Rig og fattig
Fra : Pjensen73

Dato : 22-09-05 18:29

I TV2 nyhederne kl. 19 var der et indslag hvor de fortalte at over ti år
er de rige blevet rigere og de fattige blevet fattigere. Så der er
allerede nu større ulighed her i Danmark.
Så det går da Thorkilds vej.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 18:57

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message
> [...]
>de rige blevet rigere og de fattige blevet fattigere. Så der er allerede nu

Vor herre bevares, se lige på tallene.

Og det er da kun glædeligt vi har fået startydelse som tegner sig for
forskellen, en dansk bistadnsklient er blevet rigere.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 22-09-05 19:38

Thorkild Poulsen skrev:

> [...]
>
> Og det er da kun glædeligt vi har fået startydelse som tegner sig for
> forskellen, en dansk bistadnsklient er blevet rigere.

Jeg referere til det indslag jeg så kl. 19 på TV2 nyhederne og der var
de fattige altså blevet fattigere over ti år og de rige var blevet rigerere.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 19:56

> Jeg referere til det indslag jeg så kl. 19 på TV2 nyhederne og der var de
> fattige altså blevet fattigere over ti år og de rige var blevet rigerere.

Og jeg beder dig forholde dig til tallene.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 22-09-05 20:05

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message

> Og jeg beder dig forholde dig til tallene.

Skrup nu af Thorkild, du ved ikke noget om det her.

Du kunne jo prøve at regne med hvad det koster at blive trukket 537.- efter
skat, og få 150.- mere før skat.

Du kunne jo se om starthjælpen er steget eller faldet.

Du kan jo se på hvor mange der er røget ind i 6 mdr. reglen for aktiverede,
hvor loftet træder i kraft.

Du burde se på, om det er sådan at flere og flere har mere end svært ved at
kunne betale deres husleje, fordi deres boligsikring bliver fjernet.

Ja jeg kunne fortsætte og fortsætte, men jeg er jo bare dum og uvidende,
hvorimod Du er det stor socialøkonomiske orakel, som det er en stor sorg at
Anders Fogh ikke har opdaget, så du kunne blive kombineret social/økonomi og
Skatteminister.

--
Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 22-09-05 20:21

Thorkild Poulsen skrev:

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message

> Og jeg beder dig forholde dig til tallene.

Jamen de tal de viste i indslaget, beviser at jeg har ret.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 23-09-05 01:48

> Jamen de tal de viste i indslaget, beviser at jeg har ret.

Det viser i hvert fald din proportionssans er defekt. Tallene fra TV2 viste
et fald på 0,1 %.

Helt rigtigt har man lagt loft over overførslen og sat indvandrere på
starthjælp, det er ganske bevidst og sænker indkomsten for denne gruppe. Det
kan man være uenig i eller ej, men resten af befolkningen har haft fremgang.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 23-09-05 10:26

Thorkild Poulsen skrev:

> [...]
> starthjælp, det er ganske bevidst og sænker indkomsten for denne gruppe.
> Det kan man være uenig i eller ej, men resten af befolkningen har haft

Jamen det er jo det jeg har sagt hele tiden. Folk på
overførelsesindkomst er de fattigste og de er blevet fattigere.
Desuden får de rige en større del af kagen end den lavtlønnede.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 23-09-05 19:16

> Jamen det er jo det jeg har sagt hele tiden. Folk på overførelsesindkomst
> er de fattigste og de er blevet fattigere.
> Desuden får de rige en større del af kagen end den lavtlønnede.

Mon ikke arbejdsløse og kontanthjælpsmodtagere generelt har fået mere,
faktisk var der en undersøgelse i 2001 der godtgjorde arbejdsløse havde
større fremgang end de lavtlønnede.

Og det er da klart dem der skaber værdierne skal have mere end dem på passiv
forsørgelse.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 23-09-05 19:31

> [...]
>
> Mon ikke arbejdsløse og kontanthjælpsmodtagere generelt har fået mere,
> faktisk var der en undersøgelse i 2001 der godtgjorde arbejdsløse havde

Nu beder du jo så tit bl.a. mig om dokumentation, så det vil jeg gerne bede
dig om, jeg har jo hver gang lagt tal ind til dig, og skrevet, eller linket
dertil.

> Og det er da klart dem der skaber værdierne skal have mere end dem på
> passiv forsørgelse.

Selvf. men hvorfor så ikke forhøje det skattefrie fradrag med 2000.- pr. md.
for de lavestlønnede, aftagende med indkomst op til 600.000.- hvor man
bliver på nuværende leje.
Det giver en merindtægt på 100.- mere pr. dag, således at encitemantet til
at arbejde for de lavestlønnede, går fra 50.- kr. om dagen, i forhold til
*dagpenge satsen* til 150.- mere om dagen.

Så fjerner man samtidigt loftet for kontanthjælpen, og sætter starthjælpen
op på et stade man kan være bekendt, eller allerhelst så fjerner man det.

At det skulle blive (for) dyrt, det tror jeg ikke på, da netop de
lavestlønnede er de der vil bruge den ekstra løn på bedre mad, bil, ny
indkøb af hårde hvidevarer o.s.v. således at der sker et større forbrug, med
flere skatteindtægter og større moms indtægter, og det vil også være med til
at skaffe flere arb. pladser.

Således bruger man en gulerod, istedet for en pisk.

Men desværre Thorkild, så er der kun lidt, eller intet til dig i denne
omgang, men du har jo også tjent et 6 cifret ekstra beløb i denne regerings
foreløbige periode.

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-09-05 16:04

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Nu beder du jo så tit bl.a. mig om dokumentation, så det vil jeg gerne
> bede dig om, jeg har jo hver gang lagt tal ind til dig, og skrevet, eller
> linket dertil.

Gå ind på dst.dk og se på lønudviklingen for de enkle grupper og sammenhold
det med reguleringen af overførsel.

> [...]
> at arbejde for de lavestlønnede, går fra 50.- kr. om dagen, i forhold til
> *dagpenge satsen* til 150.- mere om dagen.

Jamen jobfradrag er da en glimrende måde at motivere folk på, men skrot det
fis med det ikke skal være for alle. Jeg ser gerne en bundfradrag i skatten
på 100.000 og så overførselsindkomsterne sat tilsvarende ned så de ikke får
mere end nu.

Den skat du foreslår er helt hen i vejret, det er reelt større progression
på indkomst. Det er vigitigt de arbejdsløse og kontanthjælpsmodtagerne kan
få øget incitament til at tage et arbejde, desværre er pisken det bedste
redskab i bunden, ellers kommer man i konflikt med samspilsproblemer.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-05 20:32

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> Mon ikke arbejdsløse og kontanthjælpsmodtagere generelt har fået mere,
> faktisk var der en undersøgelse i 2001 der godtgjorde arbejdsløse havde
> større fremgang end de lavtlønnede.

Overførselsindkomsterne reguleres med det samme som lønstigningerne,
idet de dog til stadighed falder lidt grundet satspuljeforliget.

Meeen, reguleringen kommer først med et par års forsinkelse, så hvis
lønningerne er steget meget i 1999, og kun lidt i 2001, så vil det i
2001 virke som om overførselsindkomsterne pludselig stiger mere end
lønningerne.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim2000

Dato : 22-09-05 23:58

> [...]
>
> Og det er da kun glædeligt vi har fået startydelse som tegner sig for
> forskellen, en dansk bistadnsklient er blevet rigere.

Det er dog utroligt, at du ikke kan nøjes med at glæde dig over at de rige
er blevet rigere, men samtidig er nødt til at glæde dig over de fattige er
blevet fattigere.

Du beder bistandsklienten huske på at personen ikke bliver fattigere af du
bliver rigere, men i samme åndedrag kan du åbenbart ikke føle dig rigere
uden bistandsklienten bliver fattigere. Hvordan er det lige det hænger
sammen???

mvh
Kim

Fra : GB

Dato : 23-09-05 01:03

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> rige er blevet rigere, men samtidig er nødt til at glæde dig over de
> fattige er blevet fattigere.

Er de da det? Jeg har haft en ledighedsperiode, og jeg manglede skam
ingenting. Jeg havde endda råd til at køre i min bil, for de penge og ikke
mindst den tid, jeg sparer på ikke at benytte offentlig transport.

Klynkehøveder!

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 23-09-05 01:51

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> bliver rigere, men i samme åndedrag kan du åbenbart ikke føle dig rigere
> uden bistandsklienten bliver fattigere. Hvordan er det lige det hænger

Jeg glæder mig såmænd ikke over de lavtlønnede bliver fattigere, tværtimod
vil jeg gerne se deres nettoindkomst stige.

Men det er helt i orden der er sat loft over de offentlige ydelser og
starthjælpen er introduceret.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 25-09-05 00:25

> [...]
> vil jeg gerne se deres nettoindkomst stige.
>
> Men det er helt i orden der er sat loft over de offentlige ydelser og

Er enig i dig med at nettoindkomsten skal stige for de lavtlønnede =
bundskatten sænkes, hvad der giver mere til alle, men regeringens politik er
at dem der har skal have og det giver ikke meget til dem der ikke har.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-09-05 16:06

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Er enig i dig med at nettoindkomsten skal stige for de lavtlønnede =
> bundskatten sænkes, hvad der giver mere til alle, men regeringens politik
> er at dem der har skal have og det giver ikke meget til dem der ikke har.

Det er ikke korrekt, de skattestigninger vi har fået er primært sket i
bunden af skattesystemet.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 26-09-05 16:30

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Det er ikke korrekt, de skattestigninger vi har fået er primært sket i
> bunden af skattesystemet.
>
> Thorkild

Du kan ikke både sige at det ikke er korrekt, og så give manden ret!
(Nårh jo - giver skattestigninger til de fattige, så kan de ikke sige at de
ikke har fået noget . . )

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 03:42

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> [...]
>
> Du kan ikke både sige at det ikke er korrekt, og så give manden ret!
> (Nårh jo - giver skattestigninger til de fattige, så kan de ikke sige at

Jeg mener naturligvis skattelettelser.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 03:43

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Det er ikke korrekt, de skattestigninger vi har fået er primært sket i
> bunden af skattesystemet.

Der skal naturligvis stå skattelettelser.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 27-09-05 06:02

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Der skal naturligvis stå skattelettelser.

Sludder, alle beregninger viser, at de der tjener mest, også tjener mest på
skattelettelserne.

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 08:12

> Sludder, alle beregninger viser, at de der tjener mest, også tjener mest
> på skattelettelserne.

Når du først er nået over mellemskattegrænsen tjener man intet på
skattelettelserne.

Og så vil jeg da gerne væde på den relative fordel ligger i hos de laveste
indkomster, beregningerne skal jeg gerne fremlægge.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 27-09-05 08:27

> [...]
>
> Og så vil jeg da gerne væde på den relative fordel ligger i hos de laveste
> indkomster, beregningerne skal jeg gerne fremlægge.

Hvordan vil du det, når du ikke kender til sociallovgivningen og
nedsættelserne af taksterne?
Det har du jo bevist gang på gang at du intet ved om...

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 15:46

> Hvordan vil du det, når du ikke kender til sociallovgivningen og
> nedsættelserne af taksterne?
> Det har du jo bevist gang på gang at du intet ved om...

Er du sød lige at henvise til hvor skattelettelserne virker på
sociallovgivningen ?

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 27-09-05 16:27

> Er du sød lige at henvise til hvor skattelettelserne virker på
> sociallovgivningen ?

Nå, det er ved at lære det.

Altså har skattelettelserne *ingen* virkning på de fattigste i samfundet,
hvilket du hermed lige har skrevet,
Hvordan en i helvede havde du så tænkt dig at det ville give noget til de
laveste indtægter, når netop de fattigste er på kontanthjælp?

Derudover. så kan du jo bare se inde på skatteministeriets hjemmeside, hvor
meget en person der tjener over 600.000.- får ud af skattelettelserne, og
hvor meget kassedamen med knap 195.000.- får ud af det.

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 27-09-05 16:46

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

0,8 procentpoint for personer under den gamle mellemskattegrænse, dvs.
indkomster under 217.500 kr. før fradrag for AM/SP. Det drejer sig om knap 1
mill. erhvervsaktive.
og med 6,3 procentpoint for personer, der ikke længere omfattes af
mellemskatten

Altså får de laveste indkomster .8 % point, medens mellemlaget får 6.3 %
point, hvordan ser du så at det er de laveste indkomster der har fordelen?

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 27-09-05 17:43

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> point, hvordan ser du så at det er de laveste indkomster der har fordelen?

Trykfejl?
Men: Jeg kunne godt tænke mig, at se en fortegnelse over Thorkilds kunder.
Det er jo ikke hos dem, man skal have penge til gode.
Men den form for rådgivning, han er i stand til at levere, vil de jo være
konkurs inden nytår.

MVH
Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-09-05 00:32

> [...]
> point, hvordan ser du så at det er de laveste indkomster der har fordelen?

Ærlig talt Allan, jeg regner folk der betaler mellemskat med som den laveste
indkomstgruppe.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 28-09-05 06:57

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Ærlig talt Allan, jeg regner folk der betaler mellemskat med som den
> laveste indkomstgruppe.

Ja, det anede mig at du må bje begreberne for at du skulle have bare en
lille smule ret, men hvis mellemskat er den laveste indkomstgruppe, hvad er
de der så *ikke* engang betaler mellemskat, hvor hører de til, på
fattiggården?

Du kan godt se at du er en smule til grin, ikke?

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-09-05 07:24

> [...]
> fattiggården?
>
> Du kan godt se at du er en smule til grin, ikke?

Nej kære Allan, jeg bliver aldrig til grin i en diskussion med dig, det
evner du ganske enkelt ikke.

Tilbage til dit regnestykke.

En kassedame der tjener 200.000 får et fradrag på 5.000 kr. ved
jobfradraget, hvilket svarer til 0,81 %,

Og så er det du åbenbart ikke fatter skattelettelsen i mellemskatten højst
er på 0,06 * (259,500-217,500) = 2.520 Kr.

Altså En direktør der tjener 2.000.000 går fra en samlet skatteprocent på
58,46 % til 58,22 %.

Du kan godt se du er lidt dum ikke ?

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 28-09-05 07:57

> [...]
> er på 0,06 * (259,500-217,500) = 2.520 Kr.
>
> Altså En direktør der tjener 2.000.000 går fra en samlet skatteprocent på

Nej nej nej Thorkild, det er *ikke* rigtigt, da grænsen for mellemskatten
også blev sat op.

Kom nu og fortæl mig hvor du har dine tal fra, og jeg skal påvise dig hvor
du går galt i byen...

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-09-05 08:55

> [...]
> også blev sat op.
>
> Kom nu og fortæl mig hvor du har dine tal fra, og jeg skal påvise dig hvor

Min tal er ganske enkelt regnet ud fra den formular du kan finde på
skatteministeriets hjemmeside. Du er velkommen til at regne efter.

OG jeg har taget hensyn til springet i mellemskattegrænsen.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 28-09-05 09:36

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

Hovsa, det passer jo ikke..

1.649,00 det er hvad en kassedame får ekstra..

Hovsa, det passer jo ikke..

fra 2.643,00 i 2004 stigende hvert år til 4.553,00 for skatteåret 2007

> Min tal er ganske enkelt regnet ud fra den formular du kan finde på
> skatteministeriets hjemmeside. Du er velkommen til at regne efter.
>
> OG jeg har taget hensyn til springet i mellemskattegrænsen.

Men lave en beregning på SM's hjemmeside, det kan du ikke, og de beregninger
jeg her har lavet, er endda uden ejerbolig til mellemklassen og uden ekstra
fikumdik fradrag, kun med A-kasse fradrag, uden kørsel og deslige, hvor vi
jo ved, at de der bor længst væk fra deres arb. pladdser, også er de der
tjener så meget at de i det mindste betaler mellemskat, og det samme gør sig
gældende for ejerbolig.

Hvis andre skulle få lyst til at lave disse beregninger, så er linket her..

http://www.skm.dk/public/dokumenter/Tal45/Skatteberegning90/Skat-Let_0407.html#beregn

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-09-05 10:24

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse news:433a4c4f$0$49009$14726298@news.sunsite.dk...

> Hovsa, det passer jo ikke..
>
> 1.649,00 det er hvad en kassedame får ekstra..

Og hvad svarer 1.649,00 Kroner til i procent af 200.000 ?

> Hovsa, det passer jo ikke..
>
> fra 2.643,00 i 2004 stigende hvert år til 4.553,00 for skatteåret 2007

Det regnestykke må du lige komme med. Husk at indregne den naturlige
regulering af progressionsgrænsen.

Skal gerne sige de 217.000 jeg brugte som den tidligere grænse er taget fra
din oversigt, den kan være nogle få tusinde lavere.

> [...]
> det samme gør sig gældende for ejerbolig.
>
> Hvis andre skulle få lyst til at lave disse beregninger, så er linket

Jeg ved ikke hvilke beregninger du har lavet, men gevinsten ved pinsepakken
giver en relativ større fordel for de lavtlønnede end de højeste indkomster.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 28-09-05 10:33

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Og hvad svarer 1.649,00 Kroner til i procent af 200.000 ?

Jo, men den ligger fast, helt til 2007.

> Det regnestykke må du lige komme med. Husk at indregne den naturlige
> regulering af progressionsgrænsen.

Nu må du holde op, den er lavet på den side jeg har linket til, med kbh.
kommune som hjemstavn, nøjagtigt som du har foreslået at jeg skulle gøre, og
så vil du have at jeg skal sidde og lave beregningen for dig, helt ærligt
Thorkild.

Og selvf. er progressionen regnet med, da det jo er skatteministeriet der
foretager beregningen.

Sludder...

--
Allan riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-09-05 18:51

> Jo, men den ligger fast, helt til 2007.

??????

> [...]
> kommune som hjemstavn, nøjagtigt som du har foreslået at jeg skulle gøre,
> og så vil du have at jeg skal sidde og lave beregningen for dig, helt

Nå, så er jeg bare nødt til at kalde dig for en løgnhals eller meget du, du
vælger selv.

> Og selvf. er progressionen regnet med, da det jo er skatteministeriet der
> foretager beregningen.

Jamen kære lille Allan, hvis ikke progressionsgrænsen stiger skal
overførslerne jo heller ikke stige. Der er altså grænser for hvor dum du har
lov til at agere i dette forum uden at få det at vide. Her er du langt over
grænsen.

> Sludder...

Nej Allan, du er simpelthen for dum og du ved det sikkert godt.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 28-09-05 19:25

Thorkild Poulsen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> ??????

Det samme fra 2004 til 2007, ingen ændring i beløbet.

Men klart, det forudsætter at lønnen holdes i nogenlunde ro, og ja, rent %
mæssigt .815

Men det er da også helt klart, at i kroner og øre, og det er det som de
fattigste går op i, så får de rige mere end de fattige.

Husk nu på, at der er 800.000 mennesker der intet får, overhovedet, og at
der er 125.000 der direkte er gået ned, med i gennemsnit 30.000.- pr. år...

> Nå, så er jeg bare nødt til at kalde dig for en løgnhals eller meget
> du, du vælger selv.

Jamen Thorkild dog, pas nu på med de der svampe...

men ok, øgede beløb efter skat, ved en indkomst på 2 Mio. uden nogen som
helst fradrag, og endda uden at tage din ejendom med i beregningerne....

i 2004 1.190.092 i skat, forøget beløb 2.633,-

i 2005 1.189.211 i skat, forøget beløb 3.451

i 2006 1.188.359 i skat, forøget beløb 4.303

i 2007 1.187.539 i skat, forøget beløb 5.123

At beløbet er ændret lidt i forhold til hvad jeg tidligere har skrevet, er
fordi jeg gav dig fradrag for A-kasse, men der er du jo ikke medlem, så
det..

Hvis du fortæller mig om du har haft din ejendom før 1988 og hvad
ejendomsvurderingen er på, hvad du ellers har af fradrag, så kan jeg lave
det endnu mere korrekt.

Du kan selv indsætte dine tal her..

> [...]

> overførslerne jo heller ikke stige. Der er altså grænser for hvor dum
> du har lov til at agere i dette forum uden at få det at vide. Her er

Nej Thorkild, idet at der ikke er nogen form for progression for de der er
på kontanthjælp, de skifter jo ikke skattegruppe, eller har ejendom, aktier
og lign.
Men du kan jo komme med dine tal, så skal jeg crunche numrene for dig..

Ang. at jeg skulle lyve, så må jeg bede dig om at tage de ord i dig igen,
tak...

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-09-05 03:38

> Det samme fra 2004 til 2007, ingen ændring i beløbet.

Hvad mener du. Det er da navnlig de lavestlønnede der får gavn af
jobfradraget, loftet rammer dem der betaler mellemskat.

> [...]
>
> Men det er da også helt klart, at i kroner og øre, og det er det som de
> fattigste går op i, så får de rige mere end de fattige.

Hvis du nu går tilbage til det der var min oprindelige påstand, vil du se
den gik på den relative skattefordel. Så kom du med et indlæg hvor du mente
jeg var til grin, nu erkender du så jeg har ret. Det er da rart.

Problemet er netop at få de fattige til at forstå de ikke bliver rigere af
at holde de dygtige nede.

> Husk nu på, at der er 800.000 mennesker der intet får, overhovedet, og at
> der er 125.000 der direkte er gået ned, med i gennemsnit 30.000.- pr.
> år...

Hvordan kan skattelettelser føre til nedgang i indkomst ?

Hvis du mener SP græder jeg tørre tårer.

> Jamen Thorkild dog, pas nu på med de der svampe...

Måske du hellere selv skulle lære at styre dine intellektuelle
begrænsninger.

> [...]
>
> i 2005 1.189.211 i skat, forøget beløb 3.451
>
> i 2006 1.188.359 i skat, forøget beløb 4.303
>
> i 2007 1.187.539 i skat, forøget beløb 5.123

Hvad er det du kommer med her, fatter det ikke.

Kan du ikke stille det totale regnestykke op.

> Nej Thorkild, idet at der ikke er nogen form for progression for de der er
> på kontanthjælp, de skifter jo ikke skattegruppe, eller har ejendom,
> aktier og lign.

Der er skatteprogressionsgrænser for dem der yder til samfundet.

> Men du kan jo komme med dine tal, så skal jeg crunche numrene for dig..

Jeg har da mit eget excel ark der regner det ud, det har du åbenbart ikke.

> Ang. at jeg skulle lyve, så må jeg bede dig om at tage de ord i dig igen,
> tak...

OK, jeg skrev vist at enten løj du eller også var du intellektuelt
udfordret, nu siger du selv du ikke lyver, det tror jeg på.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 27-09-05 17:40

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sød lige at henvise til hvor skattelettelserne virker på
> sociallovgivningen ?
>
> Thorkild

Endnu et bevis på, at manden ikke aner, hvad han taler om.

Egon