Mange bække, stor å, vedr SKYLD
Fra : Bo Warming

Dato : 14-09-05 14:12

Mange bække, stor å, vedr SKYLD

Hannah Arendts ultrakloge provokation, at vi alle er skyldige i Eichmanns
holocaustindsats, er værd at granske.
Jøder havde en del af skylden ved at være arrogante og moraliserende og en
stat i staten. Millioner af tyskere havde hver sin "lille bæk der gør en
stor å" når sammenlagt med andre, når de sladrede og forbedrede lidt på
historien om ågerrenter og koldhjertethed hos jødiske handelsfolk, ... - og
vupti kunne Hitler skabe flertal til krig ved at der var vælgere nok der
sympatiserede med hans syndebuk-scenarie..

Tilsvarende er det klart, at alle der har vits'et om "Bo Warming er langt
ude" og hævet egen selvtillid ved at forbedre historie om noget negativt ved
BW, har en skyld, når brosten kastes gennem min rude.
De unge bøller er jo blevet ægget til voldsdåd ved, at en fjer er blevet til
fem høns, og de har hørt, at BW er et skadedyr i en sådan grad, at man gør
gavn ved at udføre hævnvold imod ham.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-09-05 14:23

> [...]
> til fem høns, og de har hørt, at BW er et skadedyr i en sådan grad, at man
> gør gavn ved at udføre hævnvold imod ham.

Selvfølgelig er de mange små bække af "BW er sindsyg" mudderkastning ikke
eneansvarlig for brosten gennem ruden.

Hvis jeg var krampagtig forsigtig for at være som alle andre, ville det jo
ikke være MIG der havde fået den sten gennem vinduet.

At jeg leger med utraditionelle synspunkter og væremåde, på en måde der
forvirrer og skaber mobberes fokus på mig, havde jeg idag et eksempel på.
Jeg fik et brev fra overbutiksdetektiven fra Silvan-butikkerne, der
undskyldte, at jeg var blevet anholdt kortvarigt som butikstyv.

Jeg er overvægtig og eksperimenterer med alt, incl løse behagelige bukser,
der let falder af mig. For at det ikke skulle ske, hev jeg op i dem, bl.a.
lige efter at have taget en vare ned fra hylden i selvbetjeningsbutikken.
På overvågningsvideoens fnidrede skærm, var det blevet tolket som at jeg
stoppede varen i lommen.
Havde jeg opført mig mere normalt, var problemet ikke opstået

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-09-05 15:16

Gud hvor du dog gentager dig selv i en uendelighed. Jeg har efterhånden
fattet, du finder Hannah Arendt ultraklog. Jeg har også fattet, du ikke
anser dig selv som sindssyg. Jeg har så sandelig også fattet, du føler dig
generet af at blive kanøflet blot fordi, du er aparte.

Prøv at skrive indlæg, der

1) ikke handler om dig selv og din egen situation
2) tager emner op, du ikke i forvejen har tæppebombet usenet med de sidste
mange år.

Så skal i hvert fald jeg gerne deltage i debatten med dig.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : Tveskaeg

Dato : 14-09-05 15:27

On Wed, 14 Sep 2005 16:15:39 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>mange år.
>
>Så skal i hvert fald jeg gerne deltage i debatten med dig.

Hvor er jeg træt af alle de idioter der ikke gider at rette deres
snotlook ekpress til så alle deres indlæg ikke dukker uden for den
tråd de er postet i.

Fra : John Schmitt

Dato : 14-09-05 15:36

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Hvor er jeg træt af alle de idioter der ikke gider at rette deres
> snotlook ekpress til så alle deres indlæg ikke dukker uden for den
> tråd de er postet i.

Hos mig kom de i tråd - kan det være dit snotprogram eller din snotserver
der har et problem?

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-09-05 15:46

> [...]

> Hvor er jeg træt af alle de idioter der ikke gider at rette deres
> snotlook ekpress til så alle deres indlæg ikke dukker uden for den

Nar. Få dig en anden news-klient.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-09-05 16:14

> "Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Nar. Få dig en anden news-klient.

"Hvor man ikke mere kan elske, der skal man - gå forbi" Nietzsche

" Intet menneske har ret til at klandre eller fordømme et andet. I
virkeligheden kender vi ikke nogen andre rigtigt." Emerson

"Hvis alle andre var som jeg, så gik det nok til sidst, men ingen andre er
som mig, og det er meget trist" TAnte Sofie i "Folk og røvere i KArdemomme
By"

Hvis et indlæg mishager, så skriver man sig bag øret at man sjældnere vil
åbne indlæg fra den person - stille og roligt. Har man gode forslag om deres
outlook og andet program-grej, kan man maile dem privat.

Jens Bruun har ret i at jeg gentager mig selv - jeg skriver til nogen ny
personer og da næste formulering er bedre end tidligere, så poster jeg det
også til ng. Hvor mange måske ikke læste foregående udgave, men måske får
lyst ved at overskriften er meget bedre i anden omgang.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-05 06:49

> Jens Bruun har ret i at jeg gentager mig selv -

Og der er intet kritisabelt ved at "k'øre i samme rille" når man forbedrer
formuleringen.

Kritisabelt er at Jens aldrig vælger at argumentere imod mine facts og min
logik.

Så jeg håber at fremprovokere saglighed ved en forhåbentlig bedre
gentagelse.

På mit fortov har jeg udstillet kastevåben som helligkrigbøller søgte at
dræbe min kone og mig med.
Der er mange medskyldige foruden stenkasterne, selvom kun disse ville kunne
straffes.

Fx holdt præsten her på vejen en hetz-prædiken imod DF der kaldtes "smålige
og barnlige".

Jeg adspurgte bispen om så skinger propaganda fra prædikestolen er lovlig,
og hun hævnede sig med bl.a. at tilkalde politi selvom jeg igen ikke nærmede
mig vold eller overdøvning.

Selvfølgelig har hun medskyld i at oppiske krystalnathetz mod mig.

Mine ord er altid ukritisable og fremmer ikke vold - men når man kaster sine
godhedsindustri-ord ind i lynch-folkebevægelse om at kalde patriotiske
frihedskæmpere for racistiske untermensch, kan man få klar medskyld i vold

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-05 07:02

> [...]
> sine godhedsindustri-ord ind i lynch-folkebevægelse om at kalde
> patriotiske frihedskæmpere for racistiske untermensch, kan man få klar

Faktisk er præsten et menneske, jeg respekterer meget - som ligesom Glistrup
og min far er uden foragt for noget menneske.
Hun har da også erkendt at jeg aldrig inden hun lod politi tilkalde for at
fjerne mig fra møde, havde givet mig NOGEN FORM FOR ADVARSEL OM AT KORDEGNEN
IKKE KUNNE LIDE MINE ORD.

Men kvinder er ofte uselvstændige lydige soldater og lader sig lede og
adlyder ordre - helt som Eichmann som Hannah Arendt derfor kaldte lige så
lidt skyldig som dig og mig i holocaust(kan Bruun modargumentere? )

Da §266b indførtes i 1939 var det for at forebygge Krystalnat på dansk
grund.
Men efter Nyryp skærpede "racismeloven" har den aldrig været brugt imod ord,
der kunne fremme vold.
Glistrup og jeg vejer hvert ord på guldvægt og nærmer os aldrig
krystalnathetz a la præstens.
Det er ikke svært at afgøre hvilke ord, der er at støbe kugler, som
voldsmænd skyder ud. At kalde folk så besværlige at der skal tilkaldes
politi, er klart voldsfremmende.
Ligesom folk der sladrer at en person er morder, pædofil, sindsyg og
lignende superskældsord kan levere skyts til usikre autonome og
helligkrigerteenagere, der mangler blåstempling af deres lyster til sadisme.