En løgn i Berlingske Tidende
Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-05 14:13

I dag kan man i Berlingske Tidende, på:

http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=631558/

læse at en hvid sydafrikaner får eksproprieret sin farm af staten, der
vil give den tilbage til de tidligere sorte ejere. Ejeren har ikke været
villig til at sælge, da prisen har været for lav.

Og så kommer journalisten lige med en løgn:

==
Regeringen har ligget i forhandlinger med ejeren, Hannes Visser om at
købe ejendommen normalt, men tilbuddet er kun det halve af farmens
værdi, siger han.

Hannes Visser vil om nødvendigt gå til retten for at kæmpe mod
ekspropriationen, siger han til nyhedsbureauet SAPA.

Regeringen angiver som hjemmel for ekspropriationen, at Hannes Vissers
far købte jorden af en sort farmer i en tvangshandel i 1968.
Sydafrika har siden 1994 anlagt en frvillighed-vinkel på overdragelsen
af jord, men der er voksende kritik af princippet om "willing buyer,
willing seller".

Nabolandet Zimbabwe har i langt højere grad brugt ekspropriation som
redskab, og her er størsteparten af de hvide farmeres land nu ejet af
sorte.
==

De hvide farme i Zimbabwe eksproprieres ikke. De konfiskeres uden
erstatning, foræres til Mugabes bekendte {de ansatte på farmene skal
være lykkelige, hvis de blot bliver jaget bort}, hvorefter de ligger
brak. Det er baggrunden for at det tidligere fødevareeksporterende land
nu har hungersnød.

Selv jord der tidligere er blevet konfiskeret, foræret til Mugabes
venner, og derefter solgt til en hvid landmand, bliver nu igen
konfiskeret. Uden erstatning.
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin K

Dato : 23-09-05 14:25

"Per Rønne" <spam@RQNNE.invalid> wrote in message

> I dag kan man i Berlingske Tidende, på:
>
> http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=631558/
>
> læse at en hvid sydafrikaner får eksproprieret sin farm af staten, der
> vil give den tilbage til de tidligere sorte ejere.

Sydafrika er gået helt i ged efter apartheid blev afkaffet. Sådan går det
tilsyneladende i alle lande, hvor negere får magten.

--
Martin K

Progressiv

Fra : John Schmitt

Dato : 23-09-05 15:20

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> [...]

"Regeringen angiver som hjemmel for ekspropriationen, at Hannes Vissers far
købte jorden af en sort farmer i en tvangshandel i 1968."

Tvangshandel = røveri!

Progressiv - min bare arm.

Sydafrika var ikke nogen mønsterstat før apartheid blev afskaffet og de
hvide havde ikke et velfungerende demokratisk styre. Det var et brutalt
racistisk diktatur, en politistat med tortur og vilkårlige henrettelser, et
styre der forøvede røveri og folkedrab mod flertallet af befolkningen.
At landet er kommet forholdvis ublodigt nærmere demokrati kan kun støttes og
dine racistiske udtalelser stempler dig bare som et lille uoplyst racistisk
pattebarn.

Men leg bare videre med din afføring - lad være med at svine nyhedsgruppen
til.

JS

Fra : Martin K

Dato : 23-09-05 16:21

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> [...]
et
> styre der forøvede røveri og folkedrab mod flertallet af befolkningen.

Jeg var bestemt ikke tilhænger af apartheid-styret, overhovedet ikke. Men
jeg konstaterer bare, at lande hvor negere får magten, der går det i ged.
Økonomien går i stå, volden stiger, osv. Sådan er det bare, uanset om man
kan lide det eller ej.

--
Martin K

Progressiv

Fra : John Schmitt

Dato : 23-09-05 18:15

> [...]
> Økonomien går i stå, volden stiger, osv. Sådan er det bare, uanset om man

Ved du at der er mere vold nu? Ved du at økonomien er værre nu?

Mener du at der ikke var ged i den under apartheid?

Prøv nu at være lidt logisk tænkende.

JS

Fra : Martin K

Dato : 26-09-05 09:59

Jo jeg er. Jeg går ind for fremskridt, og er dermed progressiv.

> Ved du at der er mere vold nu?

Det ved alle, der følger lidt med da. Men her er en graf, hvis du er i
tvivl.

http://www.iss.co.za/Pubs/CrimeQ/No.2/2Fig1.jpg

> Ved du at økonomien er værre nu?

Der er i hvert fald 40% arbejdsløshed, så skide godt går det nok ikke.

http://tinyurl.com/dzh6x

> Mener du at der ikke var ged i den under apartheid?

Jo, men der var ged i den på en anden måde. Det korte af det lange er, at
der ikke er nogen lande med et flertal af negere, som jeg vil betegne som
civiliserede samfund. Det synes jeg, vi skal tænke over, f.eks. i
forbindelse med den indvandringspolitik vi vælger.

--
Martin K

Progressiv

Fra : John Schmitt

Dato : 26-09-05 14:46

> Jo jeg er. Jeg går ind for fremskridt, og er dermed progressiv.

> Det ved alle, der følger lidt med da. Men her er en graf, hvis du er i
> tvivl.
>
> http://www.iss.co.za/Pubs/CrimeQ/No.2/2Fig1.jpg

Og hvad ved du om mulighederne for at sorte kunne anmelde kriminalitet før i
tiden - stigningen kan jo udelukkende skyldes den forbedring der ligger i at
de sorte nu stoler en anelse mere på politiet og derfor tør anmelde vold!
Lad os slå fast: Du aner ikke en skid!

> Der er i hvert fald 40% arbejdsløshed, så skide godt går det nok ikke.

Og hvad var arbejdsløsheden under apartheid?

> [...]
> civiliserede samfund. Det synes jeg, vi skal tænke over, f.eks. i
> forbindelse med den indvandringspolitik vi vælger.

Martin - regressiv: læser du dine egne links?
"But it is not true that South Africa is doing poorly "despite [it's] sound
economic policies." In particular, if you read to the 22nd paragraph you
find this buried lede: In other developing countries, legions of unskilled
workers have kept down labor costs. But South Africa's leaders, vowing not
to let their nation become the West's sweatshop, heeded the demands of
politically powerful labor unions for new protections and benefits.
According to a study conducted in 2000 for the government's finance
department, South Africa's wages are five times higher than Indonesia's,
even though its workers are only twice as productive.
To the great detriment of its people, South Africa's leaders have been
successful. South Africa is not the West's sweatshop."

Hvis du holder op med at skyde slipper du for at ramme dig selv mere i
foden.

JS

Fra : Martin K

Dato : 27-09-05 08:46

> [...]
at
> de sorte nu stoler en anelse mere på politiet og derfor tør anmelde vold!

Det er vist dig, der ikke aner en skid om de hvides forhold i Sydafrika. Her
er et par produkter, opfundet og markedsført i Sydafrika. At der er marked
for den slags siger lidt om forholdne, synes jeg.

En "penis-fælde" kvinder kan gå rundt med i skeden for at undgå voldtægt:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107048

Flammekastere til at montere på siderne af bilen for at undgå at blive
overfaldet under bilkørsel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Blaster_(flamethrower)

> South Africa is not the West's sweatshop."

Jamen hvis det er det eneste kriterie for at man synes, det går godt, og man
er ligeglad med 40% arbejdsløshed, så går det vel godt.

--
Martin K

Progressiv

Fra : John Schmitt

Dato : 27-09-05 09:26

> [...]
> er et par produkter, opfundet og markedsført i Sydafrika. At der er marked
> for den slags siger lidt om forholdne, synes jeg.

Siger ikke en skid - du kunne finde den slags andre steder også

Hvorfor adskiller du de hvides forhold og de sortes forhold - dit
udgangspunkt var at det går værre nu.
Det er muligt at det går værre for nogen hvide, men hvis det går bedre for
de sorte, så er det jo en forbedring gennemsnitligt.
Ved du noget konkret andet end anekdoter og nyheder om tekniske
indretninger - i øvrigt indretninger som kunne have været gode at have som
sort under apartheid, for at holde hvide voldtægtsmænd og overfaldsmænd væk!

> Jamen hvis det er det eneste kriterie for at man synes, det går godt, og
> man
> er ligeglad med 40% arbejdsløshed, så går det vel godt.

Og hvad var arbejdsløsheden før? - spørger jeg igen!
Dit postulat er at det går værre, men du kan ikke dokumentere det!

Din fod er hullet . . . .

JS

Fra : Martin K

Dato : 27-09-05 10:47

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Siger ikke en skid

Den bemærkning siger meget om, hvordan du forholder dig til facts og
argumenter, der giver et andet virkelighedsbillede end det, du nu en gang
har besluttet dig for.

--
Martin K

Progressiv

Fra : John Schmitt

Dato : 27-09-05 13:13

> Den bemærkning siger meget om, hvordan du forholder dig til facts og
> argumenter, der giver et andet virkelighedsbillede end det, du nu en gang
> [...]

Ja men du har jo ikke fremlagt nogen facts, kun formodninger baseret på
fordomme.
Du er overdrevet optaget af de hvides forhold nu og bekymrer dig ikke en
skid om de sortes forhold under apartheid.

JS

Fra : Martin K

Dato : 27-09-05 16:25

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Du er overdrevet optaget af de hvides forhold nu og bekymrer dig ikke en
> skid om de sortes forhold under apartheid.

Nej, jeg er lige bekymret om alles forhold. Prøver i hvert fald så godt jeg
kan.

--
Martin K

Progressiv

Fra : Svend Poulsen

Dato : 24-09-05 14:40

> [...]
> Økonomien går i stå, volden stiger, osv. Sådan er det bare, uanset om man

Ok det vil sige at de må ikke få tiden til at lære at stå på egne ben.
Det er da rart at høre, ned med dem.

Fra : John Schmitt

Dato : 24-09-05 16:42

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> Ok det vil sige at de må ikke få tiden til at lære at stå på egne ben.
> Det er da rart at høre, ned med dem.

Fidusen er at Martin- regressiv ikke aner noget om "Økonomien går i stå,
volden stiger, osv." - det er bare en fordom hos ham.

JS

Fra : Martin K

Dato : 26-09-05 09:30

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Ok det vil sige at de må ikke få tiden til at lære at stå på egne ben.
> Det er da rart at høre, ned med dem.

Det har jeg overhovedet ikke udtalt mig om. Jeg har bare konstateret hvordan
det går i lande med et flertal af negere, uanset om negerne hele tiden har
været ved magten, eller om de har fået magten for relativt nyligt.

--
Martin K

Progressiv

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-05 18:39

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote:

> Sydafrika var ikke nogen mønsterstat før apartheid blev afskaffet og de
> hvide havde ikke et velfungerende demokratisk styre.

Det havde en form for demokrati, der dog kun omfattede de hvide, og som
nogle ville udvide til også at omfatte de »farvede«, men ikke de
»sorte«. Det betyder at institutionerne eksisterede, med parlament og
uafhængige domstole, der dog naturligvis dømte efter sydafrikansk lov,
ikke efter »international lov«.

> Det var et brutalt racistisk diktatur, en politistat med tortur og
> vilkårlige henrettelser

Meget af det du siger kan man være enig i. Et diktatur var det nu ikke,
da det jo netop ikke var et en-mandsstyre {men et styre begrænset til
10-20% af befolkningen}. Ligesom der ikke fandt vilkårlige henrettelser
sted; henrettelse krævede en dom. Men også politi og hær kunne
naturligvis finde på at /myrde/ modstandere ...

Det afgørende er dog at institutionerne eksisterede, og stadig
eksisterer. Det gør at Sydafrika er Afrikas rigeste og bedst fungerende
land. I øvrigt er der da andre lande i det sorte Afrika der er fremgang
i, som Kenya og Ghana {sidstnævnte efter Jerry Rawlings diktatur, der
rettede landet op igen}.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-09-05 15:39

"Martin K" <n@da.spam> skrev i
> "Per Rønne" <spam@RQNNE.invalid> wrote in message

> Sydafrika er gået helt i ged efter apartheid blev afkaffet. Sådan går
> det tilsyneladende i alle lande, hvor negere får magten.

Sådan er det bare. Det er "politisk korrekt" at mene at nu er alt godt i
Sydafrika efter at de sorte har overtaget magten. Alle de problemer der
er i Sydafrika bliver nu i den hellige politiske korrektheds navn tiet
ihjel.
--
NoTrabajo

Fra : John Schmitt

Dato : 23-09-05 18:16

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sydafrika efter at de sorte har overtaget magten. Alle de problemer der
> er i Sydafrika bliver nu i den hellige politiske korrektheds navn tiet

Rent vrøvl - for øvrigt ved du ikke om situationen er blevet bedre eller
dårligere, gør du?

JS

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-09-05 19:36

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i

> Rent vrøvl - for øvrigt ved du ikke om situationen er blevet bedre
> eller dårligere, gør du?

Jeg mødte da en hvid sydafrikaner på et vandrerhjem i Helsinki for 3-4
år siden.
--
NoTrabajo

Fra : Peter Bang

Dato : 23-09-05 21:05

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> skrev:

> [...]

.... så din videndeling om tilstandene i Sydafrika baserer sig
altså på et møde med en hvid sydafrikaner? Blev du overbevist om
tilstandene, da denne hvide syafrikaner mente tingene gik i lort
den dag de skulle dele skidt og kanel efter andre mere
demokratiske principper, end dem de friske Botha-drenge
anvendte? ;)

Kildekritik indgår ikke i beskæftigelsesforvaltningens
bredspektrede udbud af berigende kurser, vel?