Rammstein - Rosenrot
Fra : Peter Juhl

Dato : 26-10-05 23:51

Så er det på mandag! - En rigtig fed plade, dog ikke nogen revolution i
forhold til bagkataloget, men jeg kan nemt tilgive det hos Rammstein.
Der har sneget sig en del trompeter og andet godt ind i numrene og på
"Ti Quiero Puta!" og giver de den som et skræmmende fedt Heavy-Mariachi
orkester. Som noget nyt er der optræk til at par "guitar-solo'er"
undervejs og generelt har de elektroniske lyde fået mere plads hvilket
nogle gange leder tankerne tilbage på "Sehnsucht", men primært er det en
fortsættelse af stilen på "Mutter" og "Reise Reise" - et mere pudsigt
indfald er "Stirb Nicht Vor Mir" som har Sharleen Spiteri med på vokal
og nemt kunne være et Texas nummer (hvis der var lidt grim
halsbetændelse og en snert dødskult indblandet) - en af de fedeste
kombinationer siden Nick Cave/Kylie Minouge.

De (imho) fede numre er: "Rosenrot", "Zerstoeren", "Stirb Nicht Vor
Mir" og "Ti Quiero Puta!"

Håber de kan nå en tur forbi Danmark inden for længe...

Fra : Jonny Jensen

Dato : 27-10-05 00:20

> Så er det på mandag! - En rigtig fed plade, dog ikke nogen revolution i
> forhold til bagkataloget, men jeg kan nemt tilgive det hos Rammstein.

Mandag? Alle mine oplysninger siger da fredag i denne uge, altså den
28/10-05...

Og har da netop modtaget denne her til aften fra CDON:

Hej Jonny Jensen!

Vi skal bare meddele at din ordre i dag er blevet afsendt fra vort lager og
bør være hos dig i løbet af 2 hverdage.

Følgende leveres til dig:
1 st 1555768515 Rammstein - Rosenrot (CD+DVD)

Såh... :D

> [...]
> kombinationer siden Nick Cave/Kylie Minouge.
>
> De (imho) fede numre er: "Rosenrot", "Zerstoeren", "Stirb Nicht Vor

Har kun hørt meget lidt fra det, men det virkede til gengæld også ganske
udemærket :)

> Håber de kan nå en tur forbi Danmark inden for længe...

Enig, det er jo snart 5 mdr siden sidst :D Jeg kan slet ikke få nok :D

Btw, der går rygter om en Live Aus Berlin '05 DVD.... Nogen der har hørt
noget om dato for udgivelse af den?

Jonny Jensen.

Fra : Peter Juhl

Dato : 27-10-05 08:59

Jonny Jensen wrote:

> Mandag? Alle mine oplysninger siger da fredag i denne uge, altså den
> 28/10-05...

Du har også ret, jeg ved ikke hvorfor der stod d. 31 i den forretning
jeg var inde i - jeg checkede senere på deres hjemmeside og der stod
ganske rigtigt d. 28.

> Btw, der går rygter om en Live Aus Berlin '05 DVD.... Nogen der har
> hørt noget om dato for udgivelse af den?

Det er en optagelse fra Brixton Academy, som udkommer på DVD, men kan se
et enkelt klip fra den hér: http://www.rosenrotuk.com/ (klik på video).
Der er ikke fastsat en dato endnu...

Fra : Dopedog

Dato : 27-10-05 06:13

[SNIP]

Nu hører jeg ikke selv Rammstein, men det er da ikke mere end et års tid
siden at deres seneste (Reise Reise?) udkom, er det ?

Fra : Peter Juhl

Dato : 27-10-05 09:01

Dopedog wrote:

> Nu hører jeg ikke selv Rammstein, men det er da ikke mere end et års
> tid siden at deres seneste (Reise Reise?) udkom, er det ?

Reise Reise er fra september 2004.

Fra : Dopedog

Dato : 27-10-05 11:36

> Reise Reise er fra september 2004.

Det var da godt nok hurtigt de fik smidt noget nyt på gaden så ...

Fra : Keldo

Dato : 27-10-05 12:47

det er ikke nyt i den forstand, men derimod matriale som var til overs fra
Reise Reise cden.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-10-05 14:06

Jamen da det første jo var crap, må dette jo være ultra-crap

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-05 15:42

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen da det første jo var crap, må dette jo være ultra-crap

Reise er et super album - ikke på højde med mutter, men absolut en rigtig go
skive

vh
Esben

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-10-05 16:36

> Reise er et super album - ikke på højde med mutter, men absolut en rigtig
> go skive

Nu er jeg generelt ikke så glad for Rammstein ;-O

Fra : Peter Juhl

Dato : 27-10-05 17:18

Sren Kjeldsen wrote:

> Nu er jeg generelt ikke så glad for Rammstein ;-O

Det overrasker mig - sådan tolkede jeg slet ikke dit første indlæg.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-10-05 17:34

> Det overrasker mig - sådan tolkede jeg slet ikke dit første indlæg.

Nåh... Det er jeg da ked af...
Kunne også godt lide dem engang, men har hørt så meget siden, og så er det
sgu træls at høre på nogle ret dårlige musikanter spille dårlige sange...

Fra : Peter Juhl

Dato : 27-10-05 17:57

Sren Kjeldsen wrote:

> Nåh... Det er jeg da ked af...
> Kunne også godt lide dem engang, men har hørt så meget siden, og så er
> det sgu træls at høre på nogle ret dårlige musikanter spille dårlige
> sange...

Det er måske ikke din stil mere - men dårlige musikere og dårlige sange
lyder noget ukvalificeret...

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-10-05 18:54

> Det er måske ikke din stil mere - men dårlige musikere og dårlige sange
> lyder noget ukvalificeret...

I forhold til sværhedsgraden i de sange de spiller, er det godt nok at
spille fallit, når trommeslageren sætter hele bandet ude af takt i 5
sekunder til Giants of Rock.

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-05 19:23

> I forhold til sværhedsgraden i de sange de spiller, er det godt nok at
> spille fallit, når trommeslageren sætter hele bandet ude af takt i 5
> sekunder til Giants of Rock.

ja jo.....
Det var da noget af en brøler og med deres massive tourneplan skulle man tro
at de kunne stoffet på rygraden.
Men dårlige musikkere er nu en uretfærdig beskyldning.

Gentofte var ikke nogen musikalsk pragtpræstation.
Men deres forgående DK koncert i forum var en sublim koncert hvor de
virkelig sparkede musikalsk røv til et 13 tal.

At man kan blive lidt træt af deres materiale kan jeg godt medgive dig, men
deres sans for at skrive ørehængere gør jo også at de bliver voldspillet i
stort set alle medier og på den måde kan man jo få nok af selv det bedste

Esben

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-10-05 20:13

> [...]
> men deres sans for at skrive ørehængere gør jo også at de bliver
> voldspillet i stort set alle medier og på den måde kan man jo få nok af

Rammstein imponerer mig med 2 ting: deres fyrværkeri (som er et godt show)
og deres evne til at spille simple og ret så latterlige sange uden det er
nu-metal

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-05 20:18

> Rammstein imponerer mig med 2 ting: deres fyrværkeri (som er et godt show)
> og deres evne til at spille simple og ret så latterlige sange uden det er
> nu-metal

Ja al deres pyroteknik og scenegegl er ret fantastisk

Hvoffor synes du deres sange er "ret så latterlige"?

Esben

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-10-05 20:59

> Hvoffor synes du deres sange er "ret så latterlige"?

Det der DAM DAM D-DAM-tempo er ret så underholdende, men ufatteligt kedeligt
og uinspirerende, og alle de der grineren synthesizer-melodier... Og så
deres attitude som om de bare er så rå
Det er ret sjovt at se på, må jeg indrømme...

Fra : Anders

Dato : 27-10-05 22:15

> [...]
> Og så deres attitude som om de bare er så rå
> Det er ret sjovt at se på, må jeg indrømme...

Helt ærligt man! Kan du ikke finde et andet og mere "kritikværdigt" band
end "Rammstein" at rakke ned på?
Det er sgu da for letkøbt og nemt at kritisere nogle der rent faktisk er
originale og ikke engang synger på engelsk som alle andre.

Du lyder som en gammel tante der udtaler sig om heavy metal og rap musik.

-Anders

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-10-05 22:57

> [...]
> originale og ikke engang synger på engelsk som alle andre.
>
> Du lyder som en gammel tante der udtaler sig om heavy metal og rap musik.

Ja... Du har ret... Jeg kan nok bare ikke forholde mig til moderne
rock-musik.

Now Playing: Hatesphere - The Sickness Within

(rullende øjne)

Men nu indrømmede jeg faktisk, at de var sjove at se på...
Så'n har jeg det også stadig med SlipKnot og Susi & Leo..

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-05 23:11

> [...]
>
> Men nu indrømmede jeg faktisk, at de var sjove at se på...
> Så'n har jeg det også stadig med SlipKnot og Susi & Leo..

No offense men....Hvoffor har du egentlig altid så travlt med at fortælle
hvor meget metal du er??

Esben

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-10-05 23:20

> No offense men....Hvoffor har du egentlig altid så travlt med at fortælle
> hvor meget metal du er??

Jeg er ikke specielt meget metal...
Lige nu sidder jeg og hygger mig med en god omgang Michael Jackson...
Jeg kender bare forskel på god metal og dårligt metal...

Fra : Peter Juhl

Dato : 28-10-05 17:17

Sren Kjeldsen wrote:

> Jeg kender bare forskel på god metal og dårligt metal...

Godt for dig.

Fra : Dopedog

Dato : 28-10-05 17:29

> Jeg er ikke specielt meget metal...
> Lige nu sidder jeg og hygger mig med en god omgang Michael Jackson...
> Jeg kender bare forskel på god metal og dårligt metal...

Burde Rammstein ikke blive metal, før de bliver dårlig metal ? :)

Fra : Peter Juhl

Dato : 28-10-05 17:32

Dopedog wrote:

> Burde Rammstein ikke blive metal, før de bliver dårlig metal ? :)

Hvorfor hænge sig i detaljer når nu man _vil_ være negativ?

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 28-10-05 18:08

> Hvorfor hænge sig i detaljer når nu man _vil_ være negativ?

Jeg har da sagt Rammstein var underholdende...

Fra : Peter Juhl

Dato : 28-10-05 21:16

Sren Kjeldsen wrote:

> Jeg har da sagt Rammstein var underholdende...

Det er du også.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 28-10-05 22:29

> Det er du også.

I lige måde, mit barn...

Fra : Dopedog

Dato : 29-10-05 11:09

> Det er du også.

Men Søren kan være det uden at skulle klæde sig ud som sølvkugle og lave
monotom pop-rock "musik" !

Fra : Dopedog

Dato : 29-10-05 11:08

> Hvorfor hænge sig i detaljer når nu man _vil_ være negativ?

Negativ ? Jeg er bare realist!

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-05 23:06

> [...]
> Og så deres attitude som om de bare er så rå
> Det er ret sjovt at se på, må jeg indrømme...

Tror nu også det er meningen at det skal være ret sjovt at se på - Rammstein
er da gennemsyret af selvironi
Det med at DAM DAM D-DAMMEN blir lidt kedelig har du da ret i, men det er
nu engang også en del af
den æstetik som hele Rammsteinkonceptet er bygget op omkring så det hører
efter min mening med til hele pakken

Esben

Fra : Peter Juhl

Dato : 27-10-05 19:30

Sren Kjeldsen wrote:

> I forhold til sværhedsgraden i de sange de spiller, er det godt nok at
> spille fallit, når trommeslageren sætter hele bandet ude af takt i 5
> sekunder til Giants of Rock.

Var ikke til Giants of Rock, men synes ikke der har været det mindste
de gange jeg ellers har set dem - jeg har engang set Metallica starte
på et nummer 3 gange inden de ramte rigtigt og jeg har også hørt Bowie
synge falsk...

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-10-05 19:38

Peter Juhl wrote:

> [...]
> de gange jeg ellers har set dem - jeg har engang set Metallica starte
> på et nummer 3 gange inden de ramte rigtigt og jeg har også hørt Bowie

Det er mit indtryk at både Ecstasy Of Gold og Kirk Hammet der fumler, er
faste indslag til enhver Metallica koncert.
Men han har jo også kun 30 års erfaring :-/

Fra : Dopedog

Dato : 27-10-05 19:41

> [...]
> de gange jeg ellers har set dem - jeg har engang set Metallica starte
> på et nummer 3 gange inden de ramte rigtigt og jeg har også hørt Bowie

Synge falsk, fair nok, men at starte på det samme nummer 3 gange inden de
rammer rigtigt, siger det ikke også en del om Metallica ?