Holocaust Memorial Day skal væk, iflg musl~
Fra : Knud Larsen

Dato : 14-09-05 09:16

ADVISERS appointed by Tony Blair after the London bombings are proposing to
scrap the Jewish Holocaust Memorial Day because it is regarded as offensive
to Muslims.

A member of one of the committees, made up of Muslims, said it gave the
impression that "western lives have more value than non-western lives". That
perception needed to be changed. "One way of doing that is if the government
were to sponsor a national Genocide Memorial Day.

"The very name Holocaust Memorial Day sounds too exclusive to many young
Muslims. It sends out the wrong signals: that the lives of one people are to
be remembered more than others. It's a grievance that extremists are able to
exploit."

The recommendation, drawn up by four committees including those dealing with
imams and mosques, and Islamaphobia and policing, has the backing of Sir
Iqbal Sacranie, secretary-general of the Muslim Council of Britain.

He said: "The message of the Holocaust was 'never again', and for that
message to have practical effect on the world community it has to be
inclusive. We can never have double standards in terms of human life.
Muslims feel hurt and excluded that their lives are not equally valuable to
those lives lost in the Holocaust time."

Ibrahim Hewitt, chairman of the charity Interpal, said: "There are 500
Palestinian towns and villages that have been wiped out over the years. That's
pretty genocidal to me."

Så et folkemord er i samme kategori som fjernelse af nogle landsbyer. Der
lever som bekendt 1,3 millioner palæstinensere i selve Israel, de er jo ikke
ligefrem blevet "folkemyrdede".

The committees are also set to clash with Blair on his proposal to ban Hizb
ut-Tahrir, the radical Islamic group. Government sources say they will argue
that a ban is unjustified because the group, which is proscribed in much of
the Middle East, neither advocates nor perpetrates violence in the UK.

A Home Office spokesman said it would consider the proposals for a separate
Genocide Day for all faiths but emphasised that it regarded the Holocaust as
a "defining tragedy in European history".

Mike Whine, a director of the British Board of Deputies, said: "Of course we
will oppose this move. The whole point is to remember the darkest day of
modern history."

Louise Ellman, Labour MP for Liverpool Riverside and a Holocaust Memorial
trustee, said: "These Muslim groups should stop trying to evade the enormity
of the Holocaust."

The seven committees finalise their recommendations today at St George's
House, Windsor, and will submit them to Blair and Charles Clarke, the home
secretary, on September 22.

Fra : morten sorensen

Dato : 14-09-05 09:35

Knud Larsen wrote:
> ADVISERS appointed by Tony Blair after the London bombings are proposing to
> scrap the Jewish Holocaust Memorial Day because it is regarded as offensive
> to Muslims.

Tja - selvmedlidenheden hos nogle er åbenbart så stor at det er gået ud
over proportionssansen.

Det undrer mig om sådanne forslag skal tages for pålydende eller om de
er designet til at skabe en vestlig modreaktion således at
organisationen bag forslaget profileres.

--

morten sorensen

Fra : John Schmitt

Dato : 14-09-05 10:17

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> [...]
> designet til at skabe en vestlig modreaktion således at organisationen bag

Ligeledes med dem der fremfører indlægget her - selvpromovering.

Fra : morten sorensen

Dato : 14-09-05 10:17

John Schmitt wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Ligeledes med dem der fremfører indlægget her - selvpromovering.

Det må du gerne uddybe.

--

morten sorensen

Fra : John Schmitt

Dato : 14-09-05 12:57

Hello, morten!
You wrote on Wed, 14 Sep 2005 11:17:22 +0200:

ms> John Schmitt wrote:
??>> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse
??>> news:QhRVe.67701$Fe7.228474@news000.worldonline.dk...
??>>
??>>> Knud Larsen wrote:
??>>>
[...]

ms> Det må du gerne uddybe.

Selve forslaget om at skrotte Holocaust Memorial Day var en provokation
egnet til selvpromovering af gruppen der fremsattte forslaget - et forslag
som ikke vil have nogen form for succes, andet end den opstandelse det
fremkalder. Således også med beskedden i denne gruppe; formålet at lave
opstandelse og sætte Knud Larsen op på den høje hest igen.

JS

Fra : morten sorensen

Dato : 14-09-05 13:04

John Schmitt wrote:

> [...]
> fremkalder. Således også med beskedden i denne gruppe; formålet at lave
> opstandelse og sætte Knud Larsen op på den høje hest igen.

I denne tråd kan du se at Knud Larsen ikke selv mener det er en
provokation, men alovrligt ment.

Mener du man skal undlade at rejse sådanne emner? I givet fald, er det
ikke selvcensur?

--

morten sorensen

Fra : John Schmitt

Dato : 14-09-05 15:15

> I denne tråd kan du se at Knud Larsen ikke selv mener det er en
> provokation, men alovrligt ment.
>
> Mener du man skal undlade at rejse sådanne emner? I givet fald, er det
> ikke selvcensur?

Man kan da rejse alle de emner man mener er relevante, jeg har vist udtrykt
min mening om relevansen.

JS

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-09-05 13:53

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
> [...]
> fremkalder. Således også med beskedden i denne gruppe; formålet at lave
> opstandelse og sætte Knud Larsen op på den høje hest igen.

Hvad er det du fabler om? så læs dog indlægget:

[...]

Hvorfor skulle fx generalsekretæren for MCB, dog være interesseret i
"opstandelse"? Han er vist interesseret i præcis det modsatte.

Fra : Per Hagemann

Dato : 14-09-05 10:29

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> Ligeledes med dem der fremfører indlægget her - selvpromovering.

Så er der selvpromovering i alle indlæg som bringes her. Enhver vælger
naturligvis at udplukke de nyheder og fakta som underbygger de synspunkter
man selv forfægter.

--
Ikke integrering men internering plus hurtigst mulig reeksport til Tyskland
var opskriften. Storværket herom er Henrik Havreheds disputats »De tyske

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-09-05 10:15

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> [...]
> designet til at skabe en vestlig modreaktion således at organisationen bag

De skal tages for pålydende, se fx den netop adlede Iqbal Sacranies
standpunkt for ikke at ville deltage i ceremonien sidste gang, - man havde
ikke noget om dræbte i Palæstina, Tjetjenien og Irak, derfor kunne han ikke
være med. Han er som bekendt Tony Blairs "mand", og så mainstream muslimsk
som man kan være.

At folk ikke kan se nogen forskel på et industrielt folkemord, og så 3000
dræbte palæstinenser under en intifada, det er jo utroligt.

Fra : morten sorensen

Dato : 14-09-05 10:30

Knud Larsen wrote:

> At folk ikke kan se nogen forskel på et industrielt folkemord, og så 3000
> dræbte palæstinenser under en intifada, det er jo utroligt.

Jeg bider nu osse mærke i at det skulle være 'offensive' overfor
muslimer, men åbenbart ikke hvide, gule, PolPot-dræbte, Pinochet-ofre, osv.

Navlepilleri. Kom dog videre.

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 14-09-05 11:10

> Jeg bider nu osse mærke i at det skulle være 'offensive' overfor muslimer,
> men åbenbart ikke hvide, gule, PolPot-dræbte, Pinochet-ofre, osv.
>
> Navlepilleri. Kom dog videre.

Intet medie burde trykke denne ligegyldige nyhed, men når nu proppen er af,

1. mindedag sku aldrig ha været indført - hvorfor ikke mindedag for de flere
ofre pr sultedød i ulandene?

2. Muslimorganisationer kan være klynk-latterlige men har vist ikke krævet
mindre sorg over kz-dødsfaldene - Blairs opfindsomhed falder tilbage på ham
selv som superlatterlig.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-09-05 13:48

Knud Larsen wrote:
> ADVISERS appointed by Tony Blair after the London bombings are
> proposing to scrap the Jewish Holocaust Memorial Day because it is
> regarded as offensive to Muslims.

Muhamedanerne kan da bare få deres egen Holocaust Memorial Day. Ja, alle
kulturer, der på et eller andet tidspunkt har oplevet at få deres
trosfæller masekreret et eller andet sted (og det har ca. alle kulturer
oplevet) skal da ha' en sådan dag, hvor de kan gå rundt og forlange
medlidenhed.

Fra : please-answer-here

Dato : 15-09-05 07:11

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> trosfæller masekreret et eller andet sted (og det har ca. alle
> kulturer oplevet) skal da ha' en sådan dag, hvor de kan gå rundt og

The creation of a National Holocaust Memorial Day aims to:

Recognise that the Holocaust was a tragically defining episode of the 20th
century, a crisis for European civilisation and a universal catastrophe for
humanity.

Provide a national mark of respect for all victims of Nazi persecution and
demonstrate understanding with all those who still suffer its consequences.

Raise awareness and understanding of the events of the Holocaust as a
continuing issue of fundamental importance for all humanity.

Ensure that the horrendous crimes, racism and victimisation committed during
the Holocaust are neither forgotten nor repeated, whether in Europe or
elsewhere in the world.

Restate the continuing need for vigilance in light of the troubling
repetition of human tragedies in the world today.

Reflect on recent atrocities that raise similar issues.

Provide a national focus for educating subsequent generations about the
Holocaust and the continued relevance of the lessons that are learnt from
it.

Provide an opportunity to examine our nation's past and learn for the
future.

Promote a democratic and tolerant society, free of the evils of prejudice,
racism and other forms of bigotry.

Support the view that all citizens - without distinction - should
participate freely and fully in the economic, social and public life of the
nation.

Highlight the values of a tolerant and diverse society based upon the
notions of universal dignity and equal rights and responsibilities for all
its citizens.

Assert a continuing commitment to oppose racism, antisemitism, victimisation
and genocide.

Support our shared aspirations with both our European partners and the wider
international community centred on the ideals of peace, justice and
community for all.

OG HVAD ER DET SÅ LIGE OVENSTÅENDE HAR AT GØRE MED JØDISK SELVMELIDENHED?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-09-05 09:05

please-answer-here wrote:
> [...]

[klip - en hel masse dims]

> OG HVAD ER DET SÅ LIGE OVENSTÅENDE HAR AT GØRE MED JØDISK
> SELVMELIDENHED?

Hvor skriver jeg selvmedlidenhed? Det er ret kronisk med din læsen
forkert. Prøv at slappe af, når du læser og lad være med at råbe som en
sindssyg, når du svarer.

Fra : please-answer-here

Dato : 15-09-05 09:18

Henrik Svendsen wrote:

> [klip - en hel masse dims]

> Hvor skriver jeg selvmedlidenhed? Det er ret kronisk med din læsen
> forkert. Prøv at slappe af, når du læser og lad være med at råbe som
> en sindssyg, når du svarer.

selvmelidenhed/medlidenhed - ordkenpper

Jeg råber kun når folk er usædvanligt tunghøre; ment som en service

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-09-05 09:41

please-answer-here wrote:

> selvmelidenhed/medlidenhed - ordkenpper

Ordkenpper? Næh, det sker bare ret ofte for dig. Din citatteknik er
heller ikke for go'. Det er nok din voldsomme ophidselse, der får dig
til at miste overblikket. Må du tit tørre skærmen foran dig?

> Jeg råber kun når folk er usædvanligt tunghøre; ment som en service

Underlig virkelighedsopfattelse du må leve med, når du tror, det kan
overføres til usenet. Kom nu, du med det underlige nick - slap af. Rolig
nu.

Fra : Joakim von And

Dato : 15-09-05 07:32

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> trosfæller masekreret et eller andet sted (og det har ca. alle kulturer
> oplevet) skal da ha' en sådan dag, hvor de kan gå rundt og forlange

Forlange medlidenhed??? Du er styg helt ind til marven i benet.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-09-05 09:06

Joakim von And wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Forlange medlidenhed??? Du er styg helt ind til marven i benet.

De kan da også forlange noget mere, hvis de vil. Andre menneskers land,
eller hvad man nu kan komme på. Mulighederne er legio.

Fra : please-answer-here

Dato : 15-09-05 09:20

Henrik Svendsen wrote:

> De kan da også forlange noget mere, hvis de vil. Andre menneskers
> land, eller hvad man nu kan komme på. Mulighederne er legio.

og hvad har det så med HMD at gøre?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-09-05 09:44

please-answer-here wrote:

> og hvad har det så med HMD at gøre?

Det var bare nogen forslag til nogen flere ting, der kunne forlanges. Nu
har jøderne jo fået sig det der land; men så kunne de måske benytte
lejligheden til at forlange noget mere land. Nogen bidder af Vestbredden
måske.

Fra : please-answer-here

Dato : 15-09-05 10:12

On Thu, 15 Sep 2005 10:44:07 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>har jøderne jo fået sig det der land; men så kunne de måske benytte
>lejligheden til at forlange noget mere land. Nogen bidder af Vestbredden

Det troede jeg du mente de havde forlangt for lang tid siden

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-09-05 11:41

please-answer-here wrote:

> Det troede jeg du mente de havde forlangt for lang tid siden

Derfor kan man da godt blive ved med at forlange det, til omverdenen
anerkender kravet. Det sidste er jo ikke sket endnu.

Fra : hansen

Dato : 15-09-05 09:05

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Forlange medlidenhed??? Du er styg helt ind til marven i benet.

Ja lad os få fjernet det lort
nu skal vi videre det er over 60 år siden
Der er da ingen grund til at vi skal blive ved at blive mindet om den krig,
den er vist slut.
Så kom videre.
Men det er bare jøderne som vil ynkes og blive ved at sige, hvor er det synd
for os

Fra : please-answer-here

Dato : 15-09-05 09:19

hansen wrote:
> [...]
> krig, den er vist slut.
> Så kom videre.
> Men det er bare jøderne som vil ynkes og blive ved at sige, hvor er

Og du har ikke fattet en brik af HMD

Fra : Egon Stich

Dato : 15-09-05 13:33

"hansen" <hansen@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den er vist slut.
> Så kom videre.
> Men det er bare jøderne som vil ynkes og blive ved at sige, hvor er det

Det er rigtigt, at "man skal videre".
Men så længe, vi, der følte og led, lever, kan man ikke forlange glemslens
slør trukket for.
Og en anden ting:
Hvis ikke de yngre, og kommende, generationer får viden om, hvad der
egentlig skete, ligger muligheden for en gentagelse lige for.
Vi har jo i de senere år set, hvorledes det snerper derhen ad.
Vi ser jo også, hvorledes danskere tildyneladende accepterer, at en
statsminister, på et løgnagtigt grundlag, fører angrebskrig.
Så jo: Vi skal huske, og give videre.

MVH
Egon