Forsvarer bryder tavshedspligt
Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-05 16:48

Ifølge JP på:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3284940/

har advokat Steen Moesgaard brudt sin tavshedspligt ved at lde den
Bandidos-rocker han forsvarer se navnet på anklagemyndighedens hemmelige
kronvidne.

Det må vel så betyde at ha mister sin advokatbestalling?
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 26-09-05 18:09

Per Rønne wrote:
> [...]
> kronvidne.
>
> Det må vel så betyde at ha mister sin advokatbestalling?

Det ville overraske mig. Gad vide om man i det hele taget vil undersøge
hvad der er sket eller om man bare finder det beklageligt?

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-05 18:33

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Det ville overraske mig. Gad vide om man i det hele taget vil undersøge
> hvad der er sket eller om man bare finder det beklageligt?

For vidnet får det i hvert fald drastiske konsekvenser. Han skal
sandsynligvis skifte identitet, måske land, og måske gennem en
plastickirurgisk operation.

Og da han har kone og børn skal de nok igennem samme procedure.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 26-09-05 18:30

""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kronvidne.
>
> Det må vel så betyde at ha mister sin advokatbestalling?

Det var også min første tanke.
Jeg tror, at jeg vil skrive en mail til en af DFs medlemmer af retsudvalget,
(må være dem, som kan tage sig af skærpet lovgivning på området), Peter
Skaarup, som jo er formand for dette.
Jeg vil foreslå, at man gør det strafbart at være så sløset med fortrolige
oplysninger.
Grevil, med frank til fornavn, var også sløset med fortrolige oplysninger.
Dette vidne har godt nok selv været på lovens forkerte side, men han er
tilsyneladende ude af spjældet og har afsonet sin ugerninger.
Men at sætte et vidnes liv i fare ved sløsethed, det skal være strafbart.
Hvis et anonymt vidne ikke kan sikre sig mod sløsede advokater, så kan det
ende med, at folk ikke tør vidne mod farlige voldforbrydere som eks. disse
forvoksede halvskaldede babyer med "Mor"-tatoveringer på skulderen kaldet
banditos-drengene.

J.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-05 19:04

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in message
> [...]
> forvoksede halvskaldede babyer med "Mor"-tatoveringer på skulderen kaldet

Da vi ikke har farlige fjender, er Grevils lovbrud en bagatel.

Men DF bør kræve enorme frihedsstraffe, langt mere end fratagelse af
advokatbestalling, hvis advokater som denne sigter mod vidneaflivning ved at
bryde anonymitet

Jura har tradition for at mangedoble straf , når en betroet stilling
misbruges - fx chefen boller med underordnet eller en overlæge stikker en
patient en lussing.

Når forsvarsadvokater konfererer med anklagede rockere, bør alt båndes og de
skal ikke sidde i samme lokale - for eksempel.

Ligesom fængsler let kan gøres narkofri kan de let gøres mobiltelefonfri, og
indtil det sker, er vort retssystem på ulandsniveau - og meget tyder på at
Justitsministeriet har interesse i at rockere og deres indvandrer-støtter
har enorme privileger og øger deres livsfarlige kriminalitet.
Ligesom den terapeutiske godhedsindustri tænker Lene Espersens drenge kun på
at skabe job for deres venner, så de forkæler bander(rockere, muslimer,
autonome)

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-09-05 18:43

Per Rønne wrote:
> [...]
>
> har advokat Steen Moesgaard brudt sin tavshedspligt ved at lde den
> Bandidos-rocker han forsvarer se navnet på anklagemyndighedens hemmelige

Gudfaderpålokum...

Manden synes jo umiddelbart at være i højrisikozonen for medskyldighed i
trusler på livet og/eller vold og mord, samt ikke mindst obstruktion af
rettens arbejde.

> Det må vel så betyde at ha mister sin advokatbestalling?

Det må man da håbe!

Jeg har det måske med at blive utidigt gammeltestamentlig i dèn slags
sager, men hvis der sker hovedvidnet - eller hovedvidnets pårørende -
blot den allermindste lille bitte mikroskopiske smule overlast som følge
deraf, så er der for mig at se ikke megen tvivl om, hvor en betragtelig
portion medansvar skal placeres.

At han eventuelt kendes officelt uegnet til at være forsvarsadvokat, vil
i så tilfælde nok blive det mindste af hans problemer, forudsat at han
overhovedet ejer professionel integritet, endsige menneskelig samvittighed.

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-09-05 18:52

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> overhovedet ejer professionel integritet, endsige menneskelig samvittighed.

Og lige før mit eget tilnærmelsesvise jesuiter-inkvisitoriske "Djævelens
Advokat"-flip løber af med mig: Kan man forestille sig, at
forsvarsadvokaten selv - eller HANS familie - har været truet for at få
ham til at udlevere kronvidnets identitet? Og at dèt måske måtte være
baggrunden for dette "hændelige uheld"?

Har vi med en endnu dybere manipulation at gøre, hvor det ikke er "nok"
at række Bandidos lillefingeren som forsvarsadvokat, uden at "eens sjæl"
(profesionelle og menneskelige integritet) ryger med i købet?

Hvordan tegner en sådan situation sig mon for retsstaten Danmark, når
det kommer til fremtidig juridisk repræsentation af visse bestemte
grupper organiserede forbrydere?

Anders Peter Johnsen

Fra : Kim2000

Dato : 26-09-05 19:01

meddelelse news:43383541$0$9190$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> forsvarsadvokaten selv - eller HANS familie - har været truet for at få
> ham til at udlevere kronvidnets identitet? Og at dèt måske måtte være

Eller penge

Det lugter langt væk.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-09-05 22:46

Kim2000 wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:43383541$0$9190$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Eller penge
>
> Det lugter langt væk.

Forestil dig mandens situation.

HVIS nu nogle rockere "stillede konstruktive forslag til
sagsudredningen", hvad så?

Ville du helst miste din familie eller din karriere?

Anders Peter Johnsen

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-09-05 23:35

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:43383541$0$9190$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Eller penge
>
> Det lugter langt væk.

Af ganske almindeligt menneskeligt kludder, som livet er smaskfuldt af, man
hører bare ikke så ofte om det. Mennesker ER nogle kluddermikler, og det er
et mirakel, at vi har fået et så godt samfund op at stå.

Og nogle gange er folk så også i ond tro, når de kludrer, som i sagen med
den gennemtæskede tilfældige billist som statsadvokaten har dømt fyldt med
løgn to gange, selv om sagen er glasklar mod to voldelige betjente, - som
man bl.a kunne høre på "Orientering" forleden. HUN burde fyres, hvis der var
retfærdighed til.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-09-05 17:43

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]

Rocker-vidnet, som advokaten målbevidst ønskede kendt af rockeren, kan ikke
undskyldes

Intet havde været lettere end i ringbind kun at vise de fotokopier, der var
tilladt

Søg og erstat er teknik til at omskrive dokumentet uden de for vidnet
livsfarlige oplysninger

1980 fik jeg lov at se akter om Sædhjælpsfondet, idet politiet ønskede mig
straffet for alfonseri (men jeg tjente intet ved at hjælpe barnløse)

Fjolserne gav mig hele aktpakken og en søvnig betjent sad og råbte "det må
du ikke"
, hvergang jeg bladrede til forbudte sider og tog notater.
Super-ulykkesfugle, hele banden - de 'ønsker at hjælpe rockere ved at ingen
nu tør vidne mod dem - og mod autonome - og mod muslimbander. Og så bliver
der mange job til politifolk.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 28-09-05 19:40

> [...]
> kronvidne.
>
> Det må vel så betyde at ha mister sin advokatbestalling?

Niks tror ikke på at han mister sin bestalling, man skal bare sige undskyld
og få opmærksomheden over på modparten så slipper man med en lille bøde.

Svend