Kunstnerisk censur i UK
Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-05 02:23

Endnu et eksempel på kunstnerisk censur, nu i UK, kan ses i dagens
Kristeligt Dagblad:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/artikel:aid=266183

Tate Museum i London vil fjerne et »avantgarde-kunstværk« fra 1960erne,
da det bl.a. indeholder iturevne tekster fra islam.

Det indeholder også iturevne tekster fra jøde- og kristendom, men det er
der jo ingen problemer ved.

--
Per Erik Rønne

Fra : John Schmitt

Dato : 27-09-05 07:23

""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> da det bl.a. indeholder iturevne tekster fra islam.
>
> Det indeholder også iturevne tekster fra jøde- og kristendom, men det er

Ja det er på tide at nogen laver "The Life of Ahmed" - en parallel til "The
Life of Brian" - først når den kan spilles uden problemer overalt i Danmark
er integrationen lykkedes . . .

JS

Fra : Peter Kirk

Dato : 27-09-05 15:13

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja det er på tide at nogen laver "The Life of Ahmed" - en parallel til
> "The Life of Brian" - først når den kan spilles uden problemer overalt i

Nu ved jeg ikke hvordan det var i Danmark da "The Life of Brian" blev vist
første gang - men der var steder rundt omkring i verden hvor den ikke måtte
vises (i det mindste i første omgang).

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-05 18:04

Peter Kirk <xdzgor@hotmail.com> wrote:

> [...]

> første gang - men der var steder rundt omkring i verden hvor den ikke måtte

Efter sigende blev den i Norge forbudt for børn under 21. De kunne jo
risikere at miste deres kristne tro ;-(.

Meeeen - mordforsøg på Monty Python og lignende så man altså ikke.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 27-09-05 17:44

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke hvordan det var i Danmark da "The Life of Brian" blev vist
> første gang - men der var steder rundt omkring i verden hvor den ikke

Men ikke nogen attentater?
Der ligger forskellen.
Vi kristne er nemlig tolerente.
Og er ofte i besiddelse af selvironi.