Selvbygget armatur
Fra : ALLAN HANSEN

Dato : 09-06-01 13:12

Jeg vil bygge mit eget armatur, så jeg kan få masser af blus på mit akvarie.
Er der nogen der har nogen erfaringer med dette? Kan jeg blot placere mit
hjemmebyggede armatur direkte oven på akvariet uden dæksglas, eller vil det
give for meget fugt i den trækasse, jeg bygger det af?.

Allan Hansen

Fra : Carsten Gall

Dato : 09-06-01 15:17

ALLAN HANSEN <a@g.dk> skrev i en news:wwoU6.223$kX4.4010@news.get2net.dk...
> [...]
det
> give for meget fugt i den trækasse, jeg bygger det af?.

Hvis du bygger det i vandfaste plader, og evt. giver det en gang epoxy lak
inden brug
skulle der ikke kunne ske noget med pladerne.
Hvis du vælger ikke at have dækglas på, skal du bruge nogle specielle
armaturer/fatninger
som er beregnet til dette brug.
Uanset om der dækglas eller ej, skal du sørge for at varmen kan slippe væk
fra kassen.

Carsten