/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Københavns så forurenet at kommunen opgive~
Fra : Martin K


Dato : 22-09-05 11:13

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=398424

Luften i København er så forurenet af trafikos, at kommunen opgiver at løse
problemet.

Bag den alvorlige udvikling i forureningen ligger, at antallet af
dieselbiler i Danmark er femdoblet siden 2000.

Jeg har aldrig kunnet se grunden til, at diesel skulle være billigere end
benzin, når det forurener mere. Hvad med at sænke afgiften på benzin, og
hæve den på diesel, så diesel bliver det dyreste?

Man kunne også pålægge taxier og busser at køre på benzin, eller endnu bedre
for bussernes vedkommende, naturgas.

En havnetunnel, der kunne fjerne gennemkørselstrafikken fra vejene ville nok
heller ikke være noget dårlig ide.

--
Martin K

Progressiv



 
 
John Schmitt (22-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 22-09-05 14:22

Hello, Martin!
You wrote on Thu, 22 Sep 2005 12:13:26 +0200:

MK> Luften i København er så forurenet af trafikos, at kommunen opgiver at
MK> løse problemet.

MK> Bag den alvorlige udvikling i forureningen ligger, at antallet af
MK> dieselbiler i Danmark er femdoblet siden 2000.

MK> Jeg har aldrig kunnet se grunden til, at diesel skulle være billigere
MK> end benzin, når det forurener mere. Hvad med at sænke afgiften på
MK> benzin, og hæve den på diesel, så diesel bliver det dyreste?

MK> Man kunne også pålægge taxier og busser at køre på benzin, eller endnu
MK> bedre for bussernes vedkommende, naturgas.

MK> En havnetunnel, der kunne fjerne gennemkørselstrafikken fra vejene
MK> ville nok heller ikke være noget dårlig ide.

En havnetunnel vil bare medføre endnu mere trafik gennem byen og rundt om
byen. Al erfaring viser at udvider man vejnettet, så udvider man trafikken.

Nej der skal andre boller på suppen: troljebusser og letbaner, bompenge,
fire spor på de mest befærdede S-banestrækninger, let-ringbaner om byen,
delvist nedgravet, men i eget tracé, busser der kører på naturgas eller
brint (om ganske få år hvis man tør investrere), citylogistik - dvs. at al
lasttrafik der skal til byen registrer sig i database og meddeler tomkørsel,
som så fyldes op af andre virksomheder, hvis returruten passer nogenlunde,
halvering af priserne på off. transport, gratis parkering til el-biler og
delebiler, biler med 3 eller fire personer må benytte særlige vognbaner i
myldretiden, åbning af Lundtoftebanen, S-banen ført til Helsinge eller
Gilleleje - der er masser af forslag, men desværre ser de fleste politikere
bare biler, biler og atter biler og tænker derfor vejudvidelser i stedet.

Partikelfiltre på alle dieselbiler der skal til byen - Og kan det ikke lade
sig gøre må de blive ude!

JS

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl



John Schmitt (22-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 22-09-05 14:25

Hello, Martin!
You wrote on Thu, 22 Sep 2005 12:13:26 +0200:

MK> Luften i København er så forurenet af trafikos, at kommunen opgiver at
MK> løse problemet.

MK> Bag den alvorlige udvikling i forureningen ligger, at antallet af
MK> dieselbiler i Danmark er femdoblet siden 2000.

MK> Jeg har aldrig kunnet se grunden til, at diesel skulle være billigere
MK> end benzin, når det forurener mere. Hvad med at sænke afgiften på
MK> benzin, og hæve den på diesel, så diesel bliver det dyreste?

MK> Man kunne også pålægge taxier og busser at køre på benzin, eller endnu
MK> bedre for bussernes vedkommende, naturgas.

MK> En havnetunnel, der kunne fjerne gennemkørselstrafikken fra vejene
MK> ville nok heller ikke være noget dårlig ide.

Mens jeg skrev kom denne:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=631016/

Lagt på www.berlingske.dk torsdag den 22. september 2005 kl. 12:23


Grønt lys for miljø-indgreb i København


Miljøminister klar til at sige god for miljø-zoner i København, hvor
lastbiler uden partikelfiltre forbydes adgang.


Hvis politikerne i Københavns Kommune kommer med et realistisk udspil til en
miljøzone, hvor lastbiler skal have partikelfiltre, så kan en ordning være
klar i løbet af få uger. Det siger miljøminister Connie Hedegaard (K) som
kommentar til Københavns Kommunes nødråb om hjælp til at begrænse
luftforureningen fra biltrafikken.
- Vi har 30 millioner kroner stående i en ordning til partikelfiltre, der
kan komme i gang, så snart der er enighed om en miljøzone. Men jeg mangler
lidt nogle politiske meldinger fra Københavns Rådhus, om de er med på den
eller ikke, siger Connie Hedegaard.

/ritzau/


With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl


begin 666 35333563626637633432613562376330__RM_EMPTY_&.dat
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end


"Morten Bjergstrøm" (23-09-2005)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 23-09-05 08:52

"Martin K" <n@da.spam> skrev:

> En havnetunnel, der kunne fjerne gennemkørselstrafikken fra vejene
> ville nok heller ikke være noget dårlig ide.

I den nuværende udformning der ønskes er det en vanvittigt dårlig ide,
da man vil gennemskære Københavns mest tætbefolkede bydel (Østerbro)
med en motorvej med minimum 4 spor.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Martin K (23-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 23-09-05 11:24

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
news:Xns96DA6464C28C3.miljokemi.dk@miljokemi.dk...

> I den nuværende udformning der ønskes er det en vanvittigt dårlig ide,
> da man vil gennemskære Københavns mest tætbefolkede bydel (Østerbro)
> med en motorvej med minimum 4 spor.

Kender ikke lige den nuværende udformning, men mit forslag ville være at
føre tunnellen op forbi Nordhavnen, her kunne den så komme op af vandet og
blive ført ind til Lyngbyvejen. Man kunne f.eks. inddrage baneterrænnet ved
Svanemøllen station, og noget af det ubebyggede "trekants-område" der ligger
i området mellem S-togslinierne mellem Svanemøllen, Ryparken og Hellerup
station. På den måde er det ikke særligt mange huse, der behøver at blive
eksproprieret.

Der vil selvfølgelig gå noget banetærren, en kaserne og nogen fodboldbaner
tabt, og det må man så finde nogen andre steder til. Der kunne man måske
begynde at overveje, om vi til tid og evighed behøver have en kæmpe
mindelund for 2. verdenskrig. Eller lidt mindre kontroversielt kunne man
måske konvertere noget af Nordhavns-området til f.eks. fodboldbaner.

--
Martin K

Progressiv



"Morten Bjergstrøm" (23-09-2005)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 23-09-05 13:17

"Martin K" <n@da.spam> skrev:

>> I den nuværende udformning der ønskes er det en vanvittigt dårlig
>> ide, da man vil gennemskære Københavns mest tætbefolkede bydel
>> (Østerbro) med en motorvej med minimum 4 spor.
>
> Kender ikke lige den nuværende udformning, men mit forslag ville
> være at føre tunnellen op forbi Nordhavnen, her kunne den så komme
> op af vandet og blive ført ind til Lyngbyvejen. Man kunne f.eks.
> inddrage baneterrænnet ved Svanemøllen station, og noget af det
> ubebyggede "trekants-område" der ligger i området mellem
> S-togslinierne mellem Svanemøllen, Ryparken og Hellerup station.
> På den måde er det ikke særligt mange huse, der behøver at blive
> eksproprieret.

Det er omtrent den linieføring man har foreslået men der er bare lige
den lille ting, at du på den måde gennemskærer Østerbro med en minimum
4-sporet motorvej.

Men den løsning er selvklart uacceptabel, man kan ikke ødelægge et af
de tættest befolkede områder i København på den måde.

Linieføringen til Lyngbyvejen skal være underjordisk alt andet vil være
en fejltagelse af dimensioner.

Problemet med dit forslag bliver også endnu større af, at antallet af
støjplagede boliger vil blive større med den linieføring end det er
tilfældet for nuværende.

Hvordan vil du i øvrigt inddrive baneterrænet? Skal Kystbanen og S-
banen nedlægges?

Derudover nægter forsvaret (naturligvis) at give afkald på deres
kasserneareal, hvorfor det vil være nødvendigt at føre vejen under
eller syd for kassernearealet med deraf følgende ekspropriation af bla.
kolonihaverne.

> Der vil selvfølgelig gå noget banetærren, en kaserne og nogen
> fodboldbaner tabt, og det må man så finde nogen andre steder til.
> Der kunne man måske begynde at overveje, om vi til tid og evighed
> behøver have en kæmpe mindelund for 2. verdenskrig.

Øh du er godt klar over, at der er et naturområde lige ved siden af
Mindelunden med en del dyreliv? Samt en udflytterbørnehave og i øvrigt
adskillige andre børneinstitutioner.

Oveni det synes jeg du udviser en ubehagelig form for disrespekt for
frihedskæmperne under anden verdenskrig med ovenstående.

Ydermere er du vel klar over, at området er ret tæt bebygget?

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Martin K (23-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 23-09-05 14:42

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
news:Xns96DA916D49C27.miljokemi.dk@miljokemi.dk...

> Linieføringen til Lyngbyvejen skal være underjordisk alt andet vil være
> en fejltagelse af dimensioner.

Enig, hvis det kan lade sig gøre økonomisk. Mine andre forslag var baseret
på at det kun kunne lade sig gøre overjordisk.

> Hvordan vil du i øvrigt inddrive baneterrænet? Skal Kystbanen og S-
> banen nedlægges?

Nej, jeg tænker på det terræn, hvor udrangerede tog står parkeret ved
Svanemøllen station.

> Derudover nægter forsvaret (naturligvis) at give afkald på deres
> kasserneareal, hvorfor det vil være nødvendigt at føre vejen under
> eller syd for kassernearealet med deraf følgende ekspropriation af bla.
> kolonihaverne.

Kassernearealet kan vel eksproprieres ligesom alt muligt andet.

--
Martin K

Progressiv



John Schmitt (23-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 23-09-05 15:22


"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
news:43340619$0$49016$14726298@news.sunsite.dk...
> "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> news:Xns96DA916D49C27.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
>
>> Linieføringen til Lyngbyvejen skal være underjordisk alt andet vil være
>> en fejltagelse af dimensioner.
>
> Enig, hvis det kan lade sig gøre økonomisk. Mine andre forslag var baseret
> på at det kun kunne lade sig gøre overjordisk.
>
>> Hvordan vil du i øvrigt inddrive baneterrænet? Skal Kystbanen og S-
>> banen nedlægges?
>
> Nej, jeg tænker på det terræn, hvor udrangerede tog står parkeret ved
> Svanemøllen station.

Der står ingen udrangerede tog ved Svanemøllen - det er opstillingsplads for
regionaltog til hele landet.



Martin K (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 26-09-05 09:27

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
news:43340f2e$0$1814$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Der står ingen udrangerede tog ved Svanemøllen - det er opstillingsplads
for
> regionaltog til hele landet.

Whatever - men det må man så evt. finde et andet sted til.

--
Martin K

Progressiv



John Schmitt (26-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 26-09-05 14:53


"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
news:4337b0c3$0$49008$14726298@news.sunsite.dk...
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
> news:43340f2e$0$1814$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Der står ingen udrangerede tog ved Svanemøllen - det er opstillingsplads
> for
>> regionaltog til hele landet.
>
> Whatever - men det må man så evt. finde et andet sted til.
>
> --
> Martin K _agressiv_

Du braldrer igen løs om ting, du ikke aner en skid om.

JS



"Morten Bjergstrøm" (26-09-2005)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 26-09-05 21:35

"Martin K" <n@da.spam> skrev:

>> Der står ingen udrangerede tog ved Svanemøllen - det er
>> opstillingsplads for regionaltog til hele landet.
>
> Whatever - men det må man så evt. finde et andet sted til.

Det bliver nok bare en lille smule svært.
Den eneste rigtige løsning er og bliver en tunnel. Det vil være vanvid
at gennemskære en bydel med en 4-sporet motorvej.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste