Malle fælde!!
Fra : Brian Christensen

Dato : 09-06-01 14:22

Hej

jeg har et hold gode alger rydder ancistus sp. som jeg gerne vil flytte
rundt mellem mine akvarier når jeg synes der er behov for det.

Men da det er akvarier med store sten opbygninger er det sin sag lige at
fange fisk i dem, uden først at skulle have alt ud af akvariet. Så mit
spørgsmål er om der er nogen i gruppen der har en fidus til hvordan man
fanger dem uden først at skulle have alt ud af akvariet... Kan man evt. købe
fælder eller???

mvh
Brian

Fra : Kalle

Dato : 09-06-01 22:12

Det er ofte lykkedes mig at fange mine voksne maller ved at løfte rødderne
og holde et net under. Samtidig har jeg udhulede kokosnøddeskaller og
underskåle til urtepotter også med hul i. Det er oplagte "fælder" for
sugemaller, dem løfter du også med et net under og bingo.

Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : J@N

Dato : 10-06-01 06:58

Hej

Akvarieselskabet har en fiskefælde. Den er lavet i plexiglas og når
du først har set den, er det let at lave en selv. Det er en simpel lille
kasse med en falddør, hvor der er monteret en tråd, og så venter
man til fisken er gået i fælden og lader døren falde ned.
Lav den selv, den kostede vist kr. 250-350.

Jan

Fra : Tina

Dato : 13-06-01 21:39

mine maller plejer villigt at gå i netted, jeg stiller netted på bunden med
en lækerbisken i, så går der ikke lang tid før de er der og så snupper jeg
dem.

Tina

Fra : Aardvark

Dato : 13-06-01 21:44

Uh...du har tålmodighed som en gudinde.... )

tror jeg ikke vi andre har....især Ancistrus i et stort akvarie er
en...udfordring...
Ingen er dog sværere at fange end mine Golden Spec....malawi'er....men det
er jo heller ikke maller ;-D

/Brian

Fra : Tina

Dato : 13-06-01 21:44

>snip<
Uh...du har tålmodighed som en gudinde.... )

der tager du helt fejl det tager ca 3 min, rejemix er højt rangeret i
mallernes livreetter!!!

Tina

Fra : Aardvark

Dato : 13-06-01 21:55

hm
mit motto er 'Al magt til ejeren' såå....det er 'rå vold hér'...;-D

Men måske skulle jeg overveje dit....'trick'

Dog ikke så tit jeg skal på malle jagt...mistede dog en af mine store
Julii-Pansermaller i dag...idioten havde sat sig fast i et hul i en
koral...da jeg endelig fik den ud...var den...afgået til det store akvarie i
himlen

Fra : Carsten Gall

Dato : 13-06-01 23:35

Aardvark <aardvark@aardvark.dk> skrev i en
> [...]
> Julii-Pansermaller i dag...idioten havde sat sig fast i et hul i en
> koral...da jeg endelig fik den ud...var den...afgået til det store akvarie

Nu kan vi jo diskutere hvem idioten er *s*.
Der hvor C. julii forekommer i naturen, plejer der ikke at være koraler,
som de kan hænge fast i.

Carsten