Voldtægts-stop=Privatiser børnehaver
Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-05 08:59

Voldtægts-stop=Privatiser børnehaver

Uanset om det var en bøllebande, der voldtog dreng på toilet, så bør alle
pædagoger fyres, som ikke gider passe på mod den slags.

Fra : kk

Dato : 16-09-05 10:32

> Voldtægts-stop=Privatiser børnehaver
>
> Uanset om det var en bøllebande, der voldtog dreng på toilet, så bør alle
> pædagoger fyres, som ikke gider passe på mod den slags.
>Bravo BW!

mvh
kk

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-09-05 11:46

> Voldtægts-stop=Privatiser børnehaver

Det var da noget af en påstand.

> Uanset om det var en bøllebande, der voldtog dreng på toilet, så bør
> alle pædagoger fyres, som ikke gider passe på mod den slags.

-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : Mark Jensen

Dato : 16-09-05 12:44

On Fri, 16 Sep 2005 12:45:47 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse

>Det var da noget af en påstand.

>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=311683

Det mest absurde er i EB interviewet med barnets far(en indvandrer),
der udtaler at måske hans barn bliver bøsse nu, og at det vil være det
mest forfærdelige der kan ske.

Det viser mildest talt lidt om en kulturkløft, hvis man både tror at
en voldtægt kan medfører homosexualitet plus at dette skulle være det
mest forfærdelige i verden :o

Fra : Martin K

Dato : 16-09-05 13:01

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det viser mildest talt lidt om en kulturkløft, hvis man både tror at
> en voldtægt kan medfører homosexualitet plus at dette skulle være det

Ja, det er mildest talt ikke noget, man ville forvente fra danske forældre i
samme situation.

--
Martin K

Progressiv

Fra : kk

Dato : 16-09-05 13:11

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> "Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message

> Ja, det er mildest talt ikke noget, man ville forvente fra danske forældre
> [...]
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=388008
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-05 14:16

"kk" <kru@nospammail.dk> wrote in message

> "Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

Selvfølgelig skal somaliere ikke være her.

Men vi fik afsløret pædagogsjusk og bør kræve PRIVATISERING AF BØRNEHAVER NU

Fra : Alucard

Dato : 16-09-05 20:59

On Fri, 16 Sep 2005 15:15:53 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Men vi fik afsløret pædagogsjusk og bør kræve PRIVATISERING AF BØRNEHAVER NU

Det har da ikke en skid at gøre med om det er en offentlig eller
privat børnehave....

Din overskrift er jo lige så TÅBELIG som at kræve al buskørsel
privatiseret bare fordi et barn var kørt over af en (offentlig drevet)
bybus....

Jeg synes for øvrigt selv at sagen er så "ulden" at jeg ikke vil
udtale mig alt for skråsikkert lige med det samme.....

Fra : Bo Warming

Dato : 17-09-05 14:24

"Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg synes for øvrigt selv at sagen er så "ulden" at jeg ikke vil
> udtale mig alt for skråsikkert lige med det samme.....

Der er mange uventede ny og uldne aspekter i sagen - bl.a. Ekstrabladets
vinkel

At somalierne er kede af vore elendige børnehaver og er glade for at have en
undskyldning til at boycotte tvan gen, er interessan

Men det eneste jeg har udtalt mig om og som jeg står ved og som ikke berøres
af det ny, er,

- at pædagogerne må have drukket kaffe og sjoflet det eneste der er vigtigt
ved deres arbejde, nemlig at de altid ved hvor hvert barn er, og holder øje
med alle voksnes færden på stedet, så liv og helbred er sikret.

At man ikkeevner noget så nemt i statsmonopolet er en blandt mange
argumenter for at indføre fri konkurrence - privatisering.

Ingen rigtig ansvarlige straffes for det morderiske sjusk der ramte en
somali dreng, men kunne have ramt ethvert barn.

Hvis firmaer er ansvarlige, vil straf pr kundenedgang sikre omhyggeligere
passen på vore børn.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-09-05 15:14

> [...]
> vigtigt ved deres arbejde, nemlig at de altid ved hvor hvert barn er,
> og holder øje med alle voksnes færden på stedet, så liv og helbred er

Ingen aner, om voldtægten har foregået i børnehaven. Alle nye oplysninger
tyder på, det ikke er tilfældet.

> At man ikkeevner noget så nemt i statsmonopolet er en blandt mange
> argumenter for at indføre fri konkurrence - privatisering.

Så du ændrer holdning, hvis det viser sig, pædagogerne ikke har noget ansvar
for udåden?

Fra : Bo Warming

Dato : 17-09-05 15:59

> Ingen aner, om voldtægten har foregået i børnehaven. Alle nye oplysninger
> tyder på, det ikke er tilfældet.

Den er da sket i perioden fra forældre afleverede barnet og til de
entede - altså er pædagogerne alvorligt medskyldige.

Hvis somalifar har gjort det selv udenfor børnehavens åbningstid, så har jeg
været for hurtigt - ved nogen noget om denne væsentlige detalje?

Hvad er der galt med hjem som børneinstitution?
Så kan kort vej arrangeres, og intet er vigtigere.(jo beskyttelse med fysisk
overlast er - som det eneste - vigtigere)

Fra : ThomasB

Dato : 18-09-05 08:06

> Den er da sket i perioden fra forældre afleverede barnet og til de
> ntede - altså er pædagogerne alvorligt medskyldige.

Er det ikke dig der altid kritiserer medierne for at lyve?
Nu tror du pludselig på dem, når det gavner din sag?

Dobbeltmoral?

> Hvis somalifar har gjort det selv udenfor børnehavens åbningstid, så har
> jeg været for hurtigt - ved nogen noget om denne væsentlige detalje?

Sagen er ikke opklaret, hvorfor alle muligheder er åbne.

> Hvad er der galt med hjem som børneinstitution?
> Så kan kort vej arrangeres, og intet er vigtigere.(jo beskyttelse med
> fysisk overlast er - som det eneste - vigtigere)

Vi kan også give børnene kyskhedsbælte og alle mænd GPS-antenner på.

I øvrigt er det altså en hel del i den historie der ikke hænger sammen.

Jeg nægter simpelthen at tro på at det kan lade sig gøre, at en mand kan gå
ind i en institution, vælge et barn, tage barnet med ud på toilettet, uden
at barnet græder og så voldtage det. Derefter skulle manden ud af
institutionen igen, uden at nogen har set ham.

Desuden er det meget underligt at det første moderen gør, når hun ser at
hendes barn (igen!) har blod i underbukserne, straks tror at det er
voldtægt.

Er der noget der tyder på at det er en mand, og ikke et stykke legetøj der
har "voldtaget" drengen?
Er der fundet sæd?

Fra : Alucard

Dato : 17-09-05 23:50

On Sat, 17 Sep 2005 15:23:34 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>ved deres arbejde, nemlig at de altid ved hvor hvert barn er, og holder øje
>med alle voksnes færden på stedet, så liv og helbred er sikret.

Hvorfor tror du at en privatisering ville ændre noget som helst...???

>Hvis firmaer er ansvarlige, vil straf pr kundenedgang sikre omhyggeligere
>passen på vore børn.

Det er ligesom for sent når skaden ER sket.....

Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-05 19:12

> On Sat, 17 Sep 2005 15:23:34 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> Hvorfor tror du at en privatisering ville ændre noget som helst...???

> Det er ligesom for sent når skaden ER sket.....

Det er sund fremskridtstænkning du kommer med, når du ønsker reformer der
virker.
Vi må både tilgodese befolkningens hævnprægede retsfølelse, og se på hvad
forebygger. Du har ret i at fortidens skade er det forsent at reparere på
med ny love.
Jeg mener at privatisering vil hjælpe, og overvågning - men her er nogle
vismandsord vedr straf - og hævn, som ofte er meget problematisk.Bødestraf
kan dog gavne - og kan lette skattetryk

"Øje for øje gør verden blind Gandhi

"Når pengene er stjålet, er der kun tilbage at straffe vagthunden.

"Straf vækker ikke skyldfølelse hos den dømte. Fængsler er sjældent et godt
væksthus for at udvikle den art gnavende orm. Straf gør hård og kold,
koncentrerer og skærper følelsen af fremmedgjorthed og modstand. Undertiden
ødelægger straf den vitale energi og er skadeligt selvfornedrende. Ser vi
på årtusinderne før historisk tid, er det sikkert at straf stoppede
skyldfølelse i at opstå hos de ofre, der straffedes."Nietzsche

Crime and punishment grow out of one stem. Emerson

Oh God said to Abraham "Kill me a son", Abe says, "Man, you must be puttin'
me on". Song: Highway 61 Revisited

Jeg har allerede røbet det: i kontraktforholdet mellem kreditor og skyldner,
som er lige så gammelt, som deroverhovedet fandtes retssubjekter, og som på
sin side viser tilbage på grundformerne for køb, salg, bytte, handel og
vandel. Nietzsche

More people are flattered into virtue than bullied out of vice.
Robert Surtees

At mennesket må blive forløst fra hævnen: Det er min bro til det højeste håb
og en regnbue efter langvarigt uvejr. . Nietzsche

Hævnens ånd: mine venner - det har hidtil været menneskets bedste
eftertanke; og hvor der var lidelse, skulle der også være straf. Nietzsche

It is never right to do wrong or to requite wrong with wrong, or when we
suffer evil to defend ourselves by doing evil in return.
Socrates

Den fejl børn sjældnest lægger fra sig, er de fejl, som de allermest er
straffet for. Cesare Beccaria

The more one judges, the less one loves.
Balzac (1799-1850)French author

Det er bedre, at uretfærdigheder finder sted, end at de
fjernes på uretfærdig vis. Goethe

All punishment is mischief. All punishment in itself is
evil. Jeremy Bentham

Den, der forsmår tugt, foragter sit liv. Salomons
ordsprog

Fra : Mark Jensen

Dato : 16-09-05 13:07

On Fri, 16 Sep 2005 14:01:04 +0200, "Martin K" <n@da.spam> wrote:

>"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message

>Ja, det er mildest talt ikke noget, man ville forvente fra danske forældre i
>samme situation.

Nu er der også noget der tyder på at hele sagen er rimelig speget :o

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-05 14:14

> Nu er der også noget der tyder på at hele sagen er rimelig speget :o

Link er dovenskab - forklar i egne ord, hvor du er uenig med mit
privatiseringsønske og mit krav om at pædagoger skal nærovervåge alle deres
børn altid
Og apropos Steen Ribers-sejren
Højesteret sagde stop for udsmidning af folkekirken pga. uenighed om tro -

De fremmede må leve med, at blasfemi er dansk frisprog

Stat&kommune skal blande sig så lidt som muligt i alt

Fra : Snurrberget

Dato : 16-09-05 12:14

Bo Warming wrote:

> Voldtægts-stop=Privatiser børnehaver
>
> Uanset om det var en bøllebande, der voldtog dreng på toilet, så bør
> alle pædagoger fyres, som ikke gider passe på mod den slags.

Hvis det nu skete i børnehaven, hvilket der er tvivl om...

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-05 12:41

"Snurrberget" <snurrberget@yahoo.com> wrote in message

> Hvis det nu skete i børnehaven, hvilket der er tvivl om...

Det eneste man virkelig kan forlange af de højtbetalte mange pædagoger med
de få børn, er at de altid ved hvor barnet er og selv er i nærheden, og så
snart en ukendt voksen nærmer sig hvor et barn er, skal overklasseløgnene
forlade kaffekoppen og være sikker på at intet forkert sker.

Leg kan børn selv klare. Indlæring er en sag for forældre. Men at være
vagthund kan hundredtusinder af arbejdsløse klare bedre end disse snyltere,
så PRIVATISER