Velfærdskommission: Vi kan beholde efterlø~
Fra : Per Rønne

Dato : 20-09-05 07:20

I dagens Politiken kan man på:

bl.a. læse følgende:

==
God tid
-------

Velfærdskommissionen har tidligere udtalt, at befolkningsforskydninger i
fremtiden enten kræver, at vi hæver skattesatserne med 8,7 procentpoint
eller skaffer 274.000 flere i beskæftigelse, for eksempel via en
afskaffelse af efterlønnen.

Men kommissionen erkender i en ny rapport, der offentliggøres tirsdag,
at der dybest set er ganske lang tid, til de helt store problemer sætter
ind.

»De store problemer ligger 30-40 år ude i fremtiden. Og man kan sige, at
jo længere ude problemerne ligger, jo større grund er der til at sætte
dem på observationslisten, frem for at gøre noget dramatisk«, siger
Torben M. Andersen om for eksempel efterlønnen.

Glad beskæftigelsesminister
---------------------------

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) hilser de nye toner
fra Velfærdskommissionen velkommen. Han mener ikke, at der er brug for
hurtige og dramatiske reformer.

»Problemerne kommer gradvist til os. Og problemerne kan løses gradvist
og løbende. Det er den vej, jeg mener, vi skal betræde. Vi skal udvise
rettidig omhu og tage fat nu. Det er måske nok lidt meget forlangt, hvis
vi anno 2005 skal løse alle problemer de næste 35 år på én gang«, siger
ministeren.
==

Som sædvanlig er de Radikale utilfredse. De ønsker forringelserne
gennemført så hurtigt som muligt, og ser derfor DFs finger i
udmeldingen.

Ikke desto mindre er det en interessant udmelding her før
Velfærdskommissionen omkring om et par måneder barsler med dens
betænkning. Som oplæg til forhandlingerne om velfærdsreformer, som vil
være det politiske vægtigste i begyndelsen af 2006.

--
Per Erik Rønne

Fra : Martin K

Dato : 20-09-05 08:39

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> »De store problemer ligger 30-40 år ude i fremtiden.

Hvilket betyder, at vi kan nå at afværge dem, hvis bare vi får børn nok nu,
som til den tid vil være 30-40-årige produktive bidragydere til
velfærdssamfundet.

--
Martin K

Progressiv

Fra : Martin

Dato : 20-09-05 08:51

Martin K skrev:

> [...]
>
> Hvilket betyder, at vi kan nå at afværge dem, hvis bare vi får børn nok nu,
> som til den tid vil være 30-40-årige produktive bidragydere til

Efterlønnnen skal væk. Helt væk. Mennesker med nedslidt helbred skal
der tages vare om, men at sende en fisk 60-62 årig på
forsørgelseshjælp er ikke et tegn på velfærd men derimod enormt
pinligt. Nå vi fortæller kineserne at vi arbejder 37 timer i ugen og
går på pension som 60-årige glor de på os som kom vi fra månen, og
så sætter de priserne op, for vi må jo have råd til det.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 09:08

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

Skal vi ikke bare konstatere efterlønnere er nasserøve.

Thorkild

Fra : morten sorensen

Dato : 22-09-05 09:11

Thorkild Poulsen wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
>

> Skal vi ikke bare konstatere efterlønnere er nasserøve.

De vil vel hævde at de har betalt til det.

--

morten sorensen

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 09:18

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> De vil vel hævde at de har betalt til det.

Gu har de ej, der mangler 600 Mia. i fælleskassen.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 22-09-05 09:29

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Gu har de ej, der mangler 600 Mia. i fælleskassen.

Er det virkeliog kun de der vil/er/kommer på efterløn der står for den
deficit?

Det kunne jo hjælpe hvis man fik stoppet en masse sort arbejde, f.eks. i Dit
område.

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 09:38

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
> meddelelse news:4332689c$0$49018$14726298@news.sunsite.dk...

> Er det virkeliog kun de der vil/er/kommer på efterløn der står for den

Ja, det er dem der har skabt gælden. Jeg har ikke noget mod folk trækker sig
tilbage tidligt, hvis de selv betaler.

> Det kunne jo hjælpe hvis man fik stoppet en masse sort arbejde, f.eks. i
> Dit område.

Sort arbejde i mit område ?

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 22-09-05 09:43

> Ja, det er dem der har skabt gælden. Jeg har ikke noget mod folk trækker
> sig tilbage tidligt, hvis de selv betaler.

Hvad med du og jeg, hvad med de mange tusinder der er døde siden 60'erne,
har de ikke været med, eller er det *kun* de der vil tyage imod det af
statens skabte tilbud, der hedder efterløn, hvor folk selv er med til at
betale!?

> Sort arbejde i mit område ?

Du mener måske ikke at der sker sort arbejde i Humlebæk/Kokkedal?

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 11:21

> [...]
> har de ikke været med, eller er det *kun* de der vil tyage imod det af
> statens skabte tilbud, der hedder efterløn, hvor folk selv er med til at

Kan du ikke formulere det lidt anderledes, måske lidt mildere tobak i piben.

> Du mener måske ikke at der sker sort arbejde i Humlebæk/Kokkedal?

Jeg troede du mente inden for mit arbejdsområde. Jo, det er ganske enkelt
umuligt at opdrive arbejdskraft til småopgaver, med mindre det er sort, det
kan jo ikke betale sig.

Thorkild