Hvem er racisterne?
Fra : GB

Dato : 13-09-05 15:06

Hvor bliver indvandrerpigerne af ?

En af de ting som medierne er underligt blinde for når det gælder
debatten om indvandrere som ikke får lov til at komme ind på diskoteker
er dette:
Ruben Olrik fra København skriver:

I forbindelse med al den snak om indvandrere, som bliver afvist ved
diskotekerne, vil jeg gerne først udtrykke min forståelse for, at det kan
være ubehageligt og ydmygende at blive afvist af dørmanden foran et
diskotek. At det kan føles meningsløst og diskriminerende. Når det så er
sagt, vil jeg forsøge at give min forklaring på, hvorfor en del
indvandrere bliver afvist. Det er jo ikke tilfældigt, og der er da også
nok grunde at tage af. For det første, så møder indvandrerne som oftest
op i grupper af næsten udelukkende mænd, når de går på diskotek. At de
ikke har kvinder med, giver en kønsmæssig skævvridning på dansegulvet. Og
hvem har som fyr lyst til at gå på diskotek, hvis man ved, at der næsten
kun er fyre? En ligelig fordeling af kønnene har nu alle dage været det
mest hensigtsmæssige og harmoniske. Man må formode, at indvandrermændene
går på diskotek for at møde danske kvinder. Men det virker
dobbeltmoralsk, at indvandrermænd godt må gå på diskotek og score danske
kvinder, når danske mænd ikke må score indvandrerkvinder og heller ikke
kan, da de ikke kommer på diskoteket. At indvandrerkvinderne bliver
hjemme fra diskoteket og vogter over mødommen, skal ikke ligge
diskoteksejerne til last. For det andet, så drikker indvandrere oftest
ikke alkohol. Og det er jo netop alkoholen, som diskoteket tjener
størstedelen af sine penge på. Det er en dårlig forretning at sælge
sodavand hele aftenen. Så jo færre, der drikker sodavand, jo bedre for
omsætningen. Det er kynisk kalkule. At blæse med mel i munden er nu
engang svært, og det fremmer i hvert fald ikke den såkaldte integration,
at indvandrermændene diskriminerer deres egne kvinder ved at udelukke dem
fra de danske diskoteker.
Jyllandsposten 13. september

Holdninger på børneniveau
Martin Leider Olsen, historiestuderende og lærervikar i folkeskolen
skriver i dag om sine oplevelser på en dansk folkeskole med muslimske
skoleelever:

Som lærervikar i den danske folkeskole har jeg af og til muligheden for
at stikke næsen indenfor i en verden, hvor der er ufatteligt mange søde
og videbegærlige piger og drenge i alle aldre med mange forskellige
hudfarver og med mangeartede sociale og kulturelle oprindelser. Desværre
bliver mine undervisningstimer ofte skæmmet af muslimske drenge, der
ytrer rabiate meninger om samfundet, og som er fuldstændig uden for
pædagogisk rækkevidde.

Forleden dag havde jeg en vikartime i historie. Timen, der egentlig
skulle handle om »de store opdagelser«, blev dog hurtigt drejet over på
en nutidig kontekst med fokus på Irak. En af 7. klasse drengene
bekendtgjorde stolt, »at Saddam Hussein er en helt«. Noget overrasket
over denne udmelding forsøgte jeg at forklare, hvilke umenneskelige og
barbariske lidelser Saddam Hussein havde udsat det irakiske folk for – og
jeg fandt endda støtte hos en kurdisk elev. Det prellede af på knægten og
hans tre til fire sammensvorne, og han fortalte mig nu, at »han hyldede
de muslimer, der skar halsen over på amerikanske soldater«, da soldaterne
efter hans mening befandt sig i Irak for at »ødelægge arabernes land«.
Under råben og skrigen, der tilsidesatte enhver form for ordentlig
opførsel og demokratisk debatkultur, blev samtalen nu drejet ind på det
danske engagement i krigen. Synspunkterne føg gennem luften.
Statsminister Anders Fogh Rasmussen var en »idiot, der ikke skulle vise
sig på Nørrebro«. Ligeledes blev det bekendtgjort, at »hvis Pia
Kjærsgaard bliver statsminister, så bliver hun slået ihjel«. Det var
voldsomt grænseoverskridende.Desværre er det ikke første gang, at jeg har
været vidne til sådanne rabiate udtalelser. En dreng i 4. klasse har
tidligere bekendtgjort: »at kristne er f...... sindssyge, når I tror,
Jesus er Guds søn«.

Berlingske Tidende 13. september

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Per Hagemann

Dato : 13-09-05 19:20

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> op i grupper af næsten udelukkende mænd, når de går på diskotek.
For det andet, så drikker indvandrere oftest

Alligevel registreres dørmændenes afvisninger af sådanne som
racediskrimination, trods det at dørmændene efterhånden allesammen er
indvandrere. Den slags afvisninger er kønsdiskrimination, subsidiært
diskrimination af afholdsfolk.

Hvis ikke politiet havde disse pseudoracismesager, ville deres statistik
over diskriminationsforbrydelser blive helt sølle. De registrerer jo ikke de
mange muhamedanervoldsgerninger mod vantro som racistisk motiverede
forbrydelser.

I det hele taget er det i modstrid med traditionel dansk ret at registrere
efter motivering. Princippet var tidligere det samme som i Biblen; du skal
dømmes på dine gerninger.

--
I konfrontationen mellem jura og vælgerfølelser, sejrer de sidste altid hos
de genvalgscentrerede politikere. Derfor særlove, de facto flygtningebegreb,