Imammøde
Fra : Per Hagemann

Dato : 21-09-05 17:34

Anders Fogh, Rikke Hvilshøj og Lene Espersen har mødtes med en samling
muhamedanere domineret af imamer. Formålet var at forebygge terror blandt
danske korandyrkere.

I marokkansk nationaldragt var den socialdemokratiske borgerrepræsentant
Hamid el Mousti deltager i mødet. Han udtalte bagefter i radioen at flere af
imamerne havde krævet at Anders Fogh skulle lukke danske aviser, som skrev
kritisk om muhamedanerne. Ellers ville de unge blive så forurettede at de
bliver terrorister.

Naser Khader omtalte en artikel i en egyptisk avis, hvor en af de danske
imamer havde sværtet danskerne til. Hvem rejser ned til Mubarak og kræver
den avis lukket?

Fra : Peter HansenDK

Dato : 21-09-05 20:04

Lede racist, Per!

Det er en menneskeret for muslimer at rakke ned på de vantro og
kristendommen.
Og en racistisk menneskerettighedskrænkelse, hvis de vantro rakker ned
på muslimer og islam.

Det burde du snart have lært!

Fra : John Doe

Dato : 21-09-05 20:56

"Peter HansenDK" <peterhansendk@tidni.com> wrote:

> Det er en menneskeret for muslimer at rakke ned på de
> vantro og kristendommen.
> Og en racistisk menneskerettighedskrænkelse, hvis de
> vantro rakker ned på muslimer og islam.
> Det burde du snart have lært!

Bare rolig, om 30-40 år vil alle børn i Danmark få lære sig den slags i
skolen når de får undervisning i arabisk.....

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-09-05 13:54

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kritisk om muhamedanerne. Ellers ville de unge blive så forurettede at de

Hvad var det for en radio, Per?

Fra : Jim

Dato : 22-09-05 15:21

> "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> af
>
> Hvad var det for en radio, Per?

Jeg gætter på, at det var en Philips eller måske en B&O..

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-09-05 14:21

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in message

> Jeg gætter på, at det var en Philips eller måske en B&O..

Eller "stemmerne i Pers hoved".

Fra : Jim

Dato : 23-09-05 14:38

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in message

> Eller "stemmerne i Pers hoved".

Jeg tror nu ikke, at det er i Pers hoved, der er stemmer at høre.

J.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-09-05 15:20

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> af
>
> Hvad var det for en radio, Per?

Godt spørsmål, jeg undrede mig også. Men det er et faktum, at muslimer i fx
UK har det til fælles - moderate eller rabiate - at de mener at kritik af
islam bør forbydes, iflg en af de interviewede muslimer i BBC's udsendelse
"Panorama". Men de er nok helt anderledes i Danmark?

Naser Khader fortalte i dag i den muslimske udsendelse, at muslimer sagde
til ham om hans afsløringer af kedelige ting inden for den muslimske kultur:
"Ja, det er rigtigt, men hvorfor skal du fortælle danskerne det?" Nej, vi er
jo åbenbart ikke medborgere.

Man hader ham for det, - hans nevø havde fået en læreplads, men da mester
fandt ud af at hans onkel var Naser Khader, så blev han øjeblikkeligt smidt
ud.
Men du mener jo, at sådanne klan-tankegange er helt vidunderlige, jeg husker
du håbede at indvandrere ville bevare disse herlige kulturtræk med
"familiesammenhold", hvor man har godt fat i folk og kan sende dem ud i
kulden, hvis de ikke makker ret, eller hvis de bliver "for danske", men selv
du ER måske blevet klogere med alderen?

Fra : Per Hagemann

Dato : 22-09-05 15:35

> "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> af
>
> Hvad var det for en radio, Per?

DR P1 tirsdag kl.23 tror jeg det var. Nu er der også kommet på skrift en
udtalelse fra en af de imamer som ifølge Mousti ville have tilsvinende
aviser lukket:

citat start

Mediernes dækning af islam og muslimer i Danmark bærer en stor del af
skylden for spændingerne i Danmark.

Sådan lød meldingen fra flere af de imamer, der tirsdag deltog i et
dialogmøde på Marienborg med statsminister Anders Fogh Rasmussen (V),
justitsminister Lene Espersen (K) og integrationsminister Rikke Hvilshøj
(V).

»Jeg bad statsministeren om som overhoved for regeringen at forbyde medierne
at bringe artikler, der sviner muslimer til og nedgør dem«, sagde imam
Mohammed Mehdi Khademi via tolk efter mødet.
----
Fogh havde noteret kravet om bedre mediedækning, men mindede imamerne om, at
alle - også han selv - må leve med kritiske medier. (fra Politikens
hjemmeside)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-09-05 14:20

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> at bringe artikler, der sviner muslimer til og nedgør dem«, sagde imam
> Mohammed Mehdi Khademi via tolk efter mødet.

Så det VAR altså som forventet løgn, når du skrev, at en af imamerne...

"havde krævet at Anders Fogh skulle lukke danske aviser, som skrev
kritisk om muhamedanerne. Ellers ville de unge blive så forurettede at de
bliver terrorister."

Jeg ville blot lige have det fra dig, så vi kunne være helt sikre på det.

Fra : Per Hagemann

Dato : 23-09-05 16:43

> [...]
> bliver terrorister."
>
> Jeg ville blot lige have det fra dig, så vi kunne være helt sikre på det.

Hamid El Mousti sagde nu engang at imamerne under mødet foreslog at aviser
som sværter muslimer til skal lukkes.

Meningen var altså nøjagtigt som jeg skrev, men ordene var ikke præcise,
idet "krævet", "kritisk", "muhamedanerne" og "forurettede" skal udbyttes med
lignende ord.

--
Sura 5:52" O I som tror, tag ikke jøderne og de kristne til venner. De er
hinandens venner. Den af jer, der tager dem til venner, er sandelig en af

Fra : Per Hagemann

Dato : 22-09-05 19:12

> [...]
> af imamerne havde krævet at Anders Fogh skulle lukke danske aviser, som
> skrev kritisk om muhamedanerne. Ellers ville de unge blive så forurettede

Udsendelsen var Orientering Aften 20 sep
http://www.dr.dk/orientering/Or_MP/2005/ramaften/ao050920.ram

> Naser Khader omtalte en artikel i en egyptisk avis, hvor en af de danske
> imamer havde sværtet danskerne til. Hvem rejser ned til Mubarak og kræver
> den avis lukket?

Dette snakkede Khader om på P1 tirsdag 20 sep om eftermiddagen. Jeg husker
ikke i hvilket program. Her et citat som debattøren Bent Laursen har fundet,
med samme indhold:

citat start

Mahmoud Fouad al-Barazi "har der lige været et interview med i den egyptiske
avis Al Ahram her i sommer, hvor han sviner Danmark til, dansk levevis,
dansk opdragelse - og nu bliver han inviteret til højbords med
statsministeren," forklarer Khader.

Barazi siger, at han er blevet fejlciteret og har krævet en berigtigelse.

Til gengæld mener imamen, at statsministeren kun skulle have inviteret
imamer til mødet.

citat slut