SFs racister
Fra : Peter HansenDK

Dato : 20-09-05 18:39

Her gik man rundt og troede, at SF var klinisk renset for racister. Men
Berlingske afslører i dag, at partiet er smækfyldt af racister.

http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=630058
SF København fremhæver det som en stor sejr for ligestillingen, at 80
procent af partiets spids-kandidater - fire ud af fem - er af samme
køn.

Det er altså OK, at være racist i SF, hvis bare man er racist af den
rette slags, nemlig køns-racist.

Fra : TBC

Dato : 20-09-05 20:10

"Peter HansenDK" <peterhansendk@tidni.com> skrev i en meddelelse

>Det er altså OK, at være racist i SF, hvis bare man er racist af den
>rette slags, nemlig køns-racist.

Du roder begreberne fuldstændigt sammen.
Køn er ikke det samme som race, så det har intet med racisme at gøre.
Du må vel mene køns eller sex chauvinist.

TBC

Fra : Per Rønne

Dato : 21-09-05 07:02

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> "Peter HansenDK" <peterhansendk@tidni.com> skrev i en meddelelse

> Du roder begreberne fuldstændigt sammen.
> Køn er ikke det samme som race, så det har intet med racisme at gøre.
> Du må vel mene køns eller sex chauvinist.

Højesteret har nu ellers afskaffet begrebet »racist« ved mod Dansk
Sprognævns råd at erklære det for et ganske almindeligt {og dermed
indholdsløst} skældsord.

Dansk Kvindesamfund og generelt feministerne er da også dybt racistisk,
da de vil indføre negativ diskrimination af hankønnet, mere vidtgående
end den der allerede eksisterer.
--
Per Erik Rønne

Fra : TBC

Dato : 22-09-05 18:39

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Højesteret har nu ellers afskaffet begrebet »racist« ved mod Dansk
> Sprognævns råd at erklære det for et ganske almindeligt {og dermed
> indholdsløst} skældsord.

Du taler in essense om basis for at man kan syntes at sproget i dette
tilfælde har mistet sin menig og er blevet udvandet på grund af en given
højesteretsdom?

Så derfor skulle man af den grund være undskyldt og kunne bruge ordet
fuldstændigt arbitrært, uanset om det giver mening og relevans til et
forhold, for andre at se?

En dom alene ændrer altså bare ikke folks opfattelse af sprog og ord
generelt eller i væsentlighed!

> Dansk Kvindesamfund og generelt feministerne er da også dybt racistisk,
> da de vil indføre negativ diskrimination af hankønnet, mere vidtgående
> end den der allerede eksisterer.

Men vi er enige om de ikke derved diskriminerer på basis af race?

....Og at ordet af opbygning relaterer sig til begrebet race, og af så godt
som alle ordbøger relaterer det til fordom eller diskrimination mm.
relateret til race.

TBC

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-05 19:57

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> Men vi er enige om de ikke derved diskriminerer på basis af race?

Næh, men Højesteret har jo redefineret ordet ...
--
Per Erik Rønne

Fra : TBC

Dato : 23-09-05 02:19

> Næh,

Nå, er vi er ikke enige om at de ved omtalte kønsdiskrimination ikke
diskriminerer på basis af race? ...Hvordan begrunder du det?

....Mener du da der omtales at de diskriminerer på basis af race, når de
angiveligt glæder sig over at "fire ud af fem - er af samme køn?" ...Hvordan
begrunder du at det er diskrimination på basis af race?

> men Højesteret har jo redefineret ordet ...

Er det måske højesteret alene der former vores sprog, endsige deres opgave?

At ord der oprindeligt har en eksakt eller snæver betydning ofte med tiden
får udvidet sit anvendelsesområde ganske betydeligt så det også kan bruges
som almindeligt skældsord, ændrer jo intet ved dets egentlige betydning. Af
selve ordet racisme er det tydeligt for enhver der ikke lukker øjnene og gør
sig ignorant, at se, høre og slå efter i en ordbog, at ordet er relateret
til begrebet race.

At påstå andet ville svare til at påstå at ordet "nazist" "kommunist" eller
"social demokrat" og andre reelle betegnelser Egon Olsen og enhver anden
dansker kan finde på at bruge som skældsord, ikke også skulle have en
egentligt og eksakt betydning. Og det er jo ikke tilfældet vel?

Hvis jeg kalder dig "din fucking kommunist", vil du formentligt til enhver
tid kunne afslå og måske modbevise at du reelt er kommunist. Men hvis du
omvendt ikke mener at et ord der bruges som skældsord, af den grund så ikke
har en egentlig, reel og eksakt betydning, hvis du altså mener at
omdiskuterede forhold reelt er racisme, ja så er du i sandhed også en
kommunist

TBC

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-05 06:26

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> Er det måske højesteret alene der former vores sprog, endsige deres opgave?

Det er Højesteret der definerer det juridiske indhold, og når Højesteret
afsiger en i bund og grund tåbelig dom, så medvirker den til at fratage
os et koncist sprog. George Orwell havde et ord for et sådant sprog:
»newspeak«.
--
Per Erik Rønne

Fra : TBC

Dato : 23-09-05 13:24

> Det er Højesteret der definerer det juridiske indhold,

Præcist!

> og når Højesteret
> afsiger en i bund og grund tåbelig dom, så medvirker den til at fratage
> os et koncist sprog.

Medvirker og påvirker ja. Men lad os forholde os til virkelighedens
beskaffenhed og status et øjeblik.

At mene eller påstå at ord der bruges som skældsord, f.eks. "racist",
"nazist" "kommunist" "DF'er" eller "social demokrat" og andre eksisterende
betegnelser Egon Olsen eller andre brugere og misbrugere af det danske sprog
kunne finde på at bruge som skældsord, ikke også skulle kunne have en
egentligt og eksakt betydning og funktion, er ikke korrekt eller i
overensstemmelse med virkelighedens status og beskaffenhed.

For det er jo ikke tilfældet vel? Der findes virkeligt folk der *er*
racister, nazister, kommunister, DF'ere og socialdemokrater.

Derfor kan påstanden stå, om at Peter blander begreberne sammen, med mindre
han blot overfladisk, ganske sløset og uden koncis relevans benytter et
eksisterende ord og begreb som skældsord, og dermed medvirker til
udviklingen med at udvande sprog og begreber.

Men status er at der fortsat ikke er noget der fratager ordets dets
egentlige betydning, i den undergravning du ganske rigtigt påpeger der
finder sted. Derfor kan det med rette påpeges at begreber blandes sammen.

TBC

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-09-05 22:57

Peter HansenDK wrote:

> [...]
> SF København fremhæver det som en stor sejr for ligestillingen, at 80
> procent af partiets spids-kandidater - fire ud af fem - er af samme

SF består efterhånden af 80 procent landsbytosser - uanset køn.

Fra : GB

Dato : 21-09-05 05:47

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:43308583$0
$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> SF består efterhånden af 80 procent landsbytosser - uanset køn.

Ja, og Villy Søvndahl står for 80% af idiotiet. Jeg så ham lige i debat på
TV i aftes - jeg sad bare og ventede på Fort Bragg.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Mark Jensen

Dato : 21-09-05 11:06

On 21 Sep 2005 04:47:28 GMT, GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
>Ja, og Villy Søvndahl står for 80% af idiotiet. Jeg så ham lige i debat på
>TV i aftes - jeg sad bare og ventede på Fort Bragg.

Jeg er SÅ træt af Villy Søvndahl, ikke mindst fordi han er i næsten
samtlige debatter i øjeblikket. Han kunne godt lige holde lidt pause.

Fra : Jim

Dato : 21-09-05 11:24

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er SÅ træt af Villy Søvndahl, ikke mindst fordi han er i næsten
> samtlige debatter i øjeblikket. Han kunne godt lige holde lidt pause.

Ja, han er umådelig trættende at lægge ører til.
Jeg så ham også lige 2 minutter i debatten på DR2, det var rigeligt.
Jeg måtte have 2 espressoer bare for at holde øjnene åbne.

Og når nu vi er ved Debatten, så har studieværten det med at afbryde midt i
P. Kjærsgaards tale.
"Ja, og det blev det sidste ord for i aften", siger han så midt i Pias
sætning.
Og det gøre han meget ofte. Mon ikke han skal skiftes ud af Plummer.

J.

Fra : John Schmitt

Dato : 21-09-05 07:10

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> SF består efterhånden af 80 procent landsbytosser - uanset køn.

Og jorden er flad . . .

Fra : Tim

Dato : 21-09-05 08:07

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Og jorden er flad . . .

Undrer ikke, at du stadig tror det.

Tim

Fra : Jim

Dato : 21-09-05 08:12

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> Og jorden er flad . . .

Præcis.. hele vejen rundt..

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-09-05 21:00

John Schmitt wrote:

> Og jorden er flad . . .

Du har ret - det er selvfølgelig 99,9999 procent af SF'erne, der er
landsbytosser.

Fra : John Schmitt

Dato : 22-09-05 10:04

> Du har ret - det er selvfølgelig 99,9999 procent af SF'erne, der er
> landsbytosser.

Det man siger er man selv (det er jo niveauet her, desværre)

JS

Fra : Jim

Dato : 22-09-05 11:15

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det man siger er man selv (det er jo niveauet her, desværre)

Så må du jo se, om du kan hæve dig over dit nuværende niveau.

Her er niveauet fint.

J.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-09-05 12:50

John Schmitt wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det man siger er man selv (det er jo niveauet her, desværre)

Du er flad?

Fra : John Schmitt

Dato : 22-09-05 14:36

> Du er flad?

Nej jeg har da en 30.000-40.000 i banken . . .

JS

Fra : Jim

Dato : 22-09-05 15:22

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nej jeg har da en 30.000-40.000 i banken . . .

Ja, så kan jeg godt forstå, at du er flad.
Det er det, der ligger i min tegnebog.

Har du mistet dit arbejde, siden du er så fattig?

Fra : John Schmitt

Dato : 22-09-05 16:29

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> Ja, så kan jeg godt forstå, at du er flad.
> Det er det, der ligger i min tegnebog.
>
> Har du mistet dit arbejde, siden du er så fattig?
Nu sagde jeg ikke noget om mine aktier og obligationer og de tre
sommerhusgrunde jeg har i udbud . . .

JS

Fra : Jim

Dato : 22-09-05 18:58

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> Nu sagde jeg ikke noget om mine aktier og obligationer og de tre
> sommerhusgrunde jeg har i udbud . . .

Nå, så har du da lidt på bunden at starte med.
Så skal du nok også blive velhavende en dag.

J.

Fra : Peter Bang

Dato : 23-09-05 22:05

>Ja, så kan jeg godt forstå, at du er flad.
>Det er det, der ligger i min tegnebog.
>
>Har du mistet dit arbejde, siden du
>er så fattig?

.... og alligevel har du ikke dankort ... er der svaret skat, eller
ophørte patriotismen efter DF og hjemmeværn?

Der er noget ærgeligt over personer, der brillierer med
tegnebogens størelse ... kører du også firehjulstrækker?

Fra : Jim

Dato : 23-09-05 22:22

"Peter Bang (slet G4BV6)" <peterbang@G4BV6privat.dk> skrev i en meddelelse

> ... og alligevel har du ikke dankort ... er der svaret skat, eller
> ophørte patriotismen efter DF og hjemmeværn?

Jo, men dankortet bruges jo kun i Føtex.
Og det er jo kun et af mange kreditcards, som ligger og fylder i min
tegnebog.
Om der er svaret skat, kan jeg egentlig ikke huske.
Er det ikke ligegyldigt?

> Der er noget ærgeligt over personer, der brillierer med
> tegnebogens størelse ... kører du også firehjulstrækker?

Ja, det er sgu trist, for jeg har deværre ikke en lomme, der er stor nok til
den.
Om jeg kører firhjulstrækker?
Nej, alle kræfterne er placeret på baghjulene... alle 350Hk.
Damn, sådan en chevy den trækker...

Fra : John Schmitt

Dato : 23-09-05 23:46

> [...]
> til den.
> Om jeg kører firhjulstrækker?
> Nej, alle kræfterne er placeret på baghjulene... alle 350Hk.
Og min pik er større end din . . .

Fra : Tim

Dato : 24-09-05 00:00

> Og min pik er større end din . . .

Blot endnu hint til, at de røde er større i munden (!!), end i
virkeligheden?

.... eller sårn' noget

Tim

Fra : John Schmitt

Dato : 24-09-05 00:15

Hello, Tim!
You wrote on Sat, 24 Sep 2005 01:00:06 +0200:

T> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
??>>
??>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
??>> news:433471f1$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
??>>> "Peter Bang (slet G4BV6)" <peterbang@G4BV6privat.dk> skrev i en
??>>> meddelelse news:11275097020.543183642186033@dtext.news.tele.dk...
??>>>> Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev:
??>>>>
??>>>>>> Nej jeg har da en 30.000-40.000 i banken . . .
??>>>>>>
??>>>>> Ja, så kan jeg godt forstå, at du er flad.
??>>>>> Det er det, der ligger i min tegnebog.
??>>>>>
[...]
??>>>
> [...]
??>>> trækker...
??>> Og min pik er større end din . . .

T> Blot endnu hint til, at de røde er større i munden (!!), end i

Tåge-Tim gylpede igen igen igen . . .

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl

Fra : Tim

Dato : 21-09-05 07:30

"Peter HansenDK" <peterhansendk@tidni.com> wrote in message
[...]

------

Sådan er det stort set med alle venstreorienterede.

Tim

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-09-05 08:48

[...]

Jeg går ud fra, at du hermed mener, at børn er aldersracister, når de har
det med at hænge ud i børnehaver, hvor der er 95% børn og kun 5% voksne?

Fra : Peter HansenDK

Dato : 21-09-05 19:58

Det er ikke mig, der roder begreberne sammen. "Racisme" har i lang lang
tid også dækket diskrimination pga fx religiøs og sexuel
orientering. Så det er ikke spor absurd også at inddrage køn i
racisme-begrebet..

Fra : TBC

Dato : 22-09-05 18:49

>Det er ikke mig, der roder begreberne sammen. "Racisme" har i lang lang
>tid også dækket diskrimination pga fx religiøs og sexuel
>orientering.

Ifølge hvem og hvad?

At en lov om trusler, forhånelse eller nedværdigelse i folkemunde kaldes
"racisme paragraffen" er ikke basis for at blande begreberne sammen. Loven
selv definerer jo netop race, religion, politisk tilhørsforhold og seksuel
orientering særskilt, fordi disse ikke kendes eller kan samles under et
enkelt begrebet som racisme som har en særegen betydning i sproget, som
langt de fleste ordbøger og ordets opbygning i øvrigt relaterer til begrebet
race, som heller ikke er det samme som køn eller religion.

I øvrigt indgår ordet racisme slet ikke i Straffelovens §266b.

TBC

Fra : Peter HansenDK

Dato : 21-09-05 20:01

Hvis der er en overordnet målsætning om aldersligestilling i
børnehaverne, ja, så er det aldersracisme, at juble over, at børn
udgør 95%, så man er fri for de "ækle ældre".

Præcist som det er kønsracisme, at juble over, at de gode kvinder
udgør 85%, selvom der er en overordnet målsætning om ligestilling..

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-09-05 21:04

Peter HansenDK wrote:
> Hvis der er en overordnet målsætning om aldersligestilling i
> børnehaverne, ja, så er det aldersracisme, at juble over, at børn
> udgør 95%, så man er fri for de "ækle ældre".

Du misforstår. Det CRL prøver at sige er, at SF er en børnehave.

Fra : GB

Dato : 22-09-05 19:18

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:4331bc93$0
$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Du misforstår. Det CRL prøver at sige er, at SF er en børnehave.

CRL har ret - damn!