Skitzo-diagnostik er som astrologi
Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-05 15:00

Engang var det ulvenes onde ånd, der for i "lunatics" der opførte
sig som varulve, bla. kong Nebukadezar. Det dannede mode hele middelalderen
men blev mere og mere foragtet.

Så fandt tyske overlæger i 1800tallet om at se syndromer i neurosyfilis,
hvor en årsag kendtes(syfilisbakterie) og man opdigtede skitzofren og
depressiv og maniodepressiv og paranoid psykose og en række neuroser der nu
er gået af mode, bortset fra OCD = fobi

Følgende kan jeg få til at passe på en masse debatører - helt som at det,
der skal ske denne måned for folk født i krebsens tegn, kan man få til at
passe, hvis man er nok TROENDE

" Tankeforstyrelse(tanketomhed, tankeflugt, tankehæmning,
tankespærring, tankemylder) kan give sig udslag i "psykotisk sprog" med
kendte ord i en ny "privat" hentydning eller nydannede ord "(neologismer")
eller blot forvanskede ord og en ejendommelig sætningsopbygning. (Birgitte
Holt Larsen OM SINDSLIDELSER lærebog 1994

Stort set er skitzofrene mænd, der er udstødt og aldrig får en kone.Nogle få
hallucinerer. Eller lærer at fortælle om det, for derved at få højeste
pension.

Med en masse delkarakteristikker som ovenstående, kan man skabe en
nytteløs fupvidenskab.

At bruge kemisk spændetrøje og ikke lænker/pisk er næppe et fremskridt

Menneskene vil altid være afsindige, og de, som tror, de kan
helbrede dem, er de vanvittigste af alle. Voltaire

Når de gale opførte sig som dyr, var det fordi de blev behandlet
som dyr. Philippe Pinel (1745-1826)

Overlægen konkluderer, at der naturligvis er tale om et ret
lavtstående og nvning et ret defekt menneskemateriale.(Max Schmidt om
retsopgørets dødsdømte, som han skulle erklære straf-egnede.

If you talk to God, you are praying; if God
talks to you, you have schizophrenia Thomas
Szasz

Schizophrenia cannot be understood without understanding despair.
R.D. Laing

Man bliver aldrig alene, når man lider af skizofreni. Ukendt

Tennessee Williams said if he got rid of his demons, he would
lose his angels. Dakin Williams

I Danmark er 2 ud af en skitzofrene - men så er man aldrig alene -
"jeg snakker med mig selv" Thomas Eje.

Vi var det dødsfjende-hjertenskær, som er så oprivende. Hver gang jeg
havde forvundet ham, kom han tilbage og ville være hjertenskær igen for
straks efter at handle som dødsfjende. Agnes Henningsen

Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-05 16:49

> [...]
> Holt Larsen OM SINDSLIDELSER lærebog 1994
> Stort set er skitzofrene mænd, der er udstødt og aldrig får en kone

Vi har brug for fjendebilleder at mobbe, og derfor er retssikkerheden for de
udstødte tabere med psykiatrisk diagnose elendig.

Tyskerne var fæle mod jøderne 1933-45 og vi er næsten så slemme mod
skitzo-bumserne
(der er lige så uskyldige), og hele det lægelige diagnosesystem , der er
skruet sammen som effektivt våben imod dem, er rystende usagligt og
inkonsekvent

Hvis den blandede landhandel af unormalitet skal kaldes "sygdom" så er også
forelskelse en sygdom, skrev overlæge Jens Bang i Ugeskriftet i 1981.

Afvigerne har en dårlig presse. For at studere mobningen har jeg fulgt i
Günther Waldraffs fodspor - han klædte sig ud som tyrk og påviste tyske
arbejdspladser mobning af tyrkere i Bild zeitungen
Jeg er doven mht ikke at gide spille normal, sådan som alle andre gør.
Derfor oplever jeg interessante episoder, som jeg så kan skrive om, og
forhåbentlig skabe interesse og forståelse for, at "Vi er alle
skyldige"(Hannah Arendt)