det må vi ikke glemme fra irak
Fra : hansen

Dato : 28-09-05 16:51

Her er et link så alle kan se hvilke svin amerikanerne
de er i irak
der er både video og billeder
http://www.antiwar.com/news/?articleid=2444

http://www.csmonitor.com/2004/0824/p01s01-usju.html

http://www.rotten.com/library/crime/prison/abu-ghraib/

Fra : GB

Dato : 28-09-05 20:18

"hansen" <hansen@mail-online.dk> skrev i meddelelsen news:N_y_e.616$_v3.350
@news.get2net.dk:

> Her er et link så alle kan se hvilke svin amerikanerne
> de er i irak
> der er både video og billeder

- og her er et link, som viser, hvordan man laver den slags propaganda:

http://seconddraft.org/streaming/pallywood.wmv

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-09-05 20:24

GB wrote:
> "hansen" <hansen@mail-online.dk> skrev i meddelelsen
> news:N_y_e.616$_v3.350 @news.get2net.dk:

> - og her er et link, som viser, hvordan man laver den slags
> propaganda:

Åhh lad være, de beste eksempler på propaganda af den slags, den stod Colin
Powell og fremviste i FN...

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 28-09-05 23:12

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Åhh lad være, de beste eksempler på propaganda af den slags, den stod
> Colin Powell og fremviste i FN...

Kan du ikke lige linke til dem.

Fra : Tim

Dato : 28-09-05 21:12

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "hansen" <hansen@mail-online.dk> skrev i meddelelsen
> @news.get2net.dk:

> - og her er et link, som viser, hvordan man laver den slags propaganda:
>
> http://seconddraft.org/streaming/pallywood.wmv

Arrrhhhahahahaha )

Hold kæft hvor er det morsomt

Rent show det hele

Tim

Fra : Jim

Dato : 28-09-05 23:12

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Arrrhhhahahahaha )
>
> Hold kæft hvor er det morsomt
>
> Rent show det hele

Lige til en Oscar.

Fra : Tim

Dato : 29-09-05 09:05

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in message
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lige til en Oscar.

Det lader dog til, at der findes tågehoveder (som f.eks. Allan Riise), der
hopper tankeløst på den.

Tim

Fra : Jim

Dato : 29-09-05 09:40

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in message

> Det lader dog til, at der findes tågehoveder (som f.eks. Allan Riise), der
> hopper tankeløst på den.

Og det kommer naturligvis ikke bag på hverken dig eller mig, når nu Riise er
islamisk indoktrineret hjemmefra.
Det og så en god portion naivitet er årsagen til, at resten af diverse
halalhippier falder på halen for den slags typisk illusionsskabende
sensations-nyheder, som er sat op i Palæ-wood.
Jeg er ganske sikker på, at araberne genbruger ofrene til senere optagelser.
Dødsofrene har det jo med at falde af båren og bagefter lægge sig på den
igen.
Yderst imponerende bedrift. Det må være den store Allan, som hjælper dem.

Fra : Allan Riise

Dato : 29-09-05 09:46

Jim wrote:
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Næ, det har jeg ikke skrevet en dyt om.

> Og det kommer naturligvis ikke bag på hverken dig eller mig, når nu
> Riise er islamisk indoktrineret hjemmefra.

Næ, jeg er født og opvokset i et ganske almindeligt arbejder hjem på Amager.

> Det og så en god portion naivitet er årsagen til, at resten af diverse
> halalhippier falder på halen for den slags typisk illusionsskabende
> sensations-nyheder, som er sat op i Palæ-wood.

At man kan, er ike ensbetydende med at det er, og slet ikke ensbetydende med
at alt er.

> Jeg er ganske sikker på, at araberne genbruger ofrene til senere
> optagelser. Dødsofrene har det jo med at falde af båren og bagefter
> lægge sig på den igen.

De der bårer, skm Israel kalder missiler?

> Yderst imponerende bedrift. Det må være den store Allan, som hjælper
> dem.

Jeg er nu "kun" 180 cm. høj.
Og igen, vil du se manipulation, så tag og kig på den p.p præsentation som
Powell fremlagde i FN, eller de flotte p.p. af Taleban's mægtige hulesytemer
i Bora-Bora bjergene, o.s.v.

--
Allan Riise

Fra : morten sorensen

Dato : 29-09-05 09:36

GB wrote:
> "hansen" <hansen@mail-online.dk> skrev i meddelelsen news:N_y_e.616$_v3.350
> @news.get2net.dk:

> - og her er et link, som viser, hvordan man laver den slags propaganda:

Hvad er din pointe? At materialet er fusket? Eller at det kan være det?

> http://seconddraft.org/streaming/pallywood.wmv

Jeg har set de første 5 minutter, men antager at resten forsætter med
samme argumentationstaktik som også bruges af bl.a. ungjordskristne.

Man finder en situation - her en krigslignende - som man så overdrevent
borer i (ikke engang særligt godt). Man siger ikke at det er arrangeret
(for det har man åbenbart ikke bevis for) men insinuerer at den kan være
det. Derved mener man at have draget det hele i tvivl.

Det er lige så meningsløst som ungjordskristne der finder een ting
videnskaben måske ikke kan forklare (endnu) - hvorefter de forlanger at
alt videnskaben dermed har forklaret skal afvises.

Næsten al information *kan* være manipuleret - og det er klart at nogle
pga mediernes magt vil manipulere (ikke mindst stater) således at
mediernes kildekritiske evner er ultravigtige.

Der er sikkert journalister der er skødesløse på dette punkt, især når
de får en historie der politisk passer dem. Og det er naturligvis galt.

Men at afvise alt man ikke bryder sig om som 'sikkert/muligvis
manipuleret' er decideret at stikke hovedet i sandet.

--

morten sorensen

Fra : Tim

Dato : 29-09-05 09:56

> Hvad er din pointe? At materialet er fusket? Eller at det kan være det?

> Jeg har set de første 5 minutter, men antager at resten forsætter med
> samme argumentationstaktik som også bruges af bl.a. ungjordskristne.

Hvis du ser lidt mere, er det faktisk umuligt at karakterisere som andet end
"staged".

På et tidspunkt er der en civil mand, der skyder gennem et vindue ind i en
fabriksbygning, som de lige har filmet. Den er tom, og der er kun en mur på
den anden side. På et signal, løber alle "i dækning", og manden suser
dramatisk hen og skyder ind i den tomme hal. Ret amatøragtigt i øvrigt.
Havde der faktisk været israelske soldater på den "anden side", ville han
være blevet nakket.

Der er klip af nogle mænd, der bærer "et lig" på en båre. De taber "liget",
som selv kravler op igen... til stor forskrækkelse for den procession der
følger dem ))))

Filmen slutter med at vise de overskrifter der stod i de vestlige aviser.
"30 døde" etc. Døde der overhovedet een eneste.

Der er i _den grad_ iscenesat.

> [...]
> (for det har man åbenbart ikke bevis for) men insinuerer at den kan være
> det. Derved mener man at have draget det hele i tvivl.

Kan kun anbefale dig at se det hele. Der er ingen tvivl.

> Det er lige så meningsløst som ungjordskristne der finder een ting
> videnskaben måske ikke kan forklare (endnu) - hvorefter de forlanger at
> alt videnskaben dermed har forklaret skal afvises.

Nej.

> Næsten al information *kan* være manipuleret - og det er klart at nogle
> pga mediernes magt vil manipulere (ikke mindst stater) således at
> mediernes kildekritiske evner er ultravigtige.

Det er tydeligvis manipuleret fra palæstinensernes side.

> [...]
>
> Men at afvise alt man ikke bryder sig om som 'sikkert/muligvis
> manipuleret' er decideret at stikke hovedet i sandet.

Netop, og det er præcis hvad du gør lige nu.

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 29-09-05 13:04

Tim wrote:

> Hvis du ser lidt mere, er det faktisk umuligt at karakterisere som andet end
> "staged".

Jeg kigger på resten senere; jeg antog blot at de lagde ud med det
bedste eksempel - men det første var da latterligt og kunne sagtens
forklares uden konspirationer.

> Netop, og det er præcis hvad du gør lige nu.

Nej - det er netop hvad GB gjorde.

Der blev postet bl.a. billeder fra Abu Ghraib - hvortil GBs svar var
dette link.

Mener han at AG er iscenesat? Useriøst - med mindre han har bevis for at
netop de billeder er manipulerede. At nogle arabere har manipuleret
billeder er jo end ikke et indicie for at andre osse er det.

--

morten sorensen

Fra : morten sorensen

Dato : 30-09-05 10:02

Tim wrote:

> Hvis du ser lidt mere, er det faktisk umuligt at karakterisere som andet end
> "staged".

Enig - der er formentligt tale om skuespil - i hvert fald mht
ligtransporterne. For at konkludere at de andre scener er skuespil, må
man tage fortællerens ord for gode varer; man kan ikke udelukkende ved
at kigge billeder konstatere at det er galt.

Der er da klart ting der på mig virker underlige og som dårligt kan
forklares på nogen naturlig måde af mig - men jeg kender heller intet
til miljøet begivenhederne finder sted i. Hvordan forholdet er mellem
palestinensere og en israelsk militærpost ved jeg ikke. Jeg ved end ikke
om jeg skal forvente ro eller uro - og derfor er det svært at bedømme
hvad der er normalt. Bortset fra de hjælpsomme lig.

Selve reportagen er dog stærkt manipulerende hvilket den taber en del
troværdighed ved. At en eller anden i et klip ved en ambulance smiler
udlægges som at han 'er glad over sine skuespillerpræstation' og at en
ligger i en vejkant og bruger en mobil behøver der heller ikke at være
noget underligt i. Programmet klipper selv selektivt i 'raw footage' -
hvilket er lidt problematisk når man selv prøver at vise at andre
klipper selektivt.

Man skal passe på med at anlægge fredstidslogik på noget der ligner en
krigszone. Da Sarajevo var under belejring kunne man også se bizarre
scener med folk der tog køretimer og gik ture midt i bomberne.

-------

Og mit spørgsmål er stadig - hvad var pointen med linket? At vise at
information kan manipuleres er vel ingen nyhed; det gør alle der har
interesse i det. Ikke mindst stater.

Er pointen at så tvivl om Abu Ghraib billederne? Eller hvad?

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-09-05 10:26

> [...]
>
> Der er sikkert journalister der er skødesløse på dette punkt, især når de
> får en historie der politisk passer dem. Og det er naturligvis galt.

Du burde se resten, det er først efter de fem minutter, at der virkelig
kommer kød på. Det drejer sig om rene fup-optagelser af krigsscener, med
produktionsfolk osv. Men nu kan jeg bedre forstå at palæstinenserne opfører
sig så tosset når de - som jeg har set utallige gange - bringer sårede til
de ambulancer, som dukker op på to sekunder. En hel flok hiver og slider i
"de sårede", som så smaskes ned på sårene osv, forklaringen er, at det ikke
drejer sig om sårede, men om skuespillere, og mange vil gerne med på filmen.
Man ser også den sjove fra Jenin hvor palæstinenserne påstod at flere
hundrede var dræbt, en ligbåre bliver transporteret ned ad gaden, men liget
falder ud tre gange, og kravler hver gang op i ligposen igen.

Et hospital er blevet ramt af 12 granater fra en kampvogn, og
palæstinenserne viser en mini-bule på ydermuren, ren fup-historie. Og det ER
åbenbart en hel industri med falske billeder og udsagn om israelernes
nederdrægtighed, men som sædvanlig ryger vi vesterlændinge på den, og
løgnene bliver vist på alverdens TV som "bevis".

Se de sidste 13 minutter, de er virkelig afslørende.

Fra : Tim

Dato : 29-09-05 11:23

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> løgnene bliver vist på alverdens TV som "bevis".
>
> Se de sidste 13 minutter, de er virkelig afslørende.

Gad vide, hvor meget det rykker ved tallene over dræbte og sårede på hhv.
israelernes og palæstinensernes side. Hvis den "scene" de lavede her, blev
slået op som 30 døde..... den ene af hvilke der lå i vejkanten og SMS'ede
fra sin mobiltelefon ))

Tim