Kriminalitet bliver nu helt forbudt!
Fra : Ulrich Valera

Dato : 19-09-05 23:51

I nyhederne i dag til middag på DR3 kunne man høre nogle begejstrede
topfolk fortælle, at alle Internet-udbydere nu er tvunget ind i et
samarbejde om omfattende censur.
Alle Nyhedsgruppeindlæg - som dette - og alle hjemmesider skal gennemses
for ulovlige ytringer og eventuelt billedmateriale.
Der skal straks indgives politianmeldelse, når sådanne ting opdages.

En af eksperterne udtalte, at "det sætter en stopper for at alt det, som
vi ALLE er imod bliver lagt ud på Internettet".

- Hvis ALLE er imod det - hvem er det så, der lægger det ud???

Og hvad med ytringsfriheden? - Nå, ja den brugte vi vel ikke alligevel -

- Det går sandelig stærkt for tiden med at få strammet op på alt!!

Hysteriet kører helt vanvittigt derudad!

I dag kunne man fx. læse skatteministerens forslag om et klippekort for
erhvervsdrivende, som efter 3 klip skal fradømmes retten til at drive
virksomhed - !

- Nå - der røg så bageren, cykelhandleren og slagteren så over på
bistand!
Det er nemlig gjort så kompliceret at drive virksomhed, at de mange
tusinde vanvittige regler er helt umulige at overholde, selv for de, der
virkelig forsøger!

Fængslerne kan slet ikke rumme alle de, der snart skal ind.
Der må sættes store ressourcer ind for at bygge mange flere.
Om få år skal halvdelen af befolkningen konstant sidde inde for at have
kørt uden cykellygte, glemt at rulle markisen op eller for at have lagt
et billede af deres bedstemor i tricot ud på Internettet -

Gad vide, hvornår folks grænser for sjofel behandling bliver nået?

Kan vi ikke snart få fred til at leve livet?

Ulrich Valera
Smagsdommer

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-09-05 00:44

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> wrote in message

> [...]
> kørt uden cykellygte, glemt at rulle markisen op eller for at have lagt et
> billede af deres bedstemor i tricot ud på Internettet -

Ja, for der er jo slet ingen bagere som svindler med skat, moms og ansatte.
I går var der razzia på fyn, ud af 94 undersøgte ansatte, - nogle løb bort -
var 24 regulært ansatte, resten var på kontanthjælp, dagpenge eller var
illegalt i landet.

Måske skulle vi bare ophæve loven, og lade folk selv bestemme, om de vil
betale skat, eller lade være med at ansætte folk, som allerede får sociale
ydelser? Men så må ydelserne jo ned på det kvarte, det bliver konsekvensen,
hvis det breder sig med denne svindel.
Det lyder fint med et klippekort, man kan jo ikke engang komme nogen vegne
med at konfiskere de ulovlige varelagre, det har man allerede fundet modtræk
til.

Vi kan også lade det være op til folk selv, om de vil lave
forsikringssvindel, - som også breder sig - så må vi jo så vænne os til at
betale det firdobbelte for vores forsikringer.

Som i trafikken, så virker kun ting som klippekort, alt det andet pjat gider
ingen jo tage alvorligt.

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-09-05 09:51

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi ALLE er imod bliver lagt ud på Internettet".
>
> - Hvis ALLE er imod det - hvem er det så, der lægger det ud???

Da man ikke ligefrem kan tildele andre knytnæveslag gennem Internettet, er
det vel mest ytrings- og ophavsretsforbrydelser som kan udføres på Nettet.
Og her er det absolut ikke alle, som støtter disse forbud.

I Danmark tror jeg kun der er befolkningsflertal for at straffe ganske
enkelte ytringsforbydelser, f.eks. at opfordre til pædofili.

Overtrædelser af §266b medfører næppe længere hævede øjenbryn blandt
netdebattører. Jeg har for kort tid siden gentaget nogle §266b-dømte udsagn,
men forventer egentlig ikke at meddebattører politianmelder.

Man må altid være klar over at overvågningsindustrien kan gribe ind, både i
trafikken og på Internettet. Personligt er jeg blevet lidt mere modig med at
skrive ulovlige sandheder, fordi jeg efter en givtig ejendomshandel bedre
har råd til at betale en bøde. I trafikken kører jeg dog fortsat som et
dydsmønster og overskrider kun hastighedsgrænser i moderat omfang.

--
Det er aldeles barokt at anvende denne kvalificerede menneskeretsbeskyttelse
i §266b som våben mod os, der forsvarer de ifølge vor kultur mest

Fra : Martin

Dato : 20-09-05 10:02

Knud Larsen skrev:
> [...]
> var 24 regulært ansatte, resten var på kontanthjælp, dagpenge eller var

Det må have set sjovt ud. Men jeg synes nu egentlig at det det er helt
fint med masser af sort arbejde i levnedsmiddelindustrien. Det er med
til at sikre at jeg ikke behøver nøjes med mad fra COOP og DS. Så
alt ære til de forbrydere.

> [...]
> ydelser? Men så må ydelserne jo ned på det kvarte, det bliver konsekvensen,

Afskaf mindstelønnen. Det er et wffwktivt instrument til at nedsætte
ledigheden.

> Vi kan også lade det være op til folk selv, om de vil lave
> forsikringssvindel, - som også breder sig - så må vi jo så vænne os til at
> betale det firdobbelte for vores forsikringer.

Ja det er en ond cirkel. Jeg har altid ment at en forsikring skulle
kunne betale sig selv, og det er gik fint da jeg boede alene og i
lejlighed. Men de 12.000 jeg betaler årligt nu har jeg svært ved at
krasse ind.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-09-05 13:53

Martin wrote:

> Afskaf mindstelønnen. Det er et wffwktivt instrument til at nedsætte
> ledigheden.

Arbejdsgiverne har ellers rigelig mulighed for at få arbejdskraft med
tilskud. Der er heller ikke mange arbejdsgivere i Københavnsområdet, der
holder sig til mindstelønnen. Måske kan en fjernelse af mindstelønnen
glæde nogen arbejdsgivere, som bruger østeuropæisk arbejdskraft - og
dermed øge ledigheden for danskere; men det kan ikke nedsætte
ledigheden.

Fra : Kim2000

Dato : 20-09-05 22:41

> [...]
> konsekvensen,
> hvis det breder sig med denne svindel.

Afskaf mindstelønnen. Det er et wffwktivt instrument til at nedsætte

Glimrende ide, vi kan se det virker skidegodt i USA for slet ikke at tale om
de afrikanske lande, det er bare sååå godt at vi kan finde inspiration
udefra den store verden.

Vi kan selvfølgelig også se i historiebøgerne, så vil alle nok være enige om
det gik landet sååå godt i 1890 og alle havde det bare sååååå godt...

Fra : Martin

Dato : 20-09-05 14:07

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> glæde nogen arbejdsgivere, som bruger østeuropæisk arbejdskraft - og
> dermed øge ledigheden for danskere; men det kan ikke nedsætte

Det skal naturligvis følges op med en alvorlig stramning af reglerne
for offentlig forsørgelse i alle dets afskygninger.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-09-05 14:16

Martin wrote:

> Det skal naturligvis følges op med en alvorlig stramning af reglerne
> for offentlig forsørgelse i alle dets afskygninger.

Det løser ikke problemet med alle de arbejdsgivere, som ikke kan bruge
arbejdskraften selv om den kommer med tilskud. Du får nok heller ikke
meget ud af en arbejdskraft, der skal leve af 50 kroner i timen i
Danmark. Hvordan skal de kunne brødføde sig selv og deres børn og skaffe
sig et sted at bo? Du vil vel også fjerne boligstøtte og tilskud til
børnehave osv.

Det eneste du får ud af den øvelse er at gøre en masse mennesker
ulykkelige. Måske gør øvelsen også nogen få samvittighedsløse
arbejdsgivere glade - det vil jeg godt medgive.

Fra : Martin

Dato : 20-09-05 14:32

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> ulykkelige. Måske gør øvelsen også nogen få samvittighedsløse
> arbejdsgivere glade - det vil jeg godt medgive.

Der vi være tale om en langsom transition, så skal det såmænd nok
lykkes skal du se. Samtidig fjernes efterlønnen 100% og
pensionsalderen sættes op til 67 for de nuværende 40-årige og
nedefter. De bliver alligevel 100 år.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-09-05 14:43

Martin wrote:

> Der vi være tale om en langsom transition, så skal det såmænd nok
> lykkes skal du se.

Det bliver det samme. Du gør bare overgangen længere. Folk vil stadig
ikke kunne brødføde og huse deres familie for en løn, der er mindre end
en given størrelse - læs 'mindsteløn'.

Dit forslag om at afskaffe mindstelønnen åbner op for lønninger lavere
end man kan forsvare at lade en famile leve for. Du har ingen nedre
grænse. I det mindste kunne du da operere med en anstændighedsgrænse, så
lønnen ikke bare er en fornærmelse.

Fra : morten sorensen

Dato : 20-09-05 14:45

Henrik Svendsen wrote:

> Dit forslag om at afskaffe mindstelønnen åbner op for lønninger lavere
> end man kan forsvare at lade en famile leve for.

Hvad er det for en mindsteløn du snakker om? Er det bare
overenskomstmæssig løn?

--

morten sorensen

Fra : Martin

Dato : 20-09-05 14:58

Henrik Svendsen skrev:

> Det bliver det samme. Du gør bare overgangen længere. Folk vil stadig
> ikke kunne brødføde og huse deres familie for en løn, der er mindre end
> en given størrelse - læs 'mindsteløn'.

Jo, for det åbner op for et krav om billigere varer, hvilket åbner op
for tilgangen af levnedsmidler fra Øst og Syd.

> Dit forslag om at afskaffe mindstelønnen åbner op for lønninger lavere
> end man kan forsvare at lade en famile leve for. Du har ingen nedre
> grænse. I det mindste kunne du da operere med en anstændighedsgrænse,

jamen så laver vi en anstændighedsgrænse på 60,- i timen og
annullerer dagpengeretten ved ledighed udover 3 mdr.

Fra : Henri Gath

Dato : 20-09-05 18:21

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

jamen så laver vi en anstændighedsgrænse på 60,- i timen og
annullerer dagpengeretten ved ledighed udover 3 mdr.

Ja, du starter.......

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-09-05 22:39

Martin wrote:

> jamen så laver vi en anstændighedsgrænse på 60,- i timen og
> annullerer dagpengeretten ved ledighed udover 3 mdr.

Du er slet ikke så hård i filten, når det kommer til stykket. I
virkeligheden er du nok socialdemokrat.

Fra : Martin

Dato : 20-09-05 15:00

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> end man kan forsvare at lade en famile leve for. Du har ingen nedre
> grænse. I det mindste kunne du da operere med en anstændighedsgrænse, så

Iøvrigt vil der pr automatik dannes en nedre grænse. Og så tænk
lige på alt det sorte arbejde der bliver overflødiggjort.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-09-05 22:36

Martin wrote:

> Iøvrigt vil der pr automatik dannes en nedre grænse.

Ja, der hvor folk dør af sult. Så kan man ikke komme længere ned.

> Og så tænk
> lige på alt det sorte arbejde der bliver overflødiggjort.

Forhåbentligt er det et faktum, der varmer dem, som er ved at dø af
sult.

Fra : Martin

Dato : 20-09-05 19:36

Henri Gath skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
>
> jamen så laver vi en anstændighedsgrænse på 60,- i timen og
> annullerer dagpengeretten ved ledighed udover 3 mdr.
>

> Ja, du starter.......

Jeg er ikke medlem af en fagforening, jeg er ikke fyldt 40, jeg har en
kapitalpension og tab af erhvervsevne forsikring, samt et hus og en
familie.
Jeg er ikke i farezonen for at lide økonomisk nød på nogen måde.
Indrømmet.

Fra : Martin

Dato : 22-09-05 08:24

Henrik Svendsen skrev:

> Du er slet ikke så hård i filten, når det kommer til stykket. I
> virkeligheden er du nok socialdemokrat.

det kan jeg agrantere dig for at jeg er. Og DF´er og V´er og SF´er.
Men nok mest ingen af delene.

Fra : Martin

Dato : 22-09-05 08:25

Henrik Svendsen skrev:

> Ja, der hvor folk dør af sult. Så kan man ikke komme længere ned.

> Forhåbentligt er det et faktum, der varmer dem, som er ved at dø af
> sult.

Lad dem spise kager

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-09-05 14:02