Bonus til topchefer i staten, der ansætter~
Fra : Martin K

Dato : 16-09-05 13:15

Chefer i staten skal nu belønnes for at ansætte indvandrere frem for
danskere. Altså diskrimination af danskere på arbejdsmarkedet, financieret
af danskerne selv via skattebilletten.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/09/15/222948.htm

--
Martin K

Progressiv

Fra : Jim

Dato : 16-09-05 13:20

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> Chefer i staten skal nu belønnes for at ansætte indvandrere frem for
> danskere. Altså diskrimination af danskere på arbejdsmarkedet, financieret
> [...]
Ja, der må være en, som har fået en hjerneblødning.
Mon ikke snart denne hersens §266 snart kan anvendes.

J.

Fra : morten sorensen

Dato : 16-09-05 13:27

Jim wrote:
> "Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> Ja, der må være en, som har fået en hjerneblødning.
> Mon ikke snart denne hersens §266 snart kan anvendes.

Jeg kan ikke se at 266b kan anvendes mod positiv særbehandling, da den
handler om fremsættelse af nedsættende ytringer mod en gruppe.

--

morten sorensen

Fra : Jim

Dato : 16-09-05 13:46

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke se at 266b kan anvendes mod positiv særbehandling, da den
> handler om fremsættelse af nedsættende ytringer mod en gruppe.

Det er diskrimination mod danskere.
Når man kalder det positiv særbehandling, så må det vel også være positiv
særbehandling af danskere, når man vælger 2.gen.indv. fra ved diskoteker.
Jamen så kan jeg godt acceptere det.

J.

Fra : morten sorensen

Dato : 16-09-05 14:12

Jim wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Det er diskrimination mod danskere.

Du bør læse 266b; den har ikke meget med dette at gøre.

> Når man kalder det positiv særbehandling, så må det vel også være positiv
> særbehandling af danskere, når man vælger 2.gen.indv. fra ved diskoteker.

Nu går udtrykket 'positiv særbehandling' ikke på om man kan lide dem det
gavner eller hader dem det går ud over. Det handler om at man har kvoter
eller nedsætter krav for at få fx en minoritet involveret i en aktivitet.

At fravælge indvandrere til diskoteker er således ikke positiv
særbehandling. Hvis diskotekerne var overrendt af indvandrere og man
gerne ville have danskere ind og derfor afviste indvandrere til fordel
for etniske danskere som kom gratis ind, ville det være positiv
særbehandling.

--

morten sorensen

Fra : Martin K

Dato : 16-09-05 14:16

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> [...]
> eller nedsætter krav for at få fx en minoritet involveret i en aktivitet.

Jamen så kan man vel også have nogen kvoter på et diskotek, der siger f.eks.
max 0 indvandrere og 200 danskere af gangen.

--
Martin K

Progressiv

Fra : morten sorensen

Dato : 16-09-05 15:03

Martin K wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Jamen så kan man vel også have nogen kvoter på et diskotek, der siger f.eks.
> max 0 indvandrere og 200 danskere af gangen.

Kvoterne ifm positiv særbahndling er noget man ofte indfører for at
udjævne forskelle - det modsatte af hvad du her foreslår.

--

morten sorensen

Fra : Martin K

Dato : 16-09-05 15:17

> Kvoterne ifm positiv særbahndling er noget man ofte indfører for at
> udjævne forskelle - det modsatte af hvad du her foreslår.

Der må være nogen standardregler der gælder, uanset hvad ens hensigter er.
En anden mulighed for diskotekerne kunne være, at de f.eks. lavede en
generel regel om, at man kun måtte komme ind, hvis man var mindst 4 meter
høj, og så lavede positiv særbehandling for danskere, så de kun behøvede at
være min 1 cm høj for at komme ind. Mulighederne synes legio, hvis det er
tilladt at lave positiv særbehandling for etniske grupper.

--
Martin K

Progressiv

Fra : morten sorensen

Dato : 16-09-05 16:32

Martin K wrote:
> [...]
> være min 1 cm høj for at komme ind. Mulighederne synes legio, hvis det er
> tilladt at lave positiv særbehandling for etniske grupper.

Dine eksempler er jo åbenlyse forsøg på omgåelse af tanken bag positiv
særbehandling. Sigtet med positiv særbehandling er imho snarere at
fremme noget end at hæmme noget - altså helt modsat det du vil. (Jeg ved
godt at ved at fremme nogle, hæmmer man andre - så det kan siges at være
to sider af samme sag)

Positiv særbehandling er fx at give det underrepræsenterede køn lettere
adgang til en uddannelse - ikke dine konstruktioner der synes blot at
ville udelukke folk for at udelukke dem.

Når det så er sagt, er jeg generelt imod positiv særbehandling - ikke
fordi ideen i sig selv er dårlig, for jeg tror det i nogle tilfælde
ville kunne bruges til at sparke en udvikling igang der så senere kører
af sig selv.

Problemet er at positiv særbehandling i sin natur bør være midlertidig,
men ofte har det med at blive permanent. Endvidere har det til tider den
effekt at en gruppe stemples som svag og man betragter alle der er
'kommet ind' som et resultat af positiv særbehandling. På den måde er de
måske som gruppe kommet et skridt videre - men har reelt mødt et nyt
loft der osse rammer de bedste der havde klaret sig uden særbehandlingen.

Generelt synes jeg ulemperne overskygger de mulige fordele.

--

morten sorensen

Fra : PerX ...

Dato : 18-09-05 18:35

In article <nBBWe.67975$Fe7.229421@news000.worldonline.dk>,
morten@mortens.net_DELETE says...
> Positiv særbehandling er fx at give det underrepræsenterede køn lettere
> adgang til en uddannelse -

Så de ikke kvalificerede kommer ind før dem som rent faktisk har
kvalifikationerne.

Fra : morten sorensen

Dato : 19-09-05 09:14

PerX ... wrote:
> In article <nBBWe.67975$Fe7.229421@news000.worldonline.dk>,
> morten@mortens.net_DELETE says...

> Så de ikke kvalificerede kommer ind før dem som rent faktisk har
> kvalifikationerne.

Ja.

Bemærkningen gik ikke på rimeligheden i det, men på at skribentens
konstruerede diskriminationstiltag ikke var sammenlignelige med positiv
særbehndling.

--

morten sorensen

Fra : PerX ...

Dato : 18-09-05 18:33

In article <AxzWe.67964$Fe7.229262@news000.worldonline.dk>,
> [...]

> eller nedsætter krav for at få fx en minoritet involveret i en aktivitet.

Nej, udtrykket går på at man diskriminere en gruppe og forsøger at
bortforklare det.

> At fravælge indvandrere til diskoteker er således ikke positiv
> særbehandling.

Det er de da, de andre gæster slipper for dem.

Fra : morten sorensen

Dato : 19-09-05 09:18

PerX ... wrote:
> In article <AxzWe.67964$Fe7.229262@news000.worldonline.dk>,
> morten@mortens.net_DELETE says...

> Nej, udtrykket går på at man diskriminere en gruppe og forsøger at
> bortforklare det.

Ja - det går ud på at sikre en mere ligelig repræsentation. Hvori
bortforklaringen ligger, ser jeg ikke. Alle er vel på det rene med at
man lukker nogle ind på beskostning af andre.

> Det er de da, de andre gæster slipper for dem.

I den forstand udtrykket normalt forstås, er det ikke positiv
særbehandling, der ofte bruges for at opnå en mere *ligelig*
repræsentation - altså det modsatte af diskoteks-diskriminaltion, der
har som sigte helt at udelukke (eller i hvert fald stærkt begrænse) en
etnisk gruppes andel.

--

morten sorensen

Fra : Malene P

Dato : 16-09-05 14:01

> [...]
> Chefer i staten skal nu belønnes for at ansætte indvandrere frem for
> danskere. Altså diskrimination af danskere på arbejdsmarkedet, financieret

FØJ FOR SATAN. Endnu et tilfælde af ren diskrimination af gode danske
borgere til fordel for de tilstrømmende fremmede. Jeg vil gerne opfordre
alle gode danskere, der bliver tilsidesat i sådanne tilfælde, til at komme
med deres historie.

Malene P

Fra : Peter Bang

Dato : 16-09-05 14:11

Malene P <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev:

> [...]
>tilstrømmende fremmede. Jeg vil gerne opfordre
>alle gode danskere, der bliver
>tilsidesat i sådanne tilfælde, til at komme

.... historier om diskrimination? ... dem er der med garanti mange
af. Spring eventuelt et smut over i d.p.i ...

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-09-05 22:23

Peter Bang (slet D8ZXD) wrote:

> ... historier om diskrimination? ... dem er der med garanti mange
> af. Spring eventuelt et smut over i d.p.i ...

Behøves ikke. Du har en af de mange historier lige her i tråden. Det
kaldes for positiv særbehandling, hvilket betyder at man sætter en klap
for øjet og kun ser på den gruppe, som tilgodeses ved diskriminationen,
hvorefter man klapper i sine politisk korrekte hænder og føler sig godt
tilpas.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-09-05 14:17

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle gode danskere, der bliver tilsidesat i sådanne tilfælde, til at komme

Fandtes der ikke positiv, læg mærke til ordet positiv, særbehandling af
udsatte grupper i Danmark, så var kvinden aldrig kommet på arb. markedet i
Danmark i den grad de er nu, der skal ikke være flex job's, og lad os straks
fjerne alle inhabilitets pensioner.

Lad os fjerne de billige buskort, for unge studerende og børn, for ikke at
tale om de ældre.

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 16-09-05 14:24

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fjerne alle inhabilitets pensioner.
>
> Lad os fjerne de billige buskort, for unge studerende og børn, for ikke at

Nej, det synes jeg bestemt ikke. Men den stigende positive særbehandling og
den evindelige leflen for de tilstrømmende fremmede, kan jeg slet ikke
acceptere. Det er diskrimination vendt imod gode danskere -som sådan nogle
som dig åbenbart har så meget imod. Du er ynkelig, når du lige pludselig
begynder at tage svage danskere som gidsler.

Malene P

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-09-05 22:27

Allan Riise wrote:
> [...]
>
> Fandtes der ikke positiv, læg mærke til ordet positiv, særbehandling
> af udsatte grupper i Danmark, så var kvinden aldrig kommet på arb.

Forkert. Kvindernes indmarch på det danske arbejdsmarked foregik i sin
tid til tonerne af lige det modsatte - nemlig negativ særbehandling -
læs: lavere løn til kvinder end til mænd. Der var absolut ingen positiv
særbehandling i den forbindelse.

> der skal ikke være flex
> job's, og lad os straks fjerne alle inhabilitets pensioner.

Forstå dog at "postitiv særbehandling" er dine ligesindedes eufemisme
for diskrimination overfor danskere.

Fra : 3W

Dato : 17-09-05 18:08

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]
> fjerne alle inhabilitets pensioner.
>
> Lad os fjerne de billige buskort, for unge studerende og børn, for ikke at

Aldersbestemt diskrimination er generelt accepteret, fordi alle mennesker på
et tidspunkt i deres liv vil falde ind i den kategori som diskriminationen
er henvendt på. Dette gør sig ikke gældende for forhold som race, køn, osv.

Fra : PerX ...

Dato : 18-09-05 18:37

In article <432ac5bc$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Ari06@pc.dk
says...

> [...]
> Danmark i den grad de er nu, der skal ikke være flex job's, og lad os straks

Dvs, en masse stillinger har en masse inkompetent kvinder i stillinger
som de ikke magtede at få uden hjælp?

Fra : Allan Riise

Dato : 18-09-05 18:46

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <432ac5bc$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Ari06@pc.dk
> says...

> Dvs, en masse stillinger har en masse inkompetent kvinder i stillinger
> som de ikke magtede at få uden hjælp?

Nej, og det er da også noget sludder at spørge om.
Tror du at positiv særbehandling betyder at man får stillinger man ikke har
kompetence til, så er spørgsmålet rettere, om du har kompetence til at
debattere postiv særbehandling.

Men jeg kan da et eller andet sted godt forstå dit spørgsmål, især når/hvis
man er DF'er, jeg kunne jo godt smide et kendt kvindenavn fra det parti ud i
gruppen, men gør det ikke!

--
Allan Riise

Fra : Trans

Dato : 16-09-05 16:05

morten sorensen wrote:

> Jeg kan ikke se at 266b kan anvendes mod positiv særbehandling, da den
> handler om fremsættelse af nedsættende ytringer mod en gruppe.

Heller ikke jeg. De lovbestemmelser, der kommer p[ tale, er §§ 1 og 2
i:
Lov 1996-06-12 nr. 459
LOV OM FORBUD MOD FORSKELSBEHANDLING PÅ ARBEJDSMARKEDET

§ 1. Ved forskelsbehandling forstås i denne lov enhver direkte eller
indirekte forskelsbehandling på grund af race, hudfarve, religion,
politisk anskuelse, seksuel orientering eller national, social eller
etnisk oprindelse.
stk. 2. Loven finder ikke anvendelse i det omfang, en tilsvarende
beskyttelse mod forskelsbehandling følger af en kollektiv
overenskomst.

§ 2. En arbejdsgiver må ikke forskelsbehandle lønmodtagere til
ledige stillinger ved ansættelse, afskedigelse, forflyttelse,
forfremmelse eller med hensyn til løn- og arbejdsvilkår.

Læg imidlertid mærke til:

§ 9, stk. 2. Loven er ikke til hinder for, at der i medfør af anden
lov, i medfør af bestemmelser med hjemmel i anden lov eller i øvrigt
ved offentlig foranstaltning iværksættes foranstaltninger, som har
til formål at forbedre beskæftigelsesmulighederne for personer af en
bestemt race, hudfarve, religion, politisk anskuelse, seksuel
orientering eller national eller etnisk oprindelse.

Det betyder, at racediskrimination mod f.eks. den ariske race eller den
danske etnicitet og til fordel for andre racer eller etniciteter vil
være lovlig, bare man vedtager nogle München-love. En sådan lov har
man formentlig, idet bonusudbetaling til diskriminerende chefer vel
kræver lovhjemmel.

Loven er fra 1996. Havde vi ikke en socialdemokratisk regering dengang.
Jeg synes, loven ser typisk socioaldemokratisk ud med sin indblanding
af kollektive overenskomster og Institut for Menneskerettigheder som
domstol.

Bent

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-09-05 23:17

Trans wrote:

> [...]
> bestemt race, hudfarve, religion, politisk anskuelse, seksuel
> orientering eller national eller etnisk oprindelse.

Pånær hvis racen, hudfarven og den nationale og etniske oprindelse
skulle vise sig at være dansk.

> Det betyder, at racediskrimination mod f.eks. den ariske race eller
> den danske etnicitet og til fordel for andre racer eller etniciteter
> vil være lovlig, bare man vedtager nogle München-love.

Nemlig.

Fra : morten sorensen

Dato : 17-09-05 06:43

Henrik Svendsen wrote:

> Pånær hvis racen, hudfarven og den nationale og etniske oprindelse
> skulle vise sig at være dansk.

Disse love er lavet for at udjævne forskelle i minoriteters andel; netop
af den grund vil de i sagens natur altid virke mod flertallet.

Jeg støtter generelt ikke selv lovene, men at gøre dem racistisk
motiverede, finder jeg en kende overdrevet.

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-09-05 02:26

morten sorensen wrote:

> [...]
>
> Jeg støtter generelt ikke selv lovene, men at gøre dem racistisk
> motiverede, finder jeg en kende overdrevet.

Hvis noget gøres for at tilgodese en race fremfor en anden, så det
racistisk. Anderledes kan det ikke være. Så kan du mene, der findes god
racisme og dårlig racisme; men det er og bliver racisme, når man gør
forskel på racer.

Fra : morten sorensen

Dato : 19-09-05 09:19

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> racistisk. Anderledes kan det ikke være. Så kan du mene, der findes god
> racisme og dårlig racisme; men det er og bliver racisme, når man gør

Dette opfatter jeg som ligegyldigt ordkløveri, for ordkøveriets skyld.

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-09-05 01:13

morten sorensen wrote:

> Dette opfatter jeg som ligegyldigt ordkløveri, for ordkøveriets skyld.

Tænkte nok du ikke kan se, der er tale om racisme vendt mod danskere. Du
har en blind vinkel der.

Fra : morten sorensen

Dato : 20-09-05 09:09

Henrik Svendsen wrote:

> Tænkte nok du ikke kan se, der er tale om racisme vendt mod danskere. Du
> har en blind vinkel der.

Overhovedet ikke.

Positiv særbehandling har ikke noget med racisme at gøre.

Et eksempel: Når kollegieboliger i Kbh skal fordeles til nye studerende,
giver man fortrinsret til folk fra Jylland - hvilket er helt naturligt
når der ikke er uendelige ressourcer og ikke udtryk for at man specielt
kan lide dem eller hader københavnere.

Den blinde plet er helt din hvis du mener at positiv særbehandling af
fremmede er noget man gør for at ramme danskere.

Det jeg opponerede mod i dit skriv, var at det virkede som om du ville
igang med en diskussion om at det var racistisk - udelukkende for
diskussionens skyld - og det gider jeg ikke, da det imho er mere
interessant at diskutere emnet for at forstå det end at fortabe sig i
det ordkløveri du desværre elsker.

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-09-05 14:30

morten sorensen wrote:

> [...]

> helt naturligt når der ikke er uendelige ressourcer og ikke udtryk
> for at man specielt kan lide dem eller hader københavnere.

Positiv særbehandling _behøver_ ikke at have med fordeling efter
raceskel at gøre; men har med det at gøre i det, vi snakker om her. Og
når man fordeler efter raceskel, så er det racisme.

> Den blinde plet er helt din hvis du mener at positiv særbehandling af
> fremmede er noget man gør for at ramme danskere.

Ligesom positiv særbehandling af danskere heller ikke er for at ramme de
mørkere kulører. Men uanset motivet er det racisme, når man fordeler
efter race, og når fordelingen betyder, at en race bliver stillet
ringere ved det.

> [...]
> diskussionens skyld - og det gider jeg ikke, da det imho er mere
> interessant at diskutere emnet for at forstå det end at fortabe sig i

Det er din blinde vinkel, der driller dig. Du kan ikke se det, og så må
det være ordkløveri i din verden.

Fra : morten sorensen

Dato : 20-09-05 14:49

Henrik Svendsen wrote:

> Positiv særbehandling _behøver_ ikke at have med fordeling efter
> raceskel at gøre; men har med det at gøre i det, vi snakker om her. Og
> når man fordeler efter raceskel, så er det racisme.

Nej - for man gør det ikke pga race, men pga sociale årsager. Der er jo
fx også etniske danskere der får job med tilskud.

Man søger at hjælpe en gruppe mennesker ved at skubbe dem frem i køen.
Udlændinge der ikke behøver hjælp får det jo ikke.

Ikke racisme.

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-09-05 01:39

morten sorensen wrote:

> Nej - for man gør det ikke pga race, men pga sociale årsager. Der er
> jo fx også etniske danskere der får job med tilskud.

Jaja; men det er ikke den slags ordninger, der er på tale her. Her taler
vi om en ordning, der et hundrede procent bygger på raceskel. Og så er
det racisme.

> Man søger at hjælpe en gruppe mennesker ved at skubbe dem frem i køen.

Foran danskere.

> Udlændinge der ikke behøver hjælp får det jo ikke.

Jo; men det er en anden snak.

> Ikke racisme.

Jo, der gives fordele ud fra race - og kun det - i stedet for ud fra
f.eks. kvalifikationer. Det kan ikke blive mere racistisk.

Fra : morten sorensen

Dato : 21-09-05 09:12

Henrik Svendsen wrote:

> Foran danskere.

Ligesom der er andre lignende ordninger der skubber danskere foran danskere.

> Jo; men det er en anden snak.

Nej - det gør de ikke. Mange klarer sig fint selv.

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-09-05 18:10

morten sorensen wrote:

> Ligesom der er andre lignende ordninger der skubber danskere foran
> danskere.

Hvilket heller ikke er racisme, da det ikke har noget med race at gøre.
Det er nu fjerde gang, du taler udenom. Det er godt nok en grover blind
vinkel, du har skaffet dig selv på halsen der.

> Nej - det gør de ikke. Mange klarer sig fint selv.

Det er en anden snak, fordi vi ikke taler om udlændinge her, og jo, via
ulandshjælpen er der altså adskillige velaflagte nepotistiske despoter
med tilhørende familie og venner, der får en hjælp, de ikke behøver.

Hvad angår indvandrere, som jo er danske statsborgere, så er der også
hjælp at få, de ikke behøver. Medmindre du mener, det f.eks. er behøvet
hjælp at blive tilgodeset til stillinger i etaterne. Men det er
forresten også sagen uvedkommende - og altså en anden snak.

Fra : morten sorensen

Dato : 22-09-05 08:07

Henrik Svendsen wrote:

> Hvilket heller ikke er racisme, da det ikke har noget med race at gøre.

Og det er nemlig pointen - sådanne ordninger bunder ikke i racisme, men
i at man vil udjævne en fordeling man opfatter som skæv.

> Det er nu fjerde gang, du taler udenom.

Jeg taler overhovedet ikke udenom. Du forholder dig derimod ikke til det
jeg skriver. Ordningerne laves af sociale årsager - ikke for at framme
en race eller kule en anden.

Nu er det sådan at de statistikker man nødvendigvis må basere tiltag på
ofte gør ting op i etniske tilhørsforhold; derfor er det ikke
overraskende at de opdelinger bæres med over i ordningerne.

> Det er godt nok en grover blind
> vinkel, du har skaffet dig selv på halsen der.

Overhovedet ikke. Det er svært at racisme hvor der ingen er - med mindre
man altså selv vil som du åbenbart vil.

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-09-05 23:13

Martin K wrote:
> [...]
> danskere. Altså diskrimination af danskere på arbejdsmarkedet,
> financieret af danskerne selv via skattebilletten.

Det bliver spændende, hvordan Dansk Folkeparti reagerer på det. Hvis de
bare kommer med en protest og ellers fortsætter med "business as usual",
mister de en masse troværdighed.

Fra : Snurrberget

Dato : 16-09-05 23:29

Martin K wrote:

> Chefer i staten skal nu belønnes for at ansætte indvandrere frem for
> danskere. Altså diskrimination af danskere på arbejdsmarkedet, financieret
> [...]

Er det i grunden ikke indirekte diskrimination af indvandrere og
ligeledes en overtrædelse af §266b...
Altså at antyde at indvandreres kompetencer generelt er på et niveau der
kræver decideret lovgivning og kompensation for at få dem ansat?

- cep

Fra : morten sorensen

Dato : 17-09-05 06:50

Snurrberget wrote:

> [...]
> Altså at antyde at indvandreres kompetencer generelt er på et niveau der
> kræver decideret lovgivning og kompensation for at få dem ansat?

Hehe - jo, som jeg læser 266b kunne det sagtens komme ind under det.

Fremsætterne ville nok hævde at de 'mener godt', modsat andre 266b
dømte. Det kan de have en pointe i - men ikke desto mindre stempler de
en hel gruppe.

--

morten sorensen

Fra : Trans

Dato : 17-09-05 00:18

Allan Riise wrote:

> Fandtes der ikke positiv, læg mærke til ordet positiv, særbehandling af
> udsatte grupper i Danmark, så var kvinden aldrig kommet på arb. markedet i
> Danmark i den grad de er nu, der skal ikke være flex job's,

Har topchefer nogensinde fåèt bonus for at ansætte danske kvinder
frem for danske mænd?

Bent

Fra : 3W

Dato : 17-09-05 17:52

"Martin K" <n@da.spam> wrote in message
> Chefer i staten skal nu belønnes for at ansætte indvandrere frem for
> danskere. Altså diskrimination af danskere på arbejdsmarkedet, financieret
> [...]

Er det lovligt?

Fra : Incognito

Dato : 17-09-05 18:50

> [...]
> Chefer i staten skal nu belønnes for at ansætte indvandrere frem for
> danskere. Altså diskrimination af danskere på arbejdsmarkedet, financieret

Hold da op en masse "interessante" synspunkter i denne tråd !!! Er der
overhoved ikke faldet nogen ind, at "staten" har en forpligtelse til at
sørge for at alle rigets indbyggere har lige chancer , om det er
handicappet, grønlænder eller en som ikke hedder Hansen til efternavn ?

Og tror alle at alle "chefer" nu flux kaster sig over bonusen, og skider på
deres forpligtelser overfor etaten ved at vælge inkompetente medarbejdere ?

Siden staten (også i ansættelser) skal være være repræsentativ for
befolkningen, så er det på tide at de tager et håndgribeligt tiltag, som i
det mindste kan tilskynde en chef til ikke lige straks lade Ali, Guo-Bao
eller Gregors ansøgning forsvinde nede i skraldspanden blot pga. "mærkeligt"
navn ! Disse "mærkelige" navne har hidtil været underrepræsenteret )( i
ansættelser, jf. forekomsten i DK's befolkning) , og det er da fint at man
endeligt gør noget ved sagen.

Hvis man har ladt alle disse "asylsnyltere" og "fupflygtninge" og
"socialnassere" ind , som mange af jer tilsyneladende opfatter dem som, så
må man sku da give dem en chance på lige vilkår med alle andre - det er
noget de ikke har haft for meget af, og heraf statens tiltag.

Hvis man så synes at det er forkert, at de er her i første omgang, så fint
nok - host - men så er metoden sku ikke at kanøfle dem der er her, men at
vælge sig nogle fremmedfjendske partier ind i folketinget.

Fra : 3W

Dato : 18-09-05 02:20

"Incognito" <spamproof@spamproof.com> wrote in message
> Hold da op en masse "interessante" synspunkter i denne tråd !!! Er der
> overhoved ikke faldet nogen ind, at "staten" har en forpligtelse til at
> sørge for at alle rigets indbyggere har lige chancer ,

Hvor er den forpligtelse beskrevet?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-09-05 02:26

3W wrote:
> "Incognito" <spamproof@spamproof.com> wrote in message
>
> Hvor er den forpligtelse beskrevet?

Og hvor ser man, at de ikke har lige chancer? Incognito får jo nærmest
skrevet, at staten optræder racistisk, hvis ikke man betaler dens ledere
for at være ... øh ... racistiske.

Fra : PerX ...

Dato : 18-09-05 18:31

In article <432ab732$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>, n@da.spam
says...
> Chefer i staten skal nu belønnes for at ansætte indvandrere frem for
> danskere. Altså diskrimination af danskere på arbejdsmarkedet, financieret
> [...]

Ah, endnu et argument for mange at hade indvandre.

Fra : Trans

Dato : 18-09-05 21:57

Allan Riise wrote:

> [...]
> kompetence til, så er spørgsmålet rettere, om du har kompetence til at

Betegnelsen "positiv særbehandling" er vist ikke blevet brugt af
regeringen om foranstaltningerne til at få fremmede ansat ved det
offentlige på danskeres bekostning.

Firanstaltningerne er nok i strid med princippet om, at det offentlige
skal drives forretningsmæssigt.

Derimod mener jeg, at "positiv særbehandling" blev brugt om nogle
foranstaltninger i U.S.A., der skulle sikre bl.a. sortes optagelse på
universiteterne på mere kvalificerede ansøgeres bekostning.
Foranstaltningerne blev erklæret forfatningsstridige af U.S.A.'s
højesteret.

Bent

Fra : Allan Riise

Dato : 18-09-05 22:02

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
Allan Riise wrote:

> Betegnelsen "positiv særbehandling" er vist ikke blevet brugt af
> regeringen om foranstaltningerne til at få fremmede ansat ved det
> offentlige på danskeres bekostning.

Nå!
Det ligner en And, det vralter som en And, det lyder som en And, altså er
det en And.

> Firanstaltningerne er nok i strid med princippet om, at det offentlige
> skal drives forretningsmæssigt.

Nej.

> [...]
> universiteterne på mere kvalificerede ansøgeres bekostning.
> Foranstaltningerne blev erklæret forfatningsstridige af U.S.A.'s

Som intet har med Dansk lovgivning at gøre, så hvorfor komme du med det
argument?

--
Allan Riise

Fra : Trans

Dato : 19-09-05 23:48

morten sorensen wrote:

> Dette opfatter jeg som ligegyldigt ordkløveri, for ordkøveriets skyld.

Det er vigtigt at gøre sig klart, at der er tale om diskrimination
baseret på etnicitet. Det kaldes også racisme. Hvis de pågældendene
etniciteter ikke kan klare sig på lige ford med danskerne, hvorfor har
de så fået lov til at vandre ind i kongeriget? Burde de ikke opholde
sig et sted, hvor de kan klare sig på lige fod med den øvrige
befolkning? Er de ikke kommet det forkerte sted hen? Hører de ikke
hjemme et andet sted?

Bent

Fra : morten sorensen

Dato : 20-09-05 09:15

Trans wrote:

> Det er vigtigt at gøre sig klart, at der er tale om diskrimination
> baseret på etnicitet.

Og det er vigtigt at gøre sig klart at det sker fordi nogle folk er
mindre repræsenteret på arbejdsmarkedet eller i uddannelsessystemet.

> Det kaldes også racisme.

Nej - det er hvis man gør det fordi manmener de fra naturens hånd er
mindrebemidlede.

> Hvis de pågældendene
> etniciteter ikke kan klare sig på lige ford med danskerne, hvorfor har
> de så fået lov til at vandre ind i kongeriget?

Nu er de her og det kan man lige så godt forjolde sig til.

> Burde de ikke opholde
> sig et sted, hvor de kan klare sig på lige fod med den øvrige
> befolkning?

Er den langsigtede konklusion at man skal dele verdens lande op efter
intelligens?

> Er de ikke kommet det forkerte sted hen? Hører de ikke
> hjemme et andet sted?

Næ - de der er danske statsborgere hører hjemme her. Det er muligt det
forholder sig anderledes med andre.

--

morten sorensen