Så er det bare med at starte virksomheder ~
Fra : Allan Riise

Dato : 13-09-05 07:43

Let at drive virksomhed i Danmark
13. september 2005 07.55 Penge Opdateret: 13. september 2005 07.57
Selv om danske virksomheder ikke er begejstrede for det danske skattetryk,
så er det generelt let at være erhvervsdrivende i Danmark, skriver
Berlingske Tidende.

Verdensbanken kårer i en undersøgelse Danmark som nummer otte på en liste
over lande, hvor det er let at drive virksomhed. Som det eneste sted i
verden er det for eksempel gratis at få et momsnummer i Danmark. Og Danmark
er det land ud af 155, hvor der er mindst bøvl forbundet med at importere og
eksportere.

Papirarbejdet er også overstået hurtigt i Danmark. På bare fem dage er
papirerne i orden, mens man må vente 38 dage i Italien og hele 139 dage i
Usbekistan.

Hvad siger I så til det, set i lyset af at mange V og K apologeter siger det
modsatte herinde!

--

Allan Riise

Fra : jodem

Dato : 13-09-05 12:11

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Usbekistan.
>

> Hvad siger I så til det, set i lyset af at mange V og K apologeter siger

Ja, det bliver manglen på arbejdskraft, der bliver problemet. Altså må vi
øge pensionsalderen, øge indvandringen, sænke kontanthjælpen, afskaffe top-
og mellemskat, stramme reglerne for førtidspension, afskaffe
arbejdstilsynet, åbne for polsk arbejdskraft på polske overenskomster, lempe
på fødevarekontrollen og indføre madbiletter til de socialt udstødte,
begrænse og omdefinere hjemmehjælpen, således at ganske få i stedet kommer
til at udgøre et korps af udfrielseshjælpere, lukke en tre-fire overflødige
ministerier, sende beredskabsstyrkerne på hjælpearbejde i landdistrikterne,
ophæve undervisningspligten, privatisere skolevæsenet og genindføre
børnearbejde , afskaffe SU, privatisere universiteter, fængsler og
plejehjem. På uni indføres betaling, og i fængler og plejehjem betaler man
tilbage gennem tvangsarbejde. DSB nedlægges og færdselspolitiet afskaffes,
så folk kan komme hurtigt til og fra arbejde.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-09-05 13:42

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
> fængler og plejehjem betaler man tilbage gennem tvangsarbejde. DSB
> nedlægges og færdselspolitiet afskaffes, så folk kan komme hurtigt til og

En privatisering af forsvaret kunne også bidrage til nedbringelsen af
arbejdskraften, - og dens frie bevægelighed.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-09-05 14:49

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilbage gennem tvangsarbejde. DSB nedlægges og færdselspolitiet afskaffes,
> så folk kan komme hurtigt til og fra arbejde.

Har du været til aftenkaffe hos Thorkild?

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 13-09-05 15:54

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen

> Har du været til aftenkaffe hos Thorkild?

Nej, Jodem er nok bare "højrefløjser" lige som alle andre, du er uenige
med (does Croc© ring a bell?)

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : jodem

Dato : 13-09-05 16:09

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overflødige
> landdistrikterne,
>>

> Har du været til aftenkaffe hos Thorkild?

Det var bare, ... nu har vi så hørt den smøre. Ku vi så ikke få en seriøs
diskussion om, hvordan vi får den arbejdsføre del af de 900.000 som er på
overførselsindkomster sluset ind på et arbejdsmarked, som er på nippet til
at mangle arbejdskraft?

Fra : Allan Riise

Dato : 13-09-05 16:25

> [...]
> diskussion om, hvordan vi får den arbejdsføre del af de 900.000 som er på
> overførselsindkomster sluset ind på et arbejdsmarked, som er på nippet

Massiv indsats på hjemmeplejen og hjemmeservice.
Genindførslen af hjemmeservice ordningen og 50.000.- tilskuddet til opstart.

Opførelse af et nye Gymnasier som er gearet til de nye tider, hvilket
betyder flexibilitet også i selve Gymnasiet's udformning.

Massiv tilførsel af midler til folkeskolen, hvor især miljøet, læs
bygningerne, og værktøjerne, bøger udstyr etc, trænger til
nyanskaffelse/renovering.

Massiv støtte til udviklingsprojekter inden for vedvarende energi, hvilket
også ville kunne holde brintpille færdiggørelsen på Danske hænder.
(Som udviklerne ikke ser kan forblive på danske hænder, p.g.a. manglende
midler fra staten.)

Langt flere forskerpladser på de Danske Universiteter, så vi ikke ligger på
sidste pladsen den næste årrække, som vi gør nu.

Langt større flexibilitet i udformningen af efterløn og førtidspension, så
det ikke som nu, næsten er enten eller, enten så har du pensionen, eller
også arbejder du.

Ny plan for København, som trænger til en gennemgang på især boligområdet,
der skal være en bedre fordeling af leje boliger contra ejer boliger.

Langsom tilpasning af momssatserne til vi når ihvertfald Tysk niveau.

Langt bedre levnedsmiddelkontrol så Danskerne igen får tillid til Danske
produkter, og derfor også køber flere.

Der er flere på hylden, men det er hvad jeg anser for vigtigst.

Og så vil jeg lige lade denne her tanke følge med..

Hvis brintpillen kunne blive i Danmark, så ser jeg ingen hindringer for at
Danmark kunne udvikle ikke kun brændstoffet men også selve køretøjet, her
tænkes især på busser, skinnebusser, kanalbåde, lastbiler og små varevogne,
designet og skabt specielt med brintkørsel for øje.

--
Allan Riise

Fra : jodem

Dato : 13-09-05 16:45

> [...]
> tænkes især på busser, skinnebusser, kanalbåde, lastbiler og små
> varevogne, designet og skabt specielt med brintkørsel for øje.

Det er der perspektiv i. Jeg tror faktisk der er så meget udvikling og
fremtid i dine forslag, at omkostningerne vil være langt mindre end de
sparede dagpenge. På den anden side vil det umiddelbart betyde yderligere
mangel på arbejdskraft og pres på lønningerne i den private sektor, så det
går aaaaaalllldrig.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-09-05 16:55

> [...]
> sparede dagpenge. På den anden side vil det umiddelbart betyde yderligere
> mangel på arbejdskraft og pres på lønningerne i den private sektor, så

Jeg tror ikke helt på det med at det vil sætte for stort et pres på arb.
styrken.
Tværtimod, så mener jeg at vi samler dem op med ringe udd. når det gælder
servicefag, og der vil jeg mene at de fleste bliver små private fírmaer med
maks. 4 ansatte.

Man kan sige, længere ude i horisonten, at det muligvis kan blive svært at
få nok til disse arb. opgaver der kræver ringe udd. men på den anden side,
så tror jeg at en del der gerne vil noget andet, vil se at vi ikke alle kan
være forskere og udviklere, så de vil komme derfra, igen som private
firmaer.

Hvad angår ældrebyrden, så vil jeg tro, at ikke nok med at livsglæden er
større længere oppe i alderen i dag, end for bare 10 15 år siden, men også
kvaliteten er det, og den vil stige, såldedes at de der er direkte
plejekrævende vil holde nogenlunde status quo.

Hvis ældrebyrden udligner sig på denne måde, og man samtidigt indfører
fleksibel pension, så f.eks. de ældre der har en stor formue kan få maks,
30% af den fulde pension, og ikke kan få tilskud, så vil det økonomiske pres
også være væk.
Altså tror jeg på at behovet for personale til hjemmeservice og pleje,
hurtigt vil finde et naturligt leje som vil være stationært, og da man
samtidigt heller ikke længere har det økonomikse pres, så kan jeg ikke se at
vi ikke skulle kunne beholde en velfærdsstat som kan tilgodese alle på en
værdig måde.

--
Allan Riise

Fra : jodem

Dato : 13-09-05 18:41

> [...]
> at vi ikke skulle kunne beholde en velfærdsstat som kan tilgodese alle på

Det har jeg også svært ved at se.
Men jeg synes, at 900.000 på overførsel samtidig med fuld beskæftigelse og
kun 30-35 år på arbejdsmarkedet er et problem. Hvis arbejdsgiverne ikke
mener, at nogen af dem er mindstelønnen værd, så er der brug for masser af
hænder i den offentlige sektor, og eftersom det jo hævdes, at det ikke kan
betale sig for kontanthjælpsmodtagere at gå på arbejde, kan det jo ikke
koste mange øre ekstra at beskæftige dem, alt iberegnet.
Psykologisk vil det derimod være guld værd for de, der ikke har kunnet finde
beskæftigelse, samtidig med at nytten vil være enorm.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-09-05 19:17

> [...]
> Psykologisk vil det derimod være guld værd for de, der ikke har kunnet
> finde beskæftigelse, samtidig med at nytten vil være enorm.

Det koster altid mange penge at oprette en arbejdplads, og der skal være
folk til at administrere dem der ansættes. Hvis du fx ser på de sølle 150
mio som København har at disponere over, så dækker de jo ikke ret mange jobs
til arbejdsløse.

Fra : jodem

Dato : 13-09-05 19:38

> [...]
> folk til at administrere dem der ansættes. Hvis du fx ser på de sølle 150
> mio som København har at disponere over, så dækker de jo ikke ret mange

Ja, selvfølgelig, hvis det offentlige byrokrati udfolder sig maksimalt, og
de hver især skal have en sagsbehandler, en psykoterapeut og en
socialrådgiver med på arbejde, har du da ret. Men privat har jeg erfaringer
med en kvote ca. 1 - 10 Og selv ti, der ikke er helvedes effektive skulle
trods alt kunne lønne en vejleder.

Fra : 3W

Dato : 14-09-05 05:14

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> Hvad siger I så til det, set i lyset af at mange V og K apologeter siger
det
> modsatte herinde!

Danmark ER dejligt nemt at starte virksomhed i. Problemet opstår, når man
har brug for at ansætte nogen. Så bliver bureaukratiet og lovgivningen
overvældende. Du skulle prøve det engang.