Overflødige forbud: Imod nudisme, imod bla~
Fra : Bo Warming

Dato : 20-09-05 20:00

Voldtægt forekommer ikke i nudistlejre og ville ikke øges i byer, hvis
nøgenhed var tilladt overalt.Den historiske forklaring på, at alle kulturer
har tabu mod at færdes nøgen på arbejde og fest, er, at de rige (især
kvinder) med høj rang har fordele af, at klæder signalerer værdighed (og
dyre klæder signalerer særlig høj status)..
Kun svagt har følgende medvirket til lovforbud imod naturalisme 1. at
rigmanden med stort harem af smukke kvinder, ville beskytte dem mod lystne
blikke og forførelsesforsøg 2. at ældre konger ikke ville stå i skyggen af
unge, nøgne mænd med flottere kroppe.
Muslimer er endnu mere tilslørings-hysteriske end kristne - og de bornerte
kristne fx norske puritanske pornomodstandere, værdsætter indvandrerne som
partnere i kamp mod livsglæde.
Blasfemi-forbud vil være lettere at afskaffe - men også her har
indvandrervælgere med reaktionær kultur sat os årtier tilbage i udvikling.
Begge forbud værdsættes primært af magthavere, der kan lide at administrere
ufrihed, og befæste egen og traditionens trivsels-beskadigelse.

"Al anden påklædnintg end hvad holder varmen, er udtryk for forfængelighed.
Ambroce Bierce, Satans Bibel,

" At tie sandhed, er at begrave guld.Danske Ordsprog

" Uden er stort, ja eventyrligt mod til at ville sig selv i
guddommelig nøgenhed, når ingen til virkelig frigjorthed.
Henrik Pontoppidan

" Hjemmet er et sted , hvor du kan kradse dig, overalt hvor det klør.
Henry Ainsley

" Vi burde tænke, som om enhver kunne se ind i vor inderste
bevidsthed. Lucillius Seneca (B.C. 3-65 A.D)

" Jeg kan ikke tænke med tøj på. Florence Allen

" Det er et interessant spørgsmål, hvor mange der ville beholde deres
position i samfundet, hvis de blev berøvet deres tøj. Henry Davis
Thoreau

" Optræde nøgen på scenen? Det synes jeg er usmageligt. Men hvis
jeg var tyve år og havde en fantastisk figur, ville det være kunstnerisk,
smagfuldt, patriotisk og en udviklende religiøs oplevelse.
Shelley Winters

nød Perhaps truth is a woman, who has reasons for not revealing her
reasons. Nietzsche

Nød3 Mange mennesker bliver muligvis deprimerede ved synet af
menneskelig nøgenhed. Personligt kan jeg ikke se, at en grim krop er mere
anstødelig end et grimt sæt tøj. Evelyn Waugh

Nøf Der tales om masker, forestillelse og kunstlethed, og det er
alt sammen mangen god diskussion værd; med lad os så erkende, at sjælene
lige så lidt som legemerne er skikkede til at gå nøgne om. Nis Petersen

Nøf Hum havde alt for meget sminke, og alt for lidt tøj på. Det er
altid et godt tegn på, at en kvinde har problemer. Oscar Wilde

Nøf Jeg ville aldrig gå med en lårkort kjole. Det fjerner det
hemmelighedsfulde og giver manden en fornemmelse af, med et blik at kunne se
alt. Det svarer til at sluge maden uden at tygge den. Sophia Loren

Nøf1 Jeg tager kun tøj på for ikke at være nøgen, når jeg går ud og
køber ind. Julia Roberts

Nøf5 Kvindens nøgenhed er klogere end filsofiens lære.
Max Ernst.

Nøf6 Det er klart nok at en vis kultur er fornøden, før en følelse
som kærlighed kan opstå. Før den kvindelige kjole var til, var der ikke
kvinder, men kun hunner, og før der var kvinder var der ikke kærlighed til.
Georg Brandes1842-1927

nøf6 Kvindens hele væsen er en hemmelighed som bør bevares. Karen
Blixen

Nøf6 Modesty died when clothes were born.Mark Twain

Nøff6 Den nøgne sandhed fængsler ikke mennesker halvt så meget som de
let tilslørede halve sandheder. Jean Cocteau

nøg Det udtryk, en kvinde bærer på sit ansigt er langt vigtigere
end de klæder, hun bærer på sin krop. Dale Carnegie

nøg I mine erotiske fantasier sker der aldrig det, at nogen elsker
mig for mit intellekt. Nora Epron

Nøg3 Nøgenhed hører under kunst. Ikke under sex. Mae West

Nøg5 Lillemor (til den nøgent solbadende unge smukke Rikke) "Hvorfor
tager du egentlig altid solbad her, hvor alle kan se dig, i forhaven. Bag
huset kan du ligge i fred for nysgerrige blikke og ikke forarge nogen?
RIKKE: Jeg hader, når folk stiller spørgsmål, og så selv besvarer dem"

Nøg5 Og så mangen en god opfindelse er der til, at det er som en
kvindebarm: nyttigt og samtidig rart. Nietzsche

nøg8 Sex appeal is only a dirty name for abit of life-flame. No man
works so well and so successfully as when some woman has kindled alittle
fire in his veins. DH Lawrence

Nøg9 I legen står mennesket nøgent foran sin gud.
Platon

Nøh Man skal aldrig give en kvinde noget, som hun ikke kan have på om
aften. Oscar Wilde

nøh Sex og fester er de to eneste ting, hvor man rent faktisk skal
være til stede. Andy Warhol

nøh Uden begæret keder kvinder mig ubeskriveligt. Camus

Nøh7 Mændene ser ikke på klæder. Man forelsker sig ikke i en kvinde på
grund af den kjole, hun har på. André Maurois

nøj5 Unge damer i gennemsigtige bluser tror, de kan vinde slaget med
deres to batterier.Enhver artilleriekspert vil imidlertid kunne fortælle
dem, at ucamoufleret skyts er strategisk værdiløst.
James Stewart

Nøm Klæder er kroppens bedrag. Hans Lohberger

Nøm5 De smukkeste klæder bliver båret for at blive taget af.
Jean Cocteau

nøm5 Den eneste gang kvinder oplever en virkelig orgasme er, når de
køber tøj. Joan Rivers(andre siger at fødslen er eneste ægte orgasme for
kvinder)

NØm5 En kjole giver ingen mening, medmindre en mand ønsker at tage den
af. Francoise Sagan

Nøm5 En kjole skal være stram nok til at vise, at der er en kvinde
inden i den, og løs nok til at vise, hun er en dame. Ukendt

Nøm5 En kvinde, der allerede med sin påklædning viser alt, har ikke
mere, hun kan gøre mændene interesserede med. Raquel Welch

Nøm5 Jeg klæder mig på for kvinder og af for mænd. Angie
Dickinson

Nøm5 Jo dybere udskæringer, jo morsommere bliver festen. Ukendt

Fra : Bo Warming

Dato : 20-09-05 20:36

> [...]
> kvinder) med høj rang har fordele af, at klæder signalerer værdighed (og
> dyre klæder signalerer særlig høj status)..

Vil man forsøge en overordnet og subtil sammensværgelsesteori om lovkrav om
tøj-på, så er her en:

Lederskab i stammer og nationer har brug for at undgå oprør, og alt der
afleder opmærksomhed, vil sikre status quo.

Når mange går op i tøj, og køber dette dyre opium-for-folket, så er der ikke
tid og samling om at gøre noget ved de store fælles problemer, som
matriarkat og anden overklasse lever højt på

TVs popularitet (og bilens og lovjunglens m.m.), har meget at gøre med
sindrig del-og-hersk politik der opdeler middel- og underklasse i stridende
fraktioner der har travlt med ligegyldigheder.

På Marx tid var religionens magt i aftagen og det var letkøbt at kalde denne
adspredelse for "Opium for folket". Selvfølgelig opnås samme effekt på mange
andre måder. At beholde sin magt handler om stabilisering af samfundet ved
alt, der afleder folks opmærksomhed.
Og det har nok reddet nationerne fra mange ækle revolter, at klær og andet
pseudo optager os. Men det bevidste moderne menneske bør lege med alt, der
kan forbedres, og nøgenhed inde og ude er kilde til stor glæde til de, der
tør - why not.?
Dårlig lugt fra kroppen kommer hvor klæder hindrer ventilation. Vænner man
sig til kulde, hvad jeg kun har opnået vedr ben og hoved - så er man mere i
pagt med naturen og oplever mere. Sure tær er en sko-ting og ikke en god
oplevelse.Eskimoer ville ikke fryse i dansk klima nogensinde - kun
stenalderjægeren, der stod stille på lur efter bytte om vinteren, havde brug
for skind om sig. Men lændeklæder har man selv i troperne.