/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Socialminister "forskellen mellem fattig o~
Fra : Hoff


Dato : 20-09-05 22:37

Jeg er glad for at regeringen viser sit rigtige mål, med deres
kommunalreform.

Venstre - Så bliver de rige til noget.



 
 
Georg (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 20-09-05 23:04


"Hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43308115$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg er glad for at regeringen viser sit rigtige mål, med deres
> kommunalreform.
>
> Venstre - Så bliver de rige til noget.


Ja, det er fandme uhyggeligt. Eva K. Hansen kom med et eksempel om, at hvis
AP. Møller flyttede sine aktiviteter til udlandet, så vil uligheden jævnes.
Jeg siger: De fattige blir jo ikke rigere, dels på grund af skattestoppet,
som jo sikrer de rige mere rigdom, men også pga. direkte besparelser. Jeg
fatter ikke, hvordan man kan være det bekendt.

Georg



Anders Wegge Jakobse~ (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 20-09-05 23:42

"Georg" == Georg <nomail@nomail.hotdog> writes:

> "Hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43308115$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jeg er glad for at regeringen viser sit rigtige mål, med deres
>> kommunalreform.
>>
>> Venstre - SÃ¥ bliver de rige til noget.

> Ja, det er fandme uhyggeligt. Eva K. Hansen kom med et eksempel om,
> at hvis AP. Møller flyttede sine aktiviteter til udlandet, så vil
> uligheden jævnes.

Det bliver den også. Den gennemsnitlige formue kommer betydeligt
tættere på 0 kr.

> Jeg siger: De fattige blir jo ikke rigere, dels på grund af
> skattestoppet, som jo sikrer de rige mere rigdom, men også
> pga. direkte besparelser. Jeg fatter ikke, hvordan man kan være det
> bekendt.

Lighed er en illusion. Du køber ind hvor det er billigst, du går
udenom bageren og grillbaren med den sure smiley, og din bil bliver
repareret hos den mekaniker der leverer den bedste service til den
laveste pris. SÃ¥ drop klynkeriet over at der er nogen der ikke kan
levere en ydelse folk vil betale for, og glæd dig over at de i det
mindste ikke skal leve af kriminalitet og betleri.

Hvad du personligt hævder *du* har af hellige principper rager mig
ærligt talt en høstblomst. Flertallet af danskere har besluttet sig
for at de hellere vil handle hos de store supermarkedskæder end
købmanden nede på hjørnet. Dermed har de tilkendegivet at de ikke
regner lighed for noget, når det drejer sig om deres egen tegnebog. Så
hvorfor skulle jeg bekymre mig om pøblen, når det er min tegnebog det
handler om?

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Georg (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 21-09-05 00:54


>> Ja, det er fandme uhyggeligt. Eva K. Hansen kom med et eksempel om,
>> at hvis AP. Møller flyttede sine aktiviteter til udlandet, så vil
>> uligheden jævnes.
>
> Det bliver den også. Den gennemsnitlige formue kommer betydeligt
> tættere på 0 kr.

Hvad bygger du det på?
>
>> Jeg siger: De fattige blir jo ikke rigere, dels på grund af
>> skattestoppet, som jo sikrer de rige mere rigdom, men også
>> pga. direkte besparelser. Jeg fatter ikke, hvordan man kan være det
>> bekendt.
>
> Lighed er en illusion. Du køber ind hvor det er billigst, du går
> udenom bageren og grillbaren med den sure smiley, og din bil bliver
> repareret hos den mekaniker der leverer den bedste service til den
> laveste pris. Så drop klynkeriet over at der er nogen der ikke kan
> levere en ydelse folk vil betale for, og glæd dig over at de i det
> mindste ikke skal leve af kriminalitet og betleri.

Nedskæringer i ældreplejen. Er det et værdigt liv, at gamle mennesker bare
får en ble på, uden mulighed for at komme på toilettet, fordi der ikke er
personale nok?

Børn af fattige forældre har ikke samme muligheder, mht. oplevelser, netop
pga nedskæringer. Er det rimeligt?
>
> Hvad du personligt hævder *du* har af hellige principper rager mig
> ærligt talt en høstblomst. Flertallet af danskere har besluttet sig
> for at de hellere vil handle hos de store supermarkedskæder end
> købmanden nede på hjørnet. Dermed har de tilkendegivet at de ikke
> regner lighed for noget, når det drejer sig om deres egen tegnebog. Så
> hvorfor skulle jeg bekymre mig om pøblen, når det er min tegnebog det
> handler om?

Jeg har ingen "hellige" principper. Jeg mener bare, at der er nogle ting der
er helt skævvredent. Men jeg forstår selvfølgelig, at flertallet af
danskerne er heldigvis selvforsørgende og ressourcestærke, så hvorfor ikke
bare skide på pøblen, der alligevel aldrig vil bidrage

Georg



Anders Wegge Jakobse~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 21-09-05 01:11

"Georg" == Georg <nomail@nomail.hotdog> writes:

>>> Ja, det er fandme uhyggeligt. Eva K. Hansen kom med et eksempel om,
>>> at hvis AP. Møller flyttede sine aktiviteter til udlandet, så vil
>>> uligheden jævnes.
>>
>> Det bliver den også. Den gennemsnitlige formue kommer betydeligt
>> tættere på 0 kr.

> Hvad bygger du det på?

En antagelse om at AP. Møller har en personlig formue der er over det
nuværende gennemsnit.

>> Lighed er en illusion. Du køber ind hvor det er billigst, du går
>> udenom bageren og grillbaren med den sure smiley, og din bil bliver
>> repareret hos den mekaniker der leverer den bedste service til den
>> laveste pris. SÃ¥ drop klynkeriet over at der er nogen der ikke kan
>> levere en ydelse folk vil betale for, og glæd dig over at de i det
>> mindste ikke skal leve af kriminalitet og betleri.

> Nedskæringer i ældreplejen. Er det et værdigt liv, at gamle
> mennesker bare får en ble på, uden mulighed for at komme på
> toilettet, fordi der ikke er personale nok?

Det er så værdigt som i har gjort jer fortjent til. Mine forældre er
blevet tvunget ud i nogle urimelioge forhold på grund af at du og dine
forældre har valgt det billigst mulige produkt. Nu er jeg heldigvis i
en situation hvor jeg kan sikre mine forældresalderdom, men fortæl mig
hvofor jeg skulle have andet end disrespekt til overs for dig og dine
forældre?

> Børn af fattige forældre har ikke samme muligheder, mht. oplevelser,
> netop pga nedskæringer. Er det rimeligt?

Ja. Jeg går på dette punkt, på linje med de pågældende børns
forældre, ind for "Den billigste løsning", hvilket i dette tilfælde er
en opbevaring hvor de vanartede unger ikke laver mere hærværk end
højst nødvendigt. De er afkom af de tabere der valgte den billigst
mulige løsning da de skulle købe ind for mine skattekroner, og det
blev et udenlandsk produkt i ethvert tilfælde. For min skyld kan de
sende deres afkom til fjernøsten, hvor det kan samle fjernsyn til en
sulteløn.

>> Hvad du personligt hævder *du* har af hellige principper rager mig
>> ærligt talt en høstblomst. Flertallet af danskere har besluttet sig
>> for at de hellere vil handle hos de store supermarkedskæder end
>> købmanden nede på hjørnet. Dermed har de tilkendegivet at de ikke
>> regner lighed for noget, når det drejer sig om deres egen tegnebog. Så
>> hvorfor skulle jeg bekymre mig om pøblen, når det er min tegnebog det
>> handler om?

> Jeg har ingen "hellige" principper. Jeg mener bare, at der er nogle
> ting der er helt skævvredent.

Det er netop et af de hellige principper jeg har det så svært med. Du
*har* været med til at skævvride det danske samfund. Du har stemt på
Svend Auken, der har hyklet nogle principper om burhøns, og på vej
hjem fra stemmeurnen har du købt den billigste bakke æg du kunne finde
i det nærmeste multinationale supermarked. Den skævvridning har du det
fint med, mens du klynker over det der gør ondt på dig...

Snup en tudekiks og kom videre. Jeg ser dig som en repræsentant for
de store uvaskede masser, så derfor kan jeg ikke tage din "sociale
indignation" alvorligt før flertallet af danskere rent faktisk viser
sig at være solidariske.

> Men jeg forstår selvfølgelig, at flertallet af danskerne er
> heldigvis selvforsørgende og ressourcestærke, så hvorfor ikke bare
> skide på pøblen, der alligevel aldrig vil bidrage

Netop. Du og dine asociale ligestillede handler hvor det er billigst,
så fortæl mig hvorfor vi andre ikke også skal gøre det?

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Pjensen73 (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 21-09-05 01:46

Anders Wegge Jakobsen skrev:

> Netop. Du og dine asociale ligestillede handler hvor det er billigst,
> så fortæl mig hvorfor vi andre ikke også skal gøre det?
>
Ja, selvfølgelig handler de de billigste steder, for de har jo ikke råd
til at vælge en dyr butik.
Hvis de havde det, ville du straks råbe op om at de fik for meget i
offentlig ydelse.

Anders Wegge Jakobse~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 21-09-05 11:15

"Pjensen73" == Pjensen73 <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> writes:

> Anders Wegge Jakobsen skrev:
>> Netop. Du og dine asociale ligestillede handler hvor det er billigst,
>> så fortæl mig hvorfor vi andre ikke også skal gøre det?

> Ja, selvfølgelig handler de de billigste steder, for de har jo ikke
> råd til at vælge en dyr butik. Hvis de havde det, ville du straks
> råbe op om at de fik for meget i offentlig ydelse.

Nej, det ville jeg ikke. Hvis du googler lidt rundt, vil du se at jeg
ikke har det fjerneste imod at betale skat i en tilstrækkelig grad til
at folk kan holdes i live.

Jeg bliver først sur når nogen gør det til et problem at jeg tjener
mere end dobbelt sp meget som gennemsnittet.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Kim Larsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 21-09-05 13:36

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3d5n2pw13.fsf@obelix.wegge.dk...

> Nej, det ville jeg ikke. Hvis du googler lidt rundt, vil du se at jeg
> ikke har det fjerneste imod at betale skat i en tilstrækkelig grad til
> at folk kan holdes i live.

Nøeeej, hvor er du gavmild. Er det med eller uden egen bolig ? Du vil da
ikke gå så langt at arbejdsløse skal have et sted at bo, vel ?

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Anders Wegge Jakobse~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 21-09-05 13:44

"Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3d5n2pw13.fsf@obelix.wegge.dk...

>> Nej, det ville jeg ikke. Hvis du googler lidt rundt, vil du se at jeg
>> ikke har det fjerneste imod at betale skat i en tilstrækkelig grad til
>> at folk kan holdes i live.

> Nøeeej, hvor er du gavmild. Er det med eller uden egen bolig ? Du
> vil da ikke gå så langt at arbejdsløse skal have et sted at bo, vel
> ?

Jeg har ikke planer om at blande mig i hvordan folk bosætter
sig. Personligt ser jeg gerne en borgerløn, eller hvad vi nu skal
kalde den, i omegnen af 10.000,- skattefrit hver måned. Hvis man ikke
er tilfreds med den bolig man kan få for det beløb, må man ud at
arbejde sig til nogle flere penge.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Kim Larsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 21-09-05 13:59

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3vf0uoajf.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> news:m3d5n2pw13.fsf@obelix.wegge.dk...
>
>>> Nej, det ville jeg ikke. Hvis du googler lidt rundt, vil du se at jeg
>>> ikke har det fjerneste imod at betale skat i en tilstrækkelig grad til
>>> at folk kan holdes i live.
>
>> Nøeeej, hvor er du gavmild. Er det med eller uden egen bolig ? Du
>> vil da ikke gå så langt at arbejdsløse skal have et sted at bo, vel
>> ?
>
> Jeg har ikke planer om at blande mig i hvordan folk bosætter
> sig. Personligt ser jeg gerne en borgerløn, eller hvad vi nu skal
> kalde den, i omegnen af 10.000,- skattefrit hver måned. Hvis man ikke
> er tilfreds med den bolig man kan få for det beløb, må man ud at
> arbejde sig til nogle flere penge.

Er du sikker på at du vil af med så mange penge i skat, Anders ?

Det er jo en dyr løsning.

Hvad nu med lidt mindre ?

Tror du ikke man kunne udsulte folk med - hvad-skal-vi-sige - en 2500 kr. om
måneden. Så har de ingen bolig at de kan betale men så holder du dem da i
live, sådan indtil de dør af kulde og sygdomme afstedkommet af slige forhold
og så koster de dig jo ikke mere bagefter.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




morten sorensen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : morten sorensen


Dato : 21-09-05 14:14

Kim Larsen wrote:
> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3vf0uoajf.fsf@obelix.wegge.dk...
>
>>"Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>>
>>
>>>"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:m3d5n2pw13.fsf@obelix.wegge.dk...
>>
>>>>Nej, det ville jeg ikke. Hvis du googler lidt rundt, vil du se at jeg
>>>>ikke har det fjerneste imod at betale skat i en tilstrækkelig grad til
>>>>at folk kan holdes i live.
>>
>>>Nøeeej, hvor er du gavmild. Er det med eller uden egen bolig ? Du
>>>vil da ikke gå så langt at arbejdsløse skal have et sted at bo, vel
>>>?
>>
>>Jeg har ikke planer om at blande mig i hvordan folk bosætter
>>sig. Personligt ser jeg gerne en borgerløn, eller hvad vi nu skal
>>kalde den, i omegnen af 10.000,- skattefrit hver måned. Hvis man ikke
>>er tilfreds med den bolig man kan få for det beløb, må man ud at
>>arbejde sig til nogle flere penge.
>
>
> Er du sikker på at du vil af med så mange penge i skat, Anders ?
>
> Det er jo en dyr løsning.

Hvis nu den ikke skal administreres; pengene er bare 10k/md - er den så
stensikkert mere dyr? Væk med alle mulige tilskud, fradrag osv - så
adminstrationen kunne slankes væsentligt.

....

> Tror du ikke man kunne udsulte folk med - hvad-skal-vi-sige - en 2500 kr. om
> måneden. Så har de ingen bolig at de kan betale men så holder du dem da i
> live, sådan indtil de dør af kulde og sygdomme afstedkommet af slige forhold
> og så koster de dig jo ikke mere bagefter.

Siden det han sagde ligger ret langt fra dette, må det vist være helt
din egen ide.


--


morten sorensen

Knud Larsen (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 22-09-05 07:58


"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message
news:_1dYe.68479$Fe7.230964@news000.worldonline.dk...
> Kim Larsen wrote:
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> news:m3vf0uoajf.fsf@obelix.wegge.dk...
>>
>>>"Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>>>
>>>
>>>>"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>>>news:m3d5n2pw13.fsf@obelix.wegge.dk...

>>
>> Det er jo en dyr løsning.
>
> Hvis nu den ikke skal administreres; pengene er bare 10k/md - er den så
> stensikkert mere dyr? Væk med alle mulige tilskud, fradrag osv - så
> adminstrationen kunne slankes væsentligt.

Det lyder som en mega fin idé, i stedet for at betale skat, så får vi alle
10.000 kr skattefrit stillet til rådighed, hvorfor har ingen tænkt på det
noget før?

Vi skal selvfølgelig først finde et donorland, lige som vi er donorland for
Grønland, før det kan lade sig gøre. Grønlænderne får jo 260.000 kr pr
familie forlods, før de skal på arbejde, det er sådan noget vi skal gøre et
eller andet land interesseret i, for vores vedkommende. Hvad med Bahrein,
mon ikke vi kan lokke dem med badestrande, hvor vandet ikke er ubehageligt
varmt som i Rødehavet, de ville selvfølgelig alle blive tilkendt dansk
statsborgerskab, og det kan være en fordel når man rejser i visse lande.










morten sorensen (22-09-2005)
Kommentar
Fra : morten sorensen


Dato : 22-09-05 08:32

Knud Larsen wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message
> news:_1dYe.68479$Fe7.230964@news000.worldonline.dk...
>
>>Kim Larsen wrote:
>>
>>>"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:m3vf0uoajf.fsf@obelix.wegge.dk...
>>>
>>>
>>>>"Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>>"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>news:m3d5n2pw13.fsf@obelix.wegge.dk...
>
>
>>>Det er jo en dyr løsning.
>>
>>Hvis nu den ikke skal administreres; pengene er bare 10k/md - er den så
>>stensikkert mere dyr? Væk med alle mulige tilskud, fradrag osv - så
>>adminstrationen kunne slankes væsentligt.
>
>
> Det lyder som en mega fin idé, i stedet for at betale skat, så får vi alle
> 10.000 kr skattefrit stillet til rådighed, hvorfor har ingen tænkt på det
> noget før?

Hvem siger der ikke skal betales skat?

Pointen som jeg opfattede den var vist at have en standardydelse og
sløjfe tonsvis af millimeterdemokratiske ordninger.

Jeg har ingen anelse om 10k/md er realistisk, men ordninger som
boligsikring hvor man i mange tilfælde bruger tusinder på at
administrere hundrerer, er imho helt og aldeles åndssvage.

Den østeuropæiske skattemodel lommer vel osse her på et tidspunkt, for
de eneste der har fordel af den nuværende kompleksitet er vel de der vil
have mange offentligt ansatte samt advokater og skatterådgivere.


--


morten sorensen

Anders Wegge Jakobse~ (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 22-09-05 11:47

"Knud" == Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> writes:

> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message
> news:_1dYe.68479$Fe7.230964@news000.worldonline.dk...
>> Kim Larsen wrote:
>>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:m3vf0uoajf.fsf@obelix.wegge.dk...
>>>
>>>> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>>>>
>>>>
>>>>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>>>> news:m3d5n2pw13.fsf@obelix.wegge.dk...

>>>
>>> Det er jo en dyr løsning.
>>
>> Hvis nu den ikke skal administreres; pengene er bare 10k/md - er den så
>> stensikkert mere dyr? Væk med alle mulige tilskud, fradrag osv - så
>> adminstrationen kunne slankes væsentligt.

> Det lyder som en mega fin idé, i stedet for at betale skat, så får
> vi alle 10.000 kr skattefrit stillet til rådighed, hvorfor har ingen
> tænkt på det noget før?

Formentlig fordi venstrefløjen vil kæfte op i en uendelighed over at
selv AP Møller får borgerløn, mens højrefløjen ser rødt så snart den
hører ordet.

> Vi skal selvfølgelig først finde et donorland, lige som vi er
> donorland for Grønland, før det kan lade sig gøre. Grønlænderne får
> jo 260.000 kr pr familie forlods, før de skal på arbejde, det er
> sådan noget vi skal gøre et eller andet land interesseret i, for
> vores vedkommende. Hvad med Bahrein, mon ikke vi kan lokke dem med
> badestrande, hvor vandet ikke er ubehageligt varmt som i Rødehavet,
> de ville selvfølgelig alle blive tilkendt dansk statsborgerskab, og
> det kan være en fordel når man rejser i visse lande.

Jeg ved ikke om ovenstående skal ses som et humoristisk formulering
af hvordan det skal financieres, eller som en kommentar om at folk vil
holde op med at gå på arbejde under de vilkår?

Det sidste er helt klart et reelt problem, eftersom der er visse
typer af arbejde som folk kun har fordi de ikke kan få andet. Så
lønningerne på disse områder skal nok stige ret markant i forhold til
de øvrige lønninger for at man stadig kan få nogen til at passe
sådanne jobs. Personligt kan jeg dog ikke se det store problem hvis
den reelle pris for at få nogen til at udføre et lortearbejde blev
synlig.

Det andet spørgsmål, selve financieringen, er heller ikke det helt
store problem, eller ihvertfald ikke så stort et problem som det lyder
til i forvejen. Folkepension, bistandshjælp og statens andel af
arbejdsløshedsunderstøttelsen udgjorde i 2003 220 milliarder
kroner. Det er omkring 40000 pr næse. Det er ikke penge der bliver så
hårdt beskattede, eftersom det er relativt små indkomster, og derfor
vil der nok reelt kunne findes 30000 der. Skattreværdien af den
myriade af personlige fradrag der findes udgør yderligere en 30-40000
kroner pr. næse, så der er vi i det mindste halvvejs. Jeg forventer at
de sidste kroner kan findes på den voldsomme reduktion i antallet af
offentlige ansatte der kan realiseres når der ikke længere er behov
for et omfattende kontrol og fordelings-apparat.

Den samlede omkostning vil det er ihvertfald mindre end statens
nuværende indtægter, så helt urealistisk mener jeg ikke det er. Dog er
det en forudsætning at folk stadig vil gå på arbejde og betale skat i
det samme omfang de gør idag.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Anders Wegge Jakobse~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 21-09-05 14:16

"Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3vf0uoajf.fsf@obelix.wegge.dk...
>> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>>
>>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:m3d5n2pw13.fsf@obelix.wegge.dk...
>>
>>>> Nej, det ville jeg ikke. Hvis du googler lidt rundt, vil du se at jeg
>>>> ikke har det fjerneste imod at betale skat i en tilstrækkelig grad til
>>>> at folk kan holdes i live.
>>
>>> Nøeeej, hvor er du gavmild. Er det med eller uden egen bolig ? Du
>>> vil da ikke gå så langt at arbejdsløse skal have et sted at bo, vel
>>> ?
>>
>> Jeg har ikke planer om at blande mig i hvordan folk bosætter
>> sig. Personligt ser jeg gerne en borgerløn, eller hvad vi nu skal
>> kalde den, i omegnen af 10.000,- skattefrit hver måned. Hvis man ikke
>> er tilfreds med den bolig man kan få for det beløb, må man ud at
>> arbejde sig til nogle flere penge.

> Er du sikker på at du vil af med så mange penge i skat, Anders ?

> Det er jo en dyr løsning.

Den er efter min bedste overbevisning langt billigere end det nidkære
kontrolcirkus vi holder beskæftiget nu.

> Hvad nu med lidt mindre ?

> Tror du ikke man kunne udsulte folk med - hvad-skal-vi-sige - en
> 2500 kr. om måneden. Så har de ingen bolig at de kan betale men så
> holder du dem da i live, sådan indtil de dør af kulde og sygdomme
> afstedkommet af slige forhold og så koster de dig jo ikke mere
> bagefter.

I praksis vil det komme til at koste mig en uhyrlig bunke penge i
stærkt øgede forsikringspræmier, private vagtværn og så videre. Så det
er i mine øjne mere rationelt at gøre det muligt for folk rent faktisk
at leve.

Jeg beklager at jeg skyder dine forestillinger i sænk.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Kim Larsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 21-09-05 14:34

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3r7bio93a.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> news:m3vf0uoajf.fsf@obelix.wegge.dk...
>>> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>>>
>>>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:m3d5n2pw13.fsf@obelix.wegge.dk...
>>>
>>>>> Nej, det ville jeg ikke. Hvis du googler lidt rundt, vil du se at jeg
>>>>> ikke har det fjerneste imod at betale skat i en tilstrækkelig grad til
>>>>> at folk kan holdes i live.
>>>
>>>> Nøeeej, hvor er du gavmild. Er det med eller uden egen bolig ? Du
>>>> vil da ikke gå så langt at arbejdsløse skal have et sted at bo, vel
>>>> ?
>>>
>>> Jeg har ikke planer om at blande mig i hvordan folk bosætter
>>> sig. Personligt ser jeg gerne en borgerløn, eller hvad vi nu skal
>>> kalde den, i omegnen af 10.000,- skattefrit hver måned. Hvis man ikke
>>> er tilfreds med den bolig man kan få for det beløb, må man ud at
>>> arbejde sig til nogle flere penge.
>
>> Er du sikker på at du vil af med så mange penge i skat, Anders ?
>
>> Det er jo en dyr løsning.
>
> Den er efter min bedste overbevisning langt billigere end det nidkære
> kontrolcirkus vi holder beskæftiget nu.
>
>> Hvad nu med lidt mindre ?
>
>> Tror du ikke man kunne udsulte folk med - hvad-skal-vi-sige - en
>> 2500 kr. om måneden. Så har de ingen bolig at de kan betale men så
>> holder du dem da i live, sådan indtil de dør af kulde og sygdomme
>> afstedkommet af slige forhold og så koster de dig jo ikke mere
>> bagefter.
>
> I praksis vil det komme til at koste mig en uhyrlig bunke penge i
> stærkt øgede forsikringspræmier, private vagtværn og så videre. Så det
> er i mine øjne mere rationelt at gøre det muligt for folk rent faktisk
> at leve.
>
> Jeg beklager at jeg skyder dine forestillinger i sænk.

Nåeerh, det er altså ikke af medmenneskelighed men for at sikre ussel
mammon, ja, det er da til at forstå.

Du foretrækker altså at betale dig fra ubehageligheder men hvis den tanke at
du inklusive vagtværn, glubske køtere og forsikringer kunne spare endnu mere
end at betale den skat der skal til at opretholde et nogenlunde stabilt
samfund, kunne det så ikke friste lidt ? Penge sparet netto.

Har du prøvet at regne på det, Anders. ?

Måske er der en krone eller to at hente på nye ordninger for dig, Anders...

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Anders Wegge Jakobse~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 21-09-05 15:24

"Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

>> Jeg beklager at jeg skyder dine forestillinger i sænk.

> Nåeerh, det er altså ikke af medmenneskelighed men for at sikre
> ussel mammon, ja, det er da til at forstå.

Det burde ikke komme som den store overraskelse for dig at jeg ikke
har tillid til andre regulerende egenskaber hos mine medmennesker end
deres egoisme.

> Du foretrækker altså at betale dig fra ubehageligheder men hvis den
> tanke at du inklusive vagtværn, glubske køtere og forsikringer kunne
> spare endnu mere end at betale den skat der skal til at opretholde
> et nogenlunde stabilt samfund, kunne det så ikke friste lidt ?
> Penge sparet netto.

Nu kan det ikke betale sig, så derfor ønsker jeg ikke at bidrage
yderligere til dine voildsfantasier. Gå til en læge hvis du mener du
har et problem med at du tænder på pigtråd og vagthunde.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Kim Larsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 21-09-05 16:06

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3mzm6o5wx.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Jeg beklager at jeg skyder dine forestillinger i sænk.
>
>> Nåeerh, det er altså ikke af medmenneskelighed men for at sikre
>> ussel mammon, ja, det er da til at forstå.
>
> Det burde ikke komme som den store overraskelse for dig at jeg ikke
> har tillid til andre regulerende egenskaber hos mine medmennesker end
> deres egoisme.
>
>> Du foretrækker altså at betale dig fra ubehageligheder men hvis den
>> tanke at du inklusive vagtværn, glubske køtere og forsikringer kunne
>> spare endnu mere end at betale den skat der skal til at opretholde
>> et nogenlunde stabilt samfund, kunne det så ikke friste lidt ?
>> Penge sparet netto.
>
> Nu kan det ikke betale sig, så derfor ønsker jeg ikke at bidrage
> yderligere til dine voildsfantasier. Gå til en læge hvis du mener du
> har et problem med at du tænder på pigtråd og vagthunde.

Nej, den kan du ikke rigtig fedte dig ud af - du startede selv med dine
vagtværn og det er jo sådan noget man dyrker meget ovre i USA hvor man jo
netop har dit drømmesamfund. Her er voldsmentaliteten jo også noget mere
fremherskende. Jeg mener at der er noget med at man må skyde indbrudstyve
lovligt derovre, måske der er noget her for dig at forske i.

Så ondt i skatten som du har, er det jo nok mere påtrængende at du smutter
en tur til lægen - ikke sådan at forstå at han kurere dig - mirakelmagere
findes vist ikke i den branche - man han kunne måske give dig noget
beroligende så du bedre kan klare at leve med din skattebyrde.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Anders Wegge Jakobse~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 21-09-05 17:46

"Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

>> Nu kan det ikke betale sig, så derfor ønsker jeg ikke at bidrage
>> yderligere til dine voildsfantasier. Gå til en læge hvis du mener
>> du har et problem med at du tænder på pigtråd og vagthunde.

> Nej, den kan du ikke rigtig fedte dig ud af - du startede selv med
> dine vagtværn og det er jo sådan noget man dyrker meget ovre i USA
> hvor man jo netop har dit drømmesamfund. Her er voldsmentaliteten jo
> også noget mere fremherskende. Jeg mener at der er noget med at man
> må skyde indbrudstyve lovligt derovre, måske der er noget her for
> dig at forske i.

Kim, du er simpelthen umulig at diskutere med, når du ikke læser hvad
det er jeg skriver, men derimod fortsætter ud af en tangent. Jeg
trækker mig ud af denne debat med dig, og så kan du for min skyld
danse krigsdans i jubel over at have fået ret. Bare jeg får fred for
dine fantasifulde udlægninger af hvad jeg mener.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Pjensen73 (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 21-09-05 19:35

Anders Wegge Jakobsen skrev:
> "Pjensen73" == Pjensen73 <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> writes:
>
>
>>Anders Wegge Jakobsen skrev:
>>
>>>Netop. Du og dine asociale ligestillede handler hvor det er billigst,
>>>så fortæl mig hvorfor vi andre ikke også skal gøre det?
>
>
>>Ja, selvfølgelig handler de de billigste steder, for de har jo ikke
>>råd til at vælge en dyr butik. Hvis de havde det, ville du straks
>>råbe op om at de fik for meget i offentlig ydelse.
>
>
> Nej, det ville jeg ikke. Hvis du googler lidt rundt, vil du se at jeg
> ikke har det fjerneste imod at betale skat i en tilstrækkelig grad til
> at folk kan holdes i live.
>
> Jeg bliver først sur når nogen gør det til et problem at jeg tjener
> mere end dobbelt sp meget som gennemsnittet.
>
Så du vil altså gerne betale, så folk har råd til at handle de steder,
der er lidt dyrere?

Georg (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 21-09-05 01:53


"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3psr3p9ej.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Georg" == Georg <nomail@nomail.hotdog> writes:
>
>>>> Ja, det er fandme uhyggeligt. Eva K. Hansen kom med et eksempel om,
>>>> at hvis AP. Møller flyttede sine aktiviteter til udlandet, så vil
>>>> uligheden jævnes.
>>>
>>> Det bliver den også. Den gennemsnitlige formue kommer betydeligt
>>> tættere på 0 kr.
>
>> Hvad bygger du det på?
>
> En antagelse om at AP. Møller har en personlig formue der er over det
> nuværende gennemsnit.
>
>>> Lighed er en illusion. Du køber ind hvor det er billigst, du går
>>> udenom bageren og grillbaren med den sure smiley, og din bil bliver
>>> repareret hos den mekaniker der leverer den bedste service til den
>>> laveste pris. Så drop klynkeriet over at der er nogen der ikke kan
>>> levere en ydelse folk vil betale for, og glæd dig over at de i det
>>> mindste ikke skal leve af kriminalitet og betleri.
>
>> Nedskæringer i ældreplejen. Er det et værdigt liv, at gamle
>> mennesker bare får en ble på, uden mulighed for at komme på
>> toilettet, fordi der ikke er personale nok?
>
> Det er så værdigt som i har gjort jer fortjent til. Mine forældre er
> blevet tvunget ud i nogle urimelioge forhold på grund af at du og dine
> forældre har valgt det billigst mulige produkt. Nu er jeg heldigvis i
> en situation hvor jeg kan sikre mine forældresalderdom, men fortæl mig
> hvofor jeg skulle have andet end disrespekt til overs for dig og dine
> forældre?
>
>> Børn af fattige forældre har ikke samme muligheder, mht. oplevelser,
>> netop pga nedskæringer. Er det rimeligt?
>
> Ja. Jeg går på dette punkt, på linje med de pågældende børns
> forældre, ind for "Den billigste løsning", hvilket i dette tilfælde er
> en opbevaring hvor de vanartede unger ikke laver mere hærværk end
> højst nødvendigt. De er afkom af de tabere der valgte den billigst
> mulige løsning da de skulle købe ind for mine skattekroner, og det
> blev et udenlandsk produkt i ethvert tilfælde. For min skyld kan de
> sende deres afkom til fjernøsten, hvor det kan samle fjernsyn til en
> sulteløn.

Jeg synes du er temmelig grov og generaliserende. Vanartede unger, afkom af
tabere. Jotak. Man får jo ikke mulighed for at fravælge at blive født. Jeg
blev født, selvom det nok var bedst jeg ikke blev det. Derfor må jeg få det
bedste ud af det, og det får man ikke ved at være et egoistist røvhul. Jeg
ved ikke, om du er et røvhul med ører, jeg forsøger at følge din tankegang.
Fordi flertallet "har valgt det billigste produkt" betyder det jo ikke, at
vi ikke skal sørge for at børn får omsorg og kærlighed. Det er faktisk det
vigstigste for at få det hele til at køre. Hvis de sociale rammer ikke er
iorden, så taber du.

Men det er du vel fucking ligeglad med?! Du har fået dit på det tørre, så
lad de andre sejle deres egen sø.

>>> Hvad du personligt hævder *du* har af hellige principper rager mig
>>> ærligt talt en høstblomst. Flertallet af danskere har besluttet sig
>>> for at de hellere vil handle hos de store supermarkedskæder end
>>> købmanden nede på hjørnet. Dermed har de tilkendegivet at de ikke
>>> regner lighed for noget, når det drejer sig om deres egen tegnebog. Så
>>> hvorfor skulle jeg bekymre mig om pøblen, når det er min tegnebog det
>>> handler om?
>
>> Jeg har ingen "hellige" principper. Jeg mener bare, at der er nogle
>> ting der er helt skævvredent.
>
> Det er netop et af de hellige principper jeg har det så svært med. Du
> *har* været med til at skævvride det danske samfund. Du har stemt på
> Svend Auken, der har hyklet nogle principper om burhøns, og på vej
> hjem fra stemmeurnen har du købt den billigste bakke æg du kunne finde
> i det nærmeste multinationale supermarked. Den skævvridning har du det
> fint med, mens du klynker over det der gør ondt på dig...
>
> Snup en tudekiks og kom videre. Jeg ser dig som en repræsentant for
> de store uvaskede masser, så derfor kan jeg ikke tage din "sociale
> indignation" alvorligt før flertallet af danskere rent faktisk viser
> sig at være solidariske.
>
>> Men jeg forstår selvfølgelig, at flertallet af danskerne er
>> heldigvis selvforsørgende og ressourcestærke, så hvorfor ikke bare
>> skide på pøblen, der alligevel aldrig vil bidrage
>
> Netop. Du og dine asociale ligestillede handler hvor det er billigst,
> så fortæl mig hvorfor vi andre ikke også skal gøre det?

Hvad ved du om hvad jeg gør? Jeg gir dig ret i, at flertallet her "valgt det
billigste produkt" og derved er sig selv nærmest. Ja, det er "vores egen
skyld" men derfor er jeg ikke enig med flertallet.



Anders Wegge Jakobse~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 21-09-05 11:12

"Georg" == Georg <nomail@nomail.hotdog> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

>> Ja. Jeg går på dette punkt, på linje med de pågældende børns
>> forældre, ind for "Den billigste løsning", hvilket i dette tilfælde
>> er en opbevaring hvor de vanartede unger ikke laver mere hærværk
>> end højst nødvendigt. De er afkom af de tabere der valgte den
>> billigst mulige løsning da de skulle købe ind for mine
>> skattekroner, og det blev et udenlandsk produkt i ethvert
>> tilfælde. For min skyld kan de sende deres afkom til fjernøsten,
>> hvor det kan samle fjernsyn til en sulteløn.

> Jeg synes du er temmelig grov og generaliserende. Vanartede unger,
> afkom af tabere. Jotak.

Ja. Der er blevet generaliseret imod landbruget i al den tid jeg har
levet, så jeg har aldrig lært andet.

> Man får jo ikke mulighed for at fravælge at blive født. Jeg blev
> født, selvom det nok var bedst jeg ikke blev det. Derfor må jeg få
> det bedste ud af det, og det får man ikke ved at være et egoistist
> røvhul. Jeg ved ikke, om du er et røvhul med ører, jeg forsøger at
> følge din tankegang. Fordi flertallet "har valgt det billigste
> produkt" betyder det jo ikke, at vi ikke skal sørge for at børn får
> omsorg og kærlighed. Det er faktisk det vigstigste for at få det
> hele til at køre. Hvis de sociale rammer ikke er iorden, så taber
> du.

> Men det er du vel fucking ligeglad med?! Du har fået dit på det
> tørre, så lad de andre sejle deres egen sø.

Nemlig. Jeg har set pøblen aflive det erhverv jeg er vokset op i, og
jeg har stadig masser af indestængt harme tilbage at bruge af, hvis
nogen viser mig et billede af en snotnæset unge der går for lud og
kold vand. PÃ¥ det punkt er jeg totalt kynisk medmindre det er en jeg
kender personligt, og har et eller andet forhold til. Pøblens børn må
pøblen tage sig af. Personligt kan jeg simpelthen ikke hidse mig op
til at det skulle være mit problem.

....

>> Det er netop et af de hellige principper jeg har det så svært med. Du
>> *har* været med til at skævvride det danske samfund. Du har stemt på
>> Svend Auken, der har hyklet nogle principper om burhøns, og på vej
>> hjem fra stemmeurnen har du købt den billigste bakke æg du kunne finde
>> i det nærmeste multinationale supermarked. Den skævvridning har du det
>> fint med, mens du klynker over det der gør ondt på dig...
>>
>> Snup en tudekiks og kom videre. Jeg ser dig som en repræsentant for
>> de store uvaskede masser, så derfor kan jeg ikke tage din "sociale
>> indignation" alvorligt før flertallet af danskere rent faktisk viser
>> sig at være solidariske.
>>
>>> Men jeg forstår selvfølgelig, at flertallet af danskerne er
>>> heldigvis selvforsørgende og ressourcestærke, så hvorfor ikke bare
>>> skide på pøblen, der alligevel aldrig vil bidrage
>>
>> Netop. Du og dine asociale ligestillede handler hvor det er billigst,
>> så fortæl mig hvorfor vi andre ikke også skal gøre det?

> Hvad ved du om hvad jeg gør? Jeg gir dig ret i, at flertallet her
> "valgt det billigste produkt" og derved er sig selv nærmest. Ja, det
> er "vores egen skyld" men derfor er jeg ikke enig med flertallet.

Jeg har taget denne her debat så mange gange, og hver eneste gang har
folk bedyret at de *aldrig* skeler til prisen, men udelukkende til
kvaliteten når de køber fødevarer. Statistikkerne taler bare et andet
sprog, så de fleste af dem jeg har taget debatten med har været
løgnere. Måske endda overfor sig selv. Jeg ved ikke om du er i den ene
eller anden kategori, men jeg gider ikke længere lytte på den sang.

Det er samfundet som helhed der har gjort mig til den despotiske
psykopat med nazistiske sympatier, som Kim Larsen kalder mig. Du er en
del af samfundet, og så må du lære at leve med mig.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Kim Larsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 21-09-05 08:21

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3psr3p9ej.fsf@obelix.wegge.dk...

[snip en masse små-psykopatiske udsagn]

Det er rart at du endelig viser dig fra din mest despotiske, kyniske og
usympatiske side på fulde gardiner.

Dig og sorte-Thorkild kan gå hånd i hånd i jeres ligegyldighed overfor andre
mennesker og jeres ekstreme egoisme.

Hvad du har givet udtryk for i denne debattråd er en højre-ekstremisme som
ikke ligger mange millimeter fra Nazistiske holdninger.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Anders Wegge Jakobse~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 21-09-05 10:58

"Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3psr3p9ej.fsf@obelix.wegge.dk...

> [snip en masse små-psykopatiske udsagn]

> Det er rart at du endelig viser dig fra din mest despotiske, kyniske og
> usympatiske side på fulde gardiner.

> Dig og sorte-Thorkild kan gå hånd i hånd i jeres ligegyldighed overfor andre
> mennesker og jeres ekstreme egoisme.

> Hvad du har givet udtryk for i denne debattråd er en højre-ekstremisme som
> ikke ligger mange millimeter fra Nazistiske holdninger.

Jeg har sådan set ikke givet udtryk for andre holdninger end dem
flertallet af danskere giver udtryk for hver eneste dag: "Mere til mig
og mindre til dig".

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Kim Larsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 21-09-05 12:35

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3ll1qpwth.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> news:m3psr3p9ej.fsf@obelix.wegge.dk...
>
>> [snip en masse små-psykopatiske udsagn]
>
>> Det er rart at du endelig viser dig fra din mest despotiske, kyniske og
>> usympatiske side på fulde gardiner.
>
>> Dig og sorte-Thorkild kan gå hånd i hånd i jeres ligegyldighed overfor
>> andre
>> mennesker og jeres ekstreme egoisme.
>
>> Hvad du har givet udtryk for i denne debattråd er en højre-ekstremisme
>> som
>> ikke ligger mange millimeter fra Nazistiske holdninger.
>
> Jeg har sådan set ikke givet udtryk for andre holdninger end dem
> flertallet af danskere giver udtryk for hver eneste dag: "Mere til mig
> og mindre til dig".

Nej næppe flertallet af befolkningen men helt sikkert flertallet af denne
NG.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Anders Wegge Jakobse~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 21-09-05 12:52

"Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3ll1qpwth.fsf@obelix.wegge.dk...
>> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>>
>>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:m3psr3p9ej.fsf@obelix.wegge.dk...
>>
>>> [snip en masse små-psykopatiske udsagn]
>>
>>> Det er rart at du endelig viser dig fra din mest despotiske, kyniske og
>>> usympatiske side på fulde gardiner.
>>
>>> Dig og sorte-Thorkild kan gå hånd i hånd i jeres ligegyldighed overfor
>>> andre
>>> mennesker og jeres ekstreme egoisme.
>>
>>> Hvad du har givet udtryk for i denne debattråd er en højre-ekstremisme
>>> som
>>> ikke ligger mange millimeter fra Nazistiske holdninger.
>>
>> Jeg har sådan set ikke givet udtryk for andre holdninger end dem
>> flertallet af danskere giver udtryk for hver eneste dag: "Mere til mig
>> og mindre til dig".

> Nej næppe flertallet af befolkningen men helt sikkert flertallet af
> denne NG.

Flertallet af befolkningen jager slagtilbud i Bilka, og er er
bedøvende ligeglade med at de slår den lokale købmand ihjel, bare de
kan få en skinke der er pumpet 2dl saltvand mere i.

Det må de for min skyld gerne, men de skal ikke forvente at jeg vil
tørre næse på dem.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Kim Larsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 21-09-05 13:10

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m34q8eprjv.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> news:m3ll1qpwth.fsf@obelix.wegge.dk...
>>> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>>>
>>>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:m3psr3p9ej.fsf@obelix.wegge.dk...
>>>
>>>> [snip en masse små-psykopatiske udsagn]
>>>
>>>> Det er rart at du endelig viser dig fra din mest despotiske, kyniske og
>>>> usympatiske side på fulde gardiner.
>>>
>>>> Dig og sorte-Thorkild kan gå hånd i hånd i jeres ligegyldighed overfor
>>>> andre
>>>> mennesker og jeres ekstreme egoisme.
>>>
>>>> Hvad du har givet udtryk for i denne debattråd er en højre-ekstremisme
>>>> som
>>>> ikke ligger mange millimeter fra Nazistiske holdninger.
>>>
>>> Jeg har sådan set ikke givet udtryk for andre holdninger end dem
>>> flertallet af danskere giver udtryk for hver eneste dag: "Mere til mig
>>> og mindre til dig".
>
>> Nej næppe flertallet af befolkningen men helt sikkert flertallet af
>> denne NG.
>
> Flertallet af befolkningen jager slagtilbud i Bilka, og er er
> bedøvende ligeglade med at de slår den lokale købmand ihjel, bare de
> kan få en skinke der er pumpet 2dl saltvand mere i.
>
> Det må de for min skyld gerne, men de skal ikke forvente at jeg vil
> tørre næse på dem.

Sådan gør vi man ikke på Vestegnen, der trives købmanden i bedste velgående,
så du behøver ikke komme at tørre næse på os

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Alucard (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 21-09-05 19:47

On Wed, 21 Sep 2005 14:09:37 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Sådan gør vi man ikke på Vestegnen, der trives købmanden i bedste velgående,

Det er vel p.g.a. ølsalget...

Kim Larsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 21-09-05 20:29

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse
news:bja3j1tfskiq3fnp0epluvthi946c0vq26@4ax.com...
> On Wed, 21 Sep 2005 14:09:37 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
> wrote:
>
>>Sådan gør vi man ikke på Vestegnen, der trives købmanden i bedste
>>velgående,
>
> Det er vel p.g.a. ølsalget...

Sådan er det jo hos alle købmænd også i København. Der hænger vist flere
druksutter rundt på hjørnerne i København end der generelt gør på vestegnen.
Nej det kan ikke gøre det alene med en rigtig købmandsbutik/lille
supermarked, der skal mere omsætning til end det. Det eneste er bare at de
er så f*cking dyre med mange af deres ting men på den anden side, handler
man der ikke så dør de og det duer ikke.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Pjensen73 (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 21-09-05 19:37

Kim Larsen skrev:
> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3psr3p9ej.fsf@obelix.wegge.dk...
>
> [snip en masse små-psykopatiske udsagn]
>
> Det er rart at du endelig viser dig fra din mest despotiske, kyniske og
> usympatiske side på fulde gardiner.
>
> Dig og sorte-Thorkild kan gå hånd i hånd i jeres ligegyldighed overfor andre
> mennesker og jeres ekstreme egoisme.
>
> Hvad du har givet udtryk for i denne debattråd er en højre-ekstremisme som
> ikke ligger mange millimeter fra Nazistiske holdninger.
>
De ligger sgu langt til højre for Nazisterne

Anders Wegge Jakobse~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 21-09-05 20:00

"Pjensen73" == Pjensen73 <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> writes:

> Kim Larsen skrev:
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> news:m3psr3p9ej.fsf@obelix.wegge.dk...
>> [snip en masse små-psykopatiske udsagn]
>> Det er rart at du endelig viser dig fra din mest despotiske, kyniske
>> og usympatiske side på fulde gardiner.
>> Dig og sorte-Thorkild kan gå hånd i hånd i jeres ligegyldighed
>> overfor andre mennesker og jeres ekstreme egoisme.
>> Hvad du har givet udtryk for i denne debattråd er en
>> højre-ekstremisme som ikke ligger mange millimeter fra Nazistiske
>> holdninger.

> De ligger sgu langt til højre for Nazisterne

Og som jeg skrev til Kim Larsen, så gider jeg ikke diskutere på det
niveau. Du kan også få lov til at danse krigsdans i glæde over at have
fået det sidste ord, hvis det er det du tænder på, men jeg tvivler på
at ret mange ser dig som en indsigtsfuld debattør.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Thorkild Poulsen (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 22-09-05 08:36


"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message
news:sLhYe.68513$Fe7.231191@news000.worldonline.dk...


> De ligger sgu langt til højre for Nazisterne

Nu var nazisterne jo nok mere venstreorienterede og sammenlignelige med
Stalin.

Thorkild


Pjensen73 (23-09-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 23-09-05 10:28

Thorkild Poulsen skrev:
>
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message
> news:sLhYe.68513$Fe7.231191@news000.worldonline.dk...
>
>
>> De ligger sgu langt til højre for Nazisterne
>
>
> Nu var nazisterne jo nok mere venstreorienterede og sammenlignelige med
> Stalin.
>
Ja, det har du ret i, men de fleste mener at nazisterne ligger på
højrefløjen. Der er sågar nogle her i gruppen der mener at de autonome
ligger på højrefløjen. Prøv at spørge Arne Vilstrup.

GB (21-09-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 21-09-05 05:46

"Hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:43308115$0$148
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg er glad for at regeringen viser sit rigtige mål, med deres
> kommunalreform.

Det er rendyrket socialdemokratisk hjernevask, den reaktion man møder hos
danskerne. Det ville da være fedt med et par AP'er til - det ville virkelig
få Danmark i sving rent økonomisk.

Og - uhadada - der er nogen, som har noget, som jeg ikke har. Det kan vi
sandelig ikke have.



--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.
Støt Israel - køb Israelske varer!
GB

Kim Larsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 21-09-05 08:14

"Hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43308115$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg er glad for at regeringen viser sit rigtige mål, med deres
> kommunalreform.
>
> Venstre - Så bliver de rige til noget.

Venstre - så bli´r fattigdommen til noget

Fremtidigt Venstre-citat: Hvem siger vi har noget imod at udvide
pjalteproletariatet ?

Fremtidigt Venstre-citat: Tryghed i samfundet skal vi ikke tilstræbe.

Fremtidigt Venstre-citat: Sygesikring er et forældet begreb - folk må klare
sig selv.

Fremtidigt Venstre-citat - et stykke længere ude i fremtiden: Vi har i dag
verden laveste skatteprocent, hvem siger at vi skal have sociale ydelser og
sygesikring som i andre lande ?

Med Venstre ved magten i mange år kan Danmark være sikker på at blive et af
de mest socialt forarmede lande i verden. Socialministeren meldte klart ud:
Jeg vil skide de fattigste et stykke. Jeg vidste godt at det var hendes
holdning men det var rart at hun satte ord på hvad Anders Fogh Rasmussen har
valgt som Socialminister.

Det er bare en skam at Dansk Folkeparti viser sig fra den side som vi kender
dem i denne her sag også. De freder socialministeren og viser hermed at de
taler med mindst to tunger. De er et af de mest utroværdige politiske
partier som findes.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




PerX ... (21-09-2005)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 21-09-05 14:22

In article <43308115$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
khoffmann@hotmail.com says...
> Jeg er glad for at regeringen viser sit rigtige mål, med deres
> kommunalreform.

Desvære fortsætter de med deres "Hvis du solgte din ejendom ville du
tjene så meget, så de skal du betale skat af" også selv man ikke har
fået en øre i kassen.

Korrupte svin.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste