kamphelikoptere til Irak
Fra : T

Dato : 27-09-05 18:31

Vores Regering brilliere atter med tåbelige beslutninger

Ubevæbnede Fennec helikoptere til observation opgaver i et land med en
velbevæbnet oprørsbevægelse..........
jeg synes det ringer en klokke

Det prøvede Amerikanerne i Vietnam, men deres observations helikoptere var
bestemt ikke ubevæbnede og de arbejde sammen med svært bevæbnede "rigtige
kamphelikoptere" ....og aligevel mistede de dagligt
observations helikoptere.........tit til en enkelt mand med
en AK 47
Igen skriver politikeren checks ud som soldaterne skal indløse

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-09-05 19:06

"T" <wanker1967@hotmail.com> wrote in message
> Vores Regering brilliere atter med tåbelige beslutninger

baseret på forsvarets ønsker

> [...]
> kamphelikoptere" ....og aligevel mistede de dagligt
> observations helikoptere.........tit til en enkelt mand med

hvis det så bare var det eneste lighedspunkt den krig havde med
Vietnam.........

> Igen skriver politikeren checks ud som soldaterne skal indløse

Næe soldaterne får en check på nøjagtig det beløb som de har bedt om

Peter

Fra : T

Dato : 27-09-05 19:14

> baseret på forsvarets ønsker

Er du sikker, prøv at spørg dem der skal flyve..............

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-09-05 11:34

Peter K. Nielsen wrote:
> "T" <wanker1967@hotmail.com> wrote in message

> Næe soldaterne får en check på nøjagtig det beløb som de har bedt om

Enig. Tumberne ligger som de har redt.

Fra : Rune

Dato : 27-09-05 19:27

> Ubevæbnede Fennec helikoptere til observation opgaver i et land med en
> velbevæbnet oprørsbevægelse..........

> Igen skriver politikeren checks ud som soldaterne skal indløse

DF foreslog de skulle bevæbnes, men forsvaret svarede at de foretrak dem
ubevæbnede.

Fra : Jim

Dato : 27-09-05 19:40

"Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse

> DF foreslog de skulle bevæbnes, men forsvaret svarede at de foretrak dem
> ubevæbnede.

Per Kålorm mente, at forsvaret var professionelt nok til at undgå kuglerne,
når de blev beskudt af terrorister og oprørere.

Fra : T

Dato : 27-09-05 20:24

> Per Kålorm mente, at forsvaret var professionelt nok til at undgå
> kuglerne, når de blev beskudt af terrorister og oprørere.

Ja typisk idiot politikere

Og Søren Gade sagde at de ikke kom i luften hvis der var fare på
færde............

"selv de bedste planer er ikke noget værd når man støder ind i fjende"

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-09-05 11:38

T wrote:

> Ja typisk idiot politikere
>
> Og Søren Gade sagde at de ikke kom i luften hvis der var fare på
> færde............

Søren Gade - var det ikke ham, der gik bevæbnet omkring, da han som
minister var i Afghanistan? Og nu vil han altså have danske soldater til
at flyve omkring i ubevæbnede helikoptere i Irak.

Fra : T

Dato : 28-09-05 18:51

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Søren Gade - var det ikke ham, der gik bevæbnet omkring, da han som
> minister var i Afghanistan? Og nu vil han altså have danske soldater til
> at flyve omkring i ubevæbnede helikoptere i Irak.

Jo det var, og det synes jeg ikke der var noget problem i at han gjorde, men
at
vi sender "discount-kamphelikoptere" afsted til Irak, tilmed uden bevæbning
af
nogen slags er tosset

Gad vide om Søren Gade har set "Blackhawk down"

Fra : Christian

Dato : 28-09-05 18:20

> [...]
> en AK 47
> Igen skriver politikeren checks ud som soldaterne skal indløse

well de har jo valgt jobbet, og har kendt risikoen FØR de skrev
kontrakt...personligt kommer jeg aldrig til at hav et job hvor døden er en
mulighed i jobbet...

desuden skulle jeg ikke op i en fennec der overhoved ikke er panseret eller
meningen at den skal meget højere op end en trætopperne, og langt fra
fjenden,-bevæbnet eller ej, lortet falder sgu ned ved en salve lige i
motoren...

Chr.

Fra : T

Dato : 28-09-05 18:57

> well de har jo valgt jobbet, og har kendt risikoen FØR de skrev
> kontrakt...personligt kommer jeg aldrig til at hav et job hvor døden er en
> mulighed i jobbet...

Nej de kendte ikke den mulighed at idiotisk politikere ville sende dem
afsted
hvor de kan komme i situationer som de ikke er udrustet til at håndtere

> [...]
> eller meningen at den skal meget højere op end en trætopperne, og langt
> fra fjenden,-bevæbnet eller ej, lortet falder sgu ned ved en salve lige i

Der er jeg så vidt enig med dig, Fennec er bygget til at nedkæmpe store
panserede
enheder på 2,3 4 kilimeters afstend med TOW missiler
Den er sku ikke bygget til at lege spejer helikopter i en høj spændt COIN
område hvor der kan sidde en viskestykkeklædt turbanbærende tosse med en
AK 47 i hver eneste lille hul der findes

Bare spørg de engelske Marineinfanteri hvad de synes om lette spejder
helikoptere
steder hvor der findes folk med automatvåben.........
De mistede 2 Gazelle på 3 minutter under falklandskrigen fordi de ikke
regnede
modstanderen for noget....de blev klogere

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-09-05 19:18

T wrote:

> Nej de kendte ikke den mulighed at idiotisk politikere ville sende dem
> afsted
> hvor de kan komme i situationer som de ikke er udrustet til at
> håndtere

De burde vide, at forsvaret af Danmark ikke varetages ved at angribe og
besætte Irak. Når de alligevel melder sig til tjeneste som
okkupatorlakajer, er der ingen grund til at have ondt af dem.

Fra : Christian

Dato : 30-09-05 11:03

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> De burde vide, at forsvaret af Danmark ikke varetages ved at angribe og
> besætte Irak. Når de alligevel melder sig til tjeneste som
> okkupatorlakajer, er der ingen grund til at have ondt af dem.

personligt syntes jeg krigen var totalt latterlig, Saddam var helt klart
bedre til at holde alle andre nede i Irak, så at miste en af vores egne
soldater for at 'befri' irakere er spild i mine øjne, egentligt syntes jeg
også vi burde tage hjem og lade dem slå hinanden ihjel, den eneste grund
skulle være at at undgå at det blev en terrorrede, så hellere bruge vores
militær i Irak end i DK...