Nazi-jæger Simoin Wiesenthal er død
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 20-09-05 09:41

News:

=== citat start ===

131 TV3 DK tir 20 sep (2005, CET) 10:23:53

En stor nazi-jæger er død

Nazi-jægeren Simon Wiesenthal, der
overlevede Holocaust, er død i en
alder af 96 år. Han døde i sit hjem i
Wien i Østrig. Før 2. verdenskrig var
Simon Wiesenthal arkitekt. Men efter
krigen viede han sit liv tiul at bringe
Holocaustens krigsforbrydere for
retten. Han har sagt: "Når
historien ser tilbage, vil jeg have
folk til at vide, at nazisterne ikke
kunne dræbe millioner af mennesker og
slippe af sted med det."

20. SEP 09:50 (CET, red.)

=== citat slut ====

Heaven-Break:
(2005-09-20, CET 10:21:34, delay 0)
- "Amen."

String-OUTPUT from the T-4 logbook:
4387 news:uz4Xe.68097$Fe7.229658@news000.worldonline.dk

> Hændelsen indtraf i dag søndag 2005-09-18, CET 04:30

(Tysk Nazi-politiker i Tyskland død søndag pga. hjertestop)

Interrupt's:
2005-09-20, CET 01:41
2005-09-20, CET 01:42
2005-09-20, CET 01:43
2005-09-20, CET 02:03

All interrupts classified.

Expected impact-time:
Thursday 2005-09-22, GMT 02:30

With kind regards,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 20-09-05 22:32
Fra : Bo Warming

Dato : 21-09-05 06:28

"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> wrote in message

> http://www.patriot.dk/simonw.html

Som altid er Kreibergs hjemmeside præget af videnskabelighed, men særlig
vigtig er det ikke at Mossad har al "ære" for Eichman-opsporing og
Wiesenthal er fupmager

Vigtigt er når krigsforbryderanklagede fra Kroatien skal gemme sig i
klostre, hvor man klogt nægter at hjælpe til hævnbureaukratiet(Politiken
idag). Efter krigsafslutning kan selv den værste krigsforbryder PÅ
TABERSIDEN ikke gentage udåd, så straf er resourcespild og viser kun den
lave etik hos de der vil straffe.

"Retfærdighed ikke hævn" ævles, men retfærd er når min far sagde til min
bror og mig, når vi skulle dele en sodavand, at den der hælder op i de to
glas, skal vælge sidst. Overvågning kan man næsten ikke få for meget af, og
det er retfærdighed når dømte ikke har samme ret til hemmelighedskræmmeri
som os andre. Bødestraf er fornuftig statsindtægt samt afskrækkelse. Fængsel
er klogt mod voldspsyiopater og visse tyve - og i ulande der skal spare, kan
dødsstraf være retfærdig.Og mod terrorister et nødvendigt nødværge. Men
tilgivelse rager ikke staten, og al Wiesenthans hævn og såkaldte
retfærdighed var ondere end de værste nazisters adfærd.Det skulle hindre
sandfærdig historieskrivning.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 21-09-05 22:41

"Bo Warming" skrev i en meddelelse
> [...]

> Vigtigt er når krigsforbryderanklagede fra Kroatien skal gemme sig i
> klostre, hvor man klogt nægter at hjælpe til

Nå -

>Fængsel
> er klogt mod voldspsyiopater og visse tyve - og i ulande der skal
spare,
>kan dødsstraf være retfærdig.

LOL

>Og mod terrorister et nødvendigt nødværge.

Det må man sige.

> Men
> tilgivelse rager ikke staten, og al Wiesenthans hævn og såkaldte
> retfærdighed var ondere end de værste nazisters adfærd.

Vel f-#&§# var den da ej. Men kan da ikke regne med at myrde millioner
af mennesker, uden at nogen bliver vrede over det. - Heiliger bim bam.

Ruth

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-09-05 23:09

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote in message

> Vel f-#&§# var den da ej. Men kan da ikke regne med at myrde millioner
> af mennesker, uden at nogen bliver vrede over det. - Heiliger bim bam.

Hvorfor spilder du ord på usenettets Balle-Lars?

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-09-05 23:11

> Hvorfor spilder du ord på usenettets Balle-Lars?

Hvorfor spilder du ord på at belære andre om, hvem de skal spilde ord på?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/21/05)

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-09-05 23:59

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor spilder du ord på at belære andre om, hvem de skal spilde ord på?

Bare en vennetjeneste. Ruth er et alt for rart menneske til at blive fanget
ind af Bos ordgyderi og omklamring. Begynder man først at svare ham, finder
han hurtigt ens telefonnummer ...

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-09-05 19:41

> Bare en vennetjeneste. Ruth er et alt for rart menneske til at blive
> fanget ind af Bos ordgyderi og omklamring. Begynder man først at
> svare ham, finder han hurtigt ens telefonnummer ...

Så du mener altså, Ruth er for dum til selv at finde ud af, hvem hun skal
svare på usenet. Er Ruth syv år gammel?

Tak for kaffe.

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-09-05 21:31

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så du mener altså, Ruth er for dum til selv at finde ud af, hvem hun skal
> svare på usenet. Er Ruth syv år gammel?
>
> Tak for kaffe.

Hvordan føles det egentlig at være sådan en selvretfærdig gnavpot, Jens?

Per V.

Fra : GB

Dato : 22-09-05 21:58

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan føles det egentlig at være sådan en selvretfærdig gnavpot,
> Jens?

Hold dine sure opstød i de dertil indrettede grupper, vandmand.

--
GB

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-09-05 08:20

> Hvordan føles det egentlig at være sådan en selvretfærdig gnavpot,
> Jens?

Den lader vi lige stå et øjeblik, mens vi alle læser denne igen: "Hvorfor
spilder du ord på usenettets Balle-Lars?"

Dit spørgsmål var retorisk, ikke?

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-09-05 09:06

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Den lader vi lige stå et øjeblik, mens vi alle læser denne igen: "Hvorfor
> spilder du ord på usenettets Balle-Lars?"
>
> Dit spørgsmål var retorisk, ikke?

Nej. Jeg undrer mig af et ærligt hjerte over, at en så velbegavet
og -formuleret person som du så ofte bruger din tid på sure opstød.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-09-05 09:39

> Nej. Jeg undrer mig af et ærligt hjerte over, at en så velbegavet
> og -formuleret person som du så ofte bruger din tid på sure opstød.

Tænk, nøjagtig sådan har jeg det med dig og dine kommentarer til de
formastelige, der svarer Bo Warming.

Skal vi lave en aftale? Du ophører med at fortælle andre om, at du har Bo
Warming i dit kill-filter, og jeg ophører med mine sure opstød.

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-09-05 10:40

> [...]
>
> Skal vi lave en aftale? Du ophører med at fortælle andre om, at du har Bo
> Warming i dit kill-filter, og jeg ophører med mine sure opstød.

Tror du virkelig, du kan overholde det? Lad det komme an på en prøve

Per v.>

Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-05 16:06

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

> Nej. Jeg undrer mig af et ærligt hjerte over, at en så velbegavet
> og -formuleret person som du så ofte bruger din tid på sure opstød.

Når Per VAdmand mudderkaster og hetzer om at de, hvis indlæg ikke hans smag,
er så anti-dialog som morderen Balle-Lars - er det så ikke langt mere
mavesurt end Jens Bruuns nysgerrighed?

Fra : GB

Dato : 23-09-05 13:32

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Dit spørgsmål var retorisk, ikke?

Per har det med det retoriske.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-09-05 17:00

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-09-05 17:58

> [...]

Ja? Bortset fra et par enkelte smuttere i ovenstående, er den da ikke helt
ved siden af. Der er i hvert fald intet retorisk i den.

Fra : Ulvir

Dato : 23-09-05 19:05

Jens Bruun wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja? Bortset fra et par enkelte smuttere i ovenstående, er den da ikke
> helt ved siden af. Der er i hvert fald intet retorisk i den.

Hvordan definerer I to retorik, egentligt?

Jeg kan definere det på 4 måder:

Ved at bruge sproget effektivt, med henblik på at behage, eller overtale
lytteren.
At ændre sprogstilen ved overdreven brug af verbal 'pynt'.
Højlydt, forvirret og tom snak.
Et studium i retorik kræver udvidet kendskab til sprogets regler og
tekniker, for derefter at kunne bruge dette effektivt, i særdeleshed når det
bliver brugt ved taler i offentlig rum.

Mvh- Ulvir.

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-09-05 21:46

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja? Bortset fra et par enkelte smuttere i ovenstående, er den da ikke helt
> ved siden af. Der er i hvert fald intet retorisk i den.

Den er da smadderretorisk. (Retorik=veltalenhed). Der er ingen retoriske
spørgsmål i den, men det er jo noget ganske andet.

Per V.

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 24-09-05 09:39

> Den er da smadderretorisk. (Retorik=veltalenhed). Der er ingen
> retoriske spørgsmål i den, men det er jo noget ganske andet.

Der er bare det ved det, at det alt sammen er afskrift fra andre.
På den fløj kan de ikke selv finde på noget originalt.

Så veltalenhed er et alt for pænt ord om det ordskvalder, som GB opvarter
med.

PEJ
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-09-05 19:33

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> writes:

> Den lader vi lige stå et øjeblik, mens vi alle læser denne igen: "Hvorfor
> spilder du ord på usenettets Balle-Lars?"

Balle-Lars holdt til det sidste på at han var uskyldig.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-05 19:58

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Balle-Lars holdt til det sidste på at han var uskyldig.

Ved man idag om han var skyldig?

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 23-09-05 20:52

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Balle-Lars holdt til det sidste på at han var uskyldig.

Hellere Balle-Lars end Killfilter-Bo.

PEJ

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-09-05 21:46

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Balle-Lars holdt til det sidste på at han var uskyldig.

Det passer sgu da meget godt.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-05 11:44

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> "Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Det passer sgu da meget godt.

Er dommen ikke en, der er faldet for revisionisme a la Dreifus og Præsten i
Velby?

Fra : Bo Warming

Dato : 22-09-05 21:40

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så du mener altså, Ruth er for dum til selv at finde ud af, hvem hun skal
> svare på usenet. Er Ruth syv år gammel?
>
> Tak for kaffe.

Jeg er jo diagnosticeret som skabs-pædofil af visse usenettere, så en 7 årig
Ruth har brug for brave mænds beskyttelse!

Fra : Bo Warming

Dato : 22-09-05 07:47

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor spilder du ord på at belære andre om, hvem de skal spilde ord på?

Balle-Lars var en af de sidste danske dødsdømte, og gad ikke gå til skrifte
før henrettelsen, som fik megen medieopbakning - en intelligent ateist. Et
yndet hadeobjekt, journalister og andre prædikanter fordømte. Det er denne
hetz som Vadmand hylder. Ikke fordi der ikke er ontopic dialog med mig, når
nogen lægger op til det. Men fordi Vadmand altid er kommet til kort og har
vist sig blottet for logik og facts vedr sine postulater - altid er flygtet
efter een replik.
Jeg har ved opringning til Per stjålet max 2 min af hans tid. Big deal. Han
foregav venlighed og stod i telefonbogen.
Er disse betragtninger selvmedlidende? Sføli ikke. Hannah Arendts ord om at
vi alle er skyldige i holocaust bevises af at når en GynterWaldraff typer
som jeg optræder afviger-agtigt, så falder akademikere i fælden og viser
samme personforfølgelse som hvad nazier viste jøder.
Var de tyskere uskyldige der stemte Hitler for at afskaffe arbejdsløshed og
bagefter udtrykte klædelig medynk med jøder i stil med Vadmands bæren kåben
på begge skuldre? Yderst få tyskere kan kaldes mere skyldige end
gennemsnitsdanskeren, der blot var heldig ikke at være presset ind i samme
rolle.

"Det, der er plager en mands samvittighed, generer ikke en andens. Således
er den ene samvittighed I konflikt med den anden."
Hannah Arendt(moral-relativist a la Glistrup og Nietzsche og hendes kæreste
nazifilosoffen Heidegger)

"The fault is in us Forgiveness is the key to action and
freedom. Hannah Arendt

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 21-09-05 23:37

"Per Vadmand" skrev i en meddelelse

> Hvorfor spilder du ord på usenettets Balle-Lars?

He he - det skal jeg sige dig. Det var både fordi jeg fik lyst at skrive
lige netop det jeg skrev. Og så osse fordi der sådan virkede jævnt
kedeligt overalt - i alle de grupper jeg abonnerer på.

Ruth

Fra : Bo Warming

Dato : 22-09-05 08:07

> [...]
>
> Vel f-#&§# var den da ej. Men kan da ikke regne med at myrde millioner
> af mennesker, uden at nogen bliver vrede over det. - Heiliger bim bam.

Jamen fortæl mig hvori Eichmanns synd bestod. Han adlød ordrer, helt som du
gør på dit arbejde. Fik nogle tog til at køre, så Deutches Bundesbahn
opfyldte sine krigsforpligtelser. Han havde ikke høj rang. Han sendte en
kollega til København straks eftere 1 okt 1943 for at bekræfte som et
tydeligt og klart løfte at der aldrig kunne være eller havde været planer om
at de Theresienstadt deporterede skulle udføre hårdt arbejde eller
forflyttes den de ikke-luksuriøse lejre. I forhold til den menige tyskers
levevis var forholdene VIP for danske og tyske jøder, der havde boet her et
par år - bl.a. supergode hospitaler og aldrig underlødig kost
Var der gaskamre til lusene i denne anstalt? JEg tror at det var så sundt et
klientel, der placeredes her, at det ikke behøvedes.

Fra : Ulvir

Dato : 22-09-05 09:31

Bo Warming wrote:

>JEg tror at det var så
> sundt et klientel, der placeredes her, at det ikke behøvedes.

Deres generelle sundhedstilstand ved befrielsen var vist ikke særlig god..

Fra : Bo Warming

Dato : 22-09-05 09:54

"Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote in message

> Deres generelle sundhedstilstand ved befrielsen var vist ikke særlig god..

De sidste måneder af krigen havde de allierede bombet tysk infrastruktur i
smadder, så mad kunne ikke bringes frem, og selvom kz-lejrene i de første
90% af deres tid havde perfekt og tilstrækkelig diætforsyning/kosttilbud, så
brød meget diarre og tyfus sygdom ud i de sidste måneder. Og så kan man ikke
holde på maven og man ligner et skelet med opsvulmet mave.

De fleste var dog ikke meget tyndere end ved ankomsten, men hærgede,
radmagre tyfus-syge fanger, der ankom med de hvide busser - måske 1% af
fangerne foråret 1945 - kom til at dominere fotodokumentationen. Tyskerne
skulle jo tilsværtes som u-mennesker, selvom krig er krig.

Folk var slanke dengang, sammenlignet med nu.

Er man vant til lækker mad og pludselig får man spartansk, trist mad, så er
dette extremt stressende i vor kultur hvor måltidshyggen afstiver
selvrespekt. Den triste kartoffel-rige (dvs sunde) mad og roesuppe var, som
hvad landmænd giver deres trækdyr - tilstrækkelg. Men når man er fjernt fra
sin familie og venner bidrager alle de mange deprimerende faktorer til
psykosomatisk sygdom. Gu' var det ondt, uden dog at nå
Hiroshima-dimensioner. Men målrettet ønske om aflivning er ikke
sandsynliggjort vedr nogen lejr. Som sagt var der i Theresienstadt bedre
hospitalsfaciliteter end for andre tyskere - excl. soldater.

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-09-05 10:14

"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.patriot.dk/simonw.html

Det er en rigtigt lille små-nazistisk hjemmeside du har lavet dig der, hva´
?

Hvad med at få den danske forening til at lave et link til din hjemmeside
eller de vil måske heller ikke kendes ved dig ?

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 21-09-05 13:16

On Wed, 21 Sep 2005 11:14:08 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Det er en rigtigt lille små-nazistisk hjemmeside du har lavet dig der, hva´

Jeg er dansker, og som Hitler så ganske rigtig sagde adskillige gange,
nationalsocialismen kender kun tyskheden og er ikke beregnet på
eksport. Nazismen er et historisk tysk fænomen. Jeg er modstander af
indvandringen, og jeg kan ikke se til hvad jeg skulle kunne bruge
dette tyske fænomen, som opstod som følge af Tysklands nederlag i
Første Verdenskrig og den deraf følgende Versaillestraktat - altsammen
noget, som danskere ikke kan identificere sig med. Der var slet ingen
indvandrere eller indvandring fra den tredje verden i Tyskland den
gang, så det var altså slet ikke det, som Nazismen handlede om. For
mig drejer det sig om at stoppe indvandringen og det multietniske
samfund, og for at gøre det er det nødvendigt systematisk at nedbryde
den antiracistiske propaganda. Det er så det, jeg gør.

>Hvad med at få den danske forening til at lave et link til din hjemmeside
>eller de vil måske heller ikke kendes ved dig ?

De plejede nu gennem flere år at have et link til min hjemmeside. Det
er åbenbart nu blevet fjernet. Men hvad, Den Danske Forening har
udviklet sig til en udelukkende anti-islamisk organisation. Jeg
derimod er modstander af en hver indvandring fra den tredje verden.
Religion interesserer mig ikke.

Fra : Peter Bang

Dato : 21-09-05 17:44

Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk> skrev:
> [...]

Kærlighed gør blind, men det er stadig noget forvrøvlet sludder.
Nazismen var blot Hitlers udgave at et fascistoidt
diktatur. Stalin havde sin fortolkning, ligesom Pol Pot, Amin og en
god håndfuld andre friske fyrster. Det har intet med
nationalitet eller race at gøre. Afstumpede demagoger med evner
indenfor folkedrab findes i alle egne af verden, og
udtryksformerne er stort set ens.

> [...]
>følgende Versaillestraktat - altsammen
>noget, som danskere ikke kan
>identificere sig med. Der var slet ingen

Nej, det var vel nærmere sigøjnere og jøder, der måtte betale den
ultimative pris for Adolfs vrangforestillinger om skyld
og vækst. Selvom jeg er sikker på, at du har en statistik, der nok
nærmere lovpriser hans evne til at finde meningsfyldt
arbejde til pøbelen i diverse sommerlejre.

>For
> [...]

Forkert. Du prøver. Der er en væsentlig forskel. Du tilhører en perfid
minoritet, der nok må leve med fortrinsvist at hyle
i egne rækker. Jeg påregner ikke de store høreskader eller de store
logistiske udfordringer i forbindelse med den årlige
generalforsamling .....øh .... afholder man generalforsamlinger blandt
revisionister, eller bliver det ved flueknepperiet?

>De plejede nu gennem flere år at have
> [...]

Og DDFs langsommelige, men dog stigende afstandstagen fra Adolfs store
sandhed har ikke noget med det at gøre, vel?

Fra : Per Hagemann

Dato : 21-09-05 19:39

"Peter Bang (slet 0PX0K)" <peterbang@0PX0Kprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Og DDFs langsommelige, men dog stigende afstandstagen fra Adolfs store
> sandhed har ikke noget med det at gøre, vel?

Den Danske Forening blev startet af Søren Krarup, hvis far var
modstandsmand. Andre frontfigurer i DDF var personligt med i
modstandskampen, Sune Dalgård og Jens Toldstrup.

Allerede tidligt ekskluderede DDF folk, der bare blev beskyldt for noget i
retning af nazisme. Eksempelvis blev Kaj Vilhelmsen fra Nationalpartiet
Danmark på et tidspunkt smidt ud.

--
Ikke integrering men internering plus hurtigst mulig reeksport til Tyskland
var opskriften. Storværket herom er Henrik Havreheds disputats »De tyske

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-09-05 20:11

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Allerede tidligt ekskluderede DDF folk, der bare blev beskyldt for noget i
> retning af nazisme. Eksempelvis blev Kaj Vilhelmsen fra Nationalpartiet
> Danmark på et tidspunkt smidt ud.

Nå ja, så er de næsten stuerene

Fra : Per Rønne

Dato : 21-09-05 22:31

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> wrote:

> Den Danske Forening blev startet af Søren Krarup, hvis far var
> modstandsmand.

Og hvis slægt i øvrigt er jødisk. Jeg tror at det var hans farfar og
farmor der lod sig døbe, for at farfaderen kunne blive folkekirkepræst.
I nazistisk optik gjorde det Søren Krarup til - halvjøde. Han »burde«
have været sat i Theresienstadt som lille - mon han var med samme
fiskerbåd over Øresund som brødrene Melchior?
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Hagemann

Dato : 22-09-05 00:19

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> have været sat i Theresienstadt som lille - mon han var med samme
> fiskerbåd over Øresund som brødrene Melchior?

Halvjøder fra Danmark gik fri. Min farmor var halvjøde, datter af overlæge
Israel Rosenthal, og hun boede krigen igennem i Puggaardsgade, tæt ved
politigården.

Søren Krarups jødiske ophav var en norsk professor de Caspari, jeg ved ikke
om det var hans morfar eller farmors far.

--
Sura 5:52" O I som tror, tag ikke jøderne og de kristne til venner. De er
hinandens venner. Den af jer, der tager dem til venner, er sandelig en af

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-05 05:21

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> wrote:

> Søren Krarups jødiske ophav var en norsk professor de Caspari, jeg ved ikke
> om det var hans morfar eller farmors far.

Jeg har i hvert fald læst en artikel af ham, hvorefter han nævner at det
var farfaderen {Alfred} Krarup der konverterede. Men det er længere tid
siden at jeg læste den, og det er i hvert fald rigtigt at Carl Paul
Caspari (1814-92) konverterede.

Søren Krarup har i øvrigt en fætter der hedder Ole Krarup. Professor,
dr.jur., og politisk placeret på den yderste venstrefløj.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Hagemann

Dato : 22-09-05 10:27

> [...]
>
> Søren Krarup har i øvrigt en fætter der hedder Ole Krarup. Professor,
> dr.jur., og politisk placeret på den yderste venstrefløj.

Der findes sikkert en slægtstavle et sted på Internet. Ved brug af Blå Bog
findes følgende:

Søren Krarup søn af Vilhelm Krarup og Bodil marie Langballe.
Ole Krarup søn af Per Krarup og Gertrud Møller.
Per Krarup søn af Alfred Krarup og Maia Caspari

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-05 11:59

> [...]

> Ole Krarup søn af Per Krarup og Gertrud Møller.
> Per Krarup søn af Alfred Krarup og Maia Caspari

Og ifølge SDE var Vilhelm Krarup også søn af Alfred Krarup {og Maia
Caspari}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 22-09-05 07:34

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Halvjøder fra Danmark gik fri. Min farmor var halvjøde, datter af overlæge
> Israel Rosenthal, og hun boede krigen igennem i Puggaardsgade, tæt ved

Enorme antal af de "til Sverige flygtende jøder" var helt åbenlyst for alle
uden for risiko. Ikke kun i Danmark var halvjøder og jødisk gifte fredet.

Flot at Fogh i synagogen i Krystalgade 2003 turde sige at ny forskning viser
at der ikke var fare forbundet med "flugten" - som bør kaldes udvisning.

Theresienstadtdræbte ingen dansker eller tysk jøde flygtet til Danmark.
Måske det indgik i studehandel som noget af jødisk ledelse ØNSKET, at der
skulle være lidt drama og derfor nogle især tyske jøder deporteret til denne
luksus getto , Næsten alle , især af de omkomne, var over 60 gamle og
amtsborgmester Kaalund har påpeget at skiftes fra en ældreafdeling til en
anden er dødelighed enorm - også i DK p.t. Plejehjemspatienter er
vanemennesker og stresses let - uanset rødekorspakker osv

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 22-09-05 09:19

On Wed, 21 Sep 2005 23:31:28 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>have været sat i Theresienstadt som lille - mon han var med samme
>fiskerbåd over Øresund som brødrene Melchior?

Ifølge det direktiv, som tyskerne udstedte vedrørende arrestationen
af de danske jøder, fremgår det tydeligt, at det ikke gjaldt for
halvjøder og jøder gift med ikke-jøder.

Jeg har faktisk en morbror, som under besættelsen giftede sig med en
jødinde, så hun slap for at tage til Sverige. At han så mange måneder
efter jødernes flugt til Sverige på grund af sine forbindelser til
modstandsbevægelsen blev tvunget til at flygte til Sverige sammen med
sin jødiske kone er så en anden sag. Han blev faktisk hentet af
modstandsbevægelsen på sit arbejde og ført direkte til det sted, hvor
afskibningen til Sverige fandt sted om natten. Om det var fordi
modstandsbevægelsen ikke stolede på ham og ville bringe ham af vejen
på denne humane måde, eller om han virkelig var kommet på tyskenes
sorte liste på grund af modstandsarbejde, har jeg aldrig fundet ud af.
Nu kunne hans jødiske kone ikke længere dække sig ind under at være
gift med en ikke-jøde og måtte derfor følge med sin ægtemand til
Sverige.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-09-05 10:17

> [...]

Skal vi sige kvart-jødisk, hvis farfar var heljødisk.? Der er vist også
jøder i Glistrups slægt - who cares?
At DF kaldes antijødisk når Søren Espersen har jødisk kone og børn i
Jerusalem, er derimod avis-løgn af den sædvanlige type. Læs JP dd.

> [...]
> Nu kunne hans jødiske kone ikke længere dække sig ind under at være
> gift med en ikke-jøde og måtte derfor følge med sin ægtemand til

Besættelsesmagten interesserede sig meget overfladisk for jøder i oktober
1943, men gad ikke lede efter manglende siden, og en dansk-gift jøder var
usårlig og fredet, også selvom manden var i Sverige. Vielsesattesten kunne
skaffes fra et kirkekontor -det var nok. Men Gestapo ville ikke kræve det,
de var ligeglade.

Krarups far var vel skribent af et par artikler i illegale blade - og kun
ved at medtage sådanne (samt ventegrupper med et ubrugt gevær under sengen i
april 1945) kan man presse samlet antal danske modstandsfolk op over 200.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 22-09-05 11:32

On Thu, 22 Sep 2005 11:16:48 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]

>skaffes fra et kirkekontor -det var nok. Men Gestapo ville ikke kræve det,

Men de stolede altså ikke på tyskerne. Derfor skulle hun med.

Fra : Per Hagemann

Dato : 22-09-05 21:46

> Skal vi sige kvart-jødisk, hvis farfar var heljødisk.?

Det var hans farmors far Paul Caspari som konverterede væk fra jødedommen.
Farfaren Alfred Krarup nedstammer ikke fra nogen med jødenavne, medmindre
Manniche er et jødisk navn.

Der er vist også
> jøder i Glistrups slægt - who cares?

Der var en sag, hvor Glistrup blev beskyldt for at være del i den jødiske
konspiration, men det har næppe haft politisk betydning. Her sagen refereret
i Peter Neerup Buhls 2001-bog:

citat start
Lyngby rets dom af 4/7 1994 (SS 92-19-94)

To tiltalte, den 67-årige Steffen Guy Christensen og den 62-årige
Jørgen Arum, blev her idømt de hidtil strengeste straffe efter § 266
b, henhv. 60 dage og 3 måneder. Sidstnævnte, der også var tidligere
straffet efter § 266 b med 30 dages hæfte (i 1988, se ovenfor), blev
desuden dømt efter vold efter straffelovens § 244. Der straffedes også
for "hån, skældsord eller anden fornærmelig tiltale" vendt mod
dommeren. De to havde systematisk uddelt løbesedler af forhånende og
nedværdigende karakter over for jødiske medborgere. En række
fremtrædende borgere, bl.a. statsadvokat Erik Merlung, havde på deres
privatadresse modtaget løbesedlerne, ifølge hvilke alt blev styret af
jøder - fx angaves både Poul Nyrup Rasmussen, Uffe Ellemann-Jensen,
Erhard Jakobsen, Mogens Glistrup og Preben Møller Hansen at være jøder
med del i den globale konspiration.

Der blev i sagen også dømt for udtalelser rettet til bl.a.
personalet i en postekspedition, der var blevet kaldt "jødetampe".

citat slut

Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-05 07:26

> [...]
> jøder - fx angaves både Poul Nyrup Rasmussen, Uffe Ellemann-Jensen,
> Erhard Jakobsen, Mogens Glistrup og Preben Møller Hansen at være jøder

Jeg har haft besøg af SGC og JA og de var ikke senil-demente men lidt
fanatiske på en måde, jeg fandt var en interessant karikatur af mig selv.
At de fik så hårde straffe skyldtes mere skattefusk end racisme-forhånelse

En interessant analog til deres aparte enspænderi oprør er der anmeldelser
af idag i alle aviser.

Sophie Scholl der helgenkåres i dagens premierefilm og i en tilsvarende
"Letzte fünf tage" om den lille bitte hviderose-gruppe, var tilsvarende uden
situationsfornemmelse og realitetssans da hun og brodeen delte skingre
antinazi løbesedler ud kort før krigens slut - altså rent selvmord.
Hun kunne have spredt sig i hovedsagen rigtige budskab bedre hvis hun havde
talt med folk og kun givet tryksagen til de der var motiveret. Hun var en
spammer og forrædder mod sin sag.
At råbe GudErDød under katolsk messe i middelalderen er at ønske sig på
kætterbålet, og så dum var hun - skingerheden i løbesedlerne skal ses i
sammenhæng med tiden. Man skal ikke altid hyle som de ulve man er iblandt -
men lidt.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 21-09-05 19:24

On 21 Sep 2005 16:44:03 GMT, Peter Bang <peterbang@0PX0Kprivat.dk>
(slet 0PX0K) wrote:

>Kærlighed gør blind, men det er stadig noget forvrøvlet sludder.
>Nazismen var blot Hitlers udgave at et fascistoidt
>diktatur.

Jeg forstår slet ikke, hvorfor man skulle være tilhænger af diktatur,
blot fordi man er modstander indvandringen og det multietniske
samfund. Jeg kan ikke se nogen sammenhæng. Tænk på USA, verdens første
moderne demokrati: i de første hundrede år af det demokratiske USAs
historie var der negerslaveri og i de følgende næste hundrede år var
der apartheid mellem sorte og hvide. USA behøvede slet ikke noget
diktatur for at være racistisk. Det klarede man udmærket indenfor
demokratiets rammer.

Jeg ønsker dog hverken negerslaveri eller apartheid men blot noget så
beskedent som at stoppe indvandringen fra den tredje verden og
hjemsende de allerede indvandrede. Og hvorfor dog fuske med noget så
besværligt som at afskaffe demokratiet? Demokratiet er alt for dybt
rodfæstet, velfungerende og generelt accepteret i lande som USA og
Danmark, at det vil være en nytteløs kamp mod vejrmøller at forsøge
at afskaffe det. Så hellere holde sig til noget væsentligt og
meningfyldt - nemlig at bremse indvandringen fra den tredje verden og
begynde repatrieringen af de allerede indvandrede. Jo færre etniske
fremmede, der er i landet, desto mindre grobund vil der være for
racisme. Man slår således to fluer med et smæk ved at hjemsende de
etnisk fremmede. Dels slipper man både for de problemer, som et
multietnisk samfund skaber, samtidig med at man slipper af med
racismen i takt med at de etnisk fremmede udrejser.

> Stalin havde sin fortolkning, ligesom Pol Pot, Amin og en
>god håndfuld andre friske fyrster. Det har intet med
>nationalitet eller race at gøre.

Nazisme og kommunisme var afgørende forskellige på et vigtigt punkt.
Nazismen var som navnet siger en national socialisme, der var
begrænset til tysktalende områder, hvorimod kommunismen var en
internationale socialisme, der skulle gennemføres i hele verden.

>Afstumpede demagoger med evner
>indenfor folkedrab findes i alle egne af verden, og
>udtryksformerne er stort set ens.

Hvad har alt dette dog at gøre med min modstand mod indvandringen og
det multietniske samfund?

>Nej, det var vel nærmere sigøjnere og jøder, der måtte betale den
>ultimative pris for Adolfs vrangforestillinger om skyld
>og vækst.

Nazismen handlede primært ikke om sigøjnere og jøder men om at gøre
noget for at rette op på Tysklands nederlag i Første Verdenskrig og
den for tyskerne så hårde og uretfærdige Versaillestraktat. At så
nazisterne gav jøderne skylden for både udbruddet af Første
Verdenskrig, Tysklands kapitulation og den senere Versaillestraktat og
mange andre onder, der plagede den tidsTyskland, er så en ganske anden
sag.

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-09-05 20:13

> Nazisme og kommunisme var afgørende forskellige på et vigtigt punkt.
> Nazismen var som navnet siger en national socialisme, der var
> begrænset til tysktalende områder,

Nå det var det som Tysklands nabolande fik at føle. Javel så. Det giver jo
straks en helt ny særegen form for logik (mere særegen end logik).

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 21-09-05 20:37

On Wed, 21 Sep 2005 21:13:10 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Nå det var det som Tysklands nabolande fik at føle. Javel så. Det giver jo
>straks en helt ny særegen form for logik (mere særegen end logik).

Det blev da aldrig forsøgt at gøre Danmark nazistisk. De to første
danske statsministre under besættelsen, Stauning og Buhl var da
kernegode danske socialdemokrater og den tredje statsminister,
Scavenius var fra det radikale venstre.

Danmark og Norge blev besat, efter at krigen var brudt ud, af rent
militærstrategiske årsager. Hvis ikke Norge var blevet besat af
tyskerne, var det blevet besat af englænderne, ligesom Island og
Færøerne blev det. Den Anden Verdenskrig var en forlængelse af Første
Verdenskrig. Som den forhenværende engelske premier minister en gang
så rigtigt udtrykte det ved at kalde Første Verdenskrig og Anden
Verdenskrig for trediveårskrigen. Den brød ud i efteråret 1914 og
sluttede i foråret 1945 med en våbenhvile fra 1918 til 1939.

Fra : Peter Bang

Dato : 21-09-05 22:26

Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk> skrev:
> [...]

Ja, det var tider. Kunne være interessant at snuppe en lille
meningsmåling mellem slaverne, ikke? Bare lige for at høre
hvordan de så på Guds eget land og det påståede demokrati.
Apartheid-systemet i sydstaterne opstod jo heller ikke ud af
demokratiet. Det var vel mere en praktisk foranstaltning, ikke?
Praktisk for de hvide naturligvis.

> [...]
>Og hvorfor dog fuske med noget så
>besværligt som at afskaffe
>demokratiet? Demokratiet er alt for dybt

Ja. Ærgeligt, ikke?

>Så hellere holde
> [...]

Og du mener ikke Adolfs våde drøm om det tredje rige indbefattede
andet end Niedersachsen??
Jeg tror din præmisse for revisionisme trænger til en optramning.

> Hvad har alt dette dog at gøre
>med min modstand mod indvandringen og
>det multietniske samfund?

Ja, lidt at tænke på i de mørke vinteraftener.

> Nazismen handlede primært ikke om
> [...]

.... den for NAZISTERNE så hårde Versailletraktat. Nazismen handlede om
landegrænser, men i endnu højere grad om udbredelsen
af budskabet om det stolte tyske folk og det retmæssige ariske
herredømme. Selvom du naturligvis mener at det handlede om
at få asfalteret nogle veje og få sat gang i landbruget og
industrialiseringen.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 22-09-05 09:46

On 21 Sep 2005 21:26:21 GMT, Peter Bang <peterbang@1AEF3privat.dk>
(slet 1AEF3) wrote:

> [...]
>Apartheid-systemet i sydstaterne opstod jo heller ikke ud af
>demokratiet. Det var vel mere en praktisk foranstaltning, ikke?

Men det var åbenbart ikke i strid med demokratiet. Ihvertfald var det
ikke nødvendigt at afskaffe demokratiet for at opretholde
negerslaveriet og den efterfølgende apartheid. Negerslaveriet blev
ganske vist afskaffet - men ikke med demokratiske midler - men derimod
med militær vold gennem en blodig borgerkrig.

>USA behøvede slet ikke noget

>Ja. Ærgeligt, ikke?

Jeg forstår slet ikke, hvorfor jeg tillægges sympati for diktatur.
Jeg er da ikke nogen autoritær tysker opdraget i den preussiske ånd.
Nej, jeg er dansker født af danske forældre og opvokset i Danmark.
Hvorfor tillægger du mig så en fremmedartet sympati for diktatur?

>Og du mener ikke Adolfs våde drøm om det tredje rige indbefattede
>andet end Niedersachsen??

Det omfattede ihvertfald ikke "die dummen Dänen". Dem ville han
hellere end gerne slippe for. Og igen det Tredje Rige var for tyskere
og ikke udlændinge af nogen art. Selvfølgelig var det godt at være
arier, hvis man vel og mærke også var tysker. Ellers var man uden
interesse for det tredje rige.

>Ja, lidt at tænke på i de mørke vinteraftener.

Du kan altså ikke besvare spørgsmålet.

> [...]
>landegrænser, men i endnu højere grad om udbredelsen
>af budskabet om det stolte tyske folk og det retmæssige ariske

Og hvad har Danmark og "die dummen Dänen" så at gøre med det "stolte
tyske folk" at gøre?

>Selvom du naturligvis mener at det handlede om
>at få asfalteret nogle veje og få sat gang i landbruget og
>industrialiseringen.

Det handlede vel om at gøre Tyskland til en supermagt - noget som var
mislykkedes i Første Verdenskrig.

Fra : Peter Bang

Dato : 21-09-05 12:20

Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk> skrev:

>http://www.patriot.dk/simonw.html

Find flere spændende links til spændende læsning på denne side:

http://www.patriot.dk/revision.html

Wiesenthal er i Kreibergs verden ikke den eneste løgner. Og hvis
man betvivler Kreibergs og hans mentor Ernst Zundels store viden
om verdens virkelige gang, så er det bare at tage et kig på den
lille grafiske gennemgang af de store tænkere øverst på siden:

Galileo tænkte en del på jordens placering i solsystemet; Luther
tænkte en del over den romerske kirke; Jefferson tænkte en del
over tanketyrani; ... og Ernst Zundel - der naturligvis er næste
led i evolutionen - tænker en del over Holocaustløgnen :)

Jeg synes det er rart at se diverse konspirationsteorier finde et
samlingssted som http://www.patriot.dk. De store tænkere har
absolut behov for et forum, hvor de kan tage hinandens hårde
arbejde seriøst. Til gavn for os alle.

For at sikre seriøsiteten i den uvildige revision har Kreiberg
kastet andre emner ind i legen. Specielt racesammenblanding er et
tema hos den lille ariske internet-enklave.

Men Kreiberg gør det lødigt, for som han skriver på
http://www.patrot.dk/race.html :

"... Jeg bygger ikke mit syn på betydningen af de etniske
forskelligheder på hverken nazismens tyske chauvinisme eller
racismens påstand om en races "ret" til herske over andre racer.

Nej mit grundlag er derimod erfaringen fra historien, sund
fornuft, logik og naturens evige love ..."

'Erfaringen fra historien' understøttes af nøje udvalgte kilder,
mens begreberne 'sund fornuft', 'logik' og 'naturens evige love' i
høj grad står for Kreibergs egen regning. Kritikere af Kreiberg
vil nok påstå, at det er her kæden hopper af.

Den sidste idiot er jo ikke født endnu. Men hvis jeg her og nu
skulle uddele en pris for 'Alternativ Begavelse', så synes jeg, at
http://www.patriot.dk ligger lige til højrebenet ... i hvert fald
til højre ...

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-09-05 12:33