Rekordmange lever af det offentlige
Fra : Martin K

Dato : 13-09-05 10:25

Antallet af mennesker, der lever på overførselsindkomst er steget med 40.000
siden VK-regeringen trådte til i 2001. Tallet er nu 900.000 - det højeste
nogensinde. Jeg troede ellers, det gik så godt med økonomien, og at
virksomhederne havde svært ved at skaffe arbejdskraft.

Men mon ikke tallene skal ses som et udtryk for, at antallet af
uintegrerbare indvandrere fortsat stiger, selvom VK-regeringen har strammet
lidt op hist og pist? Specielt antallet af andengenerationsindvandrere, der
runder de 18 år og dermed bliver kontanthjælpsberettigede stiger voldsomt i
disse år, og vil stige endnu mere i årtierne fremover.

--
Martin K

Progressiv

Fra : John Schmitt

Dato : 13-09-05 14:00

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> runder de 18 år og dermed bliver kontanthjælpsberettigede stiger voldsomt
> disse år, og vil stige endnu mere i årtierne fremover.

Mon ikke du selv skulle prøve at besvare dit eget spørgsmål - find ud af det
og meld tilbage, så tager vi stilling til resultatet.
Mennesker, der lever på overførselsindkomst:
Hvor mange er folkepensionister
Hvor mange er kontathjælpsmodtagere
Hvormange er førtidspensionister
osv, osv . .

Fra : Trunte

Dato : 13-09-05 20:03

> [...]
> runder de 18 år og dermed bliver kontanthjælpsberettigede stiger voldsomt
> disse år, og vil stige endnu mere i årtierne fremover.

Selvfølgelig er det perkerne. Hvis de ikke var her,ville Danmark være et
lille
hyggeligt land med et mikroskopisk skattetryk og politiets største opgave
ville
være at følge ænder og ældre damer over gaden.
Trunte

Fra : Sten Schou

Dato : 13-09-05 20:44

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ville
> være at følge ænder og ældre damer over gaden.

Ja, det var tider dengang.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 13-09-05 20:58

Martin K <n@da.spam> wrote:

> Antallet af mennesker, der lever på overførselsindkomst er steget med 40.000
> siden VK-regeringen trådte til i 2001. Tallet er nu 900.000 - det højeste
> nogensinde.

Det er af tv fremgået, at alderspensionisterne ikke er regnet med i
denne gruppe. Men også at halvdelen af stigningen skyldes forbedrede
muligheder for barselsorlov.

Kort fortalt ligger der i de 900.000 på overførselsindkomst følgende
grupper:

Dagpengemodtagere.
Kontanthjælpsmodtagere.
Folk på eksempelvis barselsorlov.
Efterlønsmodtagere.
Unge under uddannelse, på SU.
Førtidspensionister.

Som nævnt skyldes halvdelen af stigningen flere på barselsorlov.
Derudover har det været nævnt at der er kommet en stigning i antallet
der tildeles førtidspension, og som altså alligevel ikke kan stå til
rådighed for arbejdsmarkedet.

Jeg ved så ikke hvor de nye flex-jobbere hører med. De har en arbejdstid
på 25 timer om ugen, og får deres løn suppleret op til normalt
overenskomstniveau. Også her er der kommet mange flere end man har
budgetteret med.
--
Per Erik Rønne