Forbrugsministeren vil forbyde reklamer fo~
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-09-05 11:24

Forbrugerminister Lars Barfoed (K) har fremsat lovforslag til en
straming af reglerne om børnereklamer. Dermed bliver reklamer for
spritus og sex forbudt for unge under 18, mens der ikke vil blive tale
om et decideret forbud mod børnereklamer.
http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=399738

Jeg havde aldrig tænkt over, at der blev reklameret for sex blandt børn
og unge under 18 år. Men hvad så - vil forbrugsministeren sætte et
"forbudt for børn" på Ekstra Bladet? Skal der censureres i DRs
naturudsendelser?

Og hvorfor egentligt sætte grænsen helt op til 18 år, når nu den
seksuelle lavalder er på 15?

Fra : Tim

Dato : 29-09-05 11:29

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> [...]
> naturudsendelser?
>
> Og hvorfor egentligt sætte grænsen helt op til 18 år, når nu den

Enig.

Arrgh... nu har de diskuteret frem og tilbage om reklamer på TV de sidste 15
år. Kan de ikke enten beslutte sig, eller holde helt kæft.

Tiderne ændrer sig selvfølgelig, men det her er ved at være trættende og vel
mest af alt ren populisme.

Tim

Fra : Martin K

Dato : 29-09-05 15:57

> [...]

> og unge under 18 år. Men hvad så - vil forbrugsministeren sætte et
> "forbudt for børn" på Ekstra Bladet? Skal der censureres i DRs

Det, Lars "politisk tonedøv" Barfoed nok mener er sikkert, at reklamer som
henvender sig til unge under 18, og som benytter seksualitet som virkemiddel
skal forbydes. F.eks. sådan nogen busskursreklamer som sprutsodavanden Cult
har benyttet sig af, med afklædte piger i intime lesbiske situationer.

--
Martin K

Progressiv

Fra : Allan Riise

Dato : 29-09-05 16:03

Martin K wrote:
> [...]
> busskursreklamer som sprutsodavanden Cult har benyttet sig af, med
> afklædte piger i intime lesbiske situationer.

Eller den totalt ulækre tyggegummi reklame, hvor der snaves godt rundt
mellem en hel del unge i flæng, samtidigt med at der er flere kønssygdomme i
Danmark blandt de unge, end der har værer meget længe..
Den burde straks stoppes

--
Allan Riise

Fra : Mark Jensen

Dato : 30-09-05 10:12

On Thu, 29 Sep 2005 17:03:11 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>mellem en hel del unge i flæng, samtidigt med at der er flere kønssygdomme i
>Danmark blandt de unge, end der har værer meget længe..

Brrr ja uha, lad os få nogle forbud. Tænk at der vises mennesker der
kysser, hvor ulækkert kan det blive. Jeg troede ikke du var så
puritansk at du kunne råbe op om forbud med så primitiv en baggrund-

Fra : Allan Riise

Dato : 30-09-05 12:09

Mark Jensen wrote:

> [...]
> kysser, hvor ulækkert kan det blive. Jeg troede ikke du var så
> puritansk at du kunne råbe op om forbud med så primitiv en baggrund-

Det er da dobbeltmoralsk, at regeringen på dn ene side laver kampagner der
fortæller de unge, at de skal beskytte sig, da kønssygdomme florerer som
aldrig før, samtiidigt med at en reklame, der direkte henvender sig til
samme unge, viser 6 til 8 mennekser der rå-snaver i flæng...

--
Allan Riise

Fra : Mark Jensen

Dato : 30-09-05 19:10

On Fri, 30 Sep 2005 13:09:05 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>aldrig før, samtiidigt med at en reklame, der direkte henvender sig til
>samme unge, viser 6 til 8 mennekser der rå-snaver i flæng...

Overhovedet ikke. Du har desværre en ide om at hvis unge ser en
reklame, vil de straks immitere indholdet i denne, og det er en
umådelig sølle indgangsvinkel, for ikke at tale om tiltro til unge.

Og endelig må unge kysse alle de, de vil, og heldigvis vil jeg sige -
det er udtryk for glæde og kærlighed.
Der er et pænt stykke vej fra at snave til at have sex i flæng. Det
virker som om du har den konservative frygt for ungdommen fordi dens
normer ikke ligner dem der var herskende mens du var ung.

Fra : Ulrich Valera

Dato : 29-09-05 18:13

> [...]
> spritus og sex forbudt for unge under 18>
> Og hvorfor egentligt sætte grænsen helt op til 18 år, når nu den

Snart vil der komme forslag om at sætte den seksuelle lavalder op til 21
år.

Børn under 21 år bør aldeles ikke vide noget om sex.

I stedet bør de koncentrere sig om deres skolegang.

Måske ministeren har tænkt sig at udlevere nogle lovpligtige briller, så
børnene ikke kan se reklamer med kropsdele, som er udækkede af tøj?

Den vanvittige moraliseren af alt og alle synes ikke at tage nogen ende.

UV

Fra : GB

Dato : 29-09-05 18:48

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i meddelelsen news:433c204d$0$1843
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Børn under 21 år bør aldeles ikke vide noget om sex.

Ja!

> I stedet bør de koncentrere sig om deres skolegang.

Rigtigt! De skal bare lære at styre bogholderiet, skal de. Når de så har en
indtjening som gør dem i stand til at forsørge en familie, så kan vi
begynde med bierne og blomsterne.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-09-05 18:48

Ulrich Valera <ulrich@valera.cc> wrote:

> Den vanvittige moraliseren af alt og alle synes ikke at tage nogen ende.

I de senere år synes det nu ellers at være blevet en
venstrefløjsspecialitet - men her falder Barfoed jo altså så udenfor.
--
Per Erik Rønne

Fra : GB

Dato : 29-09-05 19:52

spam@RQNNE.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen

> I de senere år synes det nu ellers at være blevet en
> venstrefløjsspecialitet - men her falder Barfoed jo altså så udenfor.

Amdi (som jeg havde som klasselærer FØR Tvind) sagde altid, at
kæresteforhold var en hindring for den revolutionære kraft, derfor var den
slags ikke velset på efterskolen.

Til gengæld var denne marxismens superstjerne ikke bleg for at få lidt
fremmed på de unge efterskole-elever. Og når min læremester udi dialektisk
materialisme var en grissebasse, fatter jeg jo ikke SF'ernes trip med at
kriminalisere prostitutionskunder - med mindre SF er en gang tøffelhelte
som er underlagt et femikratur.

Fra : Tim

Dato : 29-09-05 20:14

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> materialisme var en grissebasse, fatter jeg jo ikke SF'ernes trip med at
> kriminalisere prostitutionskunder - med mindre SF er en gang tøffelhelte

Som du kan se i medierne de seneste par år, efterlader de ingen tvil om
netop det.

Tim