Minister: »Lad de rige blive rigere«
Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 14:00

I dagens udgave af Jyllandsposten slår Eva Kjær Hansen revner i
lighedsmageriet, lad os få mere af den salgs.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3269254/

Lidt synd det kræver Master Abonnement at se tallene i bunden, de er faktisk
interessante og gør op med socialdemokratiske dogmer.

Thorkild

Fra : Per Hagemann

Dato : 18-09-05 16:54

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
>I dagens udgave af Jyllandsposten slår Eva Kjær Hansen revner i
>lighedsmageriet, lad os få mere af den salgs.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3269254/

Et psykologisk problem er den ofte anvendte relative målestok for fattigdom
som anvendes internationalt.

Avisoverskrifterne vil sige Flere Fattige i Danmark, hvis det bliver muligt
at skabe og beholde rigdomme i større stil, fordi fattigdom ikke plejer at
måles efter en absolut målestok.

--
Alfa og Omega i fordelingspolitik er, hvor meget der er at fordele. Altså
størrelsen af produktionen af nyttegoder.

Fra : Pjensen73

Dato : 18-09-05 20:00

Thorkild Poulsen skrev:
> [...]
>
> Lidt synd det kræver Master Abonnement at se tallene i bunden, de er
> faktisk interessante og gør op med socialdemokratiske dogmer.

Jeg tror ikke de fattige vil finde sig i det, så jeg er bange for, at
der vil blive endnu mere ballade, hvis de rige bliver rigere på de
fattiges bekostninger.

Fra : Allan Riise

Dato : 18-09-05 20:02

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke de fattige vil finde sig i det, så jeg er bange for, at der
> vil blive endnu mere ballade, hvis de rige bliver rigere på de fattiges
> bekostninger.

Så Du mner altså et der *er* fattige i Danmark.
Så fik vi sat det på plads...

--
Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 18-09-05 20:06

Allan Riise skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så Du mner altså et der *er* fattige i Danmark.
> Så fik vi sat det på plads...

Jeg, det mener jeg da. Se bare på alle de hjemløse, som ikke har råd til
noget at bo i.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-09-05 02:41

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message

> Jeg, det mener jeg da. Se bare på alle de hjemløse, som ikke har råd til
> noget at bo i.

Hvordan havde du tænkt dig at løse det ?

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 19-09-05 10:59

We're talking 'bout reaganomics
Oh lord down in the congress
They're passing all kinds of bills
From up there on capitol hill, we've tried it

Money's too tight to mention
Oh money money money money
Money's too tight to mention
Cutbacks!

Simply Red - Money's too tight to mention

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-09-05 03:30

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> We're talking 'bout reaganomics
> Oh lord down in the congress
> They're passing all kinds of bills
> From up there on capitol hill, we've tried it
>
> Money's too tight to mention
> Oh money money money money
> Money's too tight to mention
> Cutbacks!
>

> Simply Red - Money's too tight to mention

Fint nok, hvor meget tjener simply red ?

Jeg ved ikke hvad der får dig til at tro kunstere skulle have forstand på
politik, min erfaring er denne gruppes politiske indsigt er begrænset.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 20-09-05 10:13

> [...]
>
> Jeg ved ikke hvad der får dig til at tro kunstere skulle have forstand på
> politik, min erfaring er denne gruppes politiske indsigt er begrænset.

Reaganomics skabte flere fattige i USA - det vil samme politik også gøre i
Danmark: "Eva Kjær Hansen'nomics", dermed er Simply Red klogere end
Superthorkild!

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 05:22

> [...]

> Reaganomics skabte flere fattige i USA - det vil samme politik også gøre i
> Danmark: "Eva Kjær Hansen'nomics", dermed er Simply Red klogere end

Skal vi ikke bare slå fast at selv med en afskaffelse af topskatten er
Danmark stadig verdens mest lige land.

Jeg tror faktisk OECD ved mere om økonomi end Simply Red.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 19-09-05 18:51

Thorkild Poulsen skrev:

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message

> Hvordan havde du tænkt dig at løse det ?

Ved at hjælpe dem, istedet for at give dig skattelettelser.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-09-05 03:33

> Ved at hjælpe dem, istedet for at give dig skattelettelser.

Gider du lige stille det regnestykke op ?

Under S blev der til eksempel afsat 300 Mio. til hjemløse som ikke blev
brugt, men det er jo nok en anden sag.

Men tilbage, kan du ikke redegøre for det økonomiske i sagen, men blot
handle udfra dine fordomme kan jeg ikke tage dig seriøs.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 20-09-05 20:31

Thorkild Poulsen skrev:

> [...]
>
> Men tilbage, kan du ikke redegøre for det økonomiske i sagen, men blot
> handle udfra dine fordomme kan jeg ikke tage dig seriøs.

Nej, du tager jo ikke dem du er uenige i for seriøs.
De 300 mio, som ikke er blevet brugt til de hjemløse, kan vi passene
bruge nu, hvis de ikke allerede er brugt.
Jeg anser også kontanthjælpsmodtagere som fattige, for de har knap nok
råd til at leve. Og du vil skære i kontanthjælpen.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 05:25

> Nej, du tager jo ikke dem du er uenige i for seriøs.

Vrøvl, men hvis de ignorerer argumenter og logik, så tager jeg dem ikke
seriøs.

> De 300 mio, som ikke er blevet brugt til de hjemløse, kan vi passene bruge
> nu, hvis de ikke allerede er brugt.

Det er ikke et pengespørgsmål, det er et struktur spørgsmål. hjemløse har
det ikke så godt med rudebreve og skranker, man skal ned i øjenhøjde og ikke
glemme de ligger ned.

> Jeg anser også kontanthjælpsmodtagere som fattige, for de har knap nok råd
> til at leve. Og du vil skære i kontanthjælpen.

Kontanthjælpsmodtagere skal i arbejde, derfor er det rimeligt at nedsætte
deres kompensation over tid for at hjælpe dem med motivationen.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 22-09-05 14:49

Thorkild Poulsen skrev:

> Kontanthjælpsmodtagere skal i arbejde, derfor er det rimeligt at
> nedsætte deres kompensation over tid for at hjælpe dem med motivationen.

Selvfølgelig skal de i arbejde, hvis der er noget til dem. Problemet er
bare at der er mange arbejdsgivere der ikke vil ansætte dem, fordi de
tror de ikke gider at lave noget.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 18:12

> Selvfølgelig skal de i arbejde, hvis der er noget til dem. Problemet er
> bare at der er mange arbejdsgivere der ikke vil ansætte dem, fordi de tror
> de ikke gider at lave noget.

Så må de kæmpe for det.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 22-09-05 19:29

Thorkild Poulsen skrev:

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message

> Så må de kæmpe for det.

Hvordan?
Det er da ihvert fald ikke ude på aktiveringsstederne de kan kæmpe.
Den eneste måde de kan bevise, at de gerne vil lave noget, er at
arbejdsgiverne giver dem en chance.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 19:58

> Hvordan?
> Det er da ihvert fald ikke ude på aktiveringsstederne de kan kæmpe.
> Den eneste måde de kan bevise, at de gerne vil lave noget, er at
> arbejdsgiverne giver dem en chance.

Hvilket arbejdsgiverne gerne gør hvis de udviser initiativ.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 22-09-05 20:24

Thorkild Poulsen skrev:

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message

> Hvilket arbejdsgiverne gerne gør hvis de udviser initiativ.

Nej, det gør de nemlig ikke, for ligeså snart der er tale om
kontanthjælpsmodtagere, så vil de ikke ansætte dem, uanset hvor meget
erhvers erfaring de har.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 23-09-05 01:59

> Nej, det gør de nemlig ikke, for ligeså snart der er tale om
> kontanthjælpsmodtagere, så vil de ikke ansætte dem, uanset hvor meget
> erhvers erfaring de har.

Selvfølgelig kan man kæmpe sig til et job, e.g. som avisbud eller ved at
sætte en annonce i avisen om havearbejde, rengøring mm.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 23-09-05 10:31

Thorkild Poulsen skrev:

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message

> Selvfølgelig kan man kæmpe sig til et job, e.g. som avisbud eller ved at
> sætte en annonce i avisen om havearbejde, rengøring mm.

De fleste avisbude er børn og unge under 18 år, som vil tjene lidt efter
skoletid.
At sætte en annonce i avisen, får man ikke et job af.
Jeg har selv prøvet det en gang, og det gav ikke nogle resultater.
Jeg tror ikke at arbejdsgiverne læser dem.

Fra : Croc®

Dato : 23-09-05 15:04

On Fri, 23 Sep 2005 11:30:57 +0200, Pjensen73

> [...]
>Jeg har selv prøvet det en gang, og det gav ikke nogle resultater.
>Jeg tror ikke at arbejdsgiverne læser dem.

Jeg læste ellers at der i de større byer faktisk er voksne avisbude,
og flere af dem med en årsløn på +500.000kr. så avisbud er da ikke
værst hvis man ingen uddannelse har.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 23-09-05 18:14

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg læste ellers at der i de større byer faktisk er voksne avisbude,
> og flere af dem med en årsløn på +500.000kr. så avisbud er da ikke
> værst hvis man ingen uddannelse har.

De der tjener de beløb er absolut ikke bude, men distributører, som aflverer
til opsamlingsstederne, og overser at de rigtige bunker aviser kommer i de
rigtige hænder, et job som kræver det rigtige køretøj, og selvf. kørekort.

--
Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 23-09-05 18:33

On Fri, 23 Sep 2005 19:14:15 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>rigtige hænder, et job som kræver det rigtige køretøj, og selvf. kørekort.

Aner det ikke, men det var hvad jeg læste.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 23-09-05 18:50

> Aner det ikke, men det var hvad jeg læste.

Det kan du roligt regne med er rigtigt.

Svigerfar kører distri. i Næstved/Haslev og omegn..

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 23-09-05 19:34

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
> aflverer til opsamlingsstederne, og overser at de rigtige bunker aviser
> kommer i de rigtige hænder, et job som kræver det rigtige køretøj, og

Nej, der er bude der tjener godt, faktisk skal man indkalde flere bude når
de er syge.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 23-09-05 19:47

> Nej, der er bude der tjener godt, faktisk skal man indkalde flere bude når
> de er syge.

Så fandt vi måske ud af hvad du rigtigt laver!?

Spøg til side, når jeg nu fortæller dig, at min familie arbejder med
distribution til budene, og er med til at aflevere det antal aviser,
pamfletter, reklamer o.s.v. der skal udd. og da det er off. kendt hvad man
får for hver afleveringspunkt, så er det ikke svært at regne ud hvad et bud
*kan* nå at tjene, og det er ikke i nærheden af 500.000.-

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-09-05 03:38

> Så fandt vi måske ud af hvad du rigtigt laver!?

Jamen jeg har da været avisbud for 30 år siden, trykkede overborgmester
Weidekamp i hånden på avisbudenes dag, den dag hvor de bedste avisbude
kommer på avisbudenes dag.

Så burde du følge med i pressen.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 20:02

> [...]
>>

> Jeg tror ikke de fattige vil finde sig i det, så jeg er bange for, at der
> vil blive endnu mere ballade, hvis de rige bliver rigere på de fattiges

Hvad mener du med "på de fattiges bekostning" ?

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 18-09-05 20:07

Thorkild Poulsen skrev:

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message

> Hvad mener du med "på de fattiges bekostning" ?

Det siger sig selv, at hvis de rige skal blive rigere, så skal de også
have skattelettelser. Det betyder at der bliver mindre til de fattige.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-09-05 02:40

> Det siger sig selv, at hvis de rige skal blive rigere, så skal de også
> have skattelettelser. Det betyder at der bliver mindre til de fattige.

Jeg tror du skal skifte dit "det siger sig selv" ud med lidt studie i den
sag.

Der er ikke blevet mindre til de fattigste, der er blevet mere. Faktisk var
det sådan at Danmark satte ny rekord i indkomne skatter det år man
gennemførte skattelettelser.

Høje skatter hæmmer væksten i samfundet, det bliver vi kun fattigere af. Den
proces at alle skal have absolut lige meget er dræbende for folks vilje til
at arbejde. Er det umuligt for dig at forstå en afskaffelse af topskatten
vil medføre en øget vækst på 2 % over tid ? Det er faktisk nok til at betale
for afskaffelsen af topskatten. Det er da også derfor alle seriøse
analyseinstitutioner anbefaler en afskaffelse af topskatten.

--
Mvh,
Thorkild Poulsen

The best argument against democracy is a five minute conversation with the
average voter. Winston Churchill

Fra : Pjensen73

Dato : 19-09-05 18:54

Thorkild Poulsen skrev:

> [...]
> nok til at betale for afskaffelsen af topskatten. Det er da også derfor
> alle seriøse analyseinstitutioner anbefaler en afskaffelse af topskatten.

Sludder og vrøvl.
Det der med marginalskatterne er ligesom udebateret.
Du kan ikke komme uden om, at der er blevet et større skælv mellem rig
og fattig.
De fattige bliver fattigere, fordi der spares på de offentlige udgifter.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-09-05 03:37

> Sludder og vrøvl.
> Det der med marginalskatterne er ligesom udebateret.

Nej, det er ikke uddebateret, men du afslører det her ved du ikke rigtigt
noget om. Du har en mening men du har ikke noget at have den i.

> Du kan ikke komme uden om, at der er blevet et større skælv mellem rig og
> fattig.

Begrænset. Selv ved afskaffelse af topskatten er Danamrk fortsat verdens
mest lige land.

> De fattige bliver fattigere, fordi der spares på de offentlige udgifter.

Vrøvl, der er ikke sparet på de offentlige udgifter, tværtimod.

Og fortæl mig lige hvordan det kan lade sig gøre skatterne aldrig har været
større end da man indførte skattelettelser ?

Du har en meget ringe indsigt PJensen og det er desværre dig som er laveste
fællesnævner i dansk politik, som har magten.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 20-09-05 20:35

Thorkild Poulsen skrev:

> Nej, det er ikke uddebateret, men du afslører det her ved du ikke
> rigtigt noget om. Du har en mening men du har ikke noget at have den i.

Vi har haft den debat, Thorkild. Og vi blev jo ikke enige.

> Begrænset. Selv ved afskaffelse af topskatten er Danamrk fortsat verdens
> mest lige land.

Ja, for de rige. Sgu ikke for de fattige.

> Vrøvl, der er ikke sparet på de offentlige udgifter, tværtimod.
>
> Og fortæl mig lige hvordan det kan lade sig gøre skatterne aldrig har
> været større end da man indførte skattelettelser ?

Du glemmer vist skattestoppet.

> Du har en meget ringe indsigt PJensen og det er desværre dig som er
> laveste fællesnævner i dansk politik, som har magten.

Tja, der har vi den igen. Er man ikke enig med Thorkild, så er man dum.
Men jeg er da glad for at det er de "dummeste" der har magten.

Fra : Pjensen73

Dato : 21-09-05 19:40

Og der fik jeg lukket munden på Sorte Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 05:28

> Vi har haft den debat, Thorkild. Og vi blev jo ikke enige.

Rigtigt, du nægter at sætte dig ind i tingene.

> Ja, for de rige. Sgu ikke for de fattige.

Øh, hvordan synes du selv det går ?

> Du glemmer vist skattestoppet.

Nej, der er fortsat vækst i offentlige udgifter, til trods for
skattetstoppet.

> Tja, der har vi den igen. Er man ikke enig med Thorkild, så er man dum.
> Men jeg er da glad for at det er de "dummeste" der har magten.

Jeg mener faktisk du burde noget mere tid på at sætte dig ind i tingene, det
er ikke et spørgsmål om at være uenig, det er et spørgsmål om du ved meget
lidt.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 22-09-05 10:53

> [...]
>

> Jeg mener faktisk du burde noget mere tid på at sætte dig ind i tingene,
> det er ikke et spørgsmål om at være uenig, det er et spørgsmål om du ved

Økseskaft!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-09-05 11:22

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Økseskaft!

Gule ærter.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 23-09-05 10:34

Thorkild Poulsen skrev:

> Rigtigt, du nægter at sætte dig ind i tingene.

Eller også har du ikke ville erkende fakta.

> Øh, hvordan synes du selv det går ?

At det ikke går så godt for de fattige.

> Nej, der er fortsat vækst i offentlige udgifter, til trods for
> skattetstoppet.

Derfor er skatten stadigvæk ikke steget. Og der er kommet besparelser på
overførsels indkomster.

> Jeg mener faktisk du burde noget mere tid på at sætte dig ind i tingene,
> det er ikke et spørgsmål om at være uenig, det er et spørgsmål om du ved
> meget lidt.

Det har jeg ikke tid til. Jeg skal på arbejde

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 23-09-05 19:37

> Derfor er skatten stadigvæk ikke steget. Og der er kommet besparelser på
> overførsels indkomster.

Hvad mener du med skatten ikke er steget ?

Betragter du skattestigninger som et selvfølgeligt gode ?

Thorkild