Hvorfor svenskere må gå over for rødt
Fra : Lyrik

Dato : 29-09-05 11:35

"Hvorfor skal man ikke stå stille når der er rødt, selvom der ikke er biler
i miles omkreds?"-spurgte den svensk-tilflyttede dansker.
"Fordi du ikke er en robot, men et menneske."-svarede den svenske
myndighedsperson.

det er til at græde over....
Hilsen
Jens

Fra : jodem

Dato : 29-09-05 12:05

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> biler i miles omkreds?"-spurgte den svensk-tilflyttede dansker.
> "Fordi du ikke er en robot, men et menneske."-svarede den svenske

Det er fordi en dansk lyskurv repræsenterer en særlig folkelig variant af
den Preussiske oplysningsstat under Friedrich der Grosse, mens en svensk
lyskurv er udtryk for et decideret ufolkeligt franskorienteret gustaviansk
bureaukratur.

En nærmere forklaring på den danske folkekarakter i forhold til den svenske
vil fylde mange tusind sider, så jeg kan desværre ikke komme det nærmere.

Tør dine tårer, thi det bliver aldrig anderledes.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-09-05 19:25

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
> lyskurv er udtryk for et decideret ufolkeligt franskorienteret gustaviansk

Og så er det jo rent fis, folk stopper ikke mere for rødt. Jeg har ofte
syntes at det var som en hunør for vores velorganiserede samfund at
overholde stopperegler uanset om man lige kan se at der kommer nogen, -
hvilket biler jo iøvrigt forhåbentligt gør, - det er ofte at man ikke kan se
hvorfra modkombattant kan komme.

Jeg har flere gange holdt tilbage selv om folk myldrede over for rødt lys,
jeg tror det er et eksempel på "fascisme" at folk, når de er mange, skider
på at man har grønt lys fra den anden retning. Som sagt har jeg set det
mange gange "Vi er mange og du tør ikke køre os over" også i "korstog" for
fred, og jeg undrede mig over hvor fredelige folk egentlig var. Jeg ville
have vist hvor civiliserede vi var, ved at overholde almindelige anerkendte
rimelige regler og smilende have vinket folk frem, men *nej* ideen var at VI
er de rigtige og de andre er dumme svin som vi naturligvis ikke kan tage
hensyn til.
Den med trafikken er bare et eksempel på de mange oplevelser, jeg har haft
som medlem af venstrefløjen i gamle dage.

> [...]
> nærmere.
>
> Tør dine tårer, thi det bliver aldrig anderledes.

Hvad bliver aldrig anderledes, at vi er for langsomme til at anerkende at vi
er håbløst segregerede?

Fra : jodem

Dato : 29-09-05 19:51

> [...]
> Den med trafikken er bare et eksempel på de mange oplevelser, jeg har haft
> som medlem af venstrefløjen i gamle dage.

Revolutionære går ikke af vejen for noget eller nogen

Jeg kender godt de der hvidglødende bilister, som prøver at køre tværs
gennem et demonstrationstog - ikke fordi de skal skynde sig - men fordi de
så inderligt hader, den selvretfærdighed, som findes hos den, der følger sin
overbevisning.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-09-05 20:39

> [...]

> så inderligt hader, den selvretfærdighed, som findes hos den, der følger

Og jeg fortæller om de utallige tilfælde hvor "vi" - de rige - bare myldrede
over gaden uanset om lystet var dit eller dat, VI var de mange så Vi havde
retten, det var det som altid mindede mig om fascisme, selv i disse grupper
af anti-fasctiskiske grupper. Men OK, mennesker flest er jo idoter, så hvad
kan man gøre?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-09-05 17:12

On Thu, 29 Sep 2005 12:35:11 +0200, Lyrik wrote:

> [...]
> i miles omkreds?"-spurgte den svensk-tilflyttede dansker.
> "Fordi du ikke er en robot, men et menneske."-svarede den svenske

Men bilister er robotter?
--
MVH
osv...

Fra : GB

Dato : 29-09-05 18:46

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> biler i miles omkreds?"-spurgte den svensk-tilflyttede dansker.
> "Fordi du ikke er en robot, men et menneske."-svarede den svenske

Jyden til færdselsbetjenten:
"A' æ æ' kommen te Tjywwenhawn for å kig' å kulørt' lamper!"

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Egon Stich

Dato : 29-09-05 22:30

> [...]
> i miles omkreds?"-spurgte den svensk-tilflyttede dansker.
> "Fordi du ikke er en robot, men et menneske."-svarede den svenske

Forbudssverige?

MVH
Egon