Hjemmeværnets store dag
Fra : Peter Bang

Dato : 25-09-05 10:57

.... det skal blive rart for nationens ypperste, at få afprøvet deres
logistiske kompetencer. Og rart for alle os kommunistiske,
landsforæderiske, halal-hippier at se skattekronerne materialisere sig
i form af en spektakulær bål-stafet. ... Go Patriots, Go ...

Fra : Christian

Dato : 25-09-05 16:27

"Peter Bang (slet 20GPQ)" <peterbang@20GPQprivat.dk> wrote in message
> [...]
> landsforæderiske, halal-hippier at se skattekronerne materialisere sig
> i form af en spektakulær bål-stafet. ... Go Patriots, Go ...

spild af penge, tænk man man få masser af mennesker til at føje sig i støvet
og for en familie....

Fra : Henri Gath

Dato : 25-09-05 23:19

"Peter Bang (slet 20GPQ)" <peterbang@20GPQprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> landsforæderiske, halal-hippier at se skattekronerne materialisere sig
> i form af en spektakulær bål-stafet. ... Go Patriots, Go ...

Ja, det er kraftedme utroligt....de røvslikkere skulle kraftedme røvpules
med en lufthammer....

Fra : Martin

Dato : 26-09-05 14:28

Peter Bang skrev:

> [...]
> landsforæderiske, halal-hippier at se skattekronerne materialisere sig
> i form af en spektakulær bål-stafet. ... Go Patriots, Go ...

Jeg tror nu nok det er ulønnet/frivilligt arbejde i alle ender og
kanter. Træet skal de nok få tiltusket sig. Så på papiret vil det
ikke være en udskrivning for staten.
Og ærligt talt, selvom det nok kan virke lidt fjollet, så bliver det
sikkert skideflot. Jeg er vild med bål.

Martin

Fra : Peter Bang

Dato : 27-09-05 11:32

Martin <Nexus1@lab.org> skrev:

>Jeg tror nu nok det er
>ulønnet/frivilligt arbejde i alle ender og
> [...]

Det er nu heller ikke bål-showet som sådan, jeg beskylder for at
tynge statsbudgettet. Det er mere vagtparadens anlægs- og
driftsomkostninger.

Jeg håber for dem, at de får lov til at medbringe deres nypudsede
automatvåben. Man ved aldrig, hvornår der bliver brug for dem.

Fra : Martin

Dato : 27-09-05 11:59

Peter Bang skrev:

> Det er nu heller ikke bål-showet som sådan, jeg beskylder for at
> tynge statsbudgettet. Det er mere vagtparadens anlægs- og
> driftsomkostninger.

Hvad er nu dét for noget?

> Jeg håber for dem, at de får lov til at medbringe deres nypudsede
> automatvåben. Man ved aldrig, hvornår der bliver brug for dem.

Hvorfor det ikke er nedlagt endnu i stil med det kommunale CF fatter
jeg ikke en dyt af, på trods af ihærdige pro-HJV debattørers
stædige kværuleren for at beholde dette antikvariat af overvægtige
pianister og midaldrende konservatister.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 27-09-05 23:17

Martin skrev i meddelelsen
<1127818717.426934.175000@o13g2000cwo.googlegroups.com>...

> [...]
> stædige kværuleren for at beholde dette antikvariat af overvægtige
> pianister og midaldrende konservatister.

Måske fordi HJV løser nogen opgaver for samfundet, som det ville være
meget dyrt at løse på anden vis.

Eksempelvis ville det have været særdeles svært for politiet at løse de
opgaver som et par tusinde HJV folk løste i forbindelse med
fyrværkerikatastrofen ved Kolding.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Martin

Dato : 28-09-05 09:15

Carl Alex Friis Nielsen skrev:

> Martin skrev i meddelelsen
> <1127818717.426934.175000@o13g2000cwo.googlegroups.com>...

> Måske fordi HJV løser nogen opgaver for samfundet, som det ville være
> meget dyrt at løse på anden vis.

ja, når jeg deltager i diverse løb, er de fint repræsenteret. Men
mon ikke Securitas kunne det samme?

> Eksempelvis ville det have været særdeles svært for politiet at løse de
> opgaver som et par tusinde HJV folk løste i forbindelse med
> fyrværkerikatastrofen ved Kolding.

Hvad løste hjv i Seest som beredskabet, hæren og politiet ikke kunne
have klaret i fælleskab, for en del færre penge end 750 mill om
året?

Mvh
Martin

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 02-10-05 16:23

Martin skrev i meddelelsen
<1127895302.038860.220000@g49g2000cwa.googlegroups.com>...

> ja, når jeg deltager i diverse løb, er de fint repræsenteret. Men
> mon ikke Securitas kunne det samme?

Alt som Hjemmeværnet laver kan selvfølgeligt laves af andre - men det koster
penge.

Opgaver med trafikregulering ved forskellige slags løb og andre større
arrengementer kan pt. kun udføres af politiet er dertil særligt uddannede
hjemmeværnsenheder.

Politiet har som bekendt ikke ligefremt overskydende personnel - tværtimod
kæmper de med en evindelig overarbejdspukkel.

Man kunne selvfølgeligt give securitas folk den fornødne uddannelse til at
regulere trafik; men disse securitas folk skal jo også have løn resten af
året.

> Hvad løste hjv i Seest som beredskabet, hæren og politiet ikke kunne
> have klaret i fælleskab, for en del færre penge end 750 mill om
> året?

Bevogtning af det evakuerede område, da indbrudstyve mv.
fra store dele af landet tag til området for at tømme folks huse for
værdier, samt at holde nysgerrige ude af området så de ikke
rissikerede at komme til skade af de store mængder ueksploderet
fyrværkeri som lå spredt over området.

Igen kunne politiet have løst opgaven hvis de droppede trafikkontrol,
efterforskning af forbrydelser osv. Hæren har andre ting at beskæftige sig
med og som arbejdsforholdene pt. er ville hver soldat få dag ekstra fri for
hver
hverdag han skulle afsted, samt 2 fridage for hver lørdag og søndag.
Beredskabet er IKKE uddannet til at løse bevogtningsopgaver.

Den økonomiske virkelighed er at driften af et standard HJV-kompani på 100
mand
koster nogenlunde det samme som lønnen for en enkelt lavtlønnet fastansat om
året.

Hvordan kan nogen så tro at man kan få løst de opgaver som de 100 HJV-folk
kan løse for blot tilnærmelsesvist samme pris.

SHJV blev ca. 2500 HJV folk aktiveret i forbindelse med Seest katastrofen.

Ved en stabsøvelse (dvs. kun for ledelsen) i den nationale krisestab
iværksatte
man foranstaltninger der ville have krævet udkommandering af 6000 HJV-folk.

Ved Bush besøget løste HJV også en del opgaver.

Ved afspæringer af gerningssteder anvendes HJV-folk, så politimændnene
kan koncentrere sig om andre ting som at sikre spor osv.

Ved ulykker til søs er der døgnet rundt HJV bemandede skibe klar til
at rykke ud og redde mennesker, løse miljøopgaver osv.

Ved militære øvelser kan HJV sørge for at der er en fjendestyrke til de
hærenheder som skal trænes - med den mikroskopiske størrelse
hæren efterhånden har ville man næppe kunne gennemføre en
battaljonsøvelse med en hel battaljon uden HJV støtte, idet dele
af bataljonen så måtte agere fjendestyrke.

I det nye Forsvarsforlig reduceres HJV's budget til 430 millioner.

HJV skal stille føringsstrukturen for evt. indsats af hjemsendte
værnepligtige.

Og hvis vi nogensinde kom i den frygtelige situation at vi stod med
en konkret terrortrussel, som krævede bevæbnet bevogtning i større
omfang, hvor skulle personellet ellers tages fra ?

Mener du virkeligt at alt dette kunne leveres blot tilnærmelsesvist
billigere på anden vis ?

Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am