"Historier strammes op, når ofret ikke bli~
Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-05 04:49

Om en typisk misbrug-af-19 årig indvandrerkvinde historie, overskrifter
Politiken idag

"Sexmisbrugte blander sandhed og fiktion. "Det er ikke usædvanligt at ofre
for seksuelt misbrugt strammer deres historie op, når de ikke bliver hørt.
Men det er ikke ensbetydende med at de ikke har været ofre".

Sympatien er jo politisk og terapeutisk hos hunkøn og mindreårige, så
straffereteksperterne er dygtige til at finde undskyldninger til at nedsætte
beviskrav og reformere afhøringer, så der kan tvangsfjernes børn og skabes
job til behandlere.

Hvadenten det som i Staveplade-sagen er sygeplejerskemagten, der er kreativ,
eller man fodrer anmelder med trick, som idag, så sker der aldrig straf af
falskanmeldere, når man griber dem med hænderne dybt i en kagekrukke af
grove lodrette løgne

" Selvbedrag er den største af alle glæder Voltaire

" Selvbedrag kan lede til selvdestruktion Æsop

" Overfor oss selv spiller vi alle mer enfoldige enn vi er.
På den måten hviler vi ut fra våre medmennesker.
Nietzsche

"Det har jeg gjort," siger min hukommelse. "Det kan jeg ikke have
gjort," siger min stolthed og forbliver ubønhørlig. Omsider - giver
hukommelsen efter.Nietzsche

HVAD DER ANSES FOR SANDT I VELFÆRSSSTATEN ER I DET LANGE LØB DET DER
VINDER - ALTSÅ MAGT ER RET. Og her har eksperterne på de svages side, fat i
den lange end.

(Samtale med den syvårige Roc): "Hvad sker der, når man lyver? - Så får man
klø! - Men hvis man nuikke fik klø, ville det så alligevel være uartigt at
lyve? - Nej. - Nu skal jeg fortælle dig to historier. Der var to børn, som
slog hver sin kop i stykker. Den første sagde, at det ikke var ham. Hans
moder troed på ham og gav ham ikke en omgang klø. Den anden sagde også, det
ikke var ham. Men hans moder troede ikke på ham og gav ham klø. Er de to
løgne lige uartige? - Nej. - Hvilken af de to drenge var den slemmeste? -
Ham der fik kløene". Jean Piaget

Indvandrere er ofte kommet ind i landet ved at lyve om tortur. De er udvalgt
fra deres hjemland som de mest skrupelløse og dygtige løgnere. Så jeg er
oppe mod stærke kræfter for at modstå falskanmeldelse om
blufærdighedskrænkelse.

En af misbrugerne siger selv til en af sine
danske hjælpere: "Den historie jeg fortalte dig den gang (til brug for
asylmyndighederne), var løgn. Men den fungerede jo."
Weekendavisen 27. Januar 1989).

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-05 06:53

http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=399128