Danmark - verdens 4 mest konkurrencedygtig~
Fra : Vidal

Dato : 29-09-05 09:59

På trods af topskatten klarer Danmark sig fint(eller måske pga den?).

EUOBSERVER / BRUSSELS - Nordic countries have once again been ranked as
among the world's most competitive economies, according to a World
Economic Forum (WEF) report published Wednesday (28 September).

Finland comes out on top with Sweden and Denmark falling into third and
fourth place behind the US.

"The Nordic countries share a number of characteristics that make them
extremely competitive, such as very healthy macroeconomic environments
and public institutions that are highly transparent and efficient"

http://euobserver.com/9/19968

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : jodem

Dato : 29-09-05 10:25

"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Ja, og i lykkeindexet ligger vi på en 2.plads efter Schweiz, I
lighedsindexet på en 2.plads efter Finland, og med hensyn til at have den
mindste del af befolkningen under fattigdomsgrænsen ligeledes på en 2.
plads. Ydermere har verdensbanken i sin seneste rapport dokumenteret, at
ulighed ikke er vækstfremmende, så der er sådan set ikke så meget at komme
efter.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-09-05 18:09

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]

> ulighed ikke er vækstfremmende, så der er sådan set ikke så meget at komme

Nej, nu er problemet kun at vi har en fascistisk regering, som har stjålet
alt fra de fattige, og som har nedskåret alle sociale programmer med 90%, -
og som ødelægger vores konkurrenceevne fuldstændig.

Det er helt forfærdeligt, - og langt bedre i andre lande, som nogle
indlæggere skriver.

Fra : Allan Riise

Dato : 29-09-05 18:21

Knud Larsen wrote:
> [...]
> fuldstændig.
> Det er helt forfærdeligt, - og langt bedre i andre lande, som nogle

Sludder.
Det Jeg bl.a. harcelerer imod, det er jo, at netop nu, hvor det går så godt,
at man så skal nedsætte hjælpen til de allersvageste, længere er den ganske
simpelt ikke...

--
Allan Riise

Fra : jodem

Dato : 29-09-05 18:29

> [...]
> 90%, - og som ødelægger vores konkurrenceevne fuldstændig.
>
> Det er helt forfærdeligt, - og langt bedre i andre lande, som nogle

Hvad har det med mit indlæg at gøre. Jeg vender mig jo netop mod den
sprogbrug.
Skulle man fremhæve noget negativt ved situationen her til lands, er det, at
uligheden er voksende. (Jeg glemte i øvrigt at nævne, at korruptionen også
anses for at være en af europas mindste, men det var godt nok før vi hørte
om de seneste kartelaftaler og om forholdene i udlændingestyrelsen.)

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-09-05 20:09

> [...]
> hørte om de seneste kartelaftaler og om forholdene i udlændingestyrelsen.)

Jeg sigter til de mange indlæg som hævder at vi - sammenligneligt med
andre - er et forfærdiglig land.
Som jeg mange gange har skrevet, så aner de ikke hvordan verden ser ud fx
Karachi eller Lagos. Man er 100% sikker på at vores dejlige bløde "system"
er fuldstændig indgroet, og aldrig nogen sinde kan ændres. Sådan tænker
mennesker altid.

Jeg gætter på at vi om nogle årtier bliver muslimske, og man mener da, at
det er fuldstændig naturligt at kvinder går med hovedet dækket, osv osv.

Jeg synes at vi allerede nu bør indrømme, at vi ikke kan modstå den
muslimske indvandring, og vi burde være på forkant ved at masseomvende os i
Danmark, - det gjorde vi jo trods alt også omkring år 950, altså bøjede os
for overmagten.

Fra : jodem

Dato : 29-09-05 21:06

> Jeg sigter til de mange indlæg som hævder at vi - sammenligneligt med
> andre - er et forfærdiglig land.

Det må du jo diskutere med dem, der skriver sådanne indlæg.

> [...]
> er fuldstændig indgroet, og aldrig nogen sinde kan ændres. Sådan tænker

Det er svært at forudse forandringer.

> Jeg gætter på at vi om nogle årtier bliver muslimske, og man mener da, at
> det er fuldstændig naturligt at kvinder går med hovedet dækket, osv osv.

Ja, her er vi nu uenige. Jeg tror heller ikke på fremskridt, men det er
islam og de muslimske lande, som har et problem.

> [...]
> i Danmark, - det gjorde vi jo trods alt også omkring år 950, altså bøjede

Jeg plejer at være godt til at tage sorgerne på forskud, men her finder jeg
min overmand.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-09-05 11:11

"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

> På trods af topskatten klarer Danmark sig fint(eller måske pga den?).

Vi ligger da bag Finland, USA og Sverige, som alle er lande uden topskat.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : John Schmitt

Dato : 29-09-05 11:24

> "Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi ligger da bag Finland, USA og Sverige, som alle er lande uden topskat.

Og foran 67 lande uden topskat . . .

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-09-05 11:37

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> Og foran 67 lande uden topskat . . .

De lande, vi oftest ynder at sammenligne os med, ligger foran os.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-09-05 11:53

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> De lande, vi oftest ynder at sammenligne os med, ligger foran os.

Som Norge, Holland og Tyskland?
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-09-05 09:08

"Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
[...]

Lad os stræbe efter førstepladsen, fjern top- og mellemskat. Det er præcis
hvad industrien skriger på.

Thorkild

Fra : Ulrich Valera

Dato : 30-09-05 16:23

"Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
På trods af topskatten klarer Danmark sig fint(eller måske pga den?).

Bestilte undersøgelser viser altid det, de er bestilt til at vise!

Hvis det er så smart og godt at køre med verdens højeste skat, - jamen
så skal den da meget højere op!
Så vil DK blive verdens bedste land!

De fleste, synes jo også, at vor rekordhøje skat er ok, så de bliver
også glade.

- Og nu hvor sort arbejde er helt afskaffet pga de store
plakat-kampagner på busserne, kommer al skatten ind rettidigt!

Vi kan dårligt vente på forbedringerne!

UV

PS: Vi vil også gerne have mere kontrol! - Hvad med månedligt syn af
alle biler?

Fra : John Schmitt

Dato : 30-09-05 16:37

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
> "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
> På trods af topskatten klarer Danmark sig fint(eller måske pga den?).

> Bestilte undersøgelser viser altid det, de er bestilt til at vise!

Ja så - hvem bestilte undersøgelsen Ulrich?

> [...]
>
> UV
>
> PS: Vi vil også gerne have mere kontrol! - Hvad med månedligt syn af alle

Går jeg ind for, bare ikke min cykel skal synes hver måned . . .

JS

Fra : Svend Poulsen

Dato : 01-10-05 05:51

> [...]
>
> UV
>
> PS: Vi vil også gerne have mere kontrol! - Hvad med månedligt syn af alle

Jamen jeg synes da også at det er for dårligt at vi betaler det i skat som
vi gør. Ned med skatten, ned med folkepensionen, væk med ældrechecken, væk
med børnechecken og hvad der ellers er, og når vi så får Amerikanske og
Engelske tilstande, så er det altså ikke vores problem at pensionister ikke
kan varme huset op som i England og dør om vinteren eller dem der må leve
på gaden eller sulte, som i Amerika, hvad der er 35 millioner der gør, for
vi skal altså have vores charterrejse til lanzarote.
Liberalismen længe leve, leve minimal staten.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-10-05 06:16

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> [...]
> gør, for vi skal altså have vores charterrejse til lanzarote.
> Liberalismen længe leve, leve minimal staten.

Skal vi ikke blot konstatere marginalskatterne (topskat og mellemskat) ikke
bidrager med noget, de er kun til for at holde de dygtigste nede. Mener du
det er en god idé i en globaliseret verden ?

Thorkild