ser på det, min 17" tommer CED skærm kunne altså holde 4 år og er
udskiftet udelukkende af luksusgrunde. Det lyder som udskiftning man
formentlig sagtens kunne have ventet 2-3 år med (og så er prisen en
brøkdel).

Du har iøvrigt da nok helt ret i at det hverken er værre eller bedre i
kommuner med fx Soc eller V flertal.

Fra : Henri Gath

Dato : 30-09-05 23:52

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er der vel ikke noget odiøst i.

Det synes du ikke?

Fra : Lyrik

Dato : 30-09-05 21:47

> [...]
> Læste, at der fra Assens kommune var stjålet tre svanestole til en værdi
> af 38.000..........mens jeg skriver dette sidder jeg på en Ikea stol til
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Det hører vist til dagens orden. Jeg hørte nylig en historie fra
folketinget hvor dyre Arne Jacobsenstole pludselig blev kasseret af en kendt
politiker for år tilbage.

Så møder personalet op og køber dem til spotpris-keine hexerei nur
behändigkeit.

Da en tidligere kollega som pakkede operationsinstrumenter på et opslidt
pakkebord kom for daværende S-amtsborgmester kaldet "Den lille gnom" modtog
hun afslag på anmodningen om nyt pakkebord foran en hydraulisk skranke som
kunne hæve sig og sænke sig efter "gnomens" størrelse. Dér på kontoret var
alt luksus.

Hilsen
Jens