Bilfrie dage og S-toget
Fra : Pjensen73

Dato : 23-09-05 10:23

Læs lige dette link
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=389554/

Her kan man se, at de bilfrie dage har gjort at lokoførene til S-togene
ikke kunne komme på arbejde, fordi de var tvunget til at tage toget

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-05 10:59

Pjensen73 <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Her kan man se, at de bilfrie dage har gjort at lokoførene til S-togene
> ikke kunne komme på arbejde, fordi de var tvunget til at tage toget

Forkert. De bilfrie dage gælder kun Middelalderbyen, og er endda af en
art at adgangen til Illums Parkeringshus fortsat er åben.

Lokoførerne sad fast i et S-tog på Bagsværd Station, og så begyndte
problemerne at brede sig. Du tror vel i øvrigt ikke at lokoførerne
normalt tager bilen på arbejde? Når de har et gratis månedskort til
toget ...
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 23-09-05 11:44

Per Rønne wrote:

> [...]
> problemerne at brede sig. Du tror vel i øvrigt ikke at lokoførerne
> normalt tager bilen på arbejde? Når de har et gratis månedskort til

Det kommer - som med alle andre - stærkt an på hvor de bor.

Offentlig transport udenfor København er mange steder stadig noget med
en bus i timen der passer ringe med videre togforbindelser.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-05 11:57

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Det kommer - som med alle andre - stærkt an på hvor de bor.
>
> Offentlig transport udenfor København er mange steder stadig noget med
> en bus i timen der passer ringe med videre togforbindelser.

Men selv om lokoførerne skulle køre i bil, så skal de altså ikke ind i
den bilfrie zone for at komme på arbejdet. Medmindre de ligefrem bor i
Fiolstræde - og så kan de jo gå eller tage cyklen.

Det er /kun/ Middelalderbyen der er bilfri.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 23-09-05 12:57

Per Rønne wrote:

> Men selv om lokoførerne skulle køre i bil, så skal de altså ikke ind i
> den bilfrie zone for at komme på arbejdet. Medmindre de ligefrem bor i
> Fiolstræde - og så kan de jo gå eller tage cyklen.

Nu gik min kommentar mere på om lokoførere generelt tager bilen til
arbejdet.

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-05 12:42

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Det kommer - som med alle andre - stærkt an på hvor de bor.
>
> Offentlig transport udenfor København er mange steder stadig noget med en
> bus i timen der passer ringe med videre togforbindelser.

ULIGHED om penge er h elt uvæsentligt sammenlignet med det frynsegode for
sadister der ligger i at kunne være en vigtig person der påtvinger tusinder
af medborgere ventetider ved at sætte kollektiv trafik i stå i timevis

Eller chikanere med bilfri dage, eller når Røde Kors på en ØSterbroskole
skal lære børn vigtighed af drikkevand ved at det lukkes i to døgn og når de
går på toilettet skal de hente vand til at skylle ud med i en spand langt
væk fra. (Giv dem marmeladeglas! )

Fra : Rune

Dato : 23-09-05 13:34

> [...]
> de går på toilettet skal de hente vand til at skylle ud med i en spand
> langt væk fra. (Giv dem marmeladeglas! )

Hvad er det for en Østerbroskole? Mine børn går i skole på Østerbro, og jeg
ville aldrig tillade dem udsat for Røde Kors propaganda. Troede i øvrigt
Røde Kors var lige noget for dig. Men du vidste måske ikke Røde Kors i snart
60 år kategorisk har nægtet Israel optagelse som det eneste af 184 lokale
Røde Kors organisationer. Og de i vid udstrækning nægtede at gøre noget ved
det jødiske folkemord under anden verdenskrig, ud fra den argumentation at
de ikke havde noget land - og derfor åbenbart ikke rigtigt var noget
problem. Det var også Røde Kors leder der udtalte noget i retning med at
David Stjernen var værre end Nazisternes hagekors. Ja ja. Røde Kors ved man
hvor man har.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-05 15:26

"Rune" <slam@slam.slam> wrote in message

> [...]
> i retning med at David Stjernen var værre end Nazisternes hagekors. Ja ja.
Heiberg skolen
Israels mur er klog. EU bør bruge Middelhavet som "mur" mellem os og
muhamedanerne
Hønseavlere sætter metaltrådhegn mellem ræve og høns.

Fra : Tveskaeg

Dato : 23-09-05 14:17

On Fri, 23 Sep 2005 11:59:11 +0200, spam@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>problemerne at brede sig. Du tror vel i øvrigt ikke at lokoførerne
>normalt tager bilen på arbejde? Når de har et gratis månedskort til

Det har de heller ikke pr. automatik. Det er et tilbud de får og kan
sige ja eller nej til.

Siger man ja bortfalder befordringsfradraget.