exit Irak
Fra : jodem

Dato : 16-09-05 16:06

Weekendavisens forsidenyhed går ud på, at der længe har været planer om at
deployere engelske og danske tropper i Irak. De skal flyttes til
Afghanistan, hvilket W-A så mener vil være et signal om, at det går godt i
Sydirak. Man kunne med samme logik sige, at det var et signal om at det gik
skidt i Afghanistan, og hvis man er tilhænger af vidtløftige teorier, kunne
man sige at det signalerede noget forestående i Iran. - Hvordan, det ved jeg
ikke.

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-09-05 16:46

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
> [...]
> kunne man sige at det signalerede noget forestående i Iran. - Hvordan, det

Det går da også relativt skidt i Afghanistan, hvor man altså vil deployere
flere tropper.

Fra : jodem

Dato : 16-09-05 17:12

> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
>
> Det går da også relativt skidt i Afghanistan, hvor man altså vil deployere
> flere tropper.

Det går skidt her. Nu er det fremmedordene jeg ikke behersker: Kernen er, at
tropperne skal ud af Irak og ind il Afghanistan iflg. W-A.

Fra : Snurrberget

Dato : 16-09-05 20:37

> Det går da også relativt skidt i Afghanistan, hvor man altså vil deployere
> flere tropper.

Hvad er "deployere"?
Er det det samme som "udstationere" eller "placere"?

- cep

Fra : jodem

Dato : 16-09-05 20:48

"Snurrberget" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er "deployere"?
> Er det det samme som "udstationere" eller "placere"?
>
> - cep

Ja, noget i den stil i daglig tale.

Hvis man er militærstrateg, så er det noget med at placere den på en bestemt
måde: spredt ud, men ikke ret dybt, dvs, uden særlig meget forstærkning
bagude.

Lad os sige placere.

Fra : Snurrberget

Dato : 16-09-05 20:54

<snip>

<snip>

> Lad os sige placere.

ok, takker.

- cep

Fra : Rune

Dato : 16-09-05 17:05

> Weekendavisens forsidenyhed går ud på, at der længe har været planer om at
> deployere engelske og danske tropper i Irak.

"deployere"? Betyder det ikke at indsætte?

> [...]
> Sydirak. Man kunne med samme logik sige, at det var et signal om at det
Det ene udelukker vel ikke det andet. Eller måske er det et udtryk for om
man mener glasset er halvtomt eller halvfyldt. Eller måske det er et udtryk
for at amerikanerne og irakkerne ikke er tilfredse med den danske og
engelske indsats - ingen af landendes tropper har i hvertfald været
involveret i nogle af de senste offensiver rundt omkring i Irak. Måske
irakkerne selv vil indsætte deres troppe i det forholdsvise fredelige
sydlige Irak, og de danske og engelske tropper i den forbindelse har nægtet
at flytte deres tropper til nogle mere uroprægede regioner hvor der er mere
brug for dem.