Danske kunstnere lider af islam-angst
Fra : Per Rønne

Dato : 16-09-05 05:58

I dagens Information kan man på:

http://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningPHP/Common/Information.p
hp?pShow=Ritzau/RitArtVis.php&pRitVis=149887

se at danske billedkunstnere lider af angst for det politisk-religiøse
system islam. I hvert fald tør ingen illustrere Kåre Bluitgens nye bog
om profeten Muhammed. Tegnerne begrunder direkte afslaget med frygt, og
Bluitgen oplyser at han har forfatterkolleger, der har sagt, at de
overhovedet ikke vil skrive noget om islam.

Formanden for Dansk Forfatterforening ivl tage sagen på på det næste
bestyrelsesmøde. Hvad er der dog sket med en af kulturradikalismens
bastioner? Begynder de at være lige så kritiske over for islam, som de
altid, og med rette, har været over for de missionske?
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-09-05 09:52

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> [...]
> bastioner? Begynder de at være lige så kritiske over for islam, som de
> altid, og med rette, har været over for de missionske?

Jeg har set engelske forfattere sige, at vi kun har ét tabu tilbage i
verden, og det er historien om Profeten Muhammed og hans ugerninger.

Det ER rystende at islamofobien breder sig, dvs frygten for islam.

Fra : Snurrberget

Dato : 16-09-05 12:53

> [...]
> bastioner? Begynder de at være lige så kritiske over for islam, som de
> altid, og med rette, har været over for de missionske?

Nu skal de _forsøge_ at (op)finde en forklaring der på den ene side gør
dem til ofre og på den anden side undgår at sætte spørgsmålstegn ved islam.
Fandens til opgave, men de løser den sikkert med bravour.

Gæt: Det er samfundets skyld...

- cep