Irak - befrielsen og demokratiseringen for~
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-09-05 04:37

To britiske soldater arresteret for at have myrdet en irakisk politimand
og såret en anden blev ved en heltemodig aktion sikret mod at skulle
blive stillet for et frit og demokratisk irakisk retsvæsen.

Med kamphelikoptere og tanks smadredes muren til fængslet og soldaterne
bragt i sikkerhed. Sådan går man foran og viser et godt eksempel på,
hvordan retfærdighed skal forsvares og udmøntes. Endnu en stolt dag for
De Villige Besættere.

De lokale protesterede voldsomt, så man var nødt til lige at dræbe et
par stykker af dem. Nu kan det da ikke vare længe før irakerne kommer
med de der blomster, der blev talt så meget om for et par år siden.
Hurra for os.

http://breakingnews.iol.ie/news/story.asp?j=156436186&p=y5643689z

Fra : Per Rønne

Dato : 20-09-05 06:04

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
> par stykker af dem. Nu kan det da ikke vare længe før irakerne kommer
> med de der blomster, der blev talt så meget om for et par år siden.

Og du drager naturligvis automatisk de mest anti-vestlige konklusioner.
Resten af os venter på eventuelt at få en fornuftig forklaring.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Knaap

Dato : 20-09-05 07:00

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Og du drager naturligvis automatisk de mest anti-vestlige konklusioner.
> Resten af os venter på eventuelt at få en fornuftig forklaring.

Henrik Svendsen, manden man altid vil have gående foran sig....aldrig
bagved.

Allan Knaap

Fra : Allan Riise

Dato : 20-09-05 07:03

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4262336.stm

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 20-09-05 07:13

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4262336.stm

Og vi husker stadig sagen, hvor BBC havde svært ved at indrømme
manipulationer, der skulle gøre en sag mere »sexy«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 20-09-05 07:19

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Og vi husker stadig sagen, hvor BBC havde svært ved at indrømme
> manipulationer, der skulle gøre en sag mere »sexy«.

Og, du misinformerer, bl.a. om at jeg skulle ønske at alle børn i Danmark
skulle spise halal mad, og intet andet i skole/dag inst. og børnehaver.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/09/19/AR2005091900572.html

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 20-09-05 07:43

> [...]

> Og, du misinformerer, bl.a. om at jeg skulle ønske at alle børn i Danmark
> skulle spise halal mad, og intet andet i skole/dag inst. og børnehaver.

Sådan kunne dine udmeldinger fortolkes. Men det er da muligt at du ikke
havde søgt tilbage i tråden, og ikke set hvad debatten var inde på.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/09/19/AR200509
1900572.html

Og vi afventer stadig fulde detailler. BBCs udmelding var at fangerne
var ved at blive overgivet til briterne, men at disse pludselig blev
angrebet af Mehdi-militsen, der ledes den rabiate shia-leder Moqtada
Sadr, som mange anser som en gangster.

Jeg siger at blot at vi skal afvente yderligere informationer, før vi
drager konklusioner.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 20-09-05 07:22

http://www.nytimes.com/2005/09/20/international/middleeast/20iraq.html?oref=login

http://www.cnn.com/2005/WORLD/meast/09/19/iraq.main/index.html

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 20-09-05 07:43

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]

Og nu har jeg altså ikke tid lige nu til at læse dem; jeg har andet at
gøre, og må vente til i aften.
--
Per Erik Rønne

Fra : jodem

Dato : 20-09-05 07:35

> [...]
>
> Og vi husker stadig sagen, hvor BBC havde svært ved at indrømme
> manipulationer, der skulle gøre en sag mere »sexy«.

Ja, det varer nok længe, inden TV2 og BBC gør det igen. Hvad har det med
denne sag at gøre?

Fra : Allan Riise

Dato : 20-09-05 07:40

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det varer nok længe, inden TV2 og BBC gør det igen. Hvad har det med
> denne sag at gøre?

Åhh, det er bare en typisk Per E. Rønne, kan man ikke argumentere imod
fakta, så laver man en fodfinte, og sætter ? tegn ved kilden.

Problemet er bare at der ikke "kun" er en kilde, men mange, rigtig mange.

Men hva', sådan er det med P.E.R. han *vil* bare have ret, og har han det
ikke, så stopper man bare i den tråd man mener at have ret i, når det
modsatte bevises.

Lidt drengerøvs agtigt.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 20-09-05 07:46

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det varer nok længe, inden TV2 og BBC gør det igen. Hvad har det med
> denne sag at gøre?

Jeg vil bare vente til vi har flere informationer, før jeg vil
konkludere noget. Og det er ikke nok at bringe flere »kilder« {aviser} -
det er ikke ukendt at de til syvende og sidst kommer fra samme kilde.
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 20-09-05 18:20

On Tue, 20 Sep 2005 07:04:27 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Og du drager naturligvis automatisk de mest anti-vestlige konklusioner.
>Resten af os venter på eventuelt at få en fornuftig forklaring.

Forklaringen forelå allerede inden denne aktion. De var på en hemmelig
mission klædt i civil, og nægtede at stoppe ved en vejspærring
etableret af irakisk politi. Her indgik de så i ildkamp med irakerne,
hvor der var dræbte, men de blev taget til fange og smidt i fængsel.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 20-09-05 18:42

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> [...]
> etableret af irakisk politi. Her indgik de så i ildkamp med irakerne,
> hvor der var dræbte, men de blev taget til fange og smidt i fængsel.

Der er nu kommet en lidt anden forklaring også.

Det var blevet aftalt at briterne skulle hente de to, men aftalen blev
fra irakisk side ikke holdt, og de to blev overgivet til Sadrs milits,
hvorfra de så blev befriet. Tilsyneladende har der været tale om
politifolk som den irakiske regering, og de førender shiaer, ikke har
haft kontrol over.
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 20-09-05 19:03

On Tue, 20 Sep 2005 19:42:13 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>hvorfra de så blev befriet. Tilsyneladende har der været tale om
>politifolk som den irakiske regering, og de førender shiaer, ikke har

Hvor har du den forklaring fra? I Washington Post er en britisk
talsmand direkte citeret for at sige det var en befrielsesaktion.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 21-09-05 06:32

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Hvor har du den forklaring fra? I Washington Post er en britisk
> talsmand direkte citeret for at sige det var en befrielsesaktion.

Fra gårsdagens DR, radioavisen, 12:00. Eller var det Deadline 17:00?
Begge kan i øvrigt høres / ses på www.dr.dk.

Se i øvrigt:

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2005/09/20/110129.htm

- hvor man kan læse:

==
Britiske soldater var gidsler i Irak
------------------------------------

20. september 2005 11.05 Udland

To britiske soldater, som i går blev befriet med magt i Basra, var taget
som gidsler af militante shiamuslimer, siger det britiske
forsvarsministerium.

De to briter, som menes at arbejde som hemmelige agenter, blev først
taget til fange af irakisk politi og indsat i et fængsel.

Herfra blev de udleveret og senere fundet i et nærliggende hus, hvor de
ifølge en britisk militærtalsmand i Basra var taget som gidsler af
væbnede shiamuslimske mænd.

Befrielsesaktionen blev indledt med, at to britiske kampvogne kørte ind
i fængslet, og derefter vognene sat i brand af vrede irakere.
==

Man bør i øvrigt altid holde hovedet koldt, når der pludselig kommer
»oplysninger« om overgreb. Vente lidt før man træffer konklusioner - det
gælder naturligvis også den artikel, jeg netop har citeret. I længden
skal sandheden nok dukke op, selv om der nu også er tradition for at
ondskabsfulde løgne kan holde sig i live længe.

De »vrede irakere« kom i øvrigt fra en i forvejen planlagt demonstration
til fordel for den ekstreme Sadr-milits.

For en god ordens skyld kan jeg så også bringe følgende nyere link:

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2005/09/20/205035.htm
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 21-09-05 15:20

On Wed, 21 Sep 2005 07:31:30 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>
>Befrielsesaktionen blev indledt med, at to britiske kampvogne kørte ind
>i fængslet, og derefter vognene sat i brand af vrede irakere.

Jeg håber sandelig du selv kan se det selvmodsigende i det du citerer.
Briterne blev udleveret til shiamuslimske mænd og ført til at
nærliggende hus, mens briterne befriede deres landsmænd ved at vælte
fængslet.

Hvordan kan de befri dem fra fængslet hvis de befinder sig i et andet
hus.

Det du har her er "damage control". den korrekte historie er forlængst
ude i amerikanske medier.
> [...]
>
>De »vrede irakere« kom i øvrigt fra en i forvejen planlagt demonstration
>til fordel for den ekstreme Sadr-milits.

De vrede irakere blev anråbt over højttalere fra politiets vogne, hvor
de bad om hjælp til at holde briterne stangen.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 21-09-05 15:28

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De vrede irakere blev anråbt over højttalere fra politiets vogne, hvor
> de bad om hjælp til at holde briterne stangen.

Glem det Croc, der kan nok så mange gange blive begået fejl, og fortalt
sjove historier fra koalitionssiden af, summen af det helle er går det godt,
er det alene p.g.a. koalitionen, går det dårligt, så er det fordi at Irak
ikke er klar til, I.E. Irakiske befolkning, at blive demokratiseret, de må
mangle et gen eller lignende, og hvis de samme Irakere er her i landet, så
er de Muslimske 5'te kolonne der kun er ude på at undergrave det gode Danske
samfund, karakteriseret ved Kandis, Morgensang i skolerne og kolonihavehuse.

Hvis man så spørger de samme fusentaster der ikke vil se virkeligheden i
øjnene hvorfor de mon gik med til, forsvarer at der er begået krig imod
Irak, så er det for at samme Irakiske befolkning, åbenbart ellers i mange
tilfælde manglende evnerne til Demokrati, men med stor lyst til krig og
terror, de har fortjent at blive befriet og Demokratiseret.

Ævl og bævl...

--
Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 21-09-05 19:18

On Wed, 21 Sep 2005 16:28:15 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>tilfælde manglende evnerne til Demokrati, men med stor lyst til krig og
>terror, de har fortjent at blive befriet og Demokratiseret.

Så lige i TV2 at det ikke var militser som holdt briterne fangne, men
at de blev tilbageholdt i politimesterens eget hus.
I de andre debatter omkring at "regeringen" i Irak kun er frontfigur
for de virkelige magthavere, blev der leveret et slående bevis af
Allawi, der udmelder at briternes aktion og foragt, for det styre de
selv er ved at indsætte, sandelig ikke sætter skår i det gode forhold
mellem Irak og okkupationen. Man bliver så rørt at det er lige før man
får tårer i øjnene.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 21-09-05 19:25

> [...]
> selv er ved at indsætte, sandelig ikke sætter skår i det gode forhold
> mellem Irak og okkupationen. Man bliver så rørt at det er lige før man

Ja, man skal ikke læse alt for meget om Irak 1 time før, og 1 time efter
hovedmåltiderne, det er til at brække sig over.

Men, det som er det værste, og som vi heldigvis er nogen der vedholder at
udstille, det er jo at mange folk ikke forstår, eller evner at se igennem,
det enorme spind af intriger, rævekager, økonomiske og olie interesser for
slet ikke at tale om militær industrien har smidt udover fakta, som jo gør
at det udadtil, hvis man nøjes med madbilletterne og overskrifterne, får det
til at se, om ikke tilladeligt, så dog med et vidst skær af moralsk ret at
man er gået ind og "Demokratisere Irak", og intet kunne være mere forkert.

--
Allan Riise

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-09-05 09:55

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> [...]
> par stykker af dem. Nu kan det da ikke vare længe før irakerne kommer
> med de der blomster, der blev talt så meget om for et par år siden.

De var jo på en militær opgave uden at være iført uniform, og det ved vi
giver ret til fængsling på ubestmet tid, og uden adgang til advokat og
forsvarer, og det kan vi jo ikke have at kristne mennesker bliver usat for
den slags barneri...vel??

Peter

Fra : Allan S Bitsch

Dato : 20-09-05 12:08

Med den klodsede "befrielsesaktion" har englænderne i høj grad skudt sig
selv i foden og gjort arbejdet sværere for dem selv og deres partnere i
krigen. For det første slap et større antal kriminelle fri. For det andet er
det udbasuneret, at man har udsendt spioner, og irakerne vil være endnu mere
opmærksom på, om der skulle være flere af af dem.

Jeg mener ikke de to soldaters liv skulle være ofret. Men en anden gang
burde man i hvert fald overveje sine metoder og konsekvenserne af dem.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 26-09-05 15:51

Why do the US and UK want civil war in Iraq?
http://www.theinsider.org/news/article.asp?id=1535

Iraq 'terrorists' are British special forces
http://www.theinsider.org/news/article.asp?id=1556

Jan Rasmussen