/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Ingen gevinst ved arbejde
Fra : Mark Jensen


Dato : 19-09-05 08:56

Prøv nu at acceptere den præmis at for rigtig mange danskere kan
arbejde ikke betale sig, og vær indstillet på at dette er aldeles
uacceptabelt.


Lille gevinst ved at arbejde

19-09-05: 07:09 | af: dabu

For 130.000 danskere er der mindre end 50 kr. at vinde om dagen ved at
tage på arbejde frem for at blive liggende hjemme og modtage
overførselsindkomst.

Ifølge den borgerlig-liberale tænke­tank CEPOS betyder det, at
regeringen nu bør sætte ind med konkrete tiltag for at gøre gevinsten
ved at arbejde større.

"Tallene taler klart for reformer, der indeholder en gulerod til at
arbejde," siger cheføkonom i CEPOS, Mads Lundby Hansen, til Dagbladet
Information.

Problemet står også højt på dagsordenen, når Folketinget i den
kommende tid skal diskutere dagpengeregler, loft over kontanthjælp og
jobfradrag.

"Vi har sat loft over kontanthjælp, indført starthjælp, lavet
jobfradrag og sænket mellemskatten. Og det er den vej, vi skal
fortsætte," siger beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen til
Information.



http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2887580

 
 
Ulrich Valera (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Ulrich Valera


Dato : 19-09-05 11:38

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message
news:7krsi154qgh88ft2dn9qiqp38jtf6hi5v6@4ax.com...
> Prøv nu at acceptere den præmis at for rigtig mange danskere kan
> arbejde ikke betale sig, og vær indstillet på at dette er aldeles
> uacceptabelt.
>
-------------------------------------------------------------------
Det er vist almindelig viden og har været det længe!

At Danmark stort set kører velordnet, må skyldes olien, der vælter op af
undergrunden.
For befolkningen er stort set uden penge og kører på plastikkort til
nogle overtrukne kassekredit-lån, det er lykkedes at få bankerne til at
stille til rådighed.

Vi kører i små elendige økonomibiler a la leverpostejbakker, der
krølles helt sammen ved selv en lille kollision.
Vi køber møbler, der ligeledes er noget bras, men er billigt her og nu.
Og vi har for længst droppet al stil og klasse, fordi det hele skal være
billigt og på tilbud. Utroligt at Daells Varehus ikke er mere.
Sortimentet passede ellers perfekt til det nuværende danske niveau.

Det er også derfor alle har så travlt med, hvad naboen har, fordi folk
ved, at de aldrig selv får noget.
Og hvad ikke alle kan få, skal ingen have!

Desværre påvirker det også vor personlighed.
Vi bliver middelmådige, misundelige, tilbudsjægere på rullepølse i Bilka
mv, jaloux og panelkrybere helt uden selvtillid.

Derfor også alle anmeldelserne af naboer, der kører til bageren om
søndagen i bil på gule plader og alle andre latterlige småting.

Jo, jo, det er en skøn kultur, vore børn skal vokse op i!

Ulrich Valera
Tilbudsjæger



John Schmitt (19-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 19-09-05 12:30


"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
news:432e94fa$0$2006$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message
> news:7krsi154qgh88ft2dn9qiqp38jtf6hi5v6@4ax.com...
>> Prøv nu at acceptere den præmis at for rigtig mange danskere kan
>> arbejde ikke betale sig, og vær indstillet på at dette er aldeles
>> uacceptabelt.
>>
> -------------------------------------------------------------------
> Det er vist almindelig viden og har været det længe!
>
> At Danmark stort set kører velordnet, må skyldes olien, der vælter op af
> undergrunden.
> For befolkningen er stort set uden penge og kører på plastikkort til nogle
> overtrukne kassekredit-lån, det er lykkedes at få bankerne til at stille
> til rådighed.
>
> Vi kører i små elendige økonomibiler a la leverpostejbakker, der krølles
> helt sammen ved selv en lille kollision.
> Vi køber møbler, der ligeledes er noget bras, men er billigt her og nu.
> Og vi har for længst droppet al stil og klasse, fordi det hele skal være
> billigt og på tilbud. Utroligt at Daells Varehus ikke er mere. Sortimentet
> passede ellers perfekt til det nuværende danske niveau.
>
> Det er også derfor alle har så travlt med, hvad naboen har, fordi folk
> ved, at de aldrig selv får noget.
> Og hvad ikke alle kan få, skal ingen have!
>
> Desværre påvirker det også vor personlighed.
> Vi bliver middelmådige, misundelige, tilbudsjægere på rullepølse i Bilka
> mv, jaloux og panelkrybere helt uden selvtillid.
>
> Derfor også alle anmeldelserne af naboer, der kører til bageren om
> søndagen i bil på gule plader og alle andre latterlige småting.
>
> Jo, jo, det er en skøn kultur, vore børn skal vokse op i!
>
> Ulrich Valera
> Tilbudsjæger

Fabelagtigt - god satire . .



Henri Gath (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 19-09-05 19:13


"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
news:432e94fa$0$2006$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message
> news:7krsi154qgh88ft2dn9qiqp38jtf6hi5v6@4ax.com...
>> Prøv nu at acceptere den præmis at for rigtig mange danskere kan
>> arbejde ikke betale sig, og vær indstillet på at dette er aldeles
>> uacceptabelt.
>>
> -------------------------------------------------------------------
> Det er vist almindelig viden og har været det længe!
>
> At Danmark stort set kører velordnet, må skyldes olien, der vælter op af
> undergrunden.
> For befolkningen er stort set uden penge og kører på plastikkort til nogle
> overtrukne kassekredit-lån, det er lykkedes at få bankerne til at stille
> til rådighed.
>
> Vi kører i små elendige økonomibiler a la leverpostejbakker, der krølles
> helt sammen ved selv en lille kollision.
> Vi køber møbler, der ligeledes er noget bras, men er billigt her og nu.
> Og vi har for længst droppet al stil og klasse, fordi det hele skal være
> billigt og på tilbud. Utroligt at Daells Varehus ikke er mere. Sortimentet
> passede ellers perfekt til det nuværende danske niveau.
>
> Det er også derfor alle har så travlt med, hvad naboen har, fordi folk
> ved, at de aldrig selv får noget.
> Og hvad ikke alle kan få, skal ingen have!
>
> Desværre påvirker det også vor personlighed.
> Vi bliver middelmådige, misundelige, tilbudsjægere på rullepølse i Bilka
> mv, jaloux og panelkrybere helt uden selvtillid.
>
> Derfor også alle anmeldelserne af naboer, der kører til bageren om
> søndagen i bil på gule plader og alle andre latterlige småting.
>
> Jo, jo, det er en skøn kultur, vore børn skal vokse op i!
>
> Ulrich Valera
> Tilbudsjæger

Hvor er det rigtigt! Danskerne er efterhånden et ynkeligt
folkefærd..........gæld, gæld og atter gæld.........lortemøbler, lortemad,
lortebiler........Jo, du har ret!



Kurt Harald Nedergaa~ (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Harald Nedergaa~


Dato : 19-09-05 19:23


"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:432eff98$0$94375$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
> news:432e94fa$0$2006$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> "Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message
>> news:7krsi154qgh88ft2dn9qiqp38jtf6hi5v6@4ax.com...
>>> Prøv nu at acceptere den præmis at for rigtig mange danskere kan
>>> arbejde ikke betale sig, og vær indstillet på at dette er aldeles
>>> uacceptabelt.
>>>
>> -------------------------------------------------------------------
>> Det er vist almindelig viden og har været det længe!
>>
>> At Danmark stort set kører velordnet, må skyldes olien, der vælter op af
>> undergrunden.
>> For befolkningen er stort set uden penge og kører på plastikkort til
>> nogle overtrukne kassekredit-lån, det er lykkedes at få bankerne til at
>> stille til rådighed.
>>
>> Vi kører i små elendige økonomibiler a la leverpostejbakker, der krølles
>> helt sammen ved selv en lille kollision.
>> Vi køber møbler, der ligeledes er noget bras, men er billigt her og nu.
>> Og vi har for længst droppet al stil og klasse, fordi det hele skal være
>> billigt og på tilbud. Utroligt at Daells Varehus ikke er mere.
>> Sortimentet passede ellers perfekt til det nuværende danske niveau.
>>
>> Det er også derfor alle har så travlt med, hvad naboen har, fordi folk
>> ved, at de aldrig selv får noget.
>> Og hvad ikke alle kan få, skal ingen have!
>>
>> Desværre påvirker det også vor personlighed.
>> Vi bliver middelmådige, misundelige, tilbudsjægere på rullepølse i Bilka
>> mv, jaloux og panelkrybere helt uden selvtillid.
>>
>> Derfor også alle anmeldelserne af naboer, der kører til bageren om
>> søndagen i bil på gule plader og alle andre latterlige småting.
>>
>> Jo, jo, det er en skøn kultur, vore børn skal vokse op i!
>>
>> Ulrich Valera
>> Tilbudsjæger
>
> Hvor er det rigtigt! Danskerne er efterhånden et ynkeligt
> folkefærd..........gæld, gæld og atter gæld.........lortemøbler, lortemad,
> lortebiler........Jo, du har ret!

Ja hvem er det der har ansvaret, det er jer i lortehoveder.
>
>



Henri Gath (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 19-09-05 19:26


"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:432f01ef$0$881$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> Hvor er det rigtigt! Danskerne er efterhånden et ynkeligt
>> folkefærd..........gæld, gæld og atter gæld.........lortemøbler,
>> lortemad, lortebiler........Jo, du har ret!
>
> Ja hvem er det der har ansvaret, det er jer i lortehoveder.

Ja, du har ret...men du glemte dig selv......



Per Rønne (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 19-09-05 19:58

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> For 130.000 danskere er der mindre end 50 kr. at vinde om dagen ved at
> tage på arbejde frem for at blive liggende hjemme og modtage
> overførselsindkomst.
>
> Ifølge den borgerlig-liberale tænke - tank CEPOS betyder det, at
> regeringen nu bør sætte ind med konkrete tiltag for at gøre gevinsten
> ved at arbejde større.
>
> "Tallene taler klart for reformer, der indeholder en gulerod til at
> arbejde," siger cheføkonom i CEPOS, Mads Lundby Hansen, til Dagbladet
> Information.
>
> Problemet står også højt på dagsordenen, når Folketinget i den
> kommende tid skal diskutere dagpengeregler, loft over kontanthjælp og
> jobfradrag.
>
> "Vi har sat loft over kontanthjælp, indført starthjælp, lavet
> jobfradrag og sænket mellemskatten. Og det er den vej, vi skal
> fortsætte," siger beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen til
> Information.

Og der tages slet ikke hensyn til:

1. Dagpenge kan kun modtages i op til fire år; så er det ud.

2. Kontanthjælpen ligger på kun 8.200 kroner om måneden /før/ skat for
voksne over 25 år. Svarende til 51 kroner i timen. Det er vist svært at
finde jobs der giver så lav en løn.

Hvorfor er det mon at man i eksempelvis Tyskland peger på Danmark som et
lysende eksempel?
--
Per Erik Rønne

Rune (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 19-09-05 20:38

> Og der tages slet ikke hensyn til:
>
> 1. Dagpenge kan kun modtages i op til fire år; så er det ud.

Hvad mener du "kun"? Desuden skal man så bare have arbejde et år så er man
tilbage i systemet.

> 2. Kontanthjælpen ligger på kun 8.200 kroner om måneden /før/ skat for
> voksne over 25 år. Svarende til 51 kroner i timen. Det er vist svært at
> finde jobs der giver så lav en løn.

Du medtager ikke den mængde andre støtteordninger, som huslejetilskud,
forhøjede børnepenge, nedsat daginstitutsbetalinger, nedsat
fritidsordninger, etc. etc. der frafalder i takt med man tager arbejde.

> Hvorfor er det mon at man i eksempelvis Tyskland peger på Danmark som et
> lysende eksempel?

Græsset er grønnere på den anden side måske? Derudover minder det vel lidt
om dem der syntes det går godt her, sammenlignet med Uganda. Når man er i
sådan et rod som tyskerne skal der ikke så meget til førend noget forekommer
som et lysende eksempel.



Allan Riise (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 19-09-05 20:50


"Rune" <rune@test.test> skrev i en meddelelse
news:432f138c$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Og der tages slet ikke hensyn til:
>>
>> 1. Dagpenge kan kun modtages i op til fire år; så er det ud.
>
> Hvad mener du "kun"? Desuden skal man så bare have arbejde et år så er man
> tilbage i systemet.
>
>> 2. Kontanthjælpen ligger på kun 8.200 kroner om måneden /før/ skat for
>> voksne over 25 år. Svarende til 51 kroner i timen. Det er vist svært at
>> finde jobs der giver så lav en løn.
>
> Du medtager ikke den mængde andre støtteordninger, som huslejetilskud,
> forhøjede børnepenge, nedsat daginstitutsbetalinger, nedsat
> fritidsordninger, etc. etc. der frafalder i takt med man tager arbejde.

Det er den halve sandhed, tjener du lidt, har du stadig friplads, og taler
vi om at få 50.- mere om dagen, i forhold til dagpenge, er man stadig
berettiget til friplads, derimod, som bistandsklient, skal der betales 537.-
pr. md. efter skat (aktiveringsencitament) plus *alle* tilskud, på nær
fripladser, fjernes op til 3000.-, hvilket for så godt som de fleste,
betyder minimum at deres boligsikring bortfalder ( boligsikring er på maks.
ca. 2700.-).

Summa Summarum, man blander dagpengesatser sammen med kontanthjælp, glemmer
at tale om 6. mdr. reglen for aktiverede, og som en anden bære/banan
blanding, får man det til at se ud som at alle satser er for høje.

Dagpengesatserne er vel heller ikke for høje, da det jo er en forsikring man
selv betaler dyrt til.

Det man kan, og bør, gøre, er at forhøje fradraget, feks med et gennemsnit
på 2000.- pr. md. så blever forskellen på ca. 120 kr. pr. dag, i forhold til
dagpengesatserne at tage et arbejde i forhold til at være på sats ydelse.

Pengen vil så godt som alle komme tilbage i moms og skat på ny anskaffelser.

--
Allan Riise



Ulrich Valera (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Ulrich Valera


Dato : 19-09-05 22:08

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
news:432f1666$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Rune" <rune@test.test> skrev i en meddelelse
> news:432f138c$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

>
> ................... tjener du lidt, har du stadig friplads, og taler
> vi om at få 50.- mere om dagen, i forhold til dagpenge, er man stadig
> berettiget til friplads, derimod, som bistandsklient, skal der betales
> 537.- pr. md. efter skat (aktiveringsencitament) plus *alle* tilskud,
> på nær fripladser, fjernes op til 3000.-, hvilket for så godt som de
> fleste, betyder minimum at deres boligsikring bortfalder (
> boligsikring er på maks. ca. 2700.-).
----------------------------------------------------------------------------

Det er da helt klart, at der skal en hærskare af sagsbehandlere til at
køre dette mægtige bureaukrati. Borgerne aner hverken ind eller ud om,
hvilke besynderlige regler, der er gældende for tiden.
Klart at enlige mødre uden job og indvandrere er helt afhængige af deres
sagsbehandlere og, at de aldrig nogensinde vil kunne fungere uden disse.
Hvem er det dog, der har fået lov til at gøre tilværelsen så
kompliceret, at dagligdagen kun kan gennemføres med professionel
assistence af socialrådgivere?

Afskaf Moms, ATP, AM-Bidrag, A-Skat og lad borgerne beholde pengene i
egne lommer.
Så vil alle have lyst til at gøre en indsats og tjene penge istedet for
at sidde i Socialforvaltningerne for at tigge om Førtidspension,
Brændselstilskud, Boligsikring, Frakketilskud, Buskort, Gratis Sex og
tusind andre ting, som rigtig mange af dem selv ville kunne skaffe sig.

Ulrich Valera
Sagsbehandler



Per Rønne (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-09-05 03:32

Rune <rune@test.test> wrote:

> > Og der tages slet ikke hensyn til:
> >
> > 1. Dagpenge kan kun modtages i op til fire år; så er det ud.
>
> Hvad mener du "kun"? Desuden skal man så bare have arbejde et år så er man
> tilbage i systemet.

Jo længere folk har været arbejdsløse, desto sværere er det faktisk at
komme tilbage i arbejde. Derudover kommer endelig, at efter et år som
ledig /skal/ folk i aktivering. Endelig synes der ikke at være den
sammenhæng som du insinuerer; folk er jo generelt ivrige efter at komme
tilbage i arbejde.

> > 2. Kontanthjælpen ligger på kun 8.200 kroner om måneden /før/ skat for
> > voksne over 25 år. Svarende til 51 kroner i timen. Det er vist svært at
> > finde jobs der giver så lav en løn.

> Du medtager ikke den mængde andre støtteordninger, som huslejetilskud,
> forhøjede børnepenge, nedsat daginstitutsbetalinger, nedsat
> fritidsordninger, etc. etc. der frafalder i takt med man tager arbejde.

Ingen af disse tilskud ville jeg kunne modtage. Huslejetilskud? Nej, jeg
ejer jo selv min bolig. Forhøjede børnepenge, nedsat
daginstitutionsbetalinger, nedsat fritidsordninger? Nej, jeg har ingen
børn.

I øvrigt har vi jo netop fået et kontanthjælpsloft for at klare disse
paradoksproblemer.

> > Hvorfor er det mon at man i eksempelvis Tyskland peger på Danmark som et
> > lysende eksempel?
>
> Græsset er grønnere på den anden side måske? Derudover minder det vel lidt
> om dem der syntes det går godt her, sammenlignet med Uganda. Når man er i
> sådan et rod som tyskerne skal der ikke så meget til førend noget forekommer
> som et lysende eksempel.

Det går jo rent faktisk ganske godt her i landet. En arbejdsløshed der
er i bund i forhold til det øvrige Europa, overskud på budget og
betalingsbalance, og en offentlig gæld der afdrages med en 50 milliarder
kroner om året. Så vi ikke længere er tynget af den, når den er betalt;
en sikring af fremtidig velfærd.
--
Per Erik Rønne

Jesper (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 19-09-05 22:43

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

>
> Og der tages slet ikke hensyn til:
>
> 1. Dagpenge kan kun modtages i op til fire år; så er det ud.

Er 4 år ikke temmeligt langt tid?

>
> 2. Kontanthjælpen ligger på kun 8.200 kroner om måneden /før/ skat for
> voksne over 25 år. Svarende til 51 kroner i timen. Det er vist svært at
> finde jobs der giver så lav en løn.

Korrekt. Men suppleret med lidt sort arbejde....

>
> Hvorfor er det mon at man i eksempelvis Tyskland peger på Danmark som et
> lysende eksempel?

Fordi de først og fremmest kigger på det danske arbejdsmarked, hvor folk
nemt kan fyres contra det tyske, hvor en arbejdsgiver har så svært ved
at slippe af med ansatte igen, at han tænker sig om to gange før de
ansætter folk.


--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Per Rønne (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-09-05 03:32

Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:

> Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> > Og der tages slet ikke hensyn til:

> > 1. Dagpenge kan kun modtages i op til fire år; så er det ud.

> Er 4 år ikke temmeligt langt tid?

Næh, og så sent som under Nyrup blev det nedsat fra fem år. Under Anker
Jørgensen kunne dagpengeretten generhverves ved aktivering ...
--
Per Erik Rønne

Mark Jensen (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Mark Jensen


Dato : 20-09-05 13:24

On Mon, 19 Sep 2005 23:43:25 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:


>
>>
>> Hvorfor er det mon at man i eksempelvis Tyskland peger på Danmark som et
>> lysende eksempel?
>
>Fordi de først og fremmest kigger på det danske arbejdsmarked, hvor folk
>nemt kan fyres contra det tyske, hvor en arbejdsgiver har så svært ved
>at slippe af med ansatte igen, at han tænker sig om to gange før de
>ansætter folk.


Præcis.


Thorkild Poulsen (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 20-09-05 04:10


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h35luf.1wy2v6m1f8yjzhN%spam@husumtoften.invalid...

>
> 1. Dagpenge kan kun modtages i op til fire år; så er det ud.
>

Altså, hvis man har modtaget dagpenge i fire år er man for evigt afskåret
fra yderligere dagpenge ?

Thorkild


Per Rønne (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-09-05 04:35

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1h35luf.1wy2v6m1f8yjzhN%spam@husumtoften.invalid...

> > 1. Dagpenge kan kun modtages i op til fire år; så er det ud.

> Altså, hvis man har modtaget dagpenge i fire år er man for evigt afskåret
> fra yderligere dagpenge ?

Så skal man naturligvis genoptjene retten igen, ellers hedder det
kontanthjælp eller privat forsørgelse {af ægtefælle}.

Men alt det ved du jo i forvejen.
--
Per Erik Rønne

Thorkild Poulsen (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 20-09-05 07:40


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h36a5f.1rjyycjxnuu9eN%spam@husumtoften.invalid...

>> > 1. Dagpenge kan kun modtages i op til fire år; så er det ud.
>
>> Altså, hvis man har modtaget dagpenge i fire år er man for evigt afskåret
>> fra yderligere dagpenge ?
>
> Så skal man naturligvis genoptjene retten igen, ellers hedder det
> kontanthjælp eller privat forsørgelse {af ægtefælle}.
>
> Men alt det ved du jo i forvejen.

Det er netop kernepunktet i kritikken af dagpengene, man behøver ikke
arbejder særlig meget for at kunne leve et liv på offentlig forsørgelse.

Thorkild


Per Rønne (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-09-05 07:46

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1h36a5f.1rjyycjxnuu9eN%spam@husumtoften.invalid...
>
> >> > 1. Dagpenge kan kun modtages i op til fire år; så er det ud.
> >
> >> Altså, hvis man har modtaget dagpenge i fire år er man for evigt afskåret
> >> fra yderligere dagpenge ?
> >
> > Så skal man naturligvis genoptjene retten igen, ellers hedder det
> > kontanthjælp eller privat forsørgelse {af ægtefælle}.
> >
> > Men alt det ved du jo i forvejen.
>
> Det er netop kernepunktet i kritikken af dagpengene, man behøver ikke
> arbejder særlig meget for at kunne leve et liv på offentlig forsørgelse.

Et er teori, noget andet praksis. Det bliver jo netop sværere at komme
tilbage i job, når man har været arbejdsløs i længere tid, og også
sværere hvis man således hele tiden er i fare for at ryge ud.

Men du vil jo bare have din egen skat nedsat.
--
Per Erik Rønne

Thorkild Poulsen (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 20-09-05 08:00


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h36izc.3wa3jbrbtmkbN%spam@husumtoften.invalid...

> Men du vil jo bare have din egen skat nedsat.

Yep.


Thorkild


Allan Riise (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 20-09-05 08:03


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:432faed1$0$257$14726298@news.sunsite.dk...
>
> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1h36a5f.1rjyycjxnuu9eN%spam@husumtoften.invalid...
>
>>> > 1. Dagpenge kan kun modtages i op til fire år; så er det ud.
>>
>>> Altså, hvis man har modtaget dagpenge i fire år er man for evigt
>>> afskåret
>>> fra yderligere dagpenge ?
>>
>> Så skal man naturligvis genoptjene retten igen, ellers hedder det
>> kontanthjælp eller privat forsørgelse {af ægtefælle}.
>>
>> Men alt det ved du jo i forvejen.
>
> Det er netop kernepunktet i kritikken af dagpengene, man behøver ikke
> arbejder særlig meget for at kunne leve et liv på offentlig forsørgelse.

Det er en forsikring, og så længe man betaler til den, og man overholder se
stipulationer der er i denne forsikring, så må det jo være lige op af din
boldgade, at den er som den er!?
Liberalt om noget.

--
Allan Riise



jens v (20-09-2005)
Kommentar
Fra : jens v


Dato : 20-09-05 12:21


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:432fb406$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse news:432faed1$0$257$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
>> news:1h36a5f.1rjyycjxnuu9eN%spam@husumtoften.invalid...
>>
>>>> > 1. Dagpenge kan kun modtages i op til fire år; så er det ud.
>>>
>>>> Altså, hvis man har modtaget dagpenge i fire år er man for evigt
>>>> afskåret
>>>> fra yderligere dagpenge ?
>>>
>>> Så skal man naturligvis genoptjene retten igen, ellers hedder det
>>> kontanthjælp eller privat forsørgelse {af ægtefælle}.
>>>
>>> Men alt det ved du jo i forvejen.
>>
>> Det er netop kernepunktet i kritikken af dagpengene, man behøver ikke
>> arbejder særlig meget for at kunne leve et liv på offentlig forsørgelse.
>
> Det er en forsikring, og så længe man betaler til den, og man overholder
> se stipulationer der er i denne forsikring, så må det jo være lige op af
> din boldgade, at den er som den er!?
> Liberalt om noget.
>
Ja, og når folk så glad fortæller at de har *valgt* at gå arbejdsløs medens
børnene er små, så får jeg lidt trækninger i ansigtet. Det er jo ikke en
"rigtig" forsikring.

mvh jens v



Per Rønne (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-09-05 17:09

jens v <invalid@yahoo.dk> wrote:

> Ja, og når folk så glad fortæller at de har *valgt* at gå arbejdsløs medens
> børnene er små

Ærligt talt, jeg har aldrig hørt nogen sige sådan. I øvrigt skal de
aktiveres efter et år, hvis de er voksne over 30. Unge under 30 skal
aktiveres efter et halvt år. Kort sagt: arbejde for dagpengene.
--
Per Erik Rønne

Thorkild Poulsen (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 22-09-05 05:18


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
news:432fb406$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Det er netop kernepunktet i kritikken af dagpengene, man behøver ikke
>> arbejder særlig meget for at kunne leve et liv på offentlig forsørgelse.
>
> Det er en forsikring, og så længe man betaler til den, og man overholder
> se stipulationer der er i denne forsikring, så må det jo være lige op af
> din boldgade, at den er som den er!?
> Liberalt om noget.
>

Nu er jeg sådan set tilhænger af store ydelser i starten.

Jeg har nu aldrig været med i en a-kasse eller fagforening, så kan du lige
fortælle mig hvordan jeg slipper for at betale til den "forsikring" ?

Thorkild


Allan Riise (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 22-09-05 05:52


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:4332306f$0$49016$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> news:432fb406$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Det er netop kernepunktet i kritikken af dagpengene, man behøver ikke
>>> arbejder særlig meget for at kunne leve et liv på offentlig forsørgelse.
>>
>> Det er en forsikring, og så længe man betaler til den, og man overholder
>> se stipulationer der er i denne forsikring, så må det jo være lige op af
>> din boldgade, at den er som den er!?
>> Liberalt om noget.
>>
>
> Nu er jeg sådan set tilhænger af store ydelser i starten.

HA

> Jeg har nu aldrig været med i en a-kasse eller fagforening, så kan du lige
> fortælle mig hvordan jeg slipper for at betale til den "forsikring" ?

Sådan.

--
Allan Riise



Mark Jensen (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Mark Jensen


Dato : 20-09-05 17:01

On Tue, 20 Sep 2005 05:35:28 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
>> news:1h35luf.1wy2v6m1f8yjzhN%spam@husumtoften.invalid...
>
>> > 1. Dagpenge kan kun modtages i op til fire år; så er det ud.
>
>> Altså, hvis man har modtaget dagpenge i fire år er man for evigt afskåret
>> fra yderligere dagpenge ?
>
>Så skal man naturligvis genoptjene retten igen, ellers hedder det
>kontanthjælp eller privat forsørgelse {af ægtefælle}.
>
>Men alt det ved du jo i forvejen.


Og det er alt alt alt for slapt.



Forsker: Slappe dagpengeregler

Det er på tide at skærpe kravene til lediges ret til at modtage
dagpenge.

Det fastslår direktør for Socialforsk­ningsinstituttet og medlem af
Velfærds­kommissionen Jørgen Søndergaard, skriver Jyllands-Posten.

I dag kræver det 26 ugers arbejde hvert fjerde år at bevare retten til
dagpenge, og ifølge Jørgen Søndergaard kan man roligt stramme
dagpengesystemet.

"Når konjunkturerne er så gunstige, som tilfældet er, vil det være
naturligt at stille større krav til fortsat at kunne opnå dagpenge.
Sammenlignet med andre lande stiller vi meget slappe krav. I
princippet behøver man med de nuværende regler blot at arbejde fem år
i et helt arbejdsliv for at kunne gå på dagpenge resten af tiden,"
siger Jørgen Søndergaard.



http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2892912

Per Rønne (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-09-05 17:45

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> Forsker: Slappe dagpengeregler

Ja, det er jo velkendt at når en journalist vil have fastslået en
bestemt politisk pointe, så henvender han sig til en forsker, der er
leveringsdygtig i netop den pointe.
--
Per Erik Rønne

Mark Jensen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Mark Jensen


Dato : 21-09-05 11:03

On Tue, 20 Sep 2005 18:45:27 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:
>
>> Forsker: Slappe dagpengeregler
>
>Ja, det er jo velkendt at når en journalist vil have fastslået en
>bestemt politisk pointe, så henvender han sig til en forsker, der er
>leveringsdygtig i netop den pointe.


Det er meget interessant at du benytter enhver tænkelig mulighed for
at skyde argumenter ned du ikke bryder dig om på mest mulige
overfladiske måde i stedet for at forholde dig til indholdet. Det var
præcis det samme med meningsmålingen om ulighed.

Per Rønne (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-09-05 21:20

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> On Tue, 20 Sep 2005 18:45:27 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
> Rønne) wrote:
>
> >Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:
> >
> >> Forsker: Slappe dagpengeregler
> >
> >Ja, det er jo velkendt at når en journalist vil have fastslået en
> >bestemt politisk pointe, så henvender han sig til en forsker, der er
> >leveringsdygtig i netop den pointe.
>
>
> Det er meget interessant at du benytter enhver tænkelig mulighed for
> at skyde argumenter ned du ikke bryder dig om på mest mulige
> overfladiske måde i stedet for at forholde dig til indholdet. Det var
> præcis det samme med meningsmålingen om ulighed.

Meningsmålingen var ganske simpelt dilettantisk udført, og har ingen som
helst videnskabelig værdi.

Og der har altid været økonomer der har sagt det som den pågældende
økonom har sagt; der har også altid været økonomer der har sagt det
modsatte. Han udgør altså ikke noget sandhedsvidne.
--
Per Erik Rønne

Peter Ole Kvint (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 19-09-05 23:07

Mark Jensen skrev:
> Prøv nu at acceptere den præmis at for rigtig mange danskere kan
> arbejde ikke betale sig, og vær indstillet på at dette er aldeles
> uacceptabelt.
>
>
> Lille gevinst ved at arbejde
>
> 19-09-05: 07:09 | af: dabu
>
> For 130.000 danskere er der mindre end 50 kr. at vinde om dagen ved at
> tage på arbejde frem for at blive liggende hjemme og modtage
> overførselsindkomst.
>
> Ifølge den borgerlig-liberale tænke­tank CEPOS betyder det, at
> regeringen nu bør sætte ind med konkrete tiltag for at gøre gevinsten
> ved at arbejde større.
>
> "Tallene taler klart for reformer, der indeholder en gulerod til at
> arbejde," siger cheføkonom i CEPOS, Mads Lundby Hansen, til Dagbladet
> Information.
>
> Problemet står også højt på dagsordenen, når Folketinget i den
> kommende tid skal diskutere dagpengeregler, loft over kontanthjælp og
> jobfradrag.
>
> "Vi har sat loft over kontanthjælp, indført starthjælp, lavet
> jobfradrag og sænket mellemskatten. Og det er den vej, vi skal
> fortsætte," siger beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen til
> Information.

Hvormange af de 130.000 rammes af mellemskatten?

Hvormange af de 130.000 rammes af stigende transport omkostninger og
stigende priser for børne pasning?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste