/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Pia Kjärsgaard som statsminister?????????
Fra : doggiestyle


Dato : 17-09-05 18:14

Hvad händer for jer lille Danmark?

Herre Jesus.. Är ni virkelig snart så dumme som i USA?



 
 
Arne H. Wilstrup (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 17-09-05 18:35


"doggiestyle" <doggiestyle@dogs.dog> skrev i en meddelelse
news:T9YWe.146498$dP1.503175@newsc.telia.net...
> Hvad händer for jer lille Danmark?
>
> Herre Jesus.. Är ni virkelig snart så dumme som i USA?

Det er langt fra hele befolkningen der har stemt på Pia
Kjærsgaard - at omtale os alle som om "VI" har ønsket
denne tilstand og derfor kalde os alle for "dumme", er vel
ikke mere fair eller rimeligt end at hævde at alle
svenskerne er dumme fordi de ikke selv kan styre deres
spritbehov, men absolut må have et "systembolag" til at
styre det, som svenskerne ikke kan klare selv.

Eller hvad med de mange fremmedhadske grupperinger i
Sverige, især i Skåne-området, hvor hadet mod fremmede slår
ud i lys lue -eller hvad med de "dumme svenskere", der tror
at man kan afskaffe prostitutionen ved at give kunderne
bøder for at benytte dem?

Nej, - en lille del af den danske befolkning har stemt på
Pia Kjærsgaard - og det er uhyggeligt, men ikke ensbetydende
med at "vi" er dumme -kun at nogle er det, akkkurat som det
ikke just er alle svenskere, der er lige velbegavede.

--
ahw



doggiestyle (17-09-2005)
Kommentar
Fra : doggiestyle


Dato : 17-09-05 19:16

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i meddelandet
news:432c53f2$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "doggiestyle" <doggiestyle@dogs.dog> skrev i en meddelelse
> news:T9YWe.146498$dP1.503175@newsc.telia.net...
>> Hvad händer for jer lille Danmark?
>>
>> Herre Jesus.. Är ni virkelig snart så dumme som i USA?
>
> Det er langt fra hele befolkningen der har stemt på Pia Kjærsgaard - at
> omtale os alle som om "VI" har ønsket denne tilstand og derfor kalde os
> alle for "dumme", er vel ikke mere fair eller rimeligt end at hævde at
> alle svenskerne er dumme fordi de ikke selv kan styre deres spritbehov,
> men absolut må have et "systembolag" til at styre det, som svenskerne ikke
> kan klare selv.

Jeg skrev 'snart så dumme', vad var det du inte fattade?
Du gi'r meg jo ret!

> Eller hvad med de mange fremmedhadske grupperinger i Sverige, især i
> Skåne-området, hvor hadet mod fremmede slår ud i lys lue -eller hvad med
> de "dumme svenskere", der tror at man kan afskaffe prostitutionen ved at
> give kunderne bøder for at benytte dem?

Nåå? Ligeså dumt som alle de horar som har artikler i "Ekstra Bladet"?
Vi reklamarer jo inte for det svineri!

> Nej, - en lille del af den danske befolkning har stemt på Pia Kjærsgaard -
> og det er uhyggeligt, men ikke ensbetydende med at "vi" er dumme -kun at
> nogle er det, akkkurat som det ikke just er alle svenskere, der er lige
> velbegavede.
>

Der har du kanske tyvärr rätt.

PS
Tag nu og gennemsku' mit elendige Svensk, Arne :)
Kan du virkelig ikke se alle de grammatiske fejl? Jeg ER Dansk :) (Og på Din
side)
Eller checker du ikke kilder?
Kommer snart tilbage til det rådne Danmark.. og så får i hele armen!!!
Dog er det skønt at se hvordan opinionen ændrer sig, bare man er væk et par
døgn...eller holder kæft)
(Gætte gætte :] )



Snurrberget (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Snurrberget


Dato : 17-09-05 19:32

> (Gætte gætte :] )
>
>

Under den kriminelle lavalder?

- cep

doggiestyle (17-09-2005)
Kommentar
Fra : doggiestyle


Dato : 17-09-05 19:40

"Snurrberget" <snurrberget@yahoo.com> skrev i meddelandet
news:432c624e$0$94426$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> (Gætte gætte :] )
>
> Under den kriminelle lavalder?
>

Muligvis.. da alder er en sindstilstand :)



Bo Warming (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 17-09-05 20:06

"doggiestyle" <doggiestyle@dogs.dog> wrote in message
news:7qZWe.146507$dP1.503039@newsc.telia.net...
> "Snurrberget" <snurrberget@yahoo.com> skrev i meddelandet
> news:432c624e$0$94426$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> (Gætte gætte :] )
>>
>> Under den kriminelle lavalder?
>>
>
> Muligvis.. da alder er en sindstilstand :)

Alder er antal år fra fødsel til nu

HVAD KAN GØRES FOR AT FREMSKYNDE DEN DAG PIA BLIR MINISTER?

Er følgende plankeværksslogans/grafiti brugbare

1. Krig er Iraks problem - vi bør se på, hvad giver danskheden en god
fremtid her.

2. Danskerne skylder ikke ulande at gøre noget for dem.

3. Hvis Danmark blev gældfri, kunne vi investere i ulandene. Det er bedre
end at hjælpe.Der findes ikke bedre hjælp-til-selvhjælp

4. "Vi vil vinde" betyder ikke, at der skal kæmpes voldeligt. Vi skal
udvise, før vi bliver tvunget til konflikt som på Vestbredden

5.Demokrati fungerer kun, når befolkningen er homogen. Stop
familiesammenføringer



Arne H. Wilstrup (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 17-09-05 19:53


"doggiestyle" <doggiestyle@dogs.dog> skrev i en meddelelse
news:K3ZWe.146503$dP1.503043@newsc.telia.net...
> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i
> meddelandet
> news:432c53f2$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
[..]

>
> PS
> Tag nu og gennemsku' mit elendige Svensk, Arne :)
> Kan du virkelig ikke se alle de grammatiske fejl? Jeg ER
> Dansk :) (Og på Din side)
> Eller checker du ikke kilder?
> Kommer snart tilbage til det rådne Danmark.. og så får i
> hele armen!!!
> Dog er det skønt at se hvordan opinionen ændrer sig, bare
> man er væk et par døgn...eller holder kæft)
> (Gætte gætte :] )

Jeg giver mig ikke af med at gætte - det er mig inderligt
ligegyldigt om du er dansk, svensk, finsk, norsk eller
bornholmer - havde jeg rettet dit svenske, ville jeg
formentlig have fået på hattepulden fordi jeg rettede folk -
akkurat som når jeg retter folks irriterende stavefejl, så
jeg valgte at overse denne problematik og blot tage
indlægget for det, det er.

--
ahw



Pjensen73 (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 17-09-05 20:29

Arne H. Wilstrup skrev:
> "doggiestyle" <doggiestyle@dogs.dog> skrev i en meddelelse
> news:K3ZWe.146503$dP1.503043@newsc.telia.net...
>
>>"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i
>>meddelandet
>>news:432c53f2$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> [..]
>
> >
>
>>PS
>>Tag nu og gennemsku' mit elendige Svensk, Arne :)
>>Kan du virkelig ikke se alle de grammatiske fejl? Jeg ER
>>Dansk :) (Og på Din side)
>>Eller checker du ikke kilder?
>>Kommer snart tilbage til det rådne Danmark.. og så får i
>>hele armen!!!
>>Dog er det skønt at se hvordan opinionen ændrer sig, bare
>>man er væk et par døgn...eller holder kæft)
>>(Gætte gætte :] )
>
>
> Jeg giver mig ikke af med at gætte - det er mig inderligt
> ligegyldigt om du er dansk, svensk, finsk, norsk eller
> bornholmer - havde jeg rettet dit svenske, ville jeg
> formentlig have fået på hattepulden fordi jeg rettede folk -
> akkurat som når jeg retter folks irriterende stavefejl, så
> jeg valgte at overse denne problematik og blot tage
> indlægget for det, det er.
>
> --
> ahw
>
>
Eller også kan du bare ikke svensk.

Arne H. Wilstrup (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 18-09-05 11:23


"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en
meddelelse
news:J7_We.68064$Fe7.229609@news000.worldonline.dk...
> >> Jeg giver mig ikke af med at gætte - det er mig
> >> inderligt
>> ligegyldigt om du er dansk, svensk, finsk, norsk eller
>> bornholmer - havde jeg rettet dit svenske, ville jeg
>> formentlig have fået på hattepulden fordi jeg rettede
>> folk - akkurat som når jeg retter folks irriterende
>> stavefejl, så jeg valgte at overse denne problematik og
>> blot tage indlægget for det, det er.
>>
> Eller også kan du bare ikke svensk.

tja, min farmor var svensk, min far talte flydende svensk og
jeg har boet i Sverige i en del af min barndom og talte
svensk dér - men naturligvis kan jeg ikke svensk

--
ahw



Pjensen73 (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 18-09-05 11:44

Arne H. Wilstrup skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en
> meddelelse
> news:J7_We.68064$Fe7.229609@news000.worldonline.dk...
>
>>>> Jeg giver mig ikke af med at gætte - det er mig
>>>>inderligt
>>>
>>>ligegyldigt om du er dansk, svensk, finsk, norsk eller
>>>bornholmer - havde jeg rettet dit svenske, ville jeg
>>>formentlig have fået på hattepulden fordi jeg rettede
>>>folk - akkurat som når jeg retter folks irriterende
>>>stavefejl, så jeg valgte at overse denne problematik og
>>>blot tage indlægget for det, det er.
>
> >>
>
>>Eller også kan du bare ikke svensk.
>
>
> tja, min farmor var svensk, min far talte flydende svensk og
> jeg har boet i Sverige i en del af min barndom og talte
> svensk dér - men naturligvis kan jeg ikke svensk
>
> --
> ahw
>
>
Jeg troede jeg var i dit filter....

Arne H. Wilstrup (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 18-09-05 12:50


"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en
meddelelse
news:bybXe.68114$Fe7.229579@news000.worldonline.dk...
>>
> Jeg troede jeg var i dit filter....

Ikke endnu - men du svarer ikke på mit spørgsmål?

--
ahw



Pjensen73 (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 18-09-05 17:50

Arne H. Wilstrup skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en
> meddelelse
> news:bybXe.68114$Fe7.229579@news000.worldonline.dk...
> >>
>
>>Jeg troede jeg var i dit filter....
>
>
> Ikke endnu - men du svarer ikke på mit spørgsmål?
>
> --
> ahw
>
>
Hvilket spørgsmål?
Du fortæller mig at du har boet i Sverige og at din farmor var svensk.
Det kan jeg ikke få til et spørgsmål.
Jeg er da glad for at jeg er røget ud af dit filter, så du kan se nogle
fornuftige indlæg.

Arne H. Wilstrup (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 18-09-05 17:54


"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en
meddelelse
news:eVgXe.68169$Fe7.229807@news000.worldonline.dk...
>>
>>
> Hvilket spørgsmål?
> Du fortæller mig at du har boet i Sverige og at din farmor
> var svensk. Det kan jeg ikke få til et spørgsmål.
> Jeg er da glad for at jeg er røget ud af dit filter, så du
> kan se nogle fornuftige indlæg



Du skrev at jeg ikke forstod svensk - det var det jeg med en
vis ironi kommenterede -og derfor lå der et spørgsmål i det,
om du virkelig troede på at jeg ikke forstod det sprog.

Hvad angår "fornuftige indlæg", så har jeg stadig dem til
gode fra din side. Fremmedhadere og folk der angriber mig
groft og personligt, sættes i mit filter som sædvanlig.

--
ahw



Pjensen73 (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 18-09-05 19:58

Arne H. Wilstrup skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en
> meddelelse
> news:eVgXe.68169$Fe7.229807@news000.worldonline.dk...
> >>
>
>>Hvilket spørgsmål?
>>Du fortæller mig at du har boet i Sverige og at din farmor
>>var svensk. Det kan jeg ikke få til et spørgsmål.
>>Jeg er da glad for at jeg er røget ud af dit filter, så du
>>kan se nogle fornuftige indlæg
>
>
>
>
> Du skrev at jeg ikke forstod svensk - det var det jeg med en
> vis ironi kommenterede -og derfor lå der et spørgsmål i det,
> om du virkelig troede på at jeg ikke forstod det sprog.
>
> Hvad angår "fornuftige indlæg", så har jeg stadig dem til
> gode fra din side. Fremmedhadere og folk der angriber mig
> groft og personligt, sættes i mit filter som sædvanlig.
>
Selvfølgelig kan du læse svensk. Det går jeg ud fra de fleste kan. Men
noget andet er at skrive og stave på svensk. Det tror jeg ikke alle kan.
Så læser du da ikke mine indlæg ordenligt. Jeg kommer kun med seriøse
indlæg.

Pjensen73 (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 17-09-05 20:33

doggiestyle skrev:
> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i meddelandet
> news:432c53f2$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>"doggiestyle" <doggiestyle@dogs.dog> skrev i en meddelelse
>>news:T9YWe.146498$dP1.503175@newsc.telia.net...
>>
>>>Hvad händer for jer lille Danmark?
>>>
>>>Herre Jesus.. Är ni virkelig snart så dumme som i USA?
>>
>>Det er langt fra hele befolkningen der har stemt på Pia Kjærsgaard - at
>>omtale os alle som om "VI" har ønsket denne tilstand og derfor kalde os
>>alle for "dumme", er vel ikke mere fair eller rimeligt end at hævde at
>>alle svenskerne er dumme fordi de ikke selv kan styre deres spritbehov,
>>men absolut må have et "systembolag" til at styre det, som svenskerne ikke
>>kan klare selv.
>
>
> Jeg skrev 'snart så dumme', vad var det du inte fattade?
> Du gi'r meg jo ret!

Nej. Selvfølgelig fattedede han det ikke.
>
>
Snip
>
> PS
> Tag nu og gennemsku' mit elendige Svensk, Arne :)
> Kan du virkelig ikke se alle de grammatiske fejl? Jeg ER Dansk :) (Og på Din
> side)
> Eller checker du ikke kilder?
> Kommer snart tilbage til det rådne Danmark.. og så får i hele armen!!!
> Dog er det skønt at se hvordan opinionen ændrer sig, bare man er væk et par
> døgn...eller holder kæft)
> (Gætte gætte :] )
>
Nej han tjekker åbenbart ikke kilderne. Derfor skriver han også en masse
sludder her i dp.
Et simpelt tjek kan afsløre at du sender via worldonline.dk

Per Rønne (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 18-09-05 06:38

Arne H. Wilstrup <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

> Nej, - en lille del af den danske befolkning har stemt på
> Pia Kjærsgaard

Knap hver syvende, 13,2%. Og naturligvis bliver Pia Kjærsgaard aldrig
statsminister. Derimod kan man ikke udelukke at DFerne på et tidspunkt
kommer til at indgå i en regering, men så snakker vi altså også om 10-20
år ude i fremtiden, når folk som Pia Kjærsgaard, Søren Krarup, Jesper
Langballe og den tidligere socialdemokratiske politiske ordfører i
folketinget, Mogens Camre, forlængst er gået på pension, også fra
politik.

Pia Kjærsgaard er i dag 58 år gammel. Mogens Camre og Søren Krarup 69.
Og Jesper Langballe 66.
--
Per Erik Rønne

Martin (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 27-09-05 07:21


Per Rønne skrev:

> Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
>
> > Per Rønne skrev:
>

> > > > Men hva. Man har et standpunkt indtil man tager et nyt, som Konrad
> > > > Adenauer forfattede.
>
> > > Jens Otto Krag.
>
> > Ovrsatte det ja. Det var KA der forfattede det.
>
> Jens Otto Krag /udtalte/ det direkte på tv, efter at have set
> valgresultatet 1966. Du må underbygge det nærmere, hvis du vil påstå at
> Konrad Adenauer benyttede vendingen før ...

Jeg skal nok finde det. Indtil da er det JOK


PerX ... (18-09-2005)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 18-09-05 18:08

In article <432c53f2$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
detfaarduejatvide@invalid.dk says...
> Nej, - en lille del af den danske befolkning har stemt på
> Pia Kjærsgaard - og det er uhyggeligt, men ikke ensbetydende
> med at "vi" er dumme -kun at nogle er det, akkkurat som det
> ikke just er alle svenskere, der er lige velbegavede.

Det er ikke intelligens, det er følelser - ignorer *det* og hun bliver
statsminister.


Snurrberget (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Snurrberget


Dato : 17-09-05 18:39

doggiestyle wrote:

> Hvad händer for jer lille Danmark?
>
> Herre Jesus.. Är ni virkelig snart så dumme som i USA?
>
>

Svensk PK-troll alarm!


doggiestyle (17-09-2005)
Kommentar
Fra : doggiestyle


Dato : 17-09-05 19:25


"Snurrberget" <snurrberget@yahoo.com> skrev i meddelandet
news:432c55ef$0$94374$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> doggiestyle wrote:
>
>> Hvad händer for jer lille Danmark?
>>
>> Herre Jesus.. Är ni virkelig snart så dumme som i USA?
>
> Svensk PK-troll alarm!
>

Va fan? Endnu en bekräftelse? :)



Rune (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 17-09-05 22:35

> Hvad händer for jer lille Danmark?
>
> Herre Jesus.. Är ni virkelig snart så dumme som i USA?

aw. Jeg ser du har læst på lektien fra de statsejede medier derovre i jeres
socialistiske etpartisystems paradis. Godt arbejde kammerart!



Egon Stich (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 18-09-05 00:12


"doggiestyle" <doggiestyle@dogs.dog> skrev i en meddelelse
news:T9YWe.146498$dP1.503175@newsc.telia.net...
> Hvad händer for jer lille Danmark?
>
> Herre Jesus.. Är ni virkelig snart så dumme som i USA?
>

Nej.

Det er kun en overgang.
For husk:
Man kan narre alle i nogen tid.
Man kan narre nogle al tid.
Men man kan ikke narre alle altid.

MVH
Egon



PerX ... (18-09-2005)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 18-09-05 18:07

In article <T9YWe.146498$dP1.503175@newsc.telia.net>,
doggiestyle@dogs.dog says...
> Hvad händer for jer lille Danmark?
>
> Herre Jesus.. Är ni virkelig snart så dumme som i USA?

Regel nummer 1 swedy baby: Du overbeviser ikke folk ved at rakke ned på
dem, men ved at forstå deres frygt.


Tveskaeg (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Tveskaeg


Dato : 19-09-05 13:46

On Sun, 18 Sep 2005 19:06:33 +0200, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

>In article <T9YWe.146498$dP1.503175@newsc.telia.net>,
>doggiestyle@dogs.dog says...
>> Hvad händer for jer lille Danmark?
>>
>> Herre Jesus.. Är ni virkelig snart så dumme som i USA?
>
>Regel nummer 1 swedy baby: Du overbeviser ikke folk ved at rakke ned på
>dem, men ved at forstå deres frygt.

I sverige er mediener kontrolleret af socialister, der bringes intet
somr ikke er i streng overenstemmelse med socialistisk vanetænkning.

Men under overfladen ulmer oprøret...

Martin (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 19-09-05 14:31


Per Rønne skrev:

> Arne H. Wilstrup <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:
>
> > Nej, - en lille del af den danske befolkning har stemt på
> > Pia Kjærsgaard
>
> Knap hver syvende, 13,2%. Og naturligvis bliver Pia Kjærsgaard aldrig
> statsminister. Derimod kan man ikke udelukke at DFerne på et tidspunkt
> kommer til at indgå i en regering, men så snakker vi altså også om 10-20
> år ude i fremtiden, når folk som Pia Kjærsgaard, Søren Krarup, Jesper
> Langballe og den tidligere socialdemokratiske politiske ordfører i
> folketinget, Mogens Camre, forlængst er gået på pension, også fra
> politik.
>
> Pia Kjærsgaard er i dag 58 år gammel. Mogens Camre og Søren Krarup 69.
> Og Jesper Langballe 66.
> --
> Per Erik Rønne

Samt skal de til at føre en politik med pondus, og ikke bare råbe
deres 3 dogmer op:
-Ud med de fremmede
-Flere penge til pensionisterne.
-Mere velfærd til danskerne.
og forfølge enkeltstående trivielle tilfælde i dagspressen.

Det er rent Jakob Haugaard.

Mvh
Martin
----------------------------------------


Per Rønne (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 19-09-05 15:29

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> > Arne H. Wilstrup <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:
> >
> > > Nej, - en lille del af den danske befolkning har stemt på
> > > Pia Kjærsgaard
> >
> > Knap hver syvende, 13,2%. Og naturligvis bliver Pia Kjærsgaard aldrig
> > statsminister. Derimod kan man ikke udelukke at DFerne på et tidspunkt
> > kommer til at indgå i en regering, men så snakker vi altså også om 10-20
> > år ude i fremtiden, når folk som Pia Kjærsgaard, Søren Krarup, Jesper
> > Langballe og den tidligere socialdemokratiske politiske ordfører i
> > folketinget, Mogens Camre, forlængst er gået på pension, også fra
> > politik.
> >
> > Pia Kjærsgaard er i dag 58 år gammel. Mogens Camre og Søren Krarup 69.
> > Og Jesper Langballe 66.

> Samt skal de til at føre en politik med pondus, og ikke bare råbe
> deres 3 dogmer op:
> -Ud med de fremmede
> -Flere penge til pensionisterne.
> -Mere velfærd til danskerne.
> og forfølge enkeltstående trivielle tilfælde i dagspressen.

Det er vist heller ikke sådan Kristian Thulesen Dahl, 36 og sandsynlig
fremtidig partiformand, gør. Ej heller de to præstefættere.

Hvad er der i øvrigt galt med pensioner på dagpengeniveau? Eller mere
velfærd til danskerne?
--
Per Erik Rønne

Martin (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 28-09-05 08:22


Martin skrev:

> Per Rønne skrev:
>
> > Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
> >
> > > Per Rønne skrev:
> >
>
> > > > > Men hva. Man har et standpunkt indtil man tager et nyt, som Konrad
> > > > > Adenauer forfattede.
> >
> > > > Jens Otto Krag.
> >
> > > Ovrsatte det ja. Det var KA der forfattede det.
> >
> > Jens Otto Krag /udtalte/ det direkte på tv, efter at have set
> > valgresultatet 1966. Du må underbygge det nærmere, hvis du vil påstå at
> > Konrad Adenauer benyttede vendingen før ...
>
> Jeg skal nok finde det. Indtil da er det JOK

Hej Per,
Lav lige en google på:
"Was stört mich mein Geschwätz von gestern"
Onde tunger påstår første gang han sagde det var på klingende
kölnisch i en bierstube: Watt stört mich mein Gekell von jestern?"

Og derefter en google på:
"Man braucht nicht immer denselben Standpunkt zu vertreten, denn
niemand kann einen daran hindern, klüger zu werden"

Han sagde også:
"Auch sie, meine Damen und Herren von der Opposition, werden mich nicht
daran hindern, klüger zu werden"
eller
"Nur ein Dummkopf ändert seine Meinung nie"

Til slut kan du tjekke:
http://de.wikiquote.org/wiki/Konrad_Adenauer

Krag eller hans pressesekretær kan maksimalt få æren for
oversættelsen.

B/R
Martin
---------------


Per Rønne (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-09-05 08:41

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Krag eller hans pressesekretær kan maksimalt få æren for
> oversættelsen.

Nej, det er meget mere end en oversættelse af hvad Konrad Adenauer måtte
have sagt på et værtshus, når Krag for åbent fjernsyn, i en kommentar
til af der nu var dannet en S-SF flertal, gav udtryk for at:

»Man har et standpunkt til man /tager/ sig et nyt.«
--
Per Erik Rønne

Martin (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 20-09-05 08:12


Per Rønne skrev:

> Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
>
> > Per Rønne skrev:
> >
> > > Arne H. Wilstrup <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:
> > >
> > > > Nej, - en lille del af den danske befolkning har stemt på
> > > > Pia Kjærsgaard
> > >
> > > Knap hver syvende, 13,2%. Og naturligvis bliver Pia Kjærsgaard aldrig
> > > statsminister. Derimod kan man ikke udelukke at DFerne på et tidspunkt
> > > kommer til at indgå i en regering, men så snakker vi altså også om 10-20
> > > år ude i fremtiden, når folk som Pia Kjærsgaard, Søren Krarup, Jesper
> > > Langballe og den tidligere socialdemokratiske politiske ordfører i
> > > folketinget, Mogens Camre, forlængst er gået på pension, også fra
> > > politik.
> > >
> > > Pia Kjærsgaard er i dag 58 år gammel. Mogens Camre og Søren Krarup 69.
> > > Og Jesper Langballe 66.
>
> > Samt skal de til at føre en politik med pondus, og ikke bare råbe
> > deres 3 dogmer op:
> > -Ud med de fremmede
> > -Flere penge til pensionisterne.
> > -Mere velfærd til danskerne.
> > og forfølge enkeltstående trivielle tilfælde i dagspressen.
>
> Det er vist heller ikke sådan Kristian Thulesen Dahl, 36 og sandsynlig
> fremtidig partiformand, gør. Ej heller de to præstefættere.

Det er lige præcis det de gør. Det er det de altid har gjort, og det
vil de blive ved med så længe det er opportunt. Hvad har de ellers at
byde på i deres principprogram, der fænger i øret?
>
> Hvad er der i øvrigt galt med pensioner på dagpengeniveau? Eller mere
> velfærd til danskerne?

Det ved du lige så godt som jeg. Det er ufinansieret, og i bedste fald
tages pengene fra U-landshjælpen samt skæres Dansk flygtningehjælp
ned til at bestå af en telefonsvarer der bare gentager: adgang
forbudt.

Nævn 2 andre store mærkesager fra DF gennem tiderne de ikke er veget
fra, de falske hunde.


Per Rønne (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-09-05 17:09

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> > Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
> >
> > > Per Rønne skrev:
> > >
> > > > Arne H. Wilstrup <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Nej, - en lille del af den danske befolkning har stemt på
> > > > > Pia Kjærsgaard
> > > >
> > > > Knap hver syvende, 13,2%. Og naturligvis bliver Pia Kjærsgaard aldrig
> > > > statsminister. Derimod kan man ikke udelukke at DFerne på et tidspunkt
> > > > kommer til at indgå i en regering, men så snakker vi altså også om 10-20
> > > > år ude i fremtiden, når folk som Pia Kjærsgaard, Søren Krarup, Jesper
> > > > Langballe og den tidligere socialdemokratiske politiske ordfører i
> > > > folketinget, Mogens Camre, forlængst er gået på pension, også fra
> > > > politik.
> > > >
> > > > Pia Kjærsgaard er i dag 58 år gammel. Mogens Camre og Søren Krarup 69.
> > > > Og Jesper Langballe 66.
> >
> > > Samt skal de til at føre en politik med pondus, og ikke bare råbe
> > > deres 3 dogmer op:
> > > -Ud med de fremmede
> > > -Flere penge til pensionisterne.
> > > -Mere velfærd til danskerne.
> > > og forfølge enkeltstående trivielle tilfælde i dagspressen.
> >
> > Det er vist heller ikke sådan Kristian Thulesen Dahl, 36 og sandsynlig
> > fremtidig partiformand, gør. Ej heller de to præstefættere.
>
> Det er lige præcis det de gør. Det er det de altid har gjort, og det
> vil de blive ved med så længe det er opportunt. Hvad har de ellers at
> byde på i deres principprogram, der fænger i øret?

Du ser jo på partiet som sådan, ikke på de nævnte personer.

> > Hvad er der i øvrigt galt med pensioner på dagpengeniveau? Eller mere
> > velfærd til danskerne?

> Det ved du lige så godt som jeg. Det er ufinansieret, og i bedste fald
> tages pengene fra U-landshjælpen samt skæres Dansk flygtningehjælp
> ned til at bestå af en telefonsvarer der bare gentager: adgang
> forbudt.

Der er ingen partier i folketinget der går ind for at ulandsbistanden
skal udgøre minder end de 0,7%, som FN anbefaler {som minimum}, og som
kun fire lande er nået op på: Norge, Danmark, Sverige og Holland. I
øvrigt er der et stort spild af ulandshjælp til korruption.

> Nævn 2 andre store mærkesager fra DF gennem tiderne de ikke er veget
> fra, de falske hunde.

Lyder som udtryk for had. I øvrigt kan de vel ikke være »falske hunde«
hvis de ikke viger tilbage fra at gennemføre deres mærkesager ...
--
Per Erik Rønne

Martin (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 28-09-05 09:03


Per Rønne skrev:

> Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
>
> > Krag eller hans pressesekretær kan maksimalt få æren for
> > oversættelsen.
>
> Nej, det er meget mere end en oversættelse af hvad Konrad Adenauer måtte
> have sagt på et værtshus, når Krag for åbent fjernsyn, i en kommentar
> til af der nu var dannet en S-SF flertal, gav udtryk for at:
>
> »Man har et standpunkt til man /tager/ sig et nyt.«

Glem det! Han udtalte det i flere omgange i Bundestag´en og overfor
pressen. endda lang tid før Krags røde kabinet overhovedet var i
støbeskeen. Iøvrigt var Adenauer alt andet end en typisk Bierstube
gæst.

Og hvorfor skulle Krag ikke kopiere en så stor statsmand som Adenauer
selvom de nok ikke var politisk enige i ret meget, så var de begge et
produkt af deres fælles samtid, KA et lille årti før.

Tjek du nu min kilde og evt lidt mere selvstudie. Jeg forventer at du
som minimum bliver i tvivl om Krags ophavsret.
Der er imo ingen Hans Ø i dette.

B/R
Martin
------------------


Martin (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 20-09-05 20:21


Per Rønne skrev:
>
> Der er ingen partier i folketinget der går ind for at ulandsbistanden
> skal udgøre minder end de 0,7%, som FN anbefaler {som minimum}, og som
> kun fire lande er nået op på: Norge, Danmark, Sverige og Holland. I
> øvrigt er der et stort spild af ulandshjælp til korruption.

jeg ved det. Har arbejdet med reliefsektoren i et par år. Heldigvis er
vi da lige blevet udråbt som verdens mest effektive bistandsgiver.
Mest relief for pengene.
>
> > Nævn 2 andre store mærkesager fra DF gennem tiderne de ikke er veget
> > fra, de falske hunde.
>
> Lyder som udtryk for had. I øvrigt kan de vel ikke være »falske hunde«
> hvis de ikke viger tilbage fra at gennemføre deres mærkesager ...

Den tager jeg selvfølgelig i mig, den med hundene. Jeg har stor
respekt og masser af anerkendelse til overs for PK specielt og DF
generelt, når det drejer sig om at stå ved sine principper og tage de
verbale samt non-verbale øretæver det har afstedkommet. respekt!! de
har gjort det knippelgodt.
Som liberal ærgrer det mig bare at DF ikke kommer ud af busken og
fremviser et princip program der er regeringsværdigt. De har trods alt
hver 8. stemme i landet. Jeg synes det er lidt lusket kun at holde fast
i nogle få målsætninger, og så ellers bare råbe op fra sag til
sag. Det kan man gøre når man er i nærheden af spærregrænsen, men
DF har et parlamentarisk ansvar at leve op til.

Mvh
Martin
-------------------


Per Rønne (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-09-05 06:32

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Som liberal ærgrer det mig bare at DF ikke kommer ud af busken og
> fremviser et princip program der er regeringsværdigt. De har trods alt
> hver 8. stemme i landet. Jeg synes det er lidt lusket kun at holde fast
> i nogle få målsætninger, og så ellers bare råbe op fra sag til
> sag. Det kan man gøre når man er i nærheden af spærregrænsen, men
> DF har et parlamentarisk ansvar at leve op til.

Principprogrammer er til for fårehovederne. Det der tæller er her-og-nu
arbejdet {det husker jeg fra min gymnasietid, hvor jeg var medlem af SF
og SFu}. Og de har altså vist sig som et stabilt parti, der kan være
basis for en stabil regering.

Men tiden som medlem af en regering er ganske simpelt ikke kommet endnu.
Derudover synes partiet at lide af mangel på talenter; Kristian Thulesen
Dahl kan ganske simpelt ikke stå alene, og en Morten Messerschmidt er jo
endnu ikke tør bag ørene ...
--
Per Erik Rønne

Martin (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 22-09-05 08:21


Per Rønne skrev:

> Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
>
> > Som liberal ærgrer det mig bare at DF ikke kommer ud af busken og
> > fremviser et princip program der er regeringsværdigt. De har trods alt
> > hver 8. stemme i landet. Jeg synes det er lidt lusket kun at holde fast
> > i nogle få målsætninger, og så ellers bare råbe op fra sag til
> > sag. Det kan man gøre når man er i nærheden af spærregrænsen, men
> > DF har et parlamentarisk ansvar at leve op til.
>
> Principprogrammer er til for fårehovederne. Det der tæller er her-og-nu
> arbejdet {det husker jeg fra min gymnasietid, hvor jeg var medlem af SF
> og SFu}. Og de har altså vist sig som et stabilt parti, der kan være
> basis for en stabil regering.
>
> Men tiden som medlem af en regering er ganske simpelt ikke kommet endnu.
> Derudover synes partiet at lide af mangel på talenter; Kristian Thulesen
> Dahl kan ganske simpelt ikke stå alene, og en Morten Messerschmidt er jo
> endnu ikke tør bag ørene ...
> --
> Per Erik Rønne

Der er behov for et videre program end det man kan læse sig til på
deres HP for at man kan tage dem for ret meget andet end en samling
små-xenofobe nationalister uden anden forstand på end hvad der rører
sig i den lokale andedam. OK, de har stået last og brast med
regeringen men det er en nassetendens kun at forholde sig til andres
udsagn om efterløn, EU landbrugspolitik, langsigtet skattepolitik osv.

Helt speecifikt. Hvordan forholder DF sig til en evt. afvikling af
efterlønnen? Det er sgu da her-og-nu politik.

PK er nødt til at fortsætte en årrække endnu, indtil
præstefætrene er luget ud. Men de 2 efterfølgere der er potentielle,
dahl & messerschmidt er noget for lette at regne med i forhold til PK
og præsterne. Det bliver en tung arv at løfte.

Martin
---------------------


Per Rønne (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-09-05 11:20

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Helt speecifikt. Hvordan forholder DF sig til en evt. afvikling af
> efterlønnen? Det er sgu da her-og-nu politik.

De kommer sandsynligvis til at indgå i et forlig, men vil tage sig godt
betalt. Det er en af grundene til at de ikke på nuværende tidspunkt vil
melde ud.

> PK er nødt til at fortsætte en årrække endnu, indtil
> præstefætrene er luget ud. Men de 2 efterfølgere der er potentielle,
> dahl & messerschmidt er noget for lette at regne med i forhold til PK
> og præsterne. Det bliver en tung arv at løfte.

Jeg anser Kristian Thulesen Dahl som den fagligt bedste af DFerne.
Stud.jur. Morten Messerschmidt er ikke tør bag hovedet endnu, og bør i
øvrigt tage og blive færdig med skolen ...

I øvrigt opfatter jeg ikke DFerne som »en samling små-xenofobe
nationalister«, men du synes måske at det ville være fuldstændigt
ligegyldigt om landets og Europas civilisatoriske grundlag blev skiftet
ud, så kristendommen blev erstattet af islam, som i Saudi Arabien? Og
den oprindelige befolkning blev forvandlet til dhimmier, som det er det
normale når islam overtager magten?
--
Per Erik Rønne

morten sorensen (22-09-2005)
Kommentar
Fra : morten sorensen


Dato : 22-09-05 11:29

Per Rønne wrote:

....

> I øvrigt opfatter jeg ikke DFerne som »en samling små-xenofobe
> nationalister«, men du synes måske at det ville være fuldstændigt
> ligegyldigt om landets og Europas civilisatoriske grundlag blev skiftet
> ud, så kristendommen blev erstattet af islam, som i Saudi Arabien?

Det er jo ikke de to valg man står overfor; der findes mindst et valg
til der bygger på at søge at lave et sekulært samfund med et fælles
værdisæt.

At pege fingre af muslimer og genopdage kristendommen kan jeg ikke se
som en løsningsmodel på noget som helst.

Fair nok at fremmed-spørgsmål nu kan debatteres uden at blive svinet til
- og det skal DF have tak for. Der er dog ikke meget konstruktivt fra
dem nu.


--


morten sorensen

Martin (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 22-09-05 14:10


Per Rønne skrev:

> Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
>
> > Helt speecifikt. Hvordan forholder DF sig til en evt. afvikling af
> > efterlønnen? Det er sgu da her-og-nu politik.
>
> De kommer sandsynligvis til at indgå i et forlig, men vil tage sig godt
> betalt. Det er en af grundene til at de ikke på nuværende tidspunkt vil
> melde ud.
>
> > PK er nødt til at fortsætte en årrække endnu, indtil
> > præstefætrene er luget ud. Men de 2 efterfølgere der er potentielle,
> > dahl & messerschmidt er noget for lette at regne med i forhold til PK
> > og præsterne. Det bliver en tung arv at løfte.
>
> Jeg anser Kristian Thulesen Dahl som den fagligt bedste af DFerne.
> Stud.jur. Morten Messerschmidt er ikke tør bag hovedet endnu, og bør i
> øvrigt tage og blive færdig med skolen ...

Han er faktisk ganske intelligent og behagelig at høre på. Men han
har ikke meget publikums-tække. Han er for stiv og for skolet.
>
> I øvrigt opfatter jeg ikke DFerne som »en samling små-xenofobe
> nationalister«, men du synes måske at det ville være fuldstændigt
> ligegyldigt om landets og Europas civilisatoriske grundlag blev skiftet
> ud, så kristendommen blev erstattet af islam, som i Saudi Arabien? Og
> den oprindelige befolkning blev forvandlet til dhimmier, som det er det
> normale når islam overtager magten?

Nej, men de er altså en samling små-xenofobe nationalister.
Og hvorfor behøver du male fanden på væggen med brug af et 100%
usandsynligt billedsprog? DK=S.Arabien??????
Der er ingen tvivl om at DK vil blive rendt over ende af et eller andet
på et eller andet tidspunkt. Måske vi vil lægge mærke til det
måske ikke. Jeg tror ikke det bliver muhammedanerpesten i dens
nuværende form, bl.a. takket være Glistrup og udbryderpartiet DF. Dog
er jeg sikker på at DK på kort sigt (50 år) vil blive en langt
større smeltedigel end vi har set det de sidste 2000 år. Og her vil
ny-muhammedanerne få en del at skulle have sagt. Det bliver ikke
fantaster som Abu-Laban der får lov at udtale sig på deres vegne.
Dertil er manden og hans lige for afsporede. Jeg tror der vil opstå en
europaliseret form for islam.

Og selvfølgelig skal vi bekæmpe Islam. Ikke af nationale grunde, men
fordi vi IKKE accepterer sharia og jihad, nogetsteds på jorden.
jeg går såmænd heller ikke ind for at vi skal invaderes af muslimske
racistiske, mandschauvinistiske ordblinde anatolske højslette bønder,
eller at de skal have lov at familiesammenføres i DK. Vor herre
bevares.

Men tråden i debatten som er blevet noget afsporet, er "PK som
statsminister" og det har partiet OVERHOVEDET ikke pondus til.

Martin
-------------------------


Per Rønne (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-09-05 15:29

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Men tråden i debatten som er blevet noget afsporet, er "PK som
> statsminister" og det har partiet OVERHOVEDET ikke pondus til.

Det har Pia Kjærsgaard /som person/ overhovedet ingen pondus til.

Hvordan Dansk Folkeparti ser ud om 50 år kan vi altså ikke i dag vide
noget om. Partiet lider dog af en vis talentmangel. Det gælder dog også
for Socialdemokratiets folketingsgruppe; der er kun to cand.polit.er
tilbage: Mogens Lykketoft og Helle Thorning-Schmidt. Frank Jensen er på
vej ud, og minsandten om ikke Nicholai Wammen, cand.scient.pol., er
udset til at være borgmester i Århus.

Ja, efter min opfattelse bør en statsminister være djøf'er, helst
økonom. Som Kampmann, Krag, Schlüter {jurist}, Nyrup, Fogh og Løkke
Rasmussen. Man sætter jo heller ikke en klassisk filolog til at lave
blikkenslagerarbejdet i en ejendom ...
--
Per Erik Rønne

Martin (23-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 23-09-05 07:32


Per Rønne skrev:

> Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
>
> > Men tråden i debatten som er blevet noget afsporet, er "PK som
> > statsminister" og det har partiet OVERHOVEDET ikke pondus til.
>
> Det har Pia Kjærsgaard /som person/ overhovedet ingen pondus til.

Hverken den ene eller det andet.
>
> Hvordan Dansk Folkeparti ser ud om 50 år kan vi altså ikke i dag vide
> noget om. Partiet lider dog af en vis talentmangel. Det gælder dog også
> for Socialdemokratiets folketingsgruppe; der er kun to cand.polit.er
> tilbage: Mogens Lykketoft og Helle Thorning-Schmidt. Frank Jensen er på
> vej ud, og minsandten om ikke Nicholai Wammen, cand.scient.pol., er
> udset til at være borgmester i Århus.
>
> Ja, efter min opfattelse bør en statsminister være djøf'er, helst
> økonom. Som Kampmann, Krag, Schlüter {jurist}, Nyrup, Fogh og Løkke
> Rasmussen. Man sætter jo heller ikke en klassisk filolog til at lave
> blikkenslagerarbejdet i en ejendom ...
> --

Det kan der være en noget sandhed i. Men du må samtidig ikke være
blind for en af det 20. århundredes største amerikanske præsidenter.
RR nr. 40 i rækken, for bare at nævne 1.
Han var visionær og havde store planer/armbevægelser. Karaktertræk
der er en mangelvare hos djøf´er. De mangler simpelthen evnen til at
tænke abstrakt. De kan fandeme køre en organisation. Men samtidig så
bliver dét med folkestyre og demokrati lidt af en vittighed på
teknokratiets alter.

Martin
------------------


Per Rønne (23-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-09-05 08:47

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> du må samtidig ikke være blind for en af det 20. århundredes største
> amerikanske præsidenter. RR nr. 40 i rækken, for bare at nævne 1. Han var
> visionær og havde store planer/armbevægelser. Karaktertræk der er en
> mangelvare hos djøf´er.

Økonomien fik han nu kørt i sænk. Med massive underskud på de offentlige
finanser, og et exorbitant underskud på betalingsbalancens løbende
poster.

Men det er da rigtigt at han gav noget positivt til verden: kommunismens
fald.
--
Per Erik Rønne

Martin (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 26-09-05 14:07


Per Rønne skrev:

> Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
>
> > du må samtidig ikke være blind for en af det 20. århundredes største
> > amerikanske præsidenter. RR nr. 40 i rækken, for bare at nævne 1. Han var
> > visionær og havde store planer/armbevægelser. Karaktertræk der er en
> > mangelvare hos djøf´er.
>
> Økonomien fik han nu kørt i sænk. Med massive underskud på de offentlige
> finanser, og et exorbitant underskud på betalingsbalancens løbende
> poster.

Det er en republikans mærkevare. De skruer bare lidt ned for dollarens
værdi, så retter det sig op igen.
En djøf´er som du helst ser som styrmand, har bare ikke evnen til at
udføre store ideer. De er alt for fokserede på at det kan gå galt.
de kan føre et skib i en stille sø, men som consiglieri er de
værdiløse.
>
> Men det er da rigtigt at han gav noget positivt til verden: kommunismens
> fald.

Sidst du nævnte kommunismens fald over for mig påstod du nu ellers at
det stort set kun skyldtes Joh.P.d.2.
Men hva. Man har et standpunkt indtil man tager et nyt, som Konrad
Adenauer forfattede.

Martin
--------------------


Per Rønne (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 26-09-05 15:02

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> > Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
> >
> > > du må samtidig ikke være blind for en af det 20. århundredes største
> > > amerikanske præsidenter. RR nr. 40 i rækken, for bare at nævne 1. Han var
> > > visionær og havde store planer/armbevægelser. Karaktertræk der er en
> > > mangelvare hos djøf´er.
> >
> > Økonomien fik han nu kørt i sænk. Med massive underskud på de offentlige
> > finanser, og et exorbitant underskud på betalingsbalancens løbende
> > poster.
>
> Det er en republikans mærkevare. De skruer bare lidt ned for dollarens
> værdi, så retter det sig op igen.
> En djøf´er som du helst ser som styrmand, har bare ikke evnen til at
> udføre store ideer. De er alt for fokserede på at det kan gå galt.
> de kan føre et skib i en stille sø, men som consiglieri er de
> værdiløse.

Danmark har da ellers en langt stærkere økonomi end USA. Siden Viggo
Kampmann blev statsminister har landet i øvrigt kun haft to
statsministre der ikke var djøf'er: Poul Hartling, der var cand.theol.,
og som holdt hele 14 måneder. Og Anker Jørgensen der var ufaglært, og
efter hans finansministers egne ord førte landet ned i den økonomiske
afgrund. Så: 45 år med økonomer og en enkelt jurist {Schlüter}.

> > Men det er da rigtigt at han gav noget positivt til verden: kommunismens
> > fald.
>
> Sidst du nævnte kommunismens fald over for mig påstod du nu ellers at
> det stort set kun skyldtes Joh.P.d.2.

Næh. Men han spillede skam også en stor rolle der.

> Men hva. Man har et standpunkt indtil man tager et nyt, som Konrad
> Adenauer forfattede.

Jens Otto Krag.
--
Per Erik Rønne

Martin (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 26-09-05 15:14


Per Rønne skrev:

> Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
>
> > Per Rønne skrev:
> >
> > > Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
> > >
> > > > du må samtidig ikke være blind for en af det 20. århundredes største
> > > > amerikanske præsidenter. RR nr. 40 i rækken, for bare at nævne 1. Han var
> > > > visionær og havde store planer/armbevægelser. Karaktertræk der er en
> > > > mangelvare hos djøf´er.
> > >
> > > Økonomien fik han nu kørt i sænk. Med massive underskud på de offentlige
> > > finanser, og et exorbitant underskud på betalingsbalancens løbende
> > > poster.
> >
> > Det er en republikans mærkevare. De skruer bare lidt ned for dollarens
> > værdi, så retter det sig op igen.
> > En djøf´er som du helst ser som styrmand, har bare ikke evnen til at
> > udføre store ideer. De er alt for fokserede på at det kan gå galt.
> > de kan føre et skib i en stille sø, men som consiglieri er de
> > værdiløse.
>
> Danmark har da ellers en langt stærkere økonomi end USA. Siden Viggo
> Kampmann blev statsminister har landet i øvrigt kun haft to
> statsministre der ikke var djøf'er: Poul Hartling, der var cand.theol.,
> og som holdt hele 14 måneder. Og Anker Jørgensen der var ufaglært, og
> efter hans finansministers egne ord førte landet ned i den økonomiske
> afgrund. Så: 45 år med økonomer og en enkelt jurist {Schlüter}.

Så er det derfor Uffe aldrig blev statsminister. Schlüter sagde
engang om ham: Statsminister, det bliver han ALDRIG!
>
> > > Men det er da rigtigt at han gav noget positivt til verden: kommunismens
> > > fald.
> >
> > Sidst du nævnte kommunismens fald over for mig påstod du nu ellers at
> > det stort set kun skyldtes Joh.P.d.2.
>
> Næh. Men han spillede skam også en stor rolle der.
>
> > Men hva. Man har et standpunkt indtil man tager et nyt, som Konrad
> > Adenauer forfattede.
>
> Jens Otto Krag.

Ovrsatte det ja. Det var KA der forfattede det.

Martin
----------------------------


Per Rønne (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 26-09-05 15:49

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Per Rønne skrev:

> > Danmark har da ellers en langt stærkere økonomi end USA. Siden Viggo
> > Kampmann blev statsminister har landet i øvrigt kun haft to
> > statsministre der ikke var djøf'er: Poul Hartling, der var cand.theol.,
> > og som holdt hele 14 måneder. Og Anker Jørgensen der var ufaglært, og
> > efter hans finansministers egne ord førte landet ned i den økonomiske
> > afgrund. Så: 45 år med økonomer og en enkelt jurist {Schlüter}.

> Så er det derfor Uffe aldrig blev statsminister. Schlüter sagde
> engang om ham: Statsminister, det bliver han ALDRIG!

Uffe Ellemann-Jensen blev faktisk cand.polit. i 1969, og arbejdede
derefter i en årrække som journalist {økonomisk medarbejder} på
TV-Avisen.

Næh, når han ikke kunne blive statsminister var det pga hans
kompromissky og konfliktsøgende grundholdning. Selv ved en borgerlig
sejr ved valget i 1998 var han nok blevet vraget; KrF, K, Frp og DF
ville nemlig have peget på Per Stig Møller i stedet, og mon ikke
Marianne Jelved havde sluttet sig til?

> > > Men hva. Man har et standpunkt indtil man tager et nyt, som Konrad
> > > Adenauer forfattede.

> > Jens Otto Krag.

> Ovrsatte det ja. Det var KA der forfattede det.

Jens Otto Krag /udtalte/ det direkte på tv, efter at have set
valgresultatet 1966. Du må underbygge det nærmere, hvis du vil påstå at
Konrad Adenauer benyttede vendingen før ...
--
Per Erik Rønne

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste