Schweizisk demokrati eller idioti ?
Fra : Incognito

Dato : 17-09-05 18:00

Nu har vores kære folkevalgte fundet på det ultimative demokrati :
Folkeafstemning om hvilke ulandsprojekter som skal støttes:

Jamen hvorfor skal vi holde her ? Hvad med at folkeafstemning om Finansloven
? Skatteprocenter ? Bevillinger til Banedanmark ?

Helt ærligt, det er da ansvarsforflygtigelse uden lige - medmindre de
derinde faktisk ikke har kompetance til selv at finde ud af hvilke projekter
som gør mest gavn for en given sum penge.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-09-05 18:41

"Incognito" <spamproof@spamproof.com> wrote in message

> Helt ærligt, det er da ansvarsforflygtigelse uden lige - medmindre de
> derinde faktisk ikke har kompetance til selv at finde ud af hvilke
> projekter som gør mest gavn for en given sum penge.

Som talt ud af min mund.

Med hvad havde du forventet fra den side.

Peter

Fra : Incognito

Dato : 17-09-05 19:03

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Incognito" <spamproof@spamproof.com> wrote in message

> Som talt ud af min mund.
>
> Med hvad havde du forventet fra den side.
>
> Peter

Hehe ja...

Åbent brev til Ulla:

"Kære Ulla

Jeg kan se at du har problemer med at styre budgettet. Jamen det kan jeg da
hjælpe dig med.
Har du lyst til at ses en aften (bring dit ministerielle kreditkort med) ,
så skal vi nok finde ud af noget

Venlig hilsen

en som ikke har stemt på dig, og ikke synes du er din hyre værd, men som
betaler den ikke desto mindre (ellers kommer Skattefar efter mig jo)"

Fra : Rune

Dato : 17-09-05 22:23

> Nu har vores kære folkevalgte fundet på det ultimative demokrati :
> Folkeafstemning om hvilke ulandsprojekter som skal støttes:

Ja for faen da noget snavs. Tænk at give borgerne direkte indflydelse i hvad
deres penge skal bruges til! Fuldstændigt absurd og uanstændigt! Danske
borgere er som børn, og de bør bestemt ikke gives ansvar over eget liv eller
penge. Sådanne vægtige beslutninger bør bestemt afgøres inde for visse
elitære kredse.

> Jamen hvorfor skal vi holde her ? Hvad med at folkeafstemning om
Finansloven
> ? Skatteprocenter ? Bevillinger til Banedanmark ?

Ja hvad med det. Det er da en god ide.

> Helt ærligt, det er da ansvarsforflygtigelse uden lige - medmindre de
> derinde faktisk ikke har kompetance til selv at finde ud af hvilke
projekter
> som gør mest gavn for en given sum penge.

Ja eller også kan det mod alt fornuft rent faktisk tænkes at der eksistere
en eller to dering der tror den danske befolkning ikke er en samling børn
der ikke er modent til ansvar.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-05 06:38

> [...]

> Nu har vores kære folkevalgte fundet på det ultimative demokrati :
> Folkeafstemning om hvilke ulandsprojekter som skal støttes:

Det viser jo blot hvor Ulla Tørnæs befinder sig rent politisk: i den
lettere garde.

Men det vidste vi jo i forvejen; det var tydeligt også før hun blev
degraderet til ulands-minister. Som undervisningsminister var hun et
flop.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-09-05 12:19

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Men det vidste vi jo i forvejen; det var tydeligt også før hun blev
> degraderet til ulands-minister. Som undervisningsminister var hun et

Hvorfor være venlig mod hende? komplet Uduelig og ikke brugbar er bedre
betegnelser

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 13:53

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Hvorfor være venlig mod hende? komplet Uduelig og ikke brugbar er bedre
> betegnelser

Ja, hun var næsten lige så dårlig som Margrethe Vestager, her var der
virkelig tale om en skandale af rang.

Thorkild