Så lefles der lidt mere for de gamle
Fra : Kim2000

Dato : 17-09-05 21:32

DF mener at førstegangshuskøbere ikke skal have lov til at tegne afdragsfrie
lån.

Godt nok, så har unge ingen chance overhovedet for at få et hus, så kan de
passende bo til leje hos de gamle, der fik foræret husene af Anker og er
blevet forgyldt de sidste ti år. Godt forslag!

Man kan godt mærke hvilken vælgegruppe der p.t. er største og hvem DF så
mener der skal lefles for - Vi giver de gamle tosser flere penge, giver dem
monopol på boligmarkedet og så smider vi alle "de der sortsnuskede ud der
taler underligt, de er jo nok kriminelle hele bundet" (det har de gamle selv
læst i Ekstra Bladet).

Vrissen hilsen
Kim

Fra : Rune

Dato : 17-09-05 22:40

> [...]
> passende bo til leje hos de gamle, der fik foræret husene af Anker og er
> blevet forgyldt de sidste ti år. Godt forslag!

Generationen der åd sine børn. Sådan er vel den bedste betegnelse for den
generation der levede i den største økonomiske ekspation verden noglesinde
har set og alligevel efterlader deres alt for få børn med en kæmpe gæld og
kvælende ufinansieret forsørgerbyrder mens de selv sidder på flæsket og
insistere på at nyde deres lange ufortjente otium på spanske golfbaner. Men
de kan spise beskøjter kan de. For ikke en krone mere af mine skal de få.

Fra : Egon Stich

Dato : 18-09-05 00:10

"Rune" <rune@test.test> skrev i en meddelelse
> [...]
Men
> de kan spise beskøjter kan de. For ikke en krone mere af mine skal de få.

"Åd sine børn"?
Nej du..!!
Gav sine børn bedre muligheder, end de selv havde.
Og bedre uddannelse.
Men desværre samtidig en dårlig opdragelse, med overdreven egoisme til
følge.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 18-09-05 00:08

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> monopol på boligmarkedet og så smider vi alle "de der sortsnuskede ud der
> taler underligt, de er jo nok kriminelle hele bundet" (det har de gamle

Bare vent nogle få år.
Efterhånden som 68erne og dem efter, går på pension, skal du bare se.
Så kommer der "Tak for sidst" for "Det grå guld" og "ældrebyrden".
Det bliver festligt

MVH
Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-09-05 09:56

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> DF mener at førstegangshuskøbere ikke skal have lov til at tegne
> afdragsfrie lån.

Der der en speciel grund til du ikke nævner de to andre partier?

"Både De Radikale, Dansk Folkeparti og SF er dog parate til at begrænse
mulighederne i de afdragsfrie lån."

Og Socialdemokraterne var med for et par dage siden, men er nu bakket ud.

Fra : Kim2000

Dato : 18-09-05 10:14

> "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> Der der en speciel grund til du ikke nævner de to andre partier?

Ja. Uvidenhed.

mvh
Kim

Fra : Jim

Dato : 18-09-05 17:31

> [...]
> dem monopol på boligmarkedet og så smider vi alle "de der sortsnuskede ud
> der taler underligt, de er jo nok kriminelle hele bundet" (det har de

Og nu hørte jeg så svaret på spørgsmålet, som blev stillet her i dag i OCC.
Og jeg synes faktisk, at Kristian Th. Dahl besvarede spørgsmålet ganske
udemærket.

Hørte du selv svaret?
Var du til stede i salen?

Fra : Kim2000

Dato : 18-09-05 17:38

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> OCC.
> Og jeg synes faktisk, at Kristian Th. Dahl besvarede spørgsmålet ganske

Niks, det var da frisk gjort hvis du tog spørgsmålet med til partimødet, jeg
er ikke medlem af DF, men vil da meget gerne høre svaret.

mvh
Kim

Fra : Jim

Dato : 19-09-05 09:50

> Niks, det var da frisk gjort hvis du tog spørgsmålet med til partimødet,
> jeg er ikke medlem af DF, men vil da meget gerne høre svaret.

Spørgsmålet blev faktisk stillet af et medlem, og det var ikke mig.
Men jeg kunne da sagtens følge den store undren fra spørgeren, men da så
sandelig også svaret fra Kristian, som svarede på spørgsmålet.
Og det er et spørgsmål om at forhindre tvangsauktioner.
Hvis man sætter sin økonomi efter afdragsfri lån, så er der ingen buffer,
som det afdragsfri lån skulle være, når man havde behovet, som eks.
familieforøgelse, arbejdsløshed m.m.
Man køber vel ikke bolig, fordi man lige nøjagtig kan sidde i huset med et
afdragsfri lån.
På et tidspunkt skal man vel afdrage på lånet, og kan man så det, når man
har beregnet sin økonomi på afdragsfri lån?
Denne situation vil DF gerne undgå at se nykøber-familier bringe sig i.
Derfor forslaget.
Hvis du vil have det fra hestens egen mund er du nødt til at stille
spørgsmålet til Kristian på hans mailadr., som naturligvis kan findes på
http://www.danskfolkeparti.dk .

Mvh. Jim.