Så anvis dog arbejdet!
Fra : Kim2000

Dato : 21-09-05 21:02

Servicebranchen står i følge tekst tv og mangler 20.000 mennesker. Branchen
piver selvfølgelig over at de ikke kan få besat jobbene. Mit spørgsmål kunne
være:

Er stillingerne overhovedet blevet slået op?

Hvis ja, har man så gjort det hos AF, som kontanthjælpsmodtagere,
understøttelsesfolket osv skal være tilmeldt?

Hvis de er slået op på AF så kan man stille AF det spørgsmål:

Hvorfor anviser I ikke folk til arbejdet?

Så kan alle komme med den der med det ikke kan betale sig at arbejde og bla
bla, fakta er at man skal tage jobbet, hvis det bliver anvist. Men måske er
det sådan at stillingerne slet ikke er på overenskomstmæssig løn? Og det
branchen i virkeligheden mener er at de mangler 20.000 slaver fra østen?

mvh
Kim

Fra : Pjensen73

Dato : 21-09-05 21:27

Kim2000 skrev:
> [...]
> det sådan at stillingerne slet ikke er på overenskomstmæssig løn? Og det
> branchen i virkeligheden mener er at de mangler 20.000 slaver fra østen?

sandheden er at arbejdsgiverne ikke vil ansætte kontanthjælpsmodtagere.
Deres problem er at de ikke kan finde 20.000 20 årige piger med 30 års
erfaring.

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 04:49

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det sådan at stillingerne slet ikke er på overenskomstmæssig løn? Og det
> branchen i virkeligheden mener er at de mangler 20.000 slaver fra østen?

Et link:
http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3277310/

Carl

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 22-09-05 06:24

> [...]
> det sådan at stillingerne slet ikke er på overenskomstmæssig løn? Og det
> branchen i virkeligheden mener er at de mangler 20.000 slaver fra østen?

Jeg tror at de faglige organisationer er meget dygtige til at skjule deres
medlemmer for de ledige jobs, idet at de betragter det som et gode for deres
medlemmer at de skal beskytte dem mod beskidte jobs som f.eks. i
fiskeindustrien på Bornholm.

Faktisk syntes jeg at det er et paradoks at man den ene morgen kan høre om
en forsamling af håndværkere, som ikke er på arbejde og derfor kan finde tid
til at demonstrere mod nogle polakker ude på Amager, når man stort set
samtidig kan læse at landet stort set er støvsuget for folk fra de samme
brancher og der mangler arbejdskraft.

Men der mangler slaver. Efterhånden som Told & Skat koncentrerer sig om de
brancher, som ikke kan eksistere hvis alle regler blev fulgt (opvaskere,
rengøring og avisudbringning), så står det klart at man må tage valget
imellem helt at droppe disse brancher i Danmark eller lave nogle ordninger,
så dette arbejde kun kan udføres med statsstøtte. Man kunne mene at det på
bundlinien er ligemeget om skatten ikke bliver betalt eller at staten
spytter til med et beløb der svarer til skatten, men det ser pænere ud, når
vi støtter.

Carsten Overgaard

Fra : Rune

Dato : 22-09-05 09:29

> [...]
>
> Hvis de er slået op på AF så kan man stille AF det spørgsmål:
>
> Hvorfor anviser I ikke folk til arbejdet?

Det fremgår jo af linket at de har forsøgt sig med AF men næsten har opgivet
det, da de anviste ledige ikke reelt er interesseret i arbejdet, men ikke
møder op eller lynhurtigt lægger sig langtidssyge eller ligende. Og så kan
det vel være lige meget. Men de personer der ikke møder op, eller lægger sig
langtidssyge, eller på anden måde groft misviligeholder deres arbejde, kan
naturligvis ikke siges at være reelt ufrivilligt ledige og til rådighed for
arbejdsmarkede og burde derfor flyttes til andre ordninger.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-09-05 09:35

"Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres arbejde, kan naturligvis ikke siges at være reelt ufrivilligt ledige
> og til rådighed for arbejdsmarkede og burde derfor flyttes til andre

At "nogen" har en dårlig arb. moral, skal vel ikke gå ud over alle.
Vi kunne jo også sige det samme om arb. givere, der bruger aktiverede i
årevis, som bruger ung arbejdere uden at give dem de tillæg de har krav på,
og/eller feriepenge.
Skal vi så med samme argumentation sige at man ikke skal søge/tage arbejde,
fordi der er en hel del arb. givere der opfører sig sådan, eller skal vi
sørge for at arb. giverne overholder lovgivningen, og den moralske ret til
at arbejde på lige vilkår, og sørge for at de der ikke tager et anvist
arbejde, som de kan klare, de må tage konsekvensen!?

Alt dette er jo noget som denne regering har sagt at de vil gøre noget ved,
men kan du se det? Jeg kan ikke!

--
allan Riise

Fra : Rune

Dato : 22-09-05 11:30

> At "nogen" har en dårlig arb. moral, skal vel ikke gå ud over alle.

Nææ, det er der vel ingen der siger. Det skal derimod have konsekvenser for
dem der har det.

> Alt dette er jo noget som denne regering har sagt at de vil gøre noget
> ved, men kan du se det? Jeg kan ikke!

Nej det kan jeg ikke. Og det er jeg meget utilfreds med. Faktisk har jeg
meldt mig ud af Venstre. De virker fulkommen fastfrosne og rædselsslagen for
at gøre noget forkert.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-09-05 11:36

> Nææ, det er der vel ingen der siger. Det skal derimod have konsekvenser
> for dem der har det.

Hvilket jeg også skrev, men altså, skulle man så, som arb. giverne jo gør,
lade være med at udbyde arb. i AF?

> Nej det kan jeg ikke. Og det er jeg meget utilfreds med. Faktisk har jeg
> meldt mig ud af Venstre. De virker fulkommen fastfrosne og rædselsslagen
> for at gøre noget forkert.

Sådan er det at føre politik, baseret på, "Vi er ihvertfald i
SocialDemokrater", med en SocialDemokratisk, godt nok strammet, politik.

Stem på den rigtige vare i stedet.

--
Allan Riise

Fra : Rune

Dato : 22-09-05 12:11

> Hvilket jeg også skrev, men altså, skulle man så, som arb. giverne jo gør,
> lade være med at udbyde arb. i AF?

Det er ikke arbejdsgivernes opgave at drive socialpolitik. De skal opslå
deres ledige stilligner hvor de syntes det kan betale sig. Hvis AF har vist
sig uanvendeligt skal de ikke gå til AF. Så må AF gøre sig værdig så
arbejdsgiverne igen kommer tilbage.

> Sådan er det at føre politik, baseret på, "Vi er ihvertfald i
> SocialDemokrater", med en SocialDemokratisk, godt nok strammet, politik.
>
> Stem på den rigtige vare i stedet.

Helt sikkert. Problemet i Danmark er bare vi er tvunget til at vælge mellem
socialdemokrater og yderligtgående socialdemokrater. Og i det valg må en
liberalist altså udøve damage control så ikke de yderligtgående
socialdemokraterne komme til magten. Det minder lidt om: The Hitchhiker's
Guide to the Galaxy' og planeten der er regeret af øgler:

Ford: On this planet the people hate the lizards and the lizards rule the
people.
Arthur: So it's a dictatorship
Ford: No, it's a democracy
Arthur: You mean people actually vote for the lizards!?! Why?
Ford: Because otherwise the wrong lizard might get in.

Fra : Mendoza

Dato : 22-09-05 15:21

Allan Riise wrote:

> Sådan er det at føre politik, baseret på, "Vi er ihvertfald i
> SocialDemokrater", med en SocialDemokratisk, godt nok strammet,
> politik.
> Stem på den rigtige vare i stedet.

Altså DF ?

Mendoza

Fra : Jim

Dato : 25-09-05 14:26

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sådan er det at føre politik, baseret på, "Vi er ihvertfald i
> SocialDemokrater", med en SocialDemokratisk, godt nok strammet, politik.

Det er nemlig rigtigt.
Stem DF, så ved du, at du har indflydelse på den førte politik.

J.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-09-05 15:04

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
> ret til at arbejde på lige vilkår, og sørge for at de der ikke tager et
> anvist arbejde, som de kan klare, de må tage konsekvensen!?

Hvis det bare var 10 - 20 pct som havde en "dårlig arb. moral" så var det
vel hvad man ville forvente, men der er åbenbart masser af håndværkere på
dagpenge, samtidig med at man ikke kan fylde alle de ledige jobs.

Og her er en historie fra i dag:

Ledige var garanteret job - men var ikke motiveret
101 ledige var på forhånd garanteret et job, hvis de gennemførte et
integrations- og beskæftigelsesprojekt, som Arbejdsformidlingen i København
havde arrangeret sammen med rengøringsbranchen.

Men trods de gode løfter og intentioner blev det ingen succes. I følge
erhvervsorganisationen HTS var der kun 20, der var klar til at gennemføre
kurset, og det endte med, at kun 12 kom i job.
- Det viser, at 89 reelt ikke var interesseret i at få et arbejde, de enten
udeblev eller sendte afbud til kurset, siger administrerende direktør i HTS,
Lars Krobæk til Ritzau.

Han peger på, at forskellen mellem lønnen og overførselsindkomst fra staten
er for lille. Det kan ikke betale sig at arbejde.

- Incitamentet til at tage job er ikke tilstrækkeligt stærke, når man synes,
man har det godt med offentlig forsørgelse og derfor ikke vil udsætte sig
for de besværligheder, der er ved at tage et job, siger Lars Krobæk.

/ritzau/

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-05 15:51

Rune <slam@slam.slam> wrote:

> [...]
> naturligvis ikke siges at være reelt ufrivilligt ledige og til rådighed for
> arbejdsmarkede og burde derfor flyttes til andre ordninger.

Tager folk ikke anvist arbejde, medfører det karantæne, og i
gentagelsestilfælde forsvinder dagpengeretten.

Er der tale om kontanthjælpsmodtagere, må kontanthjælpen inddrages.

Når systemet ikke reagerer på den måde, medvirker det reelt til at
undergrave netop - systemet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 23-09-05 05:17

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]
>
> Er der tale om kontanthjælpsmodtagere, må kontanthjælpen inddrages.
>
> Når systemet ikke reagerer på den måde, medvirker det reelt til at

Der er forskellige måder at sige nej på, bl.a. ved at sende en
sygemelding og har de pågældede en forstående sygekasselæge, så kan de
også få en lægeerklæring på det.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-05 06:26

> Der er forskellige måder at sige nej på, bl.a. ved at sende en
> sygemelding og har de pågældede en forstående sygekasselæge, så kan de
> også få en lægeerklæring på det.

I så fald må AF anvise bunkevis at jobs til pågældende, så han hurtigst
muligt ekspederes ud af systemet, og over på privat forsørgelse.
Udeblivelse fra aktivering vil i øvrigt have samme konsekvenser.

Hyppig sygdom er i øvrigt et selvstændigt indicium for overflyttelse til
sygedagpenge - som ikke i længden kan opretholdes.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 23-09-05 16:31

> [...]

> Hyppig sygdom er i øvrigt et selvstændigt indicium for overflyttelse til
> sygedagpenge - som ikke i længden kan opretholdes.

Det burde AF gøre. Praksis er desværre at nok ikke får fulgt sagen til
dørs alle steder.

Fra : NoTrabajo

Dato : 24-09-05 07:03

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i

> [...]
> hurtigst muligt ekspederes ud af systemet, og over på privat
> forsørgelse. Udeblivelse fra aktivering vil i øvrigt have samme

Hvor finder man "privat forsørgelse".

> Hyppig sygdom er i øvrigt et selvstændigt indicium for overflyttelse
> til sygedagpenge - som ikke i længden kan opretholdes.

Når sygedagpengene ophører, har man vel ret til en anden offentlig
forsørgelse. I Danmark har vi jo reelt "borgerløn", vi kalder det bare
noget andet.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 24-09-05 08:07

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i

> Hvor finder man "privat forsørgelse".

At man bliver forsørget af ægtefælle {gensidig forsørgerpligt} eller
anden familie {som kun har en »moralsk« pligt}. Det var i årtusinder den
eneste hjælp folk kunne få, hvis de var uarbejdsdygtige.

> Når sygedagpengene ophører, har man vel ret til en anden offentlig
> forsørgelse. I Danmark har vi jo reelt "borgerløn", vi kalder det bare
> noget andet.

Nej, man har ikke reelt »borgerløn«, og nej, man har ikke ret til anden
offentlig forsørgelse, hvis man ikke opfylder betingelserne for denne
offentlige forsørgelse. Så alternativet er at leve på nådsens brød af
slægtningen eller venner, tigge {ulovligt} eller - dø af sult.

Medmindre, naturligvis, man igen beslutter sig for at opfylde
betingelserne for den offentlige hjælp, eller finder sig et arbejde.
--
Per Erik Rønne

Fra : Svend Poulsen

Dato : 25-09-05 07:51

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hyppig sygdom er i øvrigt et selvstændigt indicium for overflyttelse til
> sygedagpenge - som ikke i længden kan opretholdes.

Ikke til nogen bestemt, men hvor er det fedt at få en fyret flymekaniker,
der er anvist fra AF som kollega der kun har foragt over for sine kollegaer
der er ufaglærte, og som knokler røven ud af bukserne, sige at dette arbejde
er sgu så meget under min værdighed.

Svend

Fra : Kim2000

Dato : 23-09-05 11:45

> Der er forskellige måder at sige nej på, bl.a. ved at sende en
> sygemelding og har de pågældede en forstående sygekasselæge, så kan de
> også få en lægeerklæring på det.

Så lægerne er altså korrupte?

Vi må holde fast i at hvis en person sygemelder sig og kan fremvise en
lægeerklæring så er personen syg uanset om du er enig eller ej. Min veninde
er fx opereret 3 gange for disko, AF anviste et arbejde på en fabrik, til
trods for lægerne har sagt hun ikke må stå op i mere end 15 min af gange,
ikke lave gentagende bevægelser. Hun havde (heldigvis) ikke svært ved at få
en lægeerklæring på at dén holdt bare ikke. Så kan det godt være du ser
hende nede og handle dagen efter og siger til dig selv hun er sgu da ikke
syg. Men det kan vi ganske enkelt ikke altid se.

Det handler jo om, om personen er rask til det arbejde personen skal lave,
jeg har fx en rygskade, der ville holde mig ude fra fx arbejde på
metalfabrik, men som lærer er der intet problem. Hvis jeg altså arbejdede på
en metalfabrik ville jeg uden tvivl kunne få en lægeerklæring, mens jeg
umuligt ville få en som lærer.

Fra : Jesper

Dato : 23-09-05 16:31

Kim2000 <kim2000@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> en metalfabrik ville jeg uden tvivl kunne få en lægeerklæring, mens jeg

Nu er det jo velkendt at mange familielæger kan være lidt for flinke
overfor deres gamle kunder. Det er bl.a. kommet frem i sagen om
sygekasselæger der lidt for flinke overfor dem over 70 der går til
årlige helbredsundersøgelse for at kunne beholde kørekortet.

Fra : Kim2000

Dato : 23-09-05 16:43

> [...]
> sygekasselæger der lidt for flinke overfor dem over 70 der går til
> årlige helbredsundersøgelse for at kunne beholde kørekortet.

Pladder og ævl. Et par kørelærere og et par færselsbetjente råber op og
straks skal en hel branche mistænkeliggøres. Der er ingen undersøgelser der
bare tilnærmelsesvis understøtter påstanden om at læger skulle være hverken
mere eller mindre korrupte/uduelige end alle andre faggrupper.

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 23-09-05 17:05

> [...]
> bare tilnærmelsesvis understøtter påstanden om at læger skulle være hverken
> mere eller mindre korrupte/uduelige end alle andre faggrupper.

Næ nej, de prøver bare at være flinke, jeg skyder dem ikke i skoene at
de er korrupte.
Og så er det at være sygekasselæge et liberalt erhverv: De kan blive
siddende til de er langt oppe i 90'erne selvom de selv er halvdøve,
næsten blinde og småsenile.
Og så er det ikke alle læger der er lige dygtige, ligesom der er forskel
for folk i alle andre fag.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 09:37

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> Og det branchen i virkeligheden mener er at de mangler 20.000 slaver fra

Det er da folks eget ansvar at finde en måde at forsørge sig på.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 22-09-05 09:41

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> Det er da folks eget ansvar at finde en måde at forsørge sig på.

De kan jo gå på æblerov, og gå fra dør til dør for at sælge dem.

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 11:16

> De kan jo gå på æblerov, og gå fra dør til dør for at sælge dem.

Eller finde et arbejde som alle andre.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 22-09-05 11:41

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Eller finde et arbejde som alle andre.

Ja, hvis der er noget, og det bliver anvist!

I min region er der ca. 40 job, der kører rundt i rundkreds.
Af dem er de ca. 10 Fumktionær/akademiker job.
10 er læger/sygeplejersker.
10 er Håndværkerjob.
10 er job der kræver encienitet, der kræver kurser eller forindgående
kendskab til barnchen, og de sidste ca 4 job's, der kræves der kørekort.

Ingen job til de der er uden udd. og uden kørekort.

Ingen, som Claus Hjort Christensen slår til kort overfor at de arb. ledige
bare kan tage for ikke at komme ind under loftet for kontanthjælp, job der
er på nogen timer om ugen, absolut ingen, på 1 måned er der måske 3
deltidsjob, som alle liger på over 20 timer om ugen.

--
Allan Riise

Fra : Mendoza

Dato : 22-09-05 15:26

Allan Riise wrote:
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse news:4332844e$0$49008$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, hvis der er noget, og det bliver anvist!

Man skal ikke bare sidde og vente på at få "anvist" et job. Man må selv ud
og stemme dørklokker og sælge sig selv og vise at man er motiveret for at
arbejde. Det er sådan man får arbejde. Hvad ville du selv ansætte hvis du
var arbejdsgiver? En der selv var lidt energisk og opsøgende, eller en eller
anden sløv person der bliver tvunget på arbejde?

Mendoza

Fra : Allan Riise

Dato : 22-09-05 15:45

"Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var arbejdsgiver? En der selv var lidt energisk og opsøgende, eller en
> eller anden sløv person der bliver tvunget på arbejde?

Øhh, det kommer da an på hvor du bor henne, her hvor jeg bor er der flere
kilomtre mellem hver arb. plads som kunne tænkes at ville ansætte.

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 18:05

"Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> var arbejdsgiver? En der selv var lidt energisk og opsøgende, eller en
> eller anden sløv person der bliver tvunget på arbejde?

Helt enig.

Men Allan Riise gider ikke arbejde.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 22-09-05 19:57

> "Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote in message

> Helt enig.

Det er jeg da også, hvor man kan stemme dørklkker, men det er altså ikke
alle der kan det, grundet geografi.

> Men Allan Riise gider ikke arbejde.

Sludder Thorkild, jeg har arbejdet fra jeg var 17½ og har altid haft
arbejde, til min ryg sagde nej, her for et lille ½ år siden.

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 19:59

> Sludder Thorkild, jeg har arbejdet fra jeg var 17½ og har altid haft
> arbejde, til min ryg sagde nej, her for et lille ½ år siden.

Så find noget arbejde der ikke kræver ryg.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 22-09-05 20:06

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Så find noget arbejde der ikke kræver ryg.

Ja, har du noget?

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 23-09-05 01:52

> Ja, har du noget?

Det er dit problem !

Thorkild

Fra : GB

Dato : 23-09-05 03:13

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i meddelelsen

> Det er dit problem !

Nej, det er vores allesammens problem, at Allan er en ugidelig nasserøv
og samfunds-snylter.

Allan kan gøre som jeg: Der er arbejdsløshed i IT-branchen. Så tager man
et truck-certifikat. Jeg har de sidste måneder taget AMU-vagtuddannelsen,
brandbekæmpelseskursus, udvidet førstehjælp, ADR (transport af farligt
gods) og truck B.

Så er der masser af arbejde at få. Og det har været let at få ét.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 23-09-05 04:13

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Nej, det er vores allesammens problem, at Allan er en ugidelig nasserøv
> og samfunds-snylter.

Det har du ganske ret i, som samfund bør vi øge Allans incitament ved at
reducere hans passive forsørgelse over tid.

Respekt !

Thorkild

Fra : GB

Dato : 23-09-05 04:42

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i
meddelelsen news:433372aa$0$49021$14726298@news.sunsite.dk:

> Respekt !

Årh hold op - jeg er jo en ung mand på kun 51, så verden ligger åben for
mine fødder! ;-|

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 23-09-05 19:18

> [...]
> meddelelsen news:433372aa$0$49021$14726298@news.sunsite.dk:

> Årh hold op - jeg er jo en ung mand på kun 51, så verden ligger åben for

Nemlig.

Thorkild

Fra : Mendoza

Dato : 23-09-05 10:08

Allan Riise wrote:

> Sludder Thorkild, jeg har arbejdet fra jeg var 17½ og har altid haft
> arbejde, til min ryg sagde nej, her for et lille ½ år siden.

Jeg har hørt om bugtalere, men en rygtaler......

Mendoza

Fra : Kim2000

Dato : 22-09-05 19:57

> [...]
> var arbejdsgiver? En der selv var lidt energisk og opsøgende, eller en
> eller anden sløv person der bliver tvunget på arbejde?

Det har du da for så vidt helt ret i, men nu handler det om at
virksomhederne altså ikke kan få arbejde. Hvis en virksomhed virkelig
mangler arbejdskraft, så må den altså nogle gange nøjes med det den kan få.

Fra : 3W

Dato : 25-09-05 20:06

> [...]
> virksomhederne altså ikke kan få arbejde. Hvis en virksomhed virkelig
> mangler arbejdskraft, så må den altså nogle gange nøjes med det den kan

Ikke hvis det ikke er besværet værd. Mange af dem, som bliver anvist job,
ønsker ikke at arbejde, og tager mange sygedage, møder for sent, osv.,
indtil de bliver fyret igen.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-09-05 20:29

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> [...]
>
> Ikke hvis det ikke er besværet værd. Mange af dem, som bliver anvist job,
> ønsker ikke at arbejde, og tager mange sygedage, møder for sent, osv.,

Der er vist næppe mange der ligefrem bliver /anvist/ job. Desværre.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim2000

Dato : 25-09-05 20:50

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ikke hvis det ikke er besværet værd. Mange af dem, som bliver anvist job,
> ønsker ikke at arbejde, og tager mange sygedage, møder for sent, osv.,

Fordomme længe leve. Arbejdsløse er dumme, bumser og nasserøve, fordi jeg
har engang set en der var sådan....

Er det sådan virkeligheden hænger sammen i jeres øjne?

Hvis jeg ser en sort, der slår en mand ned så er det ikke ensbetydende med
at alle sorte er voldsmænd og røvere.

Velkommen til den virkelige verden...

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-09-05 22:28

"Kim2000" == Kim2000 <kim2000@tele2adsl.dk> writes:

> "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse

> Fordomme længe leve. Arbejdsløse er dumme, bumser og nasserøve,
> fordi jeg har engang set en der var sådan....

Alle landmænd er seksuelt afvigende fordi jeg engang har set en film
af Bille August...

> Er det sådan virkeligheden hænger sammen i jeres øjne?

Ã…benbart i din.

God fornøjelse med den.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Kim2000

Dato : 25-09-05 23:09

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Alle landmænd er seksuelt afvigende fordi jeg engang har set en film
> af Bille August...

> Åbenbart i din.
>
> God fornøjelse med den.

Jeg tror du skal læse mit indlæg igen og denne gang forstå det, så vil du nå
frem til jeg siger lige præcis det modsatte af det du skyder mig i skoene

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-09-05 23:54

"Kim2000" == Kim2000 <kim2000@tele2adsl.dk> writes:

> Jeg tror du skal læse mit indlæg igen og denne gang forstå det, så
> vil du nå frem til jeg siger lige præcis det modsatte af det du
> skyder mig i skoene

Inden da skal du starte med at se på hvis sko du selv sigter på.

Fra : Egon Stich

Dato : 25-09-05 20:36

> [...]
>
> Ikke hvis det ikke er besværet værd. Mange af dem, som bliver anvist job,
> ønsker ikke at arbejde, og tager mange sygedage, møder for sent, osv.,

Et argument af typen:
jeg så 2 indianere gå i gåsegang.
Alle indianere går i gåsegang.

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 22-09-05 20:33

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Eller finde et arbejde som alle andre.

Lynhurtigt blev debatten drejet fra kræsne arbejdsgivere til at det i
virkeligheden er de arbejdsløses skyld at arbejdsgiverne ikke gider ansatte
folk.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 23-09-05 01:53

> [...]
>>

> Lynhurtigt blev debatten drejet fra kræsne arbejdsgivere til at det i
> virkeligheden er de arbejdsløses skyld at arbejdsgiverne ikke gider

Realiteterne kom blot ind i debatten. Klynkeriet blev sagt imod.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-05 06:26

> [...]

> Lynhurtigt blev debatten drejet fra kræsne arbejdsgivere til at det i
> virkeligheden er de arbejdsløses skyld at arbejdsgiverne ikke gider ansatte

En af forklaringerne er kræsne arbejdsgivere. En anden enkelte ledige,
der ikke reelt er ledige - og hvis attitude sætter alle ledige under
anklage, og medvirker til at undergrave et godt system. Bl.a. derfor bør
disse ikke-arbejdssøgende hurtigst muligt ekspederes ud af systemet.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 24-09-05 07:11

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Eller finde et arbejde som alle andre.

Nu er det langt fra "alle andre", der har et arbejde. Der er ikke det
antal arbejdspladser, der skal til for at alle kan få en lønindtægt
gennem et arbejde.

De har en tyrkertro på at der bare er arbejdspladser nok. Hvor får du
den slags tåbelige ideer fra?
--
NoTrabajo

Fra : 3W

Dato : 25-09-05 20:12

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message
> De har en tyrkertro på at der bare er arbejdspladser nok. Hvor får du
> den slags tåbelige ideer fra?

Der er altid arbejde nok. Det er kun et spørgsmål om prisen. Lad os tage et
ektremt eksempel, og starte med en timeløn på kr.0,01. Nu vil alle have
arbejdskraften til den pris, inklusive mig selv. Jeg kan bruge en til at
klippe mine negle, en til at lave min mad, en til at tygge maden for mig,
osv. Der er et konstant brug for alt mulig arbejdskraft. Hvis vi så hæver
prisen opad, vil efterspørgslen på arbejdskraften så falde, indtil en
naturlig balance er nået. Problem i Danmark er manglen på et fleksibelt
lønniveau for de dårligst stillede, da deres arbejdskraft de første år ikke
er minimumslønnen værd, og at alternative indtægtskilder er for høje til at
det kan betale sig at tage lavere betalt arbejde.

Fra : Kim2000

Dato : 25-09-05 20:51

> [...]
> at
> det kan betale sig at tage lavere betalt arbejde.

Ja, lad os få det ligesom i de veludviklede lande som Indien....

Hvis du selv var arbejdsløs ville du aldrig komme med den slags udtalelser.

Heldigvis er det ikke så lang tid siden jeg selv stod uden arbejde at jeg
kan huske hvordan det var.

mvh
Kim

Fra : 3W

Dato : 27-09-05 05:00

> Hvis du selv var arbejdsløs ville du aldrig komme med den slags
udtalelser.

Jo, Kim, faktisk. Min hustru arbejdede gratis i et stykke tid, for at få
foden indenfor døren. Hun kunne indse, at hun i starten ville være en byrde
for virksomeheden (det er de fleste nyansatte uden erfaring), og idag har
hun fast arbejde.

> Heldigvis er det ikke så lang tid siden jeg selv stod uden arbejde at jeg
> kan huske hvordan det var.

Du vil hellere leve af andres mennesker sved, end at tage et arbejde til den
pris markedet synes du er værd?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-05 07:12

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> Du vil hellere leve af andres mennesker sved, end at tage et arbejde til den
> pris markedet synes du er værd?

Mig bekendt er Kim seminarieuddannet grundskolelærer, så mon ikke han i
dag sidder i et trygt og fast job? Efter en kort periode som arbejdsløs,
efter at han blev færdig med seminariet?
--
Per Erik Rønne

Fra : Rune

Dato : 22-09-05 11:26

> De kan jo gå på æblerov, og gå fra dør til dør for at sælge dem.

For min skyld ingen alarm. De skal bare huske at aflevere 50% af æblerne til
staten.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-09-05 11:37

> For min skyld ingen alarm. De skal bare huske at aflevere 50% af æblerne
> til staten.

Selvf.

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 22-09-05 11:46

"Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse

> For min skyld ingen alarm. De skal bare huske at aflevere 50% af æblerne
> til staten.

At æblerov så er at sidestille med marktyveri, hvilket kan straffes endog
meget hårdt, det ser du helt bort fra?

--
Allan Riise

Fra : Rune

Dato : 22-09-05 12:00

> At æblerov så er at sidestille med marktyveri, hvilket kan straffes endog
> meget hårdt, det ser du helt bort fra?

Når en romer blev taget i æblerov var straffen han skulle give et blowjob
til ejeren af træet. Jeg ser ingen grund til at ændre ved sådan en retfærdig
og hævdvundet praksis. Hvad var godt nok for romerne er godt nok for mig.

Fra : Pjensen73

Dato : 22-09-05 14:44

Thorkild Poulsen skrev:

> "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> Det er da folks eget ansvar at finde en måde at forsørge sig på.
>
> Thorkild
Og dermed også arbejdsgivernes eget ansvar at få besat de ledige stillinger.

Fra : Kim2000

Dato : 23-09-05 11:56

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> Det er da folks eget ansvar at finde en måde at forsørge sig på.

Jamen det er da også den nemmeste indstilling at lægge for dagen.

Når en branche siger de mangler 20.000 par hænder og vi i samme uddrag har
200.000 arbejdsløse, så er det vel egentlig et "positivt problem". Hvis man
har været arbejdsløs tilstrækkelig længe, så bliver man på et tidspunkt
næsten bange for at søge, man bliver simpelthen bange for afslaget. Så kan
det nemt betyde at man ikke føler sig kvalificeret til selv de mest simple
jobs.

Så er der selvfølgelig den del med om der er stor nok forskel på et
lavtlønsjob og bistand. Mindstelønnen kan man knap leve for, bistanden kan
man knap leve for og forskellen er måske ikke markant, men ingen af delene
kan nedsættes og det er urealistisk og tro lønnen bliver hævet. Derfor er
der kun een vej, AF begynder at lave det job de er ansat til. Reglerne er
klare nok, man kan sige nej til det første job, det kan man ikke til job nr.
2.

Jeg kender folk der har været tilmeldt AF i årevis uden at modtage hverken
hjælp, vejledning eller anvisning. Hvad er det vi betaler AF for??

Som samfundet skal vi også være bedre til at hjælpe folk til at flytte, er
der fx en ledig lærerstilling i Naksskov og man bor som arbejdsløs lærer i
Ålborg, så ser jeg intet galt i at stillingen anvises og kommunen
naturligvis så må hjælpe med flytning. Det virker helt fint i Sverige

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 23-09-05 19:25

> Jamen det er da også den nemmeste indstilling at lægge for dagen.

Den reelt rigtigste.

> [...]
> tidspunkt næsten bange for at søge, man bliver simpelthen bange for
> afslaget. Så kan det nemt betyde at man ikke føler sig kvalificeret til

Derfor er det vigtigt man motiveres med en lav overførsel.

> [...]
> klare nok, man kan sige nej til det første job, det kan man ikke til job

Det bedste er nok de dovne får fingeren ud. Jeg har ikke noget mod det
offentlige hjælper i processen, men ansvaret liger hos den arbejdsløse.

> Jeg kender folk der har været tilmeldt AF i årevis uden at modtage hverken
> hjælp, vejledning eller anvisning. Hvad er det vi betaler AF for??

Jeg mener selv AF er noget socialdemokratisk fis, men det fratager ikke
ansvaret for eget liv.

Ansvaret for at finde et job ligger hos den arbejdsløse.

Det skal jeg ikke afvise.

Thorkild

Fra : Kim2000

Dato : 23-09-05 20:28

> "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> Den reelt rigtigste.

Ingen kan vist være uenig i at det bedste er man selv finder ud af at
forsørge sig selv

> Derfor er det vigtigt man motiveres med en lav overførsel.

> Det bedste er nok de dovne får fingeren ud. Jeg har ikke noget mod det
> offentlige hjælper i processen, men ansvaret liger hos den arbejdsløse.

Som jeg siger, så er det i forvejen svært at få en bistand til at slå til,
og de laveste lønnede har bestemt heller ikke meget. Det kan godt være
forskellen på arbejde kontra ikke-arbejde er lille, men begge grupper kan
man simpelthen ikke skære ned på for deres indtægt er i forvejen tæt på
latterlig lav. Her er det at AF skal være langt mere målsøgende og rent ud
sagt få fingeren ud.

Hvis jeg sad på bistand og blev anvist et job i Netto, så kan det da godt
være det "kun" giver 1000 kroner mere om måneden. AF skal bare svare: Og?

Hvis man nægter at tage jobbet, burde bistanden selvfølgelig forsvinde.

Nu skal man da iøvrigt ikke glemme at gå fra en udbetaling på 6000 kroner
til fx 7500 vil for den gruppe være et enormt fremskridt.

Men sagt på en anden måde, vi har 200.000 arbejdsløse, af dem er måske de
10-15.000 nogle dovne slyngler, men uanset om du så sætter bistanden ned til
500 og madbiletter, så får du dem ikke ud i arbejde. Vi kan ikke straffe
hele bundet fordi der er nogle dovne imellem. Ydermere har det vist sig at
over 50% af dem der er på bistand rent faktisk slet ikke er i stand til at
magte et job fysisk eller psysisk. Så kan man måske spørge sig selv om det
overhovedet er rimeligt de står optegnet som arbejdsløse?

Og endelig må man forholde sig til at samfundet - selv i en opgangsperiode -
konstant har et par hundrede tusinde frie hænder, derfor skal vi sikre at
deres liv er til at holde ud.

> Jeg mener selv AF er noget socialdemokratisk fis, men det fratager ikke
> ansvaret for eget liv.
>
> Ansvaret for at finde et job ligger hos den arbejdsløse.

I stedet for meningsløs aktivering vil jeg våge den påstand at rigtig mange
kunne finde et arbejde selv, hvis de fik vejledning at søge, skrive
ansøgninger og begå sig ved en samtale. Problemet er at når den slags
tilbydes så har den arbejdsløse været arbejdsløs så lang tid at personen har
mistet enhver tro på at komme igang igen.

AF er dog noget af det ringeste. Utroligt man kan have så stort et apperat
der bare ikke virker....

> Det skal jeg ikke afvise.

Gennem dialog kan man _altid_ finde ting man kan blive enige om

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-05 21:01

> [...]

> Nu skal man da iøvrigt ikke glemme at gå fra en udbetaling på 6000 kroner
> til fx 7500 vil for den gruppe være et enormt fremskridt.

På kontanthjælp vil han få 8.200 brutto. Selv med omkring 100 kroner i
timen i Netto bliver det altså til noget i retning af 16.000 om måneden
ved 160,33 timer om måneden {fuld tid}, eller 192.000 om året. Pænt
under bundfradraget for mellemskat. Så reelt skal der altså betales 8%
bruttoskat {af de 16.000} + 5,5% bundskat af merindtægten. Samt 32% i
kommunesakt {Københavns Kommune}. Så:

Bruttoskat af de 16.000 : 1280.
Bundskat af de 8.000 ekstra : 440.
Kommuneskat af de ekstra penge: 2560.
-------------------------------------
I alt ekstra i skat: : 4280.
=====================================

At gå fra kontanthjælp til Netto giver altså en nettoindkomst ekstra på
8000 - 4280 ≈ knap 4.000 kroner. Husk på at for de laveste indkomster er
marginalskatten kun omkring 38%, som endda yderligere reduceres med et
beskæftigelsesfradrag på 2,5% af lønnen, dog max 7000 kroner. Dette
fradrag har jeg i beregningerne ikke taget hensyn til, men det burde
give omkring 400 kroner ekstra om måneden.

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=130760&vID=200687&i=28

http://www3.kk.dk/Service%20til%20dig/Skat%20og%20Folkeregister/Laes%20m
ere%20om/Skatteprocenter.aspx
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 23-09-05 21:46

""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> fradrag har jeg i beregningerne ikke taget hensyn til, men det burde
> give omkring 400 kroner ekstra om måneden.

Og med en løn på disse 192.000.- så er man som enlig med et barn, stadig
berettiget til min. 1000.- i friplads tilskud, således at man skal give
omkring 850.- selv for en børnehave plads, hvorved at man stadig har + 3000
mere end på bistand, og det er vel og mærke de første 6 mdr.
Efter 6 mdr. træder aktivlovens loft i kraft, og man får fjernet evt.
boligsikring + man betaler et "Aktiv bidrag" på 537.- efter skat tilbage,
fratrukket kontanthjælpen.

Hvad angår boligsikring ved en løn på 192.000 så kan man få et beløb på op
til 2200.- pr. md. som enlig med et barn, i en alm. 3 værelses på ca. 75 m2
og med en husleje på 4000.-

Så selvf. kan det betale sig at arbejde, den der siger andet kender ikke
virkeligheden.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 24-09-05 06:50

> [...]

> og med en husleje på 4000.-
>
> SÃ¥ selvf. kan det betale sig at arbejde, den der siger andet kender ikke

Og jeg holder af princip altid disse ekstra tilskud ude af billedet:

• Friplads i daginstitutioner gives kun til forældre med småbørn. Langt
fra alle kontanthjælpsmodtagere har faktisk - småbørn, og rigtigt mange
af dem er ensomme, enlige mænd der bor på et klubværelse eller på
Mændenes Hjem.

• Boligsikring gives kun til dem der bor til leje. Ikke til dem der
bor i ejer- eller andelslejlighed. Og der er rent faktisk
kontanthjælpsmodtagere der bor sådan.

Man skal ganske simpelt holde sig til at sammenligne sammenlignelige
størrelser.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 24-09-05 07:46

> [...]
> kontanthjælpsmodtagere der bor sådan.
>
> Man skal ganske simpelt holde sig til at sammenligne sammenlignelige

Og når man hver gang man taler om personer på overførselsindkomst, får at
vide, at de jo får fripladser og boligsikring, hvad man *ikke* får når man
arbejder, af bl.a. Thorkild og et par andre, eller tre, så mener jeg at det
er min borgerpligt at skrive om at de *ikke* pr, automatik bortfalder fordi
man får arbejde.

--
Allan Riise

Fra : NoTrabajo

Dato : 24-09-05 07:23

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i

> Så selvf. kan det betale sig at arbejde, den der siger andet kender
> ikke virkeligheden.

Hvis man er på bistandshjælp, kan det næsten altid betale sig at
arbejde, men hvis man er på arbejdsløshedsunderstøttelse er det mere
tvivlsomt om det kan betale sig.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 24-09-05 08:07

> [...]

> Hvis man er på bistandshjælp, kan det næsten altid betale sig at
> arbejde, men hvis man er på arbejdsløshedsunderstøttelse er det mere

Men man kan altså ikke forblive på dagpenge i mere end højst fire år -
så hedder det kontanthjælp eller privat forsørgelse, medmindre man er
berettiget til efterløn når man fylder 60, og er over 55 år gammel.

Derudover skal den ledige aktiveres efter et år; efter et halvt år for
unge under 30. Og for unge under 25 ligger dagpengesatsen endda på
halvdelen af hvad den ligger for voksne.

Så når folk er langt ude, vil de snarere kigge på timer til timepuljen,
end på lønnen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 03:11

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Så selvf. kan det betale sig at arbejde, den der siger andet kender ikke
> virkeligheden.

Har vi ikke været igennem de samspilsproblemer her i gruppen ?

Det er jo ævl hvad du siger Allan, for mange kan det ikke betale sig at
arbejde og så gider de ikke, du er selv er kerne eksempel på den type.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 27-09-05 06:04

> Har vi ikke været igennem de samspilsproblemer her i gruppen ?
>
> Det er jo ævl hvad du siger Allan, for mange kan det ikke betale sig at
> arbejde og så gider de ikke, du er selv er kerne eksempel på den type.

Dit lede svin, fatter du ikke at jeg har smadret ryggen?..

Jeg har 2 muligheder, enten en lang skinne hele vejen op igennem ryggen,
eller finde mig i smerterne.
Ligemeget hvilken jeg vælger, så kræver det en omskoling til arb. markedet.

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 08:13

> [...]
> eller finde mig i smerterne.
> Ligemeget hvilken jeg vælger, så kræver det en omskoling til arb.

Find et job der ikke kræver noget fysisk.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-05 08:22

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> Find et job der ikke kræver noget fysisk.

Noget der tilsyneladende kræver en omskoling.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 15:49

""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> wrote in message

> Noget der tilsyneladende kræver en omskoling.

Alt hvad der ikke har noget med en skovl at gøre vil i Allans tilfælde kræve
en omskoling. En og anden kan vel lære ham at tage en telefon og
viderestille den.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-05 18:34

> [...]

> Alt hvad der ikke har noget med en skovl at gøre vil i Allans tilfælde kræve
> en omskoling. En og anden kan vel lære ham at tage en telefon og

Den jobtype er da vist forlængst bortrationaliseret; i dag bruger man
maskiner til den slags, hvor man skal taste et nummer for at komme
videre ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 27-09-05 19:04

> Den jobtype er da vist forlængst bortrationaliseret; i dag bruger man
> maskiner til den slags, hvor man skal taste et nummer for at komme
> [...]

Det er det, liberalisterne kalder "service samfundet".
Nysprog.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 27-09-05 17:35

> [...]
kræve
> en omskoling. En og anden kan vel lære ham at tage en telefon og

Du er da en UALMINDELIG led personage...!!!

Egon

Fra : 3W

Dato : 30-09-05 21:01

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> Du er da en UALMINDELIG led personage...!!!

Du mener ikke, at Allan bør arbejde?

Fra : Allan Riise

Dato : 30-09-05 21:06

3W wrote:
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
>
> Du mener ikke, at Allan bør arbejde?

Selvf. bør jeg arbejde, igen, jeg har arbejdet hele mit liv, fra jeg var 17½
år gammel, og op til for 7 mdr. siden, hvor min ryg skred...

Det betyder at jeg har arbejdet i over 25 år allerede, og jeg har betalt
over 4 Mio. i skat alene på indkomst skat.

Har du et arbejde, som tager hensyn til min ryg, så tager jeg det NU...

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 01-10-05 09:56

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
>
> Du mener ikke, at Allan bør arbejde?

Hvis et menneske er sygt, skal det ikke tvinges til et arbejde, med risiko
for forværring af tilstanden.
Og så er den ikke længere..!!

MVH
Egon

Fra : 3W

Dato : 02-10-05 17:29

> "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse

> Hvis et menneske er sygt, skal det ikke tvinges til et arbejde, med risiko
> for forværring af tilstanden.
> Og så er den ikke længere..!!

Selvfølgelig ikke, men da Allan tydeligvis bruger masser af tid foran
computeren, vil et kontorjob vel ikke være urealistisk.

Fra : Allan Riise

Dato : 02-10-05 17:43

3W wrote:
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Selvfølgelig ikke, men da Allan tydeligvis bruger masser af tid foran
> computeren, vil et kontorjob vel ikke være urealistisk.

Tjjaee, man kan jo ligge i sin seng med et trådløst keyboard, man kan sidde
i 5 minutter, stå i 10, o.s.v.

Men klart, og jeg påtager mig da også småopgaver hjemmefra, ligesom jeg
forsøger mig med lidt små import..

Men jeg synes det er lidt kedeligt at bruge mig som eksempel, når man kan
konstatere at der er rigtig mange på kontanthjælp i nogenlunde samme
situation, nemlig de som venter på pension eller revalidering.

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 03-10-05 13:50

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Selvfølgelig ikke, men da Allan tydeligvis bruger masser af tid foran
> computeren, vil et kontorjob vel ikke være urealistisk.

Og dog?
Det kunne jo tænkes, at dette "arbejde" sker "stumpvis"?
En sådan arbejdsrytme er normal for smerteplagede mennesker.
(tro mig. jeg ved det..)
Men man finder næppe en arbejdsgiver, der kan/vil acceptere dette.

Forøvrigt kan jeg ikke lide de "holdninger" (Jeg mener: Platte letkøbte
meninger..!!)
der giver sig udtryk hos de mennesker, der altid har "snuptagsløsningen" i
forhold til alle andre.
Men folk aner jo ikke, og gider ikke forsøge at finde ud af, hvad det vil
sige at miste dele af førligheden.
Med tilhørende smerter.
Var man ondskabsfuld nok, ville men ønske, at de kom til at opleve det på
egen krop.
Blot et par timer... Så¨fik piben nok en anden lyd.

MVH
Egon

Fra : 3W

Dato : 04-10-05 05:04

> Var man ondskabsfuld nok, ville men ønske, at de kom til at opleve det på
> egen krop.
> Blot et par timer... Så¨fik piben nok en anden lyd.

Ja, blev bistanden frataget, så var der sikkert mange, som lige pludselig
godt kunne arbejde. Så ville piben nemlig få en helt anden lyd, det har du
ret i.

Fra : Kim2000

Dato : 27-09-05 23:45

> [...]
>
> Alt hvad der ikke har noget med en skovl at gøre vil i Allans tilfælde
> kræve en omskoling. En og anden kan vel lære ham at tage en telefon og

Ligesom kassemedarbejdere?? Det er nemlig heller ikke ligeså simpelt som det
sikkert ser ud til for kunderne. Alting er faktisk slet ikke ligeså simpelt
som verden åbenbart ser ud set fra dit synspunkt.

(Og så er det man tænker på om Torkild i virkeligheden selv sidder og
drømmer om hvordan livet mon er som rig - uddannet er manden jo helt
åbenlyst ikke)

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-05 06:41

> [...]

> sikkert ser ud til for kunderne. Alting er faktisk slet ikke ligeså simpelt
> som verden åbenbart ser ud set fra dit synspunkt.

Og en stor del af kasseassistenterne kan jo i øvrigt snart opleve, at de
bliver bortrationaliserede. Det varer ikke mange år før varene er
forsynet med en chip som automatisk aflæses fra indkøbsvognen, hvorefter
købet trækkes fra dankortet {med et ekstra gebyr for kontantbetaling, må
man formode}.

> (Og så er det man tænker på om Torkild i virkeligheden selv sidder og
> drømmer om hvordan livet mon er som rig - uddannet er manden jo helt
> åbenlyst ikke)

Ja, han er lidt for aktiv her i gruppen, til at man kan tro på at han er
en erhvervsmand à la Henning Dyremose, der vistnok står til at tjene
ekstra 20 millioner kroner, hvis TDC sælges.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-09-05 07:00

> Ja, han er lidt for aktiv her i gruppen, til at man kan tro på at han er
> en erhvervsmand à la Henning Dyremose, der vistnok står til at tjene
> ekstra 20 millioner kroner, hvis TDC sælges.

Nej, jeg er ikke lige så aktiv som Henning Dyremose, langt fra. Faktisk
falder min aktivitet normalt sammen med arbejde hvor jeg af og til trænger
til en pause.

Og mon ikke Dyremose får mere end 20 Mio. ved salget af TDC, Rylberg fik op
mod 80 Mio. ved salget af ISS.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 28-09-05 11:59

> [...]
> falder min aktivitet normalt sammen med arbejde hvor jeg af og til trænger

Vil det sige, at du jævnligt er arbejdsløs?
Og at de pauser, vi af og til oplever, falder sammen med aktivering?
Er du i virkeligheden det, du selv kalder en "samfundsnasser"?

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-09-05 18:54

> [...]
> Og at de pauser, vi af og til oplever, falder sammen med aktivering?
> Er du i virkeligheden det, du selv kalder en "samfundsnasser"?

Nej Egon, Jeg er ikke medlem af nogen A-kasse, jeg modtager intet fra det
offentlige og betaler selv evt. passive perioder.

Det gælder også min kone, der på et tidspunkt sagde sit job op uden at have
anden beskæftigelse på hånden, den arbejdsløshedsperiode betalte vi
naturligvis også selv. Modsat dig er jeg ikke optaget af at nasse på
fælleskassen.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 28-09-05 21:32

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Nej Egon, Jeg er ikke medlem af nogen A-kasse, jeg modtager intet fra det
> offentlige og betaler selv evt. passive perioder.

Nå-- Du er faldet for grænsen?
Eller har nægtet anvist arbejde?

> [...]
> anden beskæftigelse på hånden, den arbejdsløshedsperiode betalte vi
> naturligvis også selv. Modsat dig er jeg ikke optaget af at nasse på

Og det tror jeg faktisk, er det eneste der beskæftiger dig..

Egon

Fra : 3W

Dato : 30-09-05 21:05

> Nå-- Du er faldet for grænsen?
> Eller har nægtet anvist arbejde?

Det er typisk tankegang fra dig Egon. Jeg er heller ikke selv medlem af
nogen A-kasse, og har selv betalt i perioder uden arbejde. Noget som er
uendeligt fjernt fra din tankegang at forstå.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-09-05 08:30

> Find et job der ikke kræver noget fysisk.

Hvilket uden en relevant udd.?

Kom nu mand, kom med eksemplerne!

Du er ligeså dum at høre på som Claus Hjort Frederiksen når han siger at man
bare skal arb. et par timer om dagen, så kan man få fjernet
aktiveringsloftet.
Manden glemmer at man er i aktivering, og at der jo ikke findes 100.000 job
til et par timer om dagen.
Det er gratis postulat, nøjagtigt lige som det du her skriver, dit sorte
fjols...

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-05 09:23

> [...]

> aktiveringsloftet.

> Manden glemmer at man er i aktivering, og at der jo ikke findes 100.000 job

Han må tænke på at løbe med aviser, noget der vel i øvrigt må nedsætte
antallet er timer i aktivering. Jeg aner ikke hvor mange jobs der findes
dér.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 15:54

> [...]
> job til et par timer om dagen.
> Det er gratis postulat, nøjagtigt lige som det du her skriver, dit sorte

Der er masser af job Allan, nattevægter, plejer om natten på et plejehjem,
osv.

Du er et ynkeligt fjols der i mange år har forsøgt at belaste samfundet for
din manglende tænkeevne og lade indstilling til tilværelsen.

Thorkild

Fra : 3W

Dato : 30-09-05 21:09

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> Hvilket uden en relevant udd.?

Så tag dog en relevant uddannelse. Det er jo gratis i Danmark.

> Kom nu mand, kom med eksemplerne!

Du kan også komme igang her:
http://www.jobzonen.dk/soegjob/resultat%3Ajobtype%3A14%2C15%2C16

Fra : Allan Riise

Dato : 30-09-05 21:17

3W wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
>
> Så tag dog en relevant uddannelse. Det er jo gratis i Danmark.

> Du kan også komme igang her:
> http://www.jobzonen.dk/soegjob/resultat%3Ajobtype%3A14%2C15%2C16

Sig mig er du helt fra den??

Jeg kan ikke passe den slags arbejde med min ryg, tror du at det er for sjov
at jeg er stoppet med et arbejde der gav mig over 300.000.- om året i
indtægt, og 500.- i drikkepenge hver dag?

Min ryg er smadret af en rig ung fyr, der synes at det var sjovt at køre
over 150 km/t på en motorcykel med sin kæreste bagpå, det var så indtil han
torpederede min cykel midt på, som kostede mig 1½ år ind og ud af hospital
med kanp 7 mdr. i rullestol.

Mine arme snurrer og sover hele dagen, mine ben knækker under mig, og jeg
har 2 muligheder..
Mange smerter resten af livet og en pension, eller en indsættelse af skinne
som gør min ryg stiv fra 2'den lændehvirvel og 6 hvirvler op, hvorefter at
jeg ikke vil kunne stå op og arb. og muligvis heller ikke sidde, plus der er
en reel mulighed for at jeg kan blive lam af operationen.

Hvad vælger Du i dette tilfælde, når du også har 3 munde at mætte?

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-10-05 00:22

> Jeg kan ikke passe den slags arbejde med min ryg, tror du at det er for
> sjov at jeg er stoppet med et arbejde der gav mig over 300.000.- om året i
> indtægt, og 500.- i drikkepenge hver dag?

drikkepenge, er det ikke sorte penge ?

> [...]
> over 150 km/t på en motorcykel med sin kæreste bagpå, det var så indtil
> han torpederede min cykel midt på, som kostede mig 1½ år ind og ud af

Vi skal som samfund naturligvis tage os af dig og få dig på ret køl igen,
helst med arbejde. Og så må du lære at arbejde med hovedet.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 03-10-05 05:45

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> drikkepenge, er det ikke sorte penge ?

Drikkepenge er indregnet i prisen, og beskattes naturligvis ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-10-05 14:45

> Drikkepenge er indregnet i prisen, og beskattes naturligvis ...

Helt klart.

Thorkild

Fra : 3W

Dato : 01-10-05 01:00

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> Hvad vælger Du i dette tilfælde, når du også har 3 munde at mætte?

Jeg vælger det, som giver flest penge. Hvis det er invalidepension, så
bebrejder jeg dig absolut intet. Jeg bebrejde politikerne, som gør arbejde
uattraktivt.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-10-05 05:45

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> http://www.jobzonen.dk/soegjob/resultat%3Ajobtype%3A14%2C15%2C16

Elevansættelser? Som regel vil virksomhederne ikke ansætte elever der er
over 25, og når Allan er i 40erne kan man vist udelukke ham.

Og at skulle fylde varer op i et supermarked ville vist ikke passe godt
emd en mand med en rygskade. Du kunne jo lige så godt foreslå ham at
plukke jordbær, eller luge roer på Lolland.
--
Per Erik Rønne

Fra : 3W

Dato : 04-10-05 05:03

> Elevansættelser? Som regel vil virksomhederne ikke ansætte elever der er
> over 25, og når Allan er i 40erne kan man vist udelukke ham.

Undskyldninger er der altid nok af. Tydeligvis.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-05 06:39

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> "Per Rønne" <spam@RQNNE.invalid> wrote in message

> Undskyldninger er der altid nok af. Tydeligvis.

Kender du nogen firmaer der vil ansætte en 45-årig butiks- eller
kontorelev?
--
Per Erik Rønne

Fra : John Schmitt

Dato : 27-09-05 09:36

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

Thorkild mener at du er en nasser - det mener han faktisk om alle der er på
overførselsindkomst, de er en belastning for samfundet og skal have skåret
netop så meget i deres ydelser, at de tvinges ud i arbejde - bor du i Ålbord
skal du tage et arbejde på Amager, hvis det er ledigt.
At diskutere med Superthorkild er derfor spild af tid - han aflirer bare
Cepos-fraser i én uendelighed.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 15:57

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> [...]
> i Ålbord skal du tage et arbejde på Amager, hvis det er ledigt.
> At diskutere med Superthorkild er derfor spild af tid - han aflirer bare

Naturligvis skal man da tage et job på Amager hvis man bor i
ÅÅÅååååållllbåååååårg.

Derimod vil jeg gerne invalide har det godt, men som Allan har opført sig i
gruppen de de seneste år er det nok snarere dovenskab mande fejler.

Thorkild

Fra : NoTrabajo

Dato : 24-09-05 07:21

> [...]

> 7000 kroner. Dette fradrag har jeg i beregningerne ikke taget hensyn
> til, men det burde give omkring 400 kroner ekstra om måneden.

Derfor forsøgte jeg også for nogle år siden at få job i Netto, men man
vil ikke have mig.
--
NoTrabajo

Fra : Mendoza

Dato : 25-09-05 07:02

NoTrabajo wrote:
> "Per Rønne" <spam@RQNNE.invalid> skrev i

> Derfor forsøgte jeg også for nogle år siden at få job i Netto, men man
> vil ikke have mig.

Hvorfor ikke?

Mendoza

Fra : Per Rønne

Dato : 25-09-05 07:46

Mendoza <doza@nospam.dk> wrote:

> Hvorfor ikke?

En eller anden kombination af:

Akademiker {civilingeniør}.
50-årig.
Uden for arbejdsmarkedet i omkring 20 år, de sidste mange år på
kontanthjælp.

Der er næppe mange der vil have en NoTrabajo. Med det c.v. han kan
fremvise ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim2000

Dato : 25-09-05 12:56

> [...]
> kontanthjælp.
>
> Der er næppe mange der vil have en NoTrabajo. Med det c.v. han kan

Sikke noget pjat, bl.a. Torkild har jo fortalt os at der er arbejde til alle
der gider og dem der ikke har arbejde er nogle nasserøve der skal straffes
økonomisk.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-09-05 13:41

Kim2000 <kim2000@tele2adsl.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

[4000 ekstra om måneden netto ved at udskifte kontanthjælp med
Netto-job]

> Sikke noget pjat, bl.a. Torkild har jo fortalt os at der er arbejde til alle
> der gider og dem der ikke har arbejde er nogle nasserøve der skal straffes
> økonomisk.

Ja, og Thorkild anser vist endda sig selv som værende moderat, når han
ikke foreslår at »nasserne« kan anvendes af svinefabrikkerne - som
foder.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 25-09-05 19:29

> [...]
alle
> der gider og dem der ikke har arbejde er nogle nasserøve der skal straffes

Jeg synes, det er utroligt, så ganske uden for virkeligheden, adskillige
debattører bevæger sig, når der tales om arbejdsløshed.
Det er jo helt Erasmus Montanusk, når man ser, hvilken opfattelse nogle har.
Tendensen synes at værte, ar jo bedre aflagt man er, des mindre kender man
til emnet.
Ligeledes synes "bedre" uddannelser også at bidrage til dumheden. Især
DJØFere..!!
At det skulle være svært at fatte, at med omkring 800.000 arbejdsløse, lader
det til, at der mangler arbejdspladser?
At nogle, i tilsyneladende fuldt alvor, mener, at gør man folk fattige nok,
opretter kapitalisterne flere arbejdspladser. Og navnlig til dem, de ikke
har villet deltage i uddannelsen af?

MVH
Egon

Fra : Kim2000

Dato : 25-09-05 20:47

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok,
> opretter kapitalisterne flere arbejdspladser. Og navnlig til dem, de ikke

Okay, jeg troede det fremgik at min bemærkning var ironisk ment.

Ja, selvfølgelig er det et alvorligt problem, selv i opgangstider kan man
tydeligt se på de tal som Torkild var så venlig at levere, at
arbejdsløsheden faktisk er relativt uændret. Javel ja, den er faldet en
smule, men ordet en smule er det rigtige ord. Til trods for alverdens
tiltag, straks-aktivering, tvangsarbejde, starthjælp, nedsættelse af bistand
osv osv., så er tallene stort set som de så ud i starten af halvfemserne.
Med andre ord disse tiltag har ikke haft nogen virkning.

Aktiveringerne er rent ud sagt spild af penge, vi betaler i dyre domme
private virksomheder penge for at sørge for "taberne" ikke går og driver den
af, hvis vi egentlig bare gav "taberne" pengene, så sparede vi
aktiveringsprojekterne væk og som tallene tydeligt viser er der ikke en skid
forskel på disse "nasserøve og tabere" kommer i arbejde eller ej.

Personligt gik jeg selv arbejdsløs for nogle år siden, afsendte mere end 90
ansøgninger og fik 86 afslag, 4 samtaler og intet job. Da jeg viste min
ansøgning til min tidligere arbejdsgiver og bad om råd og vejledning i at
skrive en ansøgning brugte han 30 minutter på mig. Jeg sendte yderligere 4
ansøgninger, blev indkaldt til 3 samtaler og fik det ene. Hvis man endelig
mener noget med aktivering, altså udover at straffe, ydmyge og benytte
slaver under mindstelønnen, så burde det være hjælp og vejledning i at
skrive ansøgninger, fx en skrivestue der var åben alle dage for den
arbejdsløse kunne få hjælp og vejledning til at skrive og gå til samtale.

Og hvis der så endelig er 15.000 mennesker her i samfundet, der heller vil
leve af en bistand end at gå på arbejde, så lad dem dog, der er altså mere
end 780.000 mennesker der skriger på at få et arbejde. Brug dog energien på
dem først.

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 25-09-05 20:56

> [...]

> arbejdsløsheden faktisk er relativt uændret. Javel ja, den er faldet en
> smule, men ordet en smule er det rigtige ord.

Den er vist faldet mere end en smule, og faldet bliver endnu større når
man tager i betragtning at aktiveringen er blevet neddroslet - og at
aktiverede ikke tæller med i ledighedsstatistikken {de er jo »i
beskæftigelse«}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim2000

Dato : 25-09-05 21:33

> [...]
> man tager i betragtning at aktiveringen er blevet neddroslet - og at
> aktiverede ikke tæller med i ledighedsstatistikken {de er jo »i

Det kommer vel an på om man ser det som en succes at sænke arbejdsløsheden
kunstigt ved aktivering, og om man ser det som en succes at alle disse
gigantiske tiltag munder ud i at antallet af personer udenfor
arbejdsmarkedet faktisk kun er steget og faldet med omkring 50.000 gennem de
sidste 15 år.

Som Torkilds tal tydeligt viste så var der egentlig ikke en større forskel
før og efter alle disse mere eller mindre mærkværdige tiltag skete. Så det
virker på mig som om at alle betonliberalisternes tiltag formentlig gør det
dyre at have arbejdsløse end hvis man bare gav dem pengene. Effekten er i
hvert fald begrænset.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-05 05:16

> [...]

> dyre at have arbejdsløse end hvis man bare gav dem pengene. Effekten er i

Det virker som om du ikke har læst hvad jeg skrev, i hvert fald ikke
grundigt nok. Den nuværende regering bruger aktivering /mindre/ end
Nyrup gjorde det, hvilket /alt andet lige/ vil give højere
ledighedstal. Alligevel er ledighedstallene faldet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 03:20

> [...]
> virker på mig som om at alle betonliberalisternes tiltag formentlig gør
> det dyre at have arbejdsløse end hvis man bare gav dem pengene. Effekten

Tværtimod skal man øge disse menneskers motivation ved at reducere deres
overførsel. Høj kompensation i starten faldende til et anstrengt økonomisk
anliggende der tvinger folk i arbejde.

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 25-09-05 21:39

On Sun, 25 Sep 2005 21:46:58 +0200, "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>end 780.000 mennesker der skriger på at få et arbejde. Brug dog energien på

Hvorfor skal resten af samfundet betale for at danmarks NoTrabajoer
skal gå på livslang ferie? De burde overføres til overlevelseshjælp
indtil de lettede røven og forsørgede dem selv.

Et velfærdssamfund står og falder med at de ydende ønsker at betale
til velfærden, og i Danmark har vi heldigvis stor forståelse for den
kernevelfærd, der er nødvendig for at de svage i samfundet lever et
anstændigt liv, men dem som af egen fri vilje ikke gider deltage i
samfundet, graver huller i det fundament velfærden er baseret på,
nemlig ydernes vilje til at betale.

Regards Croc®

Fra : Kim2000

Dato : 25-09-05 21:51

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> anstændigt liv, men dem som af egen fri vilje ikke gider deltage i
> samfundet, graver huller i det fundament velfærden er baseret på,

Hvad med det simple argument at der står 780.000 arbejdsløse og skriger på
et arbejder, så står der måske 15-20.000 og putter sig nede i hjørnet, hvis
du ikke var så forfærdelig stædig og betonliberalist ville du nok starte med
at tage en af de første 97% der står og skriger på et arbejde og vente med
resten indtil det er nødvendigt. Indtil videre har arbejdsløshedstallet ikke
været under 7-800.000 de sidste tyve år. "Naturligvis" har vi alverdens
ordninger og støtteting der gør tallene ser pænere ud, men reelt er tallet
stort set uforandret (dvs. plus minus 50.000)

Fra : Croc®

Dato : 26-09-05 10:05

On Sun, 25 Sep 2005 22:50:54 +0200, "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>ordninger og støtteting der gør tallene ser pænere ud, men reelt er tallet
>stort set uforandret (dvs. plus minus 50.000)

Forholdstallene er ikke som du siger. For det første er der ikke
780.000 langtidsledige, som er den kategori der har problemer. En pæn
stor del af tallet er folk der er imellem to jobs, og derfor hurtigt
er ude af statistikken igen.
Det drejer sig alene om hardcore arbejdsløse som vi alle kender masser
af eksempler på. De gider ganske enkelt ikke, og anviser du dem en
mulighed, har de altid en undskyldning parat, det er for langt væk,
det er for hårdt, det er for tidligt om morgenen, etc. De vil ganske
enkelt ikke arbejde, og det er forsåvidt o.k., men hvorfor hulen skal
resten af samfundet betale for det?

Regards Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 03:22

> Hvad med det simple argument at der står 780.000 arbejdsløse og skriger på
> et arbejder, så står der måske 15-20.000 og putter sig nede i hjørnet,

Er det ikke på tide du holder op med at vrøvle og forholder dig til
virkeligheden ?

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 26-09-05 11:55

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, jeg troede det fremgik at min bemærkning var ironisk ment.

Det gjorde det også

> [...]
> osv osv., så er tallene stort set som de så ud i starten af halvfemserne.
> Med andre ord disse tiltag har ikke haft nogen virkning.

Jamen det er jo netop fordi disse typer intet kender til virkeligheden.
Eller fortrænger den.
Eller, mere sansynligt, er ligeglade. Blot de har det godt.
Og ikke ønsker at risikere selv at sætte noget til, for at hjælpe andre.
Det er så nemt, at hetze om "arbejdssky nassere".
Det kan ligefrem få mindre begavede til at stemme borgerligt.
Virkeligheden er jo, at en rigtig stor del af de arbejdsløse er mennesker
med ringe eller ingen uddannelse.
Eller en uddannelse, udviklingen er løbet fra.
Det eneste der kan virke, er uddannelse.
I den udstrækning, det er gørligt.
Vi må jo, desværre erkende, at der er en del mennesker, der ikke er udrustet
med evner til at gennemføre en uddannelse.
Og det er jo netop i udstrakt grad svinene vil ramme med deres snak om "øget
ulighed".
Den gør skam ikke folk klogere.
Men man kan spare en masse penge, ved at fremture med den slags liberale
svinerier..!!
Dernæst bør der skaffes arbejdspladser.
I stedet for denne bevistløse nedlæggelse af samme.
Liberalister er så småt begavede, at de ikke fatter, at der kan være gevinst
ved at oprette arbejdspladser med tilskud.
De kan kun overskue det lille ord "konkurrenceforvridning", som de ideligt
kommer med.
Hvilket medfører, at en masse arbejde ikke bliver udført, samt at vi kan
betale en masse penge til bevistløs opbevaring af mennesker.
Men den slags stammer jo fra DJØF uddannelsernes inddoktrinering af mindre
begavede mennesker, der af indlysende går den vej uddannelsesmæssigt.
De er vor tids "Von Buddinge".

(For øvrigt er det interessant at undersøge, hvilke uddannelser en stor del
af de mennesker, der er ansat i "opbevaringsindustrien" besidder.)

MVH
Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 03:17

> [...]

> skrive ansøgninger, fx en skrivestue der var åben alle dage for den
> arbejdsløse kunne få hjælp og vejledning til at skrive og gå til samtale.

Her er du inde på noget ganske rigtigt.

> [...]
> end 780.000 mennesker der skriger på at få et arbejde. Brug dog energien

Og her mister du jordforbindelsen. Der er ikke 780.000 jobsøgende og
befinder du dig ikke i den kø er du ikke interesseret i at arbejde.

For dem der er arbejdsløse eller på kontanthjælp er der mange der reelt ikke
ønsker beskæftigelse, hvor du har dine 15.000 fra aner jeg ikke, det er det
rene vrøvl.

Thorkild

Fra : NoTrabajo

Dato : 26-09-05 06:01

> [...]

> fattige nok, opretter kapitalisterne flere arbejdspladser. Og navnlig
> til dem, de ikke har villet deltage i uddannelsen af?

Det er vel ved at gå op for selv Claus Hjort Skideriksen, at der ikke
kommer flere arbejdspladser ud af at gøre folk fattigere.
--
Notrabajo

Fra : Egon Stich

Dato : 26-09-05 12:01

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er vel ved at gå op for selv Claus Hjort Skideriksen, at der ikke
> kommer flere arbejdspladser ud af at gøre folk fattigere.

Nej.
Det eneste der tæller for sådanne liberale svinepelse, er taburetten.
Og så at "spille den musik", som bidragyderne til deres valgkasser
bestiller.
Alene det, at et parti ikke har offentlige regnskaber, bør diskvalificere
dem på valglisterne.

MVH
Egon.

Fra : NoTrabajo

Dato : 26-09-05 05:58

> [...]

> Sikke noget pjat, bl.a. Torkild har jo fortalt os at der er arbejde
> til alle der gider og dem der ikke har arbejde er nogle nasserøve der

Thorkild kan vist heller ikke beskyldes for at være særlig smart, lige
pånær når det drejer sig om at skrabe penge sammen til sig selv.
--
NoTrabajo

Fra : NoTrabajo

Dato : 26-09-05 05:56

> [...]

> Akademiker {civilingeniør}.
> 50-årig.
> Uden for arbejdsmarkedet i omkring 20 år, de sidste mange år på

Nej, det er nu "kun" 12 år. (Pånær de tre måneders fleksjob i 2004)
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-05 06:25

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <spam@RQNNE.invalid> skrev i

> Nej, det er nu "kun" 12 år. (Pånær de tre måneders fleksjob i 2004)

Altså 12 år på kontanthjælp? Og så 4-5 år på dagpenge {Nyrup nedsatte
perioden fra 5 til 4 år}?
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 24-09-05 07:19

> Hvis jeg sad på bistand og blev anvist et job i Netto, så kan det da
> godt være det "kun" giver 1000 kroner mere om måneden. AF skal bare
> svare: Og?

Der er måske nogen der er så heldige at de kan få et arbejde i Netto.
Jeg kunne ikke, da man foretrækker at ansætte unge der går i, eller lige
er gået ud af gymnasiet, og ikke en person omkring de 50.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 24-09-05 08:07

> [...]

> Jeg kunne ikke, da man foretrækker at ansætte unge der går i, eller lige
> er gået ud af gymnasiet, og ikke en person omkring de 50.

På:

http://www.netto.dk/

kan man ellers under Job->Jobprofiler->Seniorer se følgende:

==
Igennem de seneste år har debatten om "det grå guld" verseret i Danmark,
og netop nu er debatten mere aktuel en nogensinde. Alle er enige om, at
der kan være mange fordele ved at ansætte modne medarbejdere. For nogle
virksomheder bliver det bare ved snakken, men i Netto gør vi faktisk
noget ved det. I 1998 åbnede vi vores første Senior-Netto på Tårnby
Torv. Projektet blev en stor succes for både Netto, medarbejderne og
kunderne. Projektet er siden blevet finpudset således, at vi i dag ikke
har "rene" seniorbutikker men derimod et butiksteam, hvor halvdelen af
medarbejderne er seniorer. I efteråret 2003 åbnede vi to butikker efter
denne model, først i Holbæk og senere i Randers. - Og flere er på vej.

Er du forbi de 45 år - og har du lyst til at bruge din erfaring i Netto?

Du har mulighed for et udfordrende job på alle niveauer:
butiksassistent, mellemleder eller chef. Send en ansøgning til os. Vi
glæder os til at høre fra dig.
==

Måske er hurdlen at du virker for sløv? Eller at de bare ikke er
interesserede i folk der kommer fra kontanthjælp?
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 03:08

> [...]

> latterlig lav. Her er det at AF skal være langt mere målsøgende og rent ud

Eller man skal vise vejen til højere indkomst og fremme initiativet hos den
enkelte.

> [...]
> være det "kun" giver 1000 kroner mere om måneden. AF skal bare svare: Og?
>
> Hvis man nægter at tage jobbet, burde bistanden selvfølgelig forsvinde.

Enig.

> Nu skal man da iøvrigt ikke glemme at gå fra en udbetaling på 6000 kroner
> til fx 7500 vil for den gruppe være et enormt fremskridt.

Men mange gider ikke.

> [...]
> stand til at magte et job fysisk eller psysisk. Så kan man måske spørge
> sig selv om det overhovedet er rimeligt de står optegnet som arbejdsløse?

Jeg tror du undervurderer antallet af dovne slyngler der ikke ønsker
arbejde, specielt er gruppen på understøttelse i midten af 50'erne gode til
at finde undskyldninger og forberede sig på passiv forsørgelse.

> Og endelig må man forholde sig til at samfundet - selv i en
> opgangsperiode - konstant har et par hundrede tusinde frie hænder, derfor
> skal vi sikre at deres liv er til at holde ud.

Jeg har hele tiden støttet højt bidrag i starten af arbejdsløshed, men
finder det rimeligt at nedsætte den over tid så folk ser fordelen i at tage
et job.

> [...]
> tilbydes så har den arbejdsløse været arbejdsløs så lang tid at personen
> har mistet enhver tro på at komme igang igen.

Delvis enig, det er ikke umuligt at få skiderikkerne til at bestille noget
igen.

> AF er dog noget af det ringeste. Utroligt man kan have så stort et apperat
> der bare ikke virker....

Helt enig. AF er en eklatant fiasko, en parkeringsplads for
fagforeningspampere.

> Gennem dialog kan man _altid_ finde ting man kan blive enige om

Ja.

Thorkild

Fra : NoTrabajo

Dato : 24-09-05 07:09

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i

> Det er da folks eget ansvar at finde en måde at forsørge sig på.

Tænker du her på butikstyverier, bankrøverier og tysketyverier fra ældre
damer? Det er jo sådan det kommer til at se ud, hvis dine "liberale"
ønsker gik i opfyldelse. Pas du hellere på at sultens slavehær ikke
kommer og udfordrer dine værdier, hvis det blev som du ønsker. De høje
skatter og den efterfølgende bistandsudbetaling beskytter dig mod os,
der ikke selv har noget at leve af.
--
NoTrabajo

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 03:25

> [...]
> kommer og udfordrer dine værdier, hvis det blev som du ønsker. De høje
> skatter og den efterfølgende bistandsudbetaling beskytter dig mod os,

Næ, jeg mener man skal forsørge sig selv ved at optræde velsoigneret,
venlig, energisk, motiveret, arbejdsom osv.

Så får man et job.

Thorkild

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-09-05 15:34

Kim2000 skrev:
> [...]
> det sådan at stillingerne slet ikke er på overenskomstmæssig løn? Og det
> branchen i virkeligheden mener er at de mangler 20.000 slaver fra østen?

Nogen af stillingerne er sikket først besat den dag hvor toldogskat
kommer forbi. Indtil da er stillingen ledig med sort arbejde.