DF parat til at gå i regering med S
Fra : Tveskaeg

Dato : 14-09-05 14:16

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3261380/

Hvortil politisk ordfører for S, Lotte Bundsgård I DR nyhederne kl 14
er citeret for at svare at R vil være regeringspartner for S i mange
år frem.

Så der har i det kære venner.

En stemme på S er en stemme på en fortsættelse at de radikales
udlændinge cirkus og det konsekvensløse retssamfund.

Fra : Pjensen73

Dato : 14-09-05 14:27

Tveskaeg skrev:
> [...]
>
> En stemme på S er en stemme på en fortsættelse at de radikales
> udlændinge cirkus og det konsekvensløse retssamfund.

Ja. Se her, der har Socialdemokraterne muligheden for at få regeringsmagten.
Når de så endelig får chancen, vil de ikke tage den.
Har de radikale en klemme på dem?

Fra : Per Rønne

Dato : 14-09-05 14:36

Pjensen73 <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote:

> Ja. Se her, der har Socialdemokraterne muligheden for at få regeringsmagten.
> Når de så endelig får chancen, vil de ikke tage den.
> Har de radikale en klemme på dem?

Nu ligger en S-DF regering nok mange år ude i fremtiden, og Fogh
{Løkke?} kan jo fortsætte mange år endnu. I øvrigt er det næppe Lotte
Bundsgård, der jo har overtaget Mogens Camres gamle post, der til den
tid bestemmer noget sådant.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 14-09-05 15:01

Per Rønne wrote:

> [...]
> {Løkke?} kan jo fortsætte mange år endnu. I øvrigt er det næppe Lotte
> Bundsgård, der jo har overtaget Mogens Camres gamle post, der til den

Jeg DFs argeste modstandere bliver mildere indstillet når Pia Kjærgaard
ikke længere er der. Det er mit indtryk at stort set samtlige aversioner
mod DF reelt er rettet mod hende.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 14-09-05 15:25

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Jeg DFs argeste modstandere bliver mildere indstillet når Pia Kjærgaard
> ikke længere er der. Det er mit indtryk at stort set samtlige aversioner
> mod DF reelt er rettet mod hende.

Pia Kjærsgaard er 58, så hun holder vel 10-20 år endnu:

http://www.ft.dk/BAGGRUND/Biografier/Pia_Kjaersgaard.htm

Lad os gætte på at afløseren hedder Kristian Thulesen Dahl, 36 år
gammel:

http://www.folketinget.dk/BAGGRUND/Biografier/Kristian_Thulesen_Dahl.htm

Og så kan vi jo se på hvad den 24-årig stud.jur. Morten Messerschmidt
udvikler sig til, når han bliver voksen:

http://www.folketinget.dk/BAGGRUND/Biografier/Morten_Messerschmidt.htm
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 14-09-05 15:50

Per Rønne wrote:

> Pia Kjærsgaard er 58, så hun holder vel 10-20 år endnu:

Det er spørgsmålet. Se hvor pludseligt Thatcher gik fra at være i
førersædet til at være på vej ud.

Mne jeg tror nok der skal et dårligt valg til før det sker; hendes
eneste opgave er billetsælger, hvilket hun er bedre til end alle andre.

Så snart hun ikke kan det, har hun ikke rigtigt noget at bidrage med.
Det politiske rugbrødsarbejde er det vist KTD der står for.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 14-09-05 16:19

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Det er spørgsmålet. Se hvor pludseligt Thatcher gik fra at være i
> førersædet til at være på vej ud.

Nu er der nok forskel på en britisk PM og en dansk partileder. Især af
et parti på 13% af stemmerne.

> Mne jeg tror nok der skal et dårligt valg til før det sker; hendes
> eneste opgave er billetsælger, hvilket hun er bedre til end alle andre.

Jep.

> Så snart hun ikke kan det, har hun ikke rigtigt noget at bidrage med.

Næh, men hældt ud bliver hun nu næppe. Hun ville kunne gøre skade hvis
det skete.

> Det politiske rugbrødsarbejde er det vist KTD der står for.

Jep, den bedste i det parti. Og så må vi jo stadig holde øje med Morten
Messerschmidt; han bliver jo også voksen - på et tidspunkt.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 14-09-05 16:26

Per Rønne wrote:

> Nu er der nok forskel på en britisk PM og en dansk partileder. Især af
> et parti på 13% af stemmerne.

Geografien er da ligegyldig, for situationerne er vel sammenlignelige på
en meningsfyldt måde. Begge er kvinder hvis position i partiet er/var
ubestridelig.

Thatcher virkede usårlig - indtil hun pludselig var væk.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 14-09-05 16:39

> [...]

> ubestridelig.

> Thatcher virkede usårlig - indtil hun pludselig var væk.

Thatcher har aldrig haft samme position i det engelske Tory-parti som
Pia Kjærsgaard har i DF. PK er partistifter, mens Tory-partiet blev
stiftet tilbage i 1688 som et oprørsparti, der støttede de afsatte
Stuarter.

Og så er UK altså en god del større end Danmark.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 14-09-05 16:47

Per Rønne wrote:

> Thatcher har aldrig haft samme position i det engelske Tory-parti som
> Pia Kjærsgaard har i DF.

Der er jeg så uenig; hun har siddet så hårdt på toppen at det var svært
at forestille sig partiet uden hende.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 14-09-05 17:10

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Der er jeg så uenig; hun har siddet så hårdt på toppen at det var svært
> at forestille sig partiet uden hende.

Thatcher havde altid sine fjender i partiet, såvel i regeringen som i
parlamentsgruppen. Som ville elske at stikke en kniv i ryggen på hende.
Der var et tory-parti før hende, og der er et tory-parti uden hende.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 14-09-05 17:30

Per Rønne wrote:

> Thatcher havde altid sine fjender i partiet, såvel i regeringen som i
> parlamentsgruppen. Som ville elske at stikke en kniv i ryggen på hende.
> Der var et tory-parti før hende, og der er et tory-parti uden hende.

Det samme kan man da sige om PK. Der er ingen i et parti der er uden
fjender; faktisk er folks værste fjender ofte de nærmeste.

Hvis DF falder sammen som et korthus uden hende, er der mindre i partiet
end jeg troede.

--

morten sorensen

Fra : Jim

Dato : 14-09-05 14:41

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja. Se her, der har Socialdemokraterne muligheden for at få
> regeringsmagten.
> Når de så endelig får chancen, vil de ikke tage den.
> Har de radikale en klemme på dem?

Jelved har stadig et fast greb om soc.dem´s nosser, som ligger i hendes
håndtaske.
Og hvis det ikke er Jelved, som har en klemme om noget, så har hun måske
hænderne i trusserne på Gucci-tøsen.
Og så længe de radikale er der til at gøre det rart for fru Gucci, så er alt
jo ved det gamle.

J.