Vigtige forslag - mere populisme
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-09-05 16:11

Vi må sige at det virkelig er de store sager som DF tager fat på

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/09/18/132504.htm

Citat:
Dansk Folkeparti vil sætte folkeskolen på dagsordenen ved kommunalvalget 15.
november.

Gruppeformand Kristian Thulesen Dahl sagde på partiets landsmøde, at to af
kravene bliver et centralt krav om morgensang og aflåsning af
klasselokalerne i frikvartererne, så eleverne får frisk luft.

Citat slut

Ikke et ord om hvordan de vil undgå de skadevirkninger som den
strukturreform de selv har været med til at vedtage skal undgåes.

Ikke et ord om at de har sørget for at undervisningen i normalklasserne i
mange tilfælde vil blive umulig, fordi DF har stemt for at børn med
psykiatriske diagnoser skal hældes ind i normalklasser.

Ikke ET ord om hvordan DF har solgt de svageste elever ved at stemme for et
forslag der nedlægger de specialskoler der i dag findes. Skoler som man
kommer rejsende fra hele verden for at lære noget af.

Joeh partiet fortsætter i sit populistiske spor

Peter

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 18-09-05 17:11

Peter K. Nielsen skrev:
> [...]
> kommer rejsende fra hele verden for at lære noget af.
>
> Joeh partiet fortsætter i sit populistiske spor

Nu er der skoler hvor det er sådan. Hvordan kan man så indføre det?

Men ellers de danske politikker håbløse. Der er ikke en som jeg kan have
bare et minium af tillid til.

Dansk erhversliv er så stærkt fordi vi har en stærk stat, som laver de
inversteringer som erhverslivet ikke selv kan klare.

En højere regering burte støtte erhverslivet ved at støtte
grundforskningen og udannedelserne. Således er der mange dansker som er
for dårlige til engelsk. og alt dette kan kun betales ved at hæve skatterne.

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 19:47

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> grundforskningen og udannedelserne. Således er der mange dansker som er
> for dårlige til engelsk. og alt dette kan kun betales ved at hæve

Har vi ikke hørt det før, hvor er det bare socialdemokratisk, godt det fik
ende.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 18-09-05 19:55

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message

> Har vi ikke hørt det før, hvor er det bare socialdemokratisk, godt det fik
> ende.

Ja, der vil fra nu af, og i al fremtid kun være "liberale" og konservative
regeringer.

HA.

--
Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 18-09-05 17:36

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Citat:
> Dansk Folkeparti vil sætte folkeskolen på dagsordenen ved kommunalvalget

En finanslov er på 500 milliarder. Landets 3. største parti sidder og siger
de har indflydelse på landets politik. Og hvad er det så de ævler om.
Morgensang eller ej.

Det er sgu godt de kan finde ud af at gøre deres indflydelse gældende, de
ved hvad der rør sig i samfundet....

Fra : Allan Riise

Dato : 18-09-05 17:41

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om. Morgensang eller ej.
>
> Det er sgu godt de kan finde ud af at gøre deres indflydelse gældende, de

Er der ikke noget med, at de "gamle SocialKa,,erater" alle er vokset op med
Morgensang og Højskole?

Hvis konsekvensen bliver et mere socialt og accepterende Danmark, så for min
skyld ingen alarm..

Men; man kunne nok mene at DF med al den indflydelse de mener at have,
brugte en til noget mere realpolitisk.

--
Allan Riise
( Som selv gik i skole med drengene på en række, pigerne på en anden, og

Fra : Allan Riise

Dato : 18-09-05 17:43

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke noget med, at de "gamle SocialKa,,erater" alle er vokset op
> med Morgensang og Højskole?

Hmm, her skulle der jo stå "gamle Socialkammerater", men fingrene ville ikke
helt som jeg.

Fra : Kim2000

Dato : 18-09-05 19:15

> [...]
> ( Som selv gik i skole med drengene på en række, pigerne på en anden, og
> morgensang i Aulaen, også om lørdagen. Og jeg har da ikke taget skade af

Morgensang er da også vældig fint, men når man er nødt til at promovere det
i pressen, så er det virkelig fordi man mener det er en stor sag - og når
det er standarden for en "stor" sag, så er det nærmest sørgeligt for landets
3. største parti. Det er utrolig DF´erne kan stille sig tilfreds med så
lidt....

Fra : Jim

Dato : 21-09-05 08:49

> [...]
> når det er standarden for en "stor" sag, så er det nærmest sørgeligt for
> landets 3. største parti. Det er utrolig DF´erne kan stille sig tilfreds

Nu er det jo ikke DF, som skriver aviserne.
Den med morgensangen blev nævnt på vores landsmøde som en del af en større
helhed.
At pressen så har valgt at fokusere på lige netop den del af den tale, som
Kristian gav fra talerstolen i den store sal på OCC, det må være pressens
sag.
Men der skal ikke lægges skjul på, at vi tager de nære ting i livet
alvorligt. Familielivet, den danske kultur, skolen, dyrevelfærd og en
anstændig levestandard står højt på listen, når DF skal nævne mærkesager.

J.

Fra : PerX ...

Dato : 18-09-05 18:10

In article <432d8366$0$206$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
nixen@bixen.dk says...

> Joeh partiet fortsætter i sit populistiske spor

Ja, det er sjov de ikke har forstået at demokrati går ud på at ignorer
hvad befolknigen gerne vil have.