Europæisk planøkonomi gør os fattigere
Fra : Rune

Dato : 22-09-05 10:26

Ifølge IMF vil Eurozonen i 2005 få en økonomiske vækst der ligger og roder
nede omkring det blodfattige 1,2% - og det endda trods massive underskud i
de største europæiske økonomier. USA kommer helt op og ringe på 3,5% - måske
4%. De liberaliserede og ikke skattetyngede økonomier i Østeuropa og
Syd-Østasien har stadig vækstrater der befinder sig et godt stykke højere
endnu.

I dag er Eurozonens stadig verdens største økonomi med en samlet BNP på
omkring 35% af hele verdens BNP. I 2050 vil dette, qua de lave vækstrater de
høje skatter og de uliberaliserede økonomier, være faldet med næsten 60% til
at udgøre kun 15% af verdens BNP. Mens USA vil holde sin andel og Asien vil
tage Europas andel. Skatteplagede Europa og bistandsramte Afrika er de to
store tabere. Og Mellemøsten med formentligt, når deres klistrede stads
render ud eller bliver værdiløst.

"IMF fastsætter eurozonens vækst til bare 1,2 procent i år og 1,8 procent i
2006 - det er omkring 0,5 procent mindre end IMF's egen forudsigelse i
halvårsrapporten fra april i år.
Til gengæld vurderer IMF, at den amerikanske økonomi relativt hurtigt vil
komme sig ovenpå orkanen Katrinas hærgen omkring Den Mexicanske Golf med
mindre voksende energipriser tager luften ud af det øvrige forbrug."
http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3275936/

"Manglen på indre dynamik gør euroområdet særligt udsat for chok, der kommer
udefra, det være sig højere oliepriser, en fornyet kraftig styrkelse af
euroen eller stigende globale renter"

"Den Internationale Monetære Fond (IMF) har som ventet sænket sit skøn for
væksten i euroland. Rygterne om lavere vækstskøn kom allerede ud i går, men
nu der sat tal på: Væksten i euroland bliver kun på på 1,2 pct. i år."
http://www.borsen.dk/650.78148?PHPSESSID=rdnt3o10l2d44ib1l6diljf8d5

"Fund says European growth to fall further behind US

THE eurozone economy is poised to lag farther behind America as the gap in
growth performance between the two widens despite global economic conditions
that have remained robust, the International Monetary Fund said yesterday.
"It's a failure of politics that people have not come to see that the more
they want to retain the attractive European way of life, the more the way
they work will have to change," he said.
The IMF's pessimistic view of the eurozone was in sharp contrast with its
more bullish prognosis for the United States"
http://business.timesonline.co.uk/article/0,,16849-1792012,00.html

etc.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 25-09-05 07:42

"Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse
> [...]
> The IMF's pessimistic view of the eurozone was in sharp contrast with its
> more bullish prognosis for the United States"

Jamen lad os da få amerikanske tilstande i Danmark og på samme tid glemme at
der er 35 millioner i USA der er så lavtlønnet at de må have 2 jobs for at
have tag over hovedet eller 1 job og leve på gaden, og nøjes med 5 dages
ferie og arbejde 6 dage i ugen osv. osv.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 08:06

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> [...]
> at have tag over hovedet eller 1 job og leve på gaden, og nøjes med 5
> dages ferie og arbejde 6 dage i ugen osv. osv.

Har du overvejet at sætte dig ind i hvad du taler om ?

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 27-09-05 10:27

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Har du overvejet at sætte dig ind i hvad du taler om ?
>
> Thorkild

Har du?
For det er da vist på tide?

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 15:47

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> [...]

Mon ikke folk i denne nyhedsgruppe generelt er opmærksomme på jeg har sat
mig ind i tingene. Og så har jeg, modsat dig, ikke en ideologisk ballast der
forhindrer mig i at agere rationelt.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 27-09-05 16:28

> Mon ikke folk i denne nyhedsgruppe generelt er opmærksomme på jeg har sat
> mig ind i tingene. Og så har jeg, modsat dig, ikke en ideologisk ballast
> der forhindrer mig i at agere rationelt.

He he heh , hø hø hø hø ha ha ha hulk og hulk hulk hulk.
Av min mave, den var god Hehhehhe hohohhoh

--
Allan Riise

Fra : John Schmitt

Dato : 27-09-05 16:59

> [...]

> mig ind i tingene. Og så har jeg, modsat dig, ikke en ideologisk ballast
> der forhindrer mig i at agere rationelt.

Tak Thorkild, så fik du alligevel et smil på mine læber.
Jeg tager mine udtalelser om din manglende humor tilbage, flot eksempel på
selvironi!

JS

Fra : Egon Stich

Dato : 27-09-05 17:38

> [...]
> mig ind i tingene. Og så har jeg, modsat dig, ikke en ideologisk ballast

Det er da vist kun i din egen indbildning..!!
Dine studentikose "bevisførelser" kan ikke sammenlignes med at "sætte sig
ind i tingene".
Du konstruerer "bevisførelser", oven i købet på uintilligent måde, i stedet
for at forholde dig til sandheden.

Egon