Socialdemokraternes nedtur stoppet .
Fra : Morfar i det Jyske

Dato : 18-09-05 11:29

Fundet på http://www.bt.dk

Socialdemokraternes nedtur stoppet viser ny meningsmåling fra Catinét
Research.

Efter en vellykket kongres er Socialdemokraternes nedtur tilsyneladende
vendt. Det viser en ny meningsmåling, som Catinét Research har lavet for
Ritzau i den forløbne uge.

Siden den seneste måling i august er partiet gået frem og står nu til 26,2
procent og 47 mandater mod 24,6 og 44 mandater for måned siden.

Det er en fremgang på 0,4 procentpoint siden folketingsvalget i februar,
og
med fremgangen på tre mandater er Socialdemokraterne tilbage på samme
antal
som ved valget.

Derimod mister De Radikale et mandat, hvis der var folketingsvalg i
morgen,
mens SF står til en fremgang på to mandater.

De to regeringspartier, Venstre og Konservative, taber ifølge
meningsmålingen igen terræn efter en fremgang for en måned siden og mister
tilsammen tre mandater. Derimod tegner Dansk Folkeparti sig for en
fremgang
på 1,3 procentpoint og vinder to mandater i forhold til valget i februar

--
Hej fra Børge Højlund Jensen.
Min hjemmeside

Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-05 12:23

Morfar i det Jyske <b-h-j@oncable.dk> wrote:

> Det er en fremgang på 0,4 procentpoint

Ugens propaganda-udsendelse.

Usikkerheden er ganske simpelt alt for stor.
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-09-05 13:05

"Morfar i det Jyske" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Fundet på http://www.bt.dk
>
> Socialdemokraternes nedtur stoppet viser ny meningsmåling fra Catinét
> Research.

Høh, når det kommer til Socialdemokratisk nedtur, så fristes jeg til at
nynne Bachman-Turner Overdrives gamle sang "You ain't seen nothin' yet"...

Det kan SAGTENS blive meget, meget værre for Socialdemokraterne. Dit indlæg
er for mig at se et udtryk for en helt desperat, virkelighedsfornægtende
ønsketænkning, når man åbenbart mener at kunne tale om "fremgang" på sølle
fire _promille_ - og dèt vel at mærke set i forhold til sidste
socialdemokratiske "katastrofevalg", ikke i forhold til forne tiders
storform...

Anders Peter Johnsen

Fra : Alucard

Dato : 18-09-05 15:33

On Sun, 18 Sep 2005 14:05:00 +0200, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Høh, når det kommer til Socialdemokratisk nedtur, så fristes jeg til at
>nynne Bachman-Turner Overdrives gamle sang "You ain't seen nothin' yet"...

Hehehe... Jeg måtte lige hen i reolen og hente den...

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 13:33

"Morfar i det Jyske" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> [...]
>
> Siden den seneste måling i august er partiet gået frem og står nu til 26,2
> procent og 47 mandater mod 24,6 og 44 mandater for måned siden.

De udsving må da betragtes som bekymrende små for socialdemokratiet, man har
lige afholdt kongres med alt hvad det indebærer af mediedækning. Nu kommer
så de borgerlige partier med deres kongresser. Heldigvis ser det ud til
befolkningen er ved at begrave det parti, socialdemokratiet er et døende
parti.

Thorkild